Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: SEBEB Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 979

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: SEBEB
    Gönderim Zamanı: 10-Temmuz-2017 Saat 07:11


SEBEB dizini içindeki dosyalar


20170710_071205_SEBEB.rar




Sebeb dedim altını çizdi.. çünkü sözcüğün son harfini imla kuralına göre "p" değil "b" yazdım.

Sebep dedim.. gülümsedi.. dedi ki sevgilim aşkından daha güzeldir hasretin.

Aristo'nun ünlü DÖRT SEBEB kuramı vardır.. bu metafizik kurama epistemolojik bir kuram olarak kullanırım. Dördü iki yaparsın.. ikiyi dört yaparsın zor bir iş değildir bu çokluk dünyasında..

Ancak felsefe ve hikmet ve din dünyasında her nesne ve her kimse ve her iki İKİYE ayrılabilir.. Çokluğun birimi ikiliktir çünkü.. birlik ya da teklik ya da çiftlik bu ikiliklerden çıkartılan durumlar ve konumlardır.


Tanrı varsa.. sen yoksun.. sen varsan tanrı yok..
Ancak hem sen hem tanrı da olduğunda ikilik çıkar.
Bu tanrı tanıyanların yarışıdır.. tanrı tanımayanların sınavı ise bu ikiliği kabul edebilmeleridir.

Ünlü ikilikler;
İmamı Rabbaninin akıl ve kalb gözü..
İmamı Nursinin manayı harfi ve ismi..
Kantın teorik ve pratık aklı..
Husserlin neotik ve neomatik özleri..
Diltheyin anlama ve açıklama ilimleri…

Yani düşünürler ve düşünenler nesneleri ve kimseleri ve bu ikisi arasındaki işleri ve ilişkileri nazara aldıklarında çeşitli ikilikler kurarlar.. paralellikler kurarlar.. simetri kurarlar..
İmamı Nursi Muhakemat’ında mesail-i maddeyi ve maneviye ikiliği kurmuş.. yeni Said döneminde sanırım bu ikiliği.. mana-yı ismi ve harfi haline getirmiş.. esbab ve itikad dünyasını ayırmış.. kantın fenomen ve numen dünyasını ayırdığı gibi.. keza daire-i imkan ve daire-i vucub ayırmış.. rububiyet ve ubudiyeti ayırdığı gibi.. Descartes düşünce ve uzamı ayırmış.. bende şekil ve suretleri ayırdım. Siz de bir başka şekilde ayırabilirsiniz.. ayır ayır.. nereye gidecek bu bayır… hayırdır.. şerdir.. güzeldir ve çirkindir.. bu ikilikten ne zaman kurtulacaksınız ?
İşte bu işi becerenler ehli tarikattır..
Tamam iyi güzelde.. bari bu dünyaya ilişkin olarak bu dili kullanmasalar.. sussalar.. çünkü bilim ve hukuk yapılmıyor bunlarla.. bol bol vaaz u nasihat veriliyor. Bedenindeki su ile beynindeki us birleşirse kocaman bir suus.. çıkar.. buradan da şuur çıkar.. şiir çıkar.. yeteri kadar susarsan sende böyle ikilikler çıkarır ve fakat farkında olmazsın konuşmayı sürdürürsün.. o zaman nerede kaldı teklik ve birlik..

Her ne ise lafı alırsan seni götürür ikiliğin gittiği yere kadar.. Müslüman ikiyi bir yapar.. olmayan biri iki yapar.. sonuçta hepsi İKİ ile başı dertte.. lakin bu dert bizi de değiştirir.. düzeltir ve geliştirir.
Geliştirir geliştirmesine de ben asıl lafımı unuttum.. SEBEB.. aslında SEBAB..
“SE” gelecek eki ve BAB ise kapı demektir.. fakat dilimize SEBAB olarak yerleşmiştir.
“B” harfinin gizemini “B”cilerden öğrenin.
Tüm Kur’an, Fatiha-i Şerifede.. o da besmelede.. o da “be” harfinde.. o da “nukta”sında toplanmıştır.. ilim bir noktadır bunu da cahiller çoğaltır.. deyip koca bir kuram ve büyük bir kurum ve bitmez ve tükenmez bir dünya oluşturmuşlar.. lakin Müslümanları bu günkü duruma düşürmekten kurtaramamışlar.
Ben ise oraya girmedim.. çıktım.. noktadan ve nükteden ve “nukta”dan çıktım.. HATTA duruyorum.. nukta’dakileri buraya çağırıyorum ama gelmezler.. amma madem gelmiyorlar lütfen sussunlar.. hattan yukarıda olanları, yani harfte.. kelimede.. cümlede.. kıyasta ve nutka yani mantık ve nutuk edenleri de hatta çağırıyorum.. belki bunlar gelecekler.. ancak daha var.. zamanı gelince tıpış tıpış aşağıya inecekler..
Se’den sonra açılan BAB’ları ve kapıları görecekler.. gelecekte açılan kapılardan geçecekler.. sebebler illet (illiyet) yatayı ile akıbet dikeylerinde ibarettir.. ve böylece +++++++++++ ilerleyen yaşam.. ikiliği terennüm eder ve bizi vahdete ve birliğe çağırır.. zamanın çokluğu ve ikiliği namazın birliğini ve tekliğini aratır.
Zamana girdiğimizde namazdan çıkarız.. namaza girdiğimimizde zamandan çıkarız.
Nizama girdiğimizde mizandan çıkarız.. mizana girdiğimizde nizamdan çıkarız..
Sağa bakarken solu.. sola bakarken sağı görmeyiz.. öne bakarken ardı.. arda bakarken önü..
Uyku da iken uyanıklıktan çıkarız.. dikey konumda iken yatay konuma geçeriz.. ya da bunların tersi..
Ölüler diri değildir.. diriler ise ölü… krallar köle değildir.. köleler ise kral..
Evren insan değildir.. insanda evren..
Tarih tabiat değildir.. tabiatta tarih..
Akıl kalb değildir.. kalbte akıl
Tanrı kul değildir.. kul da tanrı değildir..
SOKRAT demiş ki bildiğim tek nesne.. hiçbir nesne bilmediğimdir.
Ben dahi diyorum ki bilmediğini nasıl söyüyorsun ?
Evet, insan bilir.. hatta İKİ nesne bilir.. onu da karıştırır…
Karıştırdıklarını ayırmak için de YBA öğrenmeli.. kullanmalı ve yararlanmalısın.

Bilgi ve sevgi ile sağlıcakla kalın.


Osmanziya











Düzenleyen osmanziya - 10-Temmuz-2017 Saat 07:12
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk