Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Dünya | |
YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya |
Konu: ?ekil ve Suret üzerine ho? sohbet…( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Konu: ?ekil ve Suret üzerine ho? sohbet… Gönderim Zamanı: 02-Kasım-2011 Saat 23:58 |
?ekil ve Suret üzerine ho? sohbet…
Bu gün görünür ?EKYL / biçim ile dü?ünülür
SURET / tasarym arasyny ayyrdy?ym gündür.. oysa dilin adlandyrmasy tam tersi
imi? ve böylece yanly? bir ?ekilde yirmi yyldyr ?EKLE suret, SURETE de ?ekil
der idim.. günlük dilde ve bilim bilgi de ço?u zaman ?ekil ve suret birbiri
yerine kullanylyr. Fakat yirminci mektubun ikinci makamynyn be?inci kelimesinde
yani HAMD sözcü?ünün bürhanynda “muntazam suretler ve mevzun
?ekiller” deyimi
vesilesiyle uyandym ve anladym ki görünür düzen, gizlenen ölçünün belirtisi ise
suret olarak maddi yapylar ve ?ekil olarak manevi bir yapylanmadyr. ?u da var
ki insanlar manevi tasavvur (kavram) yapabildikleri gibi maddi te?ekküller
(kelime) de yapabiliyorlar ki bu yüzden bu iki terim birbirine kary?yyor. Buna
?ema ile göstersem:
TE?EKKÜL ya da ( remz olan cism-i resim)
KELYME
Suret
Harici HASSASYYET
---------------------- ortadaki berzah
Zihni HYSSYYAT
?ekil
TASAVVUR ya da ( harf olan mana-yy isim)
KAVRAM
Bu ikisine çok örnekler verilebilir. Ancak
burada sadece güne tarih koymak için belirtmekle yetiniyorum.
Bu günün ikinci notu: Genç bir arkada?la
tany?tyk.. üç dört tane dil biliyor.. bir i? için görü?mü?tük fakat ben yararlanmasy
için yöntembilimi ve bunun için de ö?renmeye ve kullanmaya özendirmek için bu
konuyu kendisine açtym.. umarym arady?ym dü?ünenlerdendir.. arayanlara yardym
için ça?yrdy?ym insanlar halkasyny katyldy.. yani kendisine yöntembilim reklamy
yapyldy.. Yn?allah arady?ym dü?ünenlerden olur.. elbette insanlaryn i?i var ve
gücü var.. benim gibi eli bo? ve gönlü ho? de?il ya.. Amma belli olmaz.. i?in
gelece?ini hissederse hassasiyetin tesirini kyrabilir merak ve alakasy olu?ur.
.. ?ekiller hiss dünyasyndan yani
hadd'lerdir.. suretler hass dünyasyndan yani hatt'lardyr...
Ynsanlaryn görsel ve i?itsel
dünyanyn”hassasiyet-i ?ekliyye”sinden suretlerin bakyn yanly? dedim
aly?kanly?yn tesiriyle ?EKYLLERYN, kavramlaryn, anlamlaryn, dü?üncelerin,
tasarymlaryn dünyasyna fazla giremiyorlar.. artyk bundan sonra ?ekle de?il
surete biçim diyece?im.. ?ekle dahi “tasym” diyece?im.. tasavvur etmeye
tasar-lama ve te?ekkül ettirmeye örgü-leme, Böylece tasymlaryn tasarlanmasy ile
biçimlerin örgü-t-lenmesi.. i?te düz yazyda iki sözcükten fazlasyna kolayca..
bakamyyoruz.. kary?tyryyoruz. ?ema olsa idi bir baky?ta görürdük… ve bundan
böyle görmenin aslynda örme oldu?unu söyleyen tümce anlam kazanyyor.
?imdi bu konuya ileride daha açyk ve seçik
olarak görüp gösterece?imizi umuyorum ?imdilik bu belirtme ile tarihe not
dü?tüm..
Bu günün üçüncü notu: Bu notu iki gün önce
dü?ecektim bu gün kysmet oldu.. Yazarlyk TANRILIK gibidir.. (Hâ?â! Olamaz!) diyen tanydyk bir yazara hak veriyorum.. Bu
sözü ilk a?zyndan duydu?umda tüylerim ürpermi?ti.. demek geçen sürede
duyarsyzly?ym artmy? ki bunu dile getiriyorum. Yn?aallah hayra vesile
olur. BYRCYK VE TEKYL Ynsan kendini dünyanyn merkezine koyup
etrafyndaki insanlary da fikrine, kelamyna, ilmine ve hakikatine muhtaç
kullarmy? gibi davranyr.. yanly? bir tarz-y nazar ve yanyltan tavr-y niyet
sahibidir.. Hatta bir roman yazsa
KARAKTER olu?turur ve oradaki karakterleri diledi?i gibi konu?turur
ve diledi?i gibi ya?am öyküsü sunar.. hani nasyl suretler yapmak, onlara
tapmaya vesile olur diye haram kylynmy?.. bunun gibi öyküden ?ekiller ile suretler yapmakta bunun gibi sanki… Bilirsiniz
basar-y surette.. bak nasyl aly?my?ym
görünene ?ekil demeye.. basar-y ?ekilde nasyl bir ileriye do?ru giderken sem’-i
?ekilde e?ya geriye kaçar görünürse.. yani bu optik yanylgysyndan
kurtulamazsa.. insan dahi yazar veya
okuyucu ?ablonuna girince bu “?ekil” tarz-y nazar ve tavr-y niyet gelir insanyn
içine yerle?ir.. kendinizi anlatymyn
öyküsünden kurturamazsynyz. Yazar ve Okuyucu bunun aksini iddia etse de bu
tylsym-y tasym yani ?eklin büyüsü öyle çaly?yr… i?te size dört tamlama:
?ekl-i basar, suret-i sem’, tarz-y nazar
ve tavr-y niyet..
Bunlary kabe-i karenizin dört kö?esine e
yerle?tirerek etrafynda tavaf ediniz..
Zaten görünür yazarlyk talebim yok.. gizli arzum varsa
bilmem.. Okuyucuya bilgi ve görü? satmak
niyetim bulunmuyor amma ne de olsa nazarym kaleme dokununca ve söz aleni
bulununca.. yöntembilim gibi dünya
çapynda bir meta söze konu olunca ister istemez kendini bi?i sanma marazy
do?uyor.. i?te evvelsi gün gördü?üm bir MANZARA yani SURET beni uyandyrdy…
Ynsanlar ya çalarlar ya da çaly?yrlar..
bazylary da çaly?yrken çalarlar.. yani hem çaly?yr hem çalarlar.. bazylary ne
çalar ne de çaly?yrlar.. otlanyrlar.. dilenciler bunlardandyr. Fakat bazylary
var ki bunlar DÖRDÜNCÜ GURUP oluyor.. çöp toplayanlar… Bizim kasabanyn delisi
mi yoksa akylly sy my oldu?unu pek ayyrt edemedi?im GENÇ bir çöp toplayycy
var.. kendisinin sakin bir duru?u ve sessiz ve sadasyz ya?ayy?y vardyr.. Evvel gün
?ehrin en güzel yerinden i?ime giderken o da kar?ydan BYR ELYNDE syrtynda koca
çöp sepeti DY?ER ELYNDE ise neredeyse yaryya kadar inmi? pantolonu dü?mesin
diye tutarken geçiyordu.. ?una bir para vereyim dedim fakat onu tutacak eli
yoktu.. birden kendimi ona benzettim.. bir elimde yöntembilim sepeti var di?er
elimde ekme?ini kazandym mesle?im. Onun sepetindeki çöpe atylmy? kullanylmayan
e?yalar yine i?e yaryyor ki onu satyp ondan ekmek parasyçykaryyor. Benim
sepetimde ise kimsenin yararlanmady?y ya da yararlanamady?y terimler,
kavramlar.. O çalmadan ve çaly?madan para kazanyyor ben ise çaly?yrken farkynda
olmadan çalyyor muyum yoksa çalmyyor myyym.. yapty?ym i? donum dü?mesin diye
geçim uçkurumu topluyorum.
Çalmak illa hyrsyzlyk yapmak de?ildir..
ama haksyz ve fazladan bir kazanç yani ter-siz para varsa.. maa? gibi.. ücret
gibi.. ödenek gibi.. yyllardyr memur olarak devletin kasasyna el uzatmadyk ama
dört ki?inin yeterli oldu?u yerde sekiz ki?i çaly?tyk.. Belki bundan ne benim
ne de amirlerin sui kasty yoktu ama sonunda hesaby verilecek bir bo?una
harcanan kalem ka?yttan amme alaca?y mutlaka çykacak.. bunlar a?yr manevi
çöplerdir.. günah kefemizi dolduran ve hak sepetimizi i?gal eden..
Hazreti Davud Aleyhisselam hem peygamber
hem hükümdar iken yolda giderken iki ki?inin konu?masyny duymu?.. ?u Davud iyi
adamdyr amma bir de elinin ekme?ini yese.. Bunun üzerine dua etmi? Cenaby Hak
ona demircilik sanatyny ö?retmi?.. elinin eme?ini yeme?e ba?lamy? ve Hazreti
Peygamber bu öykü üzerine diyor ki kazanç en güzeli elin eme?idir.. ?imdi
yazarlar TANRILIK (Hâ?â ve Kellâ) iddia
etmeseler bile ve hatta Peygamberlik makamyn bir i?levi olan bilgi ö?retme ve
ö?üt verme i?ine soyunsalar bile kazandyklary parada.. el eme?i yok. Sanyrym bu
kasabanyn akyllysy ol delisi de benim. Nerede kaldy.. kendime ve i?ime kutsallyk katyyym…
Hasyly yazarlyk hesaby kolay olan bir
meslek de?il.. yazer’lik te öyle..
Her halde bo?un demiyoruz de?il mi..
Allah dünyamynyz sonunu güzel ve ahiretin
ba?yny iyi etsin diye..
Bu günün dördüncü ve son notu: Bu gün
ö?lene do?ru hem kom?umuz hem akrabamyz Ömer TURGUT A?abeyimiz Dünyadan Ahirete
yürüdü?ü haberini aldyk.. Allah gani
gani rahmet etsin.. Çocuklarynyn tanykly?y ile onlary üzmeden ya?atty?y gibi
alty aydyr çekti?i Kanser hastaly?yny yine çocuklaryny üzmeden bitirmi?.. Sabyr
içinde ?ükreden bir zatty.. Rabbine göçtü.. Yyi bir insan ve samimi bir
Müslüman oldu?una tanyklyk ederim. Rabbimiz bize de dünyaya güzel sonlama ve
ahirete iyi bir ba?lama versin. Diyanet takviminin 2 kasym günü yapra?ynyn
arkasynda Hz. Ömer (R.A) in hayaty yazyyor ve 3 kasym günü de Hz. Ömer
Efendimizin ölüm günü imi?.. Rahmetli Ö.Turgut abi de hazreti Ömer gibi adalete
dü?kündü.. emekçiydi.. sonunda Müslüman Emekçi oldu ve öldü.. Ynna lillah ve
inna ileyhi raciun.. Allah Gani Gani
rahmet ede.
Biricik ve tekil insanlar ayny zamanda geçici ve ölümlü..
Ynsanlar
ölümlüdür.
Osmanziya insandyr.
O
halde Osmanziya dahi ölümlüdür.
Olum ve ölüm çizgi’siden geçenler Tanry
olmaz. Ancak onu tanytan ar ve ad’lardyr. Fakat yansyma ve yanylsama ile
bazylary gördüklerini gerçek, sandyklaryny do?ru kanyp aldanyyorlar.
Allah hepimizin akybetimi iyi ve ahiretimizi güzel etsin.
Sa?lycakla kal.
Osmanziya
http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/yukselir/2011/11/02/ya-ataturk-sabiha-sultan-ile-evlenmis-olsaydi
SABAH MEKTEBYNDEN yazylar..
http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/refik_erduran/2011/11/02/ipotek-finalleri
Sabah mektebinden yazylar…
http://www.sabah.com.tr/Yazarlar/safak/2011/11/02/hey-gidi-yillar
Sabah mektebinden yazylar…
Düzenleyen osmanziya01 - 03-Kasım-2011 Saat 08:17 |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 03-Kasım-2011 Saat 00:34 |
Bu yazyyy facebook'a "?ekil ve suret arasynda ne fark var ? Önce bunun yanytyny arayyn.. sonra sözlü?ü bakyn.. elinize almayy unutmu? olabilirsiniz.. bi zahmet.. ben de bi zahmet bakaca?ym.. TÜRKÇE SÖZLÜK'e baktym.. SURETYN 6 tane anlam öbe?i var.. bazylary... görünü?, biçim, yazy veya resim kopyasy, nüsha, yol, tarz, yüz, çehre.. ?EKLYN 9 tane anlam öbe?i var.. bazylary... bir nesnenin dy? çizgileri bakymyndan niteli?i, dy?tan görünü?ü, biçim, davrany? biçimi, olu? biçimi.. anlatym biçimi.. ve belki sizde diyeceksiniz.. BYLGY / YLYM için sözlük gerekli ama yeterli de?ildir.. " sunusuyla yazdym.. Belki sözlük biçim ve tasym ayyrdyna vardyracak kapylar açty.. ama tam de?il..
Sözlük ?EKLY dy? kontur ve gabariler için kullanyyor.. Ancak günlük dilin etkisiyle suret ve ?ekil bir giri?im ortaya koyuyor. Y?in içine girince göreceksiniz ki BYLYM suretlerle ilgilenir HUKUK ?ekillerle ilgilenir.. bu çok basit ?ABLONLAMA görünsede bilim dy? ?ekillerle / biçimlerle bilgi edindi?i, veriler ve gözlemlerle a?yrlyk olarak çaly?ty?y hukukun ise iç suretlerle / tasymlary konu edindi?i bence ortada.. ama yine tarty?maya açyk elbette.. yeterti tARTy?ma'daki artifycal san'aty görelim ve bilelim.. ARTI? ancak böyle bir arayy?la.. AR'laryn ötesindeki adlara ve anlamlara yöneli?le olacaktyr.. ARayanlara duyrulur.
Dilinizin içine giri? i?inde dininizi bulacaksynyz. Y?in içinde.. için i?inde.. di?inden ve çi?ine gidinceye yedi?in ne haller geçiriyor.. bunun bilimi typ olarak i?imize yaryyor da kulaktan giren söz gönlünde ne haller geçiriyor bunun bilimi i?ine yaramaz my ? Ört ki ölem...
Düzenleyen osmanziya01 - 03-Kasım-2011 Saat 00:43 |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |