Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: 22 Haziran 2022 yazıları Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2554

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: 22 Haziran 2022 yazıları
    Gönderim Zamanı: 22-Haziran-2022 Saat 22:01


Liderlik

Öncülük ve önderlik.. başkanlık ve liderlik.. tek başına bir kişinin yaptığı iş sanılır.. aslında öyle değildir. Lider sadece bir mayadır. Ekibi bir araya getirir.

LİDERLİK bir "amac"ın gerçekleşmesi için, zaafını ekibyle paylaşarak kimseleri ve nesneleri bir araya getirebilmektir. Bunun içinde partisinin güvenini kaybetmemesi gerekir.

Öncülük ve önderlik böyle KURTLAR örneğinde doğal olduğu gibi bir mal ve hizmetin sunumu için sosyal ve kültürel.. gerçekleştirilir.. ekonomik ve politik olarak sağlanır.. Bu noktada erek ve hedefleri yol açan gereksinim ile amaça ve gaye ortaya koyan arayış.. birbirinden ayrılır.

Kısa vadeli olanlar genellikle gereksinime.. uzun vadeli olanlar arayışa ilişkindir. Sıradan insanların geçim derdi dışında amaçları bulunmaz. Onlar iş ve aş.. ev ve eş döngüsü içinde bulunurlar ve hedefleri bu dördü üzerinde döner. Bu nokta da SALAHI olan HALAS bulur, tahar olan sonunda rahat eder.
Arayışı olan insanlar ki bunlar nebiler ve veliler ile dahiler ve delilerdir. Sosyal ve kültürel hedefler ve amaçlar genellikle UZUN vadelidirler.. gelecekteki bir gereksinime yöneliktir.. genellikle.. geleceği inşa edenler.. medeniyeti inşa edenler bunlardır.

Liderligi kurt sürüsüne benzetenler herkesi ya av veya avci olarak görürler. Oysa gercek liderlik lider oldugunu fark ettirmemektir. Karsinizdaki kisi yapacagi seyi kendi karariymis gibi yapar. Turan ERDAL

Uyarınızı için teşekkür ederim.. ancak burada tıpa tıp ayen bir benzetme söz konusu değil. Burada benzetme ve öykünme arasında farkı hatırlattınız.. teşbih ve temsil genel formatlardır.. bunları ayrı proto ve stylo tipleri olabilir.. fakat tüm bilgimizin.. bilimlerden bilinmeyenlere giden karşılaştırmalarımızın.. genellemelerimizin.. tümellemelerinimizin.. tümevarımlar ve tümden gelimlerimizin.. esasısın temsil yani analoji olduğunu düşünüyorum. Bu anlatımda dördünü saptadım: benzeme.. öykünme.. ANDIRMASI.. tümevarım.. tümden gelim.. BÜTÜNLEMESİ.. hepsi de Protogoras'ın "İnsan her şeyin ölçüsüdür" kriterinde kaybolur.
Osmanziya

Bey dediğiniz gibi lider olduğunu fark ettirmemek.. fikri empoze etmek.. sanırım doğaçlamayı elden kaçırır. Var olan liderliklerden bazıları öyle görünebilir.. ancak bunlar karşılıklı çıkar esasına dayan şirket ve partilerde görünen tutumlar olabilir. osmanziya


Bilgi toplumu

Bilim ya da din yapmak kolay degildir.. çunku zamanla bilim ya da din hurafeye dönüşur.. bu pek toptan bir genelleme amma gercek payi çok.. yeni olan her şeyi reddetmek kadar eski olan her işe gericilik demek adettendir.
Işte BILGI TOPLUMU .. dili ve dinin.. bilimin ve hukukun.. hikmetin ve ahlakin.. birbirini reddetmeden yan yana gelişmesini saglsyan bir kultur formunu ifade eder. Boylece kulturlerin.. bilim toplumu ya da din tiplumu olarak.. ayrışmasini engeller.
Dini bilip fenni bilmeyen.. fenni bilip dini bilmeyen.. sol goruye kör ya da sag duyuya sağır zihinli yarı aydinlar.. bulunduklari toplumu.. yaşadikları çağı.. geriye goturme eğiliminde olurlar.
Onlarin ya asrı saadetleri ya da utopik dunya cennetleri bulunur.. ya dunya ya da ahiret gozlerinde ve gonullerinde sifir degerindedir. Bu yuzden dunya ahiret dengesini kurmaya girişmezler.. yine bu yuzden birbirlerini.. sagirliklarindan ya da körluklerinden dolayı.. yobaz ya da gericilik olarak SUÇLARLAR...
Düşünmezler.. sadece inanirlar.. anlamazlar sadece bilirler.. zikirlerinin zamiri ve zeburu bulunmaz.. fikirlerinin fehimi ve fıkıhi olmaz. Koşullandiklari ve kurallandiklari yani ogrendikleri bilgileri alişkanliklarindan ve alişkinliklarindan dolayi zamanla inançlar haline gelir.
Bilgiler.. gorusler ve duşunceler değişebilir fakat inançlar.. alışkanliklar..alişkanliklar kolay kolay değişmezler.
Insanlarin umutlarina ve korkularina dayanan.. hatta olmayan sonsuzluga ve bulunmayan özgurluge baglanan köklu ve temelli INANÇLARI soz konusu oldugundan bunlari reddetmek bir işe yaramaz tam tersine saygi gostermek gerekir.. çunku kendimizde bunlarina birine ya da her ikisine birden bağlanmiş ya da dayanmiş oldugumuzun farkinda olmayabiliriz.
Diger taraftan kulturun gelişmesine ve ilermesini temin eden dogal ve sosyol ve normal gelenek ve yenilik çekişmesini de.. sosyo-kulturel bir yasa olarak.. konu dışinda tutmaliyiz.
Köklü inançlarin çelişmesi ve gelenek-yenilik çatışmasi arasinda kalan inançlaşmiş duşuncelerin ve kemikleşmiş bilgilerin DEGIŞTIRILMESI.. dilsel paradigmalar ve dinsel dogmalar da olmayan.. bilgilerin yenilenmesi.. düşuncelerin degişmesi.. inançlarin gözden geçirilmesi.. özellikle aydinlar tarafindan.. zor olmasa gerek. Ustelik gereksinim ve arayışta bizi zorluyorsa.
Bu BILGI TOPLUMUNUN inşasi ayni zamanda kisisel gelisim ve toplum degisimin gerekli kildiği bir gorevdir.. ulusal kalkinmanin diger kanadi olan HUKUK DEVLETINİ destekleyen girişimleri besleyecektir.. diye düşünüyorum.
TR.M.WİKİPEDİA.ORG
Semmelweis refleksi - Vikipedi

IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk