Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: ?ekil ve Suret üzerine ho? sohbet…(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: ?ekil ve Suret üzerine ho? sohbet…
    Gönderim Zamanı: 02-Kasım-2011 Saat 23:58

?ekil ve Suret üzerine ho? sohbet…

Bu gün görünür ?EKYL / biçim ile dü?ünülür SURET / tasarym arasyny ayyrdy?ym gündür.. oysa dilin adlandyrmasy tam tersi imi? ve böylece yanly? bir ?ekilde yirmi yyldyr ?EKLE suret, SURETE de ?ekil der idim.. günlük dilde ve bilim bilgi de ço?u zaman ?ekil ve suret birbiri yerine kullanylyr. Fakat yirminci mektubun ikinci makamynyn be?inci kelimesinde yani HAMD sözcü?ünün bürhanynda “muntazam suretler ve mevzun ?ekiller” deyimi vesilesiyle uyandym ve anladym ki görünür düzen, gizlenen ölçünün belirtisi ise suret olarak maddi yapylar ve ?ekil olarak manevi bir yapylanmadyr. ?u da var ki insanlar manevi tasavvur (kavram) yapabildikleri gibi maddi te?ekküller (kelime) de yapabiliyorlar ki bu yüzden bu iki terim birbirine kary?yyor. Buna ?ema ile göstersem:

TE?EKKÜL ya da ( remz olan cism-i resim) KELYME

Suret

Harici HASSASYYET

---------------------- ortadaki berzah

Zihni HYSSYYAT

?ekil

TASAVVUR ya da ( harf olan mana-yy isim) KAVRAM

Bu ikisine çok örnekler verilebilir. Ancak burada sadece güne tarih koymak için belirtmekle yetiniyorum.

Bu günün ikinci notu: Genç bir arkada?la tany?tyk.. üç dört tane dil biliyor.. bir i? için görü?mü?tük fakat ben yararlanmasy için yöntembilimi ve bunun için de ö?renmeye ve kullanmaya özendirmek için bu konuyu kendisine açtym.. umarym arady?ym dü?ünenlerdendir.. arayanlara yardym için ça?yrdy?ym insanlar halkasyny katyldy.. yani kendisine yöntembilim reklamy yapyldy.. Yn?allah arady?ym dü?ünenlerden olur.. elbette insanlaryn i?i var ve gücü var.. benim gibi eli bo? ve gönlü ho? de?il ya.. Amma belli olmaz.. i?in gelece?ini hissederse hassasiyetin tesirini kyrabilir merak ve alakasy olu?ur.

.. ?ekiller hiss dünyasyndan yani hadd'lerdir.. suretler hass dünyasyndan yani hatt'lardyr...

Ynsanlaryn görsel ve i?itsel dünyanyn”hassasiyet-i ?ekliyye”sinden suretlerin bakyn yanly? dedim aly?kanly?yn tesiriyle ?EKYLLERYN, kavramlaryn, anlamlaryn, dü?üncelerin, tasarymlaryn dünyasyna fazla giremiyorlar.. artyk bundan sonra ?ekle de?il surete biçim diyece?im.. ?ekle dahi “tasym” diyece?im.. tasavvur etmeye tasar-lama ve te?ekkül ettirmeye örgü-leme, Böylece tasymlaryn tasarlanmasy ile biçimlerin örgü-t-lenmesi.. i?te düz yazyda iki sözcükten fazlasyna kolayca.. bakamyyoruz.. kary?tyryyoruz. ?ema olsa idi bir baky?ta görürdük… ve bundan böyle görmenin aslynda örme oldu?unu söyleyen tümce anlam kazanyyor.

?imdi bu konuya ileride daha açyk ve seçik olarak görüp gösterece?imizi umuyorum ?imdilik bu belirtme ile tarihe not dü?tüm..

Bu günün üçüncü notu: Bu notu iki gün önce dü?ecektim bu gün kysmet oldu.. Yazarlyk TANRILIK gibidir.. (Hâ?â! Olamaz!)  diyen tanydyk bir yazara hak veriyorum.. Bu sözü ilk a?zyndan duydu?umda tüylerim ürpermi?ti.. demek geçen sürede duyarsyzly?ym artmy? ki bunu dile getiriyorum. Yn?aallah hayra vesile olur.  BYRCYK VE TEKYL  Ynsan kendini dünyanyn merkezine koyup etrafyndaki insanlary da fikrine, kelamyna, ilmine ve hakikatine muhtaç kullarmy? gibi davranyr.. yanly? bir tarz-y nazar ve yanyltan tavr-y niyet sahibidir..  Hatta bir roman yazsa KARAKTER  olu?turur ve  oradaki karakterleri diledi?i gibi konu?turur ve diledi?i gibi ya?am öyküsü sunar.. hani nasyl suretler yapmak, onlara tapmaya vesile olur diye haram kylynmy?.. bunun gibi öyküden ?ekiller ile  suretler yapmakta bunun gibi sanki… Bilirsiniz basar-y surette..  bak nasyl aly?my?ym görünene ?ekil demeye.. basar-y ?ekilde nasyl bir ileriye do?ru giderken sem’-i ?ekilde e?ya geriye kaçar görünürse.. yani bu optik yanylgysyndan kurtulamazsa.. insan dahi  yazar veya okuyucu ?ablonuna girince bu “?ekil” tarz-y nazar ve tavr-y niyet gelir insanyn içine yerle?ir..  kendinizi anlatymyn öyküsünden kurturamazsynyz. Yazar ve Okuyucu bunun aksini iddia etse de bu tylsym-y  tasym yani ?eklin büyüsü  öyle çaly?yr… i?te size dört tamlama:

?ekl-i basar, suret-i sem’, tarz-y nazar ve tavr-y niyet..

Bunlary kabe-i karenizin dört kö?esine e yerle?tirerek etrafynda tavaf ediniz..

Zaten görünür  yazarlyk talebim yok.. gizli arzum varsa bilmem.. Okuyucuya  bilgi ve görü? satmak niyetim bulunmuyor amma ne de olsa nazarym kaleme dokununca ve söz aleni bulununca..  yöntembilim gibi dünya çapynda bir meta söze konu olunca ister istemez kendini bi?i sanma marazy do?uyor.. i?te evvelsi gün gördü?üm bir MANZARA yani SURET beni uyandyrdy…

Ynsanlar ya çalarlar ya da çaly?yrlar.. bazylary da çaly?yrken çalarlar.. yani hem çaly?yr hem çalarlar.. bazylary ne çalar ne de çaly?yrlar.. otlanyrlar.. dilenciler bunlardandyr. Fakat bazylary var ki bunlar DÖRDÜNCÜ GURUP oluyor.. çöp toplayanlar… Bizim kasabanyn delisi mi yoksa akylly sy my oldu?unu pek ayyrt edemedi?im GENÇ bir çöp toplayycy var.. kendisinin sakin bir duru?u ve sessiz ve sadasyz ya?ayy?y vardyr.. Evvel gün ?ehrin en güzel yerinden i?ime giderken o da kar?ydan BYR ELYNDE syrtynda koca çöp sepeti DY?ER ELYNDE ise neredeyse yaryya kadar inmi? pantolonu dü?mesin diye tutarken geçiyordu.. ?una bir para vereyim dedim fakat onu tutacak eli yoktu.. birden kendimi ona benzettim.. bir elimde yöntembilim sepeti var di?er elimde ekme?ini kazandym mesle?im. Onun sepetindeki çöpe atylmy? kullanylmayan e?yalar yine i?e yaryyor ki onu satyp ondan ekmek parasyçykaryyor. Benim sepetimde ise kimsenin yararlanmady?y ya da yararlanamady?y terimler, kavramlar.. O çalmadan ve çaly?madan para kazanyyor ben ise çaly?yrken farkynda olmadan çalyyor muyum yoksa çalmyyor myyym.. yapty?ym i? donum dü?mesin diye geçim uçkurumu topluyorum.

Çalmak illa hyrsyzlyk yapmak de?ildir.. ama haksyz ve fazladan bir kazanç yani ter-siz para varsa.. maa? gibi.. ücret gibi.. ödenek gibi.. yyllardyr memur olarak devletin kasasyna el uzatmadyk ama dört ki?inin yeterli oldu?u yerde sekiz ki?i çaly?tyk.. Belki bundan ne benim ne de amirlerin sui kasty yoktu ama sonunda hesaby verilecek bir bo?una harcanan kalem ka?yttan amme alaca?y mutlaka çykacak.. bunlar a?yr manevi çöplerdir.. günah kefemizi dolduran ve hak sepetimizi i?gal eden..

Hazreti Davud Aleyhisselam hem peygamber hem hükümdar iken yolda giderken iki ki?inin konu?masyny duymu?.. ?u Davud iyi adamdyr amma bir de elinin ekme?ini yese.. Bunun üzerine dua etmi? Cenaby Hak ona demircilik sanatyny ö?retmi?.. elinin eme?ini yeme?e ba?lamy? ve Hazreti Peygamber bu öykü üzerine diyor ki kazanç en güzeli elin eme?idir.. ?imdi yazarlar TANRILIK (Hâ?â ve Kellâ)  iddia etmeseler bile ve hatta Peygamberlik makamyn bir i?levi olan bilgi ö?retme ve ö?üt verme i?ine soyunsalar bile kazandyklary parada.. el eme?i yok. Sanyrym bu kasabanyn akyllysy ol delisi de benim. Nerede kaldy.. kendime ve  i?ime kutsallyk katyyym…

Hasyly yazarlyk hesaby kolay olan bir meslek de?il.. yazer’lik te öyle..

Her halde bo?un demiyoruz de?il mi..

Allah dünyamynyz sonunu güzel ve ahiretin ba?yny iyi etsin diye..

 

Bu günün dördüncü ve son notu: Bu gün ö?lene do?ru hem kom?umuz hem akrabamyz Ömer TURGUT A?abeyimiz Dünyadan Ahirete yürüdü?ü haberini aldyk..  Allah gani gani rahmet etsin.. Çocuklarynyn tanykly?y ile onlary üzmeden ya?atty?y gibi alty aydyr çekti?i Kanser hastaly?yny yine çocuklaryny üzmeden bitirmi?.. Sabyr içinde ?ükreden bir zatty.. Rabbine göçtü.. Yyi bir insan ve samimi bir Müslüman oldu?una tanyklyk ederim. Rabbimiz bize de dünyaya güzel sonlama ve ahirete iyi bir ba?lama versin. Diyanet takviminin 2 kasym günü yapra?ynyn arkasynda Hz. Ömer (R.A) in hayaty yazyyor ve 3 kasym günü de Hz. Ömer Efendimizin ölüm günü imi?.. Rahmetli Ö.Turgut abi de hazreti Ömer gibi adalete dü?kündü.. emekçiydi.. sonunda Müslüman Emekçi oldu ve öldü.. Ynna lillah ve inna ileyhi raciun..  Allah Gani Gani rahmet ede.

Biricik ve tekil insanlar  ayny zamanda geçici ve ölümlü.. 

Ynsanlar ölümlüdür.

Osmanziya  insandyr.

O halde Osmanziya dahi ölümlüdür.

Olum ve ölüm çizgi’siden geçenler Tanry olmaz. Ancak onu tanytan ar ve ad’lardyr. Fakat yansyma ve yanylsama ile bazylary gördüklerini gerçek, sandyklaryny do?ru kanyp aldanyyorlar.

Allah hepimizin  akybetimi iyi ve ahiretimizi güzel etsin.

Sa?lycakla kal.

Osmanziya

 

http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/yukselir/2011/11/02/ya-ataturk-sabiha-sultan-ile-evlenmis-olsaydi

SABAH MEKTEBYNDEN yazylar..

http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/refik_erduran/2011/11/02/ipotek-finalleri

Sabah mektebinden yazylar…

http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/safak/2011/11/02/hey-gidi-yillar

Sabah mektebinden yazylar…

 

 



Düzenleyen osmanziya01 - 03-Kasım-2011 Saat 08:17
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 03-Kasım-2011 Saat 00:34
Bu yazyyy  facebook'a "?ekil ve suret arasynda  ne fark var ? Önce bunun yanytyny arayyn.. sonra sözlü?ü bakyn.. elinize almayy unutmu? olabilirsiniz.. bi zahmet.. ben de bi zahmet bakaca?ym.. TÜRKÇE SÖZLÜK'e baktym.. SURETYN 6 tane anlam öbe?i var.. bazylary... görünü?, biçim, yazy veya resim kopyasy, nüsha, yol, tarz, yüz, çehre.. ?EKLYN 9 tane anlam öbe?i var.. bazylary... bir nesnenin dy? çizgileri bakymyndan niteli?i, dy?tan görünü?ü, biçim, davrany? biçimi, olu? biçimi.. anlatym biçimi.. ve belki sizde diyeceksiniz.. BYLGY / YLYM  için sözlük gerekli ama yeterli de?ildir.. " sunusuyla yazdym.. Belki sözlük biçim ve tasym ayyrdyna vardyracak kapylar açty.. ama tam de?il..
Sözlük ?EKLY dy? kontur ve gabariler için kullanyyor..
Ancak günlük dilin etkisiyle suret ve ?ekil bir giri?im ortaya koyuyor.
 
Y?in içine girince göreceksiniz ki BYLYM suretlerle ilgilenir  HUKUK ?ekillerle ilgilenir.. bu çok basit ?ABLONLAMA  görünsede bilim dy? ?ekillerle / biçimlerle  bilgi edindi?i, veriler ve gözlemlerle a?yrlyk olarak çaly?ty?y  hukukun ise iç suretlerle / tasymlary konu edindi?i bence ortada.. ama yine tarty?maya açyk elbette..  yeterti tARTy?ma'daki  artifycal san'aty görelim ve bilelim.. ARTI? ancak böyle bir arayy?la.. AR'laryn ötesindeki adlara ve anlamlara yöneli?le olacaktyr.. ARayanlara duyrulur.
 
Dilinizin içine giri? i?inde dininizi bulacaksynyz.
Y?in içinde.. için i?inde.. di?inden ve çi?ine gidinceye yedi?in ne haller geçiriyor.. bunun bilimi typ olarak i?imize yaryyor da  kulaktan  giren söz gönlünde ne haller geçiriyor bunun bilimi i?ine yaramaz my ?
 
Ört ki ölem...


Düzenleyen osmanziya01 - 03-Kasım-2011 Saat 00:43
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk