Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: Ortak din arayisi Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 1836

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: Ortak din arayisi
    Gönderim Zamanı: 19-Nisan-2022 Saat 14:41
ORTAK DİN ARAYIŞI

Dine eleştiriler artıyşor ve ortak din arayışı hızlanıyor.. bu bağlamda.. bu meyanda.. bu kontekste mesajımın DİLE çağrı olduğunu ve kültürün olmazsa olmaz iki bileşeni olan dil ve dinden dilin daha temel olduğunu vurgulamaya çalışıyorum. Ancak tüm bu fikirleriminde ikinci ve ücüncü planda kaldığını söylüyorum. Fikir insanı olmamama rağmen on yıllık YBA reklamı ve propagandası uğruna yaptığım çalışmalarda da bir takim fikirlerim oluştum ve bunları da zaman zaman böyle sunuyorum..
Ortak din arayışının nakli kanıtı Bilim Suresi Ali İmran ile Hukuk Suresi Bakar arasında bulunan Ali İmran suresinin İLK SAYFASINDAKİ metodolojidir. Bu sayfası dikkatli okursanız.. birleşmeyen semavi dinlerin mensuplarının AZABI ŞEDİDE maruz kalacakları uyarısı yapılıyor.


Bu ORTAK DİN ya da DİNLERİN BİRLİĞİ ihtiyacı çeşitli şekillerde dile getirilebilir ancak ilk kitap bende son kitap bende DOĞMASI yüzünden bir türlü bir araya gelinememiştir. Bu konuda yazdıklarımın değil yanıtını hiç bir eleştirisini dahi almayışım.. yazdıklarımın bir gereksinimi karşıladığını düşündürmektedir.


Bana göre itikadda sorun yok.. sorunu olan varsa gitsin İmamı Nursi'nin Risalei Nur Külliyatını baksın.. ahirette de bir sorun yok.. sorunu olan yardımlaşmakta olan din dünyasına.. yahudu ve hristiyan ve müslümanlara baksın.. bizim sorunumuz ahkamda ve ahlakta.. dilin bilim yoluyla HİKMETE.. dinin hukuk yoluyla AHLAKA gittiği bir dönemde.. hala üç bin, iki bin, bin dört yüz yıllık hukuku refarans gösteren varsa.. bu onların bileceği bir iş.. onlar sadece dünyayı yöneten gücü karşı söverek trip atmakla meşguller.. dünyayı yöneten gücün.. maymunlar cehenneminden yapay zeka cenneti çağırısına karşı hiç bir karşılıkları da bulunmuyor.. çünkü bilimin, kuvvetin ve dünyanın güçlerini ellerinden kaçırdılar.

KURANCILIK VE HADİSCİLİK

Bir profesörün yazdığı ileri sürülen 63 maddelik “Kur’anda yok” listesi paylaşılıyor.

Bu paylaşıma karda dedim ki:

Anayada da kanunlar yok.. tuzukler yok.. kanunlar yok.. yönetmelikler yok.. koşullar yok.. kurallar yok.. kararlar yok.. kuramlar yok.. kurumlar yok.. kurullar yok.. bunu yazan profesor nasil bir ilim adami ki "var"ı bilmediği halde "yok"ları biliyor.

Bilim adamı vardır ya da yoktur demez olabilir ve olmayabilir ihtimalini söyler. Eğer.. fenni bir konu ise işin yüzdesini söyler.

Tum kitaplari ve anayasalar toplayan Kur'an-ı Mu'ciz-ül-Beyan.. DEMIRBAŞ defteri mi ki ona bakip fazladan malzemeleri ya da bulunmayan aletleri saptayabiliyorsunuz.

Bununla beraber "Söz" bir anlatim.. anlatimin bir anlam.. anlamin saglam bilgi ve belgelere delalet yapmaya vasita.. kelamin saglikli buyruk ve degerleri işaret etmeye vesiledir.
Şu da var ki işareti tercume de sarih ve delaleti tevilde şarih olmayan çevirilerinin bulunabilecegini ve bunlarin da tek tek tartişma ve eleştirilerle duzeltilip geliştirilebilecegini unutmamak gerekiyor.
Bunun için böyle toptan kabul ve redd ile saglam ve saglikli çözumlemeler yapılamaz.

Bu şekilde davranan geçmişteki CAHILLERIN şiilik ve sünnillik tartışmasi gibi Kurancılik ve Hadiscilik tartışmasi yapilarak bir yere varilamayacagini belirtmek isterim. Kur'anı Kerim en buyuk hadistir. Nebimizin hayatınin belgesi olan hadis ise Kitabimizin en buyuk tarihsel belgesi delildir. Bu ikisi birbirinden ayrilamaz. Ancak her tarihsel belge gibi alimlerce "hadis ve hadiseler" ILMI olarak tartişilabilir. Bu tartışma ve araştirmalardan cahillere MEZHEB çikartilamaz.

Ancak şunu da unutmamak gerekir ki hadiselerin üstunde vakialar.. vakialarin ustunde hakikatlar.. hakikatlarin ustunde hikmetler.. hikmetlerin üstunde maslahatlar.. maslahatlarin ustunde Hakk vardir. Hakkin ne oldugu ise hukuk suresi Bakara ile ilim suresi Ali Imran ortası.. Ali Imranin ilk sayfasinda mufassak olarak beyan edilmiştir.

Çunku Degerli bir alimin dedigi gibi bir delille kirk bilgini ikna edersin.. kırk kanitla bir bilgisizi inandiramazsin ve fakat onun hoşuna giden batıl bir sözle kandirabilirsin: "Kur'anda mezheb bulunmaz" Fakat bilmez ki bir tane ana yol olur.. onu bagli onlarca yuzlerce binlerce tali ve ikincil.. uçuncul yollar bulunur.
Elbette Rabbimize karşı sorumlu oldugumuz bir ORTAK din bulunur ve fakat insanlar sayisinca AYRIK yollar.. yuruyuşler ve gidişler yani mezhebler.. meslekler ve meşrebler olur.

Siz sepeti çalistirmaya üşenmiş bir mezhebin kuyruguna takilip gidiyor.. belki Kur’anı Kerimi Arapçasından bile anlamadan.. KURANCILIK yapiyorsanız bu da sizin probleminiz. Yapıp edenlerin ve duyup düşünenlerin kurguları olabilir, kuramları da bulunabilir fakat sizin “kuran”ınızın yani YOL’unuzun Kur’an ile bağlantısı olabilmesi için bu bağın bir kanıtı bulunması ve bunu gösterilmesi gerekiyor.

Islam.. Kur'anı Mu'cizulBeyan'dan Rabbimizin marziyatini çıkarmaktır. Islamiyet Kitabdan Şeriatin gayelerını tahric etmektir. Allah azze ve celle katinda olan iktisad ve adaleti dini tesbit etmeye çalışmaktir. Bir yandan adalet bir yanan ibadet gorünen Kur'anın 6 maksadindan birini ortaya koymaktir ki bunun adina Marziyatı Ilâhi denir. KUR'AN'ın diger maksadları.. tevhid..nubuvvet.. ahiret.. imamet.. kıssa-i musa. Ne yazik ki bu maksadlarda imamet örtulu iken şia açik etmiştir.. kıssai musa açık iken sünniler örtmüştur. Bu durumda ahir zamanda yani bundan sonra.. "kitabi ve semavi ile ilahi ve rasulı" dinin hakikati olan TEK bir ORTAK Din-i Mubîn-i Islamı.. yahudilerin.. hristiyanlarin.. sünnîlerin ve şiîlerin tekelinden kurtarıp dunya ve ahirette istikamet ve huzur verecek hale getirmek için ÇOK ÇALIŞMAK gerekiyor.. mehdi bekleyen musluman degil beklenen insan ve yükselen ve one geçen ve solcu ve sagcı degil öncü (sabıkun) islam olmak gerekiyor.. diye düşünüyorum. Doğrusunu Allah bilir.

Demek anlaşilıyor ki rıza.. maksad.. gaye.. hedef birbirinden başkadir. Fizikte devinim.. hız.. ivme nasıl birbirinden ayrı ise dinde dahi bu dört dört TALEB birbirine benzemeyen LÜB'lerdir. Fakat siz bunlari ÖZ diye bir sepete koymaya kalkarsaniz işin içinden çıkamazsiniz.. dini itikad ve ibadeti ile ahkam ve ahlakini birbirinden ayiramazsiniz. Ehli kitabin ortak DİNİ ile her bir islamin ayrik YOLunu birbirinden tefrik edemezsiniz. Külturun olmazsa olmaz iki bileşeni olan dil ve din açik ve seçik bilim ve hukuk tarafindan ortaya çikarilmadan bu hedefe ulaşılmayacaktir. Anadolu etrafinda.. iranda yunanistana.. iraktan israile.. uluslar ve ulkeler bir araya gelmeden bu iş olmayacaktir. Önce insan.. sonra islam.. insan olmadan islam olmaz. İslam olmadan insan kurtulmaz.
Dinnur YAŞAR 19.04.2022


Düzenleyen osmanziya - 19-Nisan-2022 Saat 16:36
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 1836

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 19-Nisan-2022 Saat 15:49
ELEŞTİRİLER

Kimse islamı benimsemek zorunda değildir.. ancak kimsenin de ona hakarete varan eleştirilerde bulunma yetkisi de yoktur. Ancak ateistler örgütlenirse saldırırlar.. müslümanlarında kendilerini savunmak için örgütlenmeleri gerekir.. desem bazı saldırgan müslümanları göstererek ateistler gerekçe bulurlar. Oysa saldırganlık ve savunganlık bir din konusundan ziyade bir dil ve karakter konusudur. Sonuçta insanlar bu nedenle kendilerini korumak için ÖRGÜTLÜ yaşama yoluna seçmişler. Savaş ve barış bu nedenle aslında insani bir problemdir ancak din bahane edilir. Ancak uygarlık bilim ve hukuk yoluyla nelere çözüm bulmuş, insanlık yükselerek buna da bir çare bulacaktır.

İman gayba ilişkindir. Kimse gayba dayanar başka bir kimseyi zorlamaz. Üstelik gayb akıl dışı bir iştir.. mutlak bir taraf izafi bir tarafla ilişki kuruyor.. bunu akıl kabul edemez.. ancak iman kaldırır nitekim bir rivayet bunu destekliyor.. ben yere ve göğe sığmadım.. ancak mü'min kulumun kalbine sığdım. Sonuçta kimseden Yaratmayı kalbine sığdırmaması beklenmemeli.. ancak yaratma gibi evrimde bulunr.. dayatım gibi deneyimde olur.. buyruluş gibi devrimde vardır.. hatta dürülüş gibi dirilişte vardır.. bu kavramlardan birisini TANRI haline getirmek yanlıştık.


Kitabdan tüm bildiklerin İHLAS ile sıfırlanırı.. Fatiha ile değerlerini yeniden başlatmak zorunda kalırsın.. mümin gidersin müslüm çıkarsın.. müslüm girersin münkir çıkarsın.. salih girersin muttaki çıkarsın.. yani her giriş çıkıştı binbir türlü renk alırsın.. çünkü sen İNSAN'sın.. insan hüsrandadır.. önce başlat sonra bitir yasası içinde son bulmaya mahkumdur.. olmayan sonsuzluk ancak İMAN ile olur.. bin bir türlü koşulları ve kurallar bağla özgür bulunmayan insan ancak AMEL ile kulluğun özgürlüğünü bulur ve evrende zaten bunun dışında bir hürriyet ve serbesteyet bulanmaz. Dinsizlik dinlerini rasyonelleştirmek zorunda oldukları gibi dindarlarda dinlerini realleştirmek durumndadırlar ve bu nedenle savaşlar bitmez.. ancak akıllı davranarak savaş ve barış arasını uzatabiliriz.

Düzenleyen osmanziya - 19-Nisan-2022 Saat 15:50
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk