Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: DIL VE MUHAKEME Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2554

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: DIL VE MUHAKEME
    Gönderim Zamanı: 15-Kasım-2018 Saat 04:12
Bu gün dil ve muhakeme konusunda bir çalışma yaptık.. üstelik bu gün FELSEFE günü imiş bu konuda da bir yazı yazmıştım. Bu ikisini yayımlıyorum.

Bu MUHAKEME ve SOZETME dosyalarının bulunduğu "DIL" başlıklı RAR dosyası:

20181115_040905_DIL.rar

Bu da FELSEFE YAZISI

felsefe günü bu gün imiş.. bu günden habersiz bir yazı yazmıştım:

demiştim ki;

"Tefekkür soylu bir iştir.. bir kaç mütefekkirin başına kuyruk olmakla düşünme (tefekkür) olayı gerçekleşmez.. ancak ne yaparsınız ki okuma özürlü bir milletin ve düşünme özürlü bir yazarın düşünce'den (fikir) başka bir dayanağı da bulunmaz.. diğer taraftan dini tefekkür felsefe yapanlarca METAFİZİK sanılarak karalandığından .. felsefi tefekkür ise dincilerle KÜFÜR sayılarak suçlandığından garib okur ve yazarlarında yapabileceği fazla bir çare yoktur.. ayrıca tefekkür zor bir iştir.. kolayca öğrenilmez.. hemen sağlanmaz.. çabucak gerçekleştirilmez.. insanı tefekkür hazırlayan hocalara ve yazarlara rastlamadı iseniz.. sizin böyle bir şansınız da fazla değildir.. kaldı ki insanın tefekkürden fazla eylemlere ve farklı işlere gereksinimi vardır. Tahassus.. fark etmek.. kadr etmek.. idrak etmek.. irade etmek.. ve sair insanın çok yönlü ve yanlı taraflarının gereksinimlerini de karşılaması lazımdır.. arayışına ve tefekkürüne sıra gelinceye kadar yaş tefekkür etmeyi öğrenme.. kullanma.. yararlanma çağını çoktan geçirmiş oluyor.. üstelik tefekkürü, tezekkür ile beslemeyince tefekkür bir yolun hizmetçisi.. bir yanın uşağı.. bir gidişin gereci.. bir yürüyüşün aracı.. olmaktan öte gidemiyor.. aradıklarını bulmaya yarayan bir araç olmaktan ziyade alışılmış ve öğrenilmiş DÜŞÜNCE'lere dönüşüyor.. DÜŞÜNME olmaktan uzaklaşıyor.


Tefekkür san’at ve hikmet ile fünun (bilim) ve fıkıh (hukuk) etkinliklerine vucud veren dil ve dinden müteşekkil KÜLTÜR’ün temel kaynağıdır. Ancak biricik kökeni değil.. çünkü tefekkürün tezekkür gibi bir arkadaşı daha vardır. Kulağımda Rahmet Ali UÇAR Ağebeyin “Tefekkür şecere-i tuba gibi tezekkür ise Firdevs-i a’ladır” diyen sesi yankılanıyor.. tefekkür uğruna tezekkürden uzaklaşan yaşamımın ferdyadını ancak çağımın samimi tefekküre ve ciddi tezekküre muhtaç derdiyle bastıryorum.

Bu kadar olumsuz koşullara ve gerekli kurallara karşın "tefekkür" garip gelip acib giden bir iş olmaktan çıkarmaya ahd ettim.. YBA ile tefekkürün tadını alacak insanlar çoğaldıkça DÜŞÜNME islamcılığı amade.. masonluğa angaje ve marksizma adanma.. olmaktan çıkacak kostantlarıyla.. konseptleriyle.. kontekstleriyle.. kontaktlarıyla.. koşullar.. kurallar.. kurumlar.. kuramlar.. kurullar ve kararlar üzerinde uçacak bir KARTAL olacak İnşaallah. İşte bunun içerikli DÜŞÜNCE'lerime önem vermiyor.. biçimsel DÜŞÜNME'memin millete mal edilmesini emel ediniyorum."


KISACA tefekkür ve düşünme.. içeri ne olursa olsun muhteremdir.. saygı değerdir.. ard niyet yoksa samimi ve ciddi bir düşünme.. insanın bir ARAYIŞIDIR.. hiç birimizin görüşü ve düşüncesi birbirine uymadığı gibi aynı şekilde inancı ve yürüyüşü de tıpa tıp uymaz.. birbirinin benzeridir.. ancak benzeri olduğu kadarda başkadır ve benzersizdir.. bu ayrılıktan ve aykırılıktan dolayı başkasına düşmanlık duymak bencilliktir.. Bu ayrılığa ve aykırılığa ve başkalığa ve benzersizliğe, DÜŞMANLIK kendi düşüncemizi gerçek ya da kutsal ya salt bulmaktan kaynaklanmaktadır ki bu gerekçelerden "gerçek" ya da "salt"lık savının gülünç olduğunu bilmemek bir cehalet belirtisi olduğu gibi "KUTSAL" olduğunun düşünülmesi de ortaya DALALET olasılığı düşündürür ki akıllı olanın, kendisini ATEŞ'e atacak olan olasılığını ciddi bir şekilde var sayması.. düşünmesi ve araştırması gerekmektedir. Yani başkasının "dal-alet" san-dığımız düşüncesi yerine "del-alet say-dığımız kendi düşüncemiz üzerinde yoğunlaşmak.. kötü felsefe yapmaktan öte iyi bir din yapmak olacaktır. Yoksa başkalarının iyi felsefelerini kötü saymaktan dolayı kendi kötü dinimizi göremeyebiliriz

Bu da SOZETME çalışmasının son dosyası:

IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk