Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din  
Mesaj icon Konu: yarar ve cikar Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2599

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: yarar ve cikar
    Gönderim Zamanı: Bugün Saat 19:18
dediler ki:
Beni güzel hatırla.
Gülüşümü, çok sevdiğin gözlerimi,
sonra sesimi bıraktım.
Ne ararsan bir sevdanın içinde
fazlasıyla bıraktım ardımda...
Beni unutma... !
Şimdi seninle yaşanan günleri ateşe veriyorum...
Beni güzel hatırla, gidiyorum....
Alıntımsi bisey

Dedim:
Sevgi ve saygıya bir ömür vermek gerekiyor..
Dedi:
karşılıklı olunca evet , ama tek taraflı ise ....
dedim:
Şans.. tek taraflının PLATONİK'in tadı başka çift taraflı TEKTONİK'in tadı başka.. bazıları platolarda uzun uzun yürümeyi sever... bazıları deprem.. sel.. tsunami ne gelirse yer. Ancak uzun yıllar boyunca iştah ve iştiyaka bağlı AŞK ile merak ve merama bağlı IŞK'ı ayırdım. Aşkın keşk yapılması ışkın meşk edilmesi ayrı bir olay.. ikisi birden MASRAFLI oluyor.. tek yanlı ve tek taraflı yürüyüşü sürdürüyorsun.. ancak işin esasını yolu sonuna kadar bitirmek olduğu anlaşılınca.. her mevsimin zorluğunu katlanıyorsun. Aşkınız bol ve ışkınız çok olsun. Amin.





Secenekler ve seçim.. ozgur istencin yani hur iradenin varligi ile ihtiyardan.. itimatta.. itiyattan soz edebiliriz. Imami Nursınin HUSNU zann ve ademi ITIMAD ilkesi ilişkilerimizin surerligini saglayan guvenli bir kuraldir. Hem zor bir hedef olan GUVENILIR olma.. boylecede sağlanabilir. Bununla da selamete ve ESENLIGE ulasilabilir. Dunya da hem mutlu hem kutlu olabilmenin yolu da kurulabilir.. diye düşünuyorum.



Ekonomik ÇIKAR bizim cebimizdeki PARA politik   YARAR verdigimiz OY ile ilgilidir.





PARA'nin ardindaku çıkar gıdanin helal ve haraminda hizli..OY'un ardindaki yarar gayenin emir ve nehyinde saklı
Mustafa BUGUCAM: Para ekonomik gücü.. oy ise politik gücü.. ikisi birlikte bir yanda ASKERI kuvveti bir yanda SOSYAL havli belirler


La havle ve la kuvvete illa billah demek.. guc ve gur birlikteligi olan işimizden soruM-lulugu degil soruN-lulugu kaldirmak demektir amma bu da bir emektir. MEN ya da NAM.. adam ya da ad.. ada adanan adam.. ya da adama adanan ad.. adamın adandigi AMAÇ ile başlar.. ki bunu belki bin kere anlattim.. yaşamı amaç mi edindiniz yoksa araç mı ? Araç edindiysem AĞAÇ mi ediniyorum ADAÇ mı ? Bunun için bu iki UÇ'u AÇ'mamiz lazim ?




1980 de 1000 dolar verip aldigim bilgisayar.. bu çöpü 10 dolar degil 1 dolar bile vermezler.. çunku kimsenin işine yaramaz.. bilgisayarin hard diskinde gorulen Galaksi NOT 2016 da yaklasik o kadar aldim.. şimdi işeme biraz yariyor 10 dolar edebilir.. bedenim olunce kimsenin işine yaramaz.. hatta zararlidir.. ya topragin altina atarlar ya da ateşin üstune..


IŞE YARAMAK.. yani ekOnomik yarar degeri olan GIDA.. pOlitik yarar degeri olan GAYE.. doganin ve dönenin gucu ve güru olarak senin SEÇIMINDE özgur istenç olma yolunda yuruyerek var olur.. sahib olur.. aid olur ki bu olanağa bir AD verilir.. adada adimlayan adamın VAR OLUŞ adı
Osman Ziya OĞLU
Sahib olarak RAB zamanda..
Aid olarak ABD namazda..
YOK ÖLUŞ olarak mizanda..
NIZAM da ise 0'dır.
0 nötr ve etkisi olmayan demektir.. ha bir kuru emektir.
.


Keçi sakali olunca solun.. tam sakal olunca sagin.. adami oluyoruz.. matruş bir adamsa tam ortada bir kemalist.. sonunda SAKAL kocaman MAKAL oluyor.. bu makale de insanlarin gözlerini orten bir perde..






enginlerin ÇIKARI zenginlerle yaşamaktir.
Gençlerin ÇIKARI gençlerle yaşamaktir.
Hoca hocayi mektepte.. hacı hacıyı mekkede bulur.
Her Amerikali başkalarini amerikali yapmak ister.. her rus bakasini   kendine benzetmek ister.. çunku politik YARAR otekisini kendisine BENZETMEKTIR.







Şimdi lokal degil.. global degil.. GLOKAL bir dunyaya gidiyoruz.. kuresel degil ulusal degil yerel bir TOPLULUK oluşturacagız.. kaliteli şirketleri ve karakterli partileri kuracagiz.








Kalite şirket yetmiyor kantiteli de gerekiyor. Karakterli parti yetmiyor.. kapasiteli de gerekiyor. Yani niceliğin ağırlığı kadar istenildiği niceliğin çokluğu da bekleniyor. İstekler bitmez.. kantiteli bir kalitenin KARİYERLİ olması.. kapasiteli karakterin KARIZMALI bulunması.. şirketi ve partiye zirveye taşır. Fakat kariyerden KURAMA ve karizmadan KURUMA yükselinmezse bu sefer durgunluk başlayacaktır. Çağımızda olan da budur. Kuramlar tıkandı kurumlar kurudu.. müslümanlar ve masonlar ve marksistler sürekli bir gerileme içinde.. bunun belirtisi de 7 ekim katliamı.. elli yıl içinde dibe çökebilir.. üçüncü bir dünya savaşı ve bunun nükleer olması da uygarlığın çökmesi olduğunu söylüyorlar.




Bununla beraber bu dünyanın ölümü.. ancak kendimizin çökmesini önlemeye çalıştığımızda bu dünyanın çökmemesine çalışmak demektir. gıda ve hayattan.. gaye ve şuura yapacak çok işimiz bulunuyor.



Sıra partilere ve şirketlere gelinceye kadar eşyanın iktisatlı kullanılması ve eşhasın adaletli çalıştırılmasına ilişkin kişisel önlemlerimizi artırabiliriz. Sıra bilim ve hukuka gelinceye kadar ilişkilerimizde şükürlü ve sabırlı olabiliriz. Partililer ve şirketliler aralarında vefalı ve fedakar davranıncaya kadar biz bunu önce aile bireyleri arasında yapabiliriz. Bu işleri samimi ve ciddi yapabilirsek İNSAN oluruz.. samimiyeti safiyete ve ciddiyeti halisiyete götürebilirsek İSLAMı bulabiliriz.

OSMANZİYA 16.04.2024 konak izmir











Düzenleyen osmanziya - Bugün Saat 19:33
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2599

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: Bugün Saat 22:09
Mevlut UYANIK hocam yazmış kı TÜRKLER İÇİN MOĞOLİSTAN YAYLASI NİÇİN ÖNEMLİ?
Si Maqian'in başyapıtı olan ve Çin historiyografyasının abide eseri kabul edilen Tarihçinin Kayıtları (Shi ]i) adlı eseri sadece Çin tarihi açısından değil, Çin ile ilişkilere sahip olan bütün bölge ve dünya tarihi açısından da büyük öneme sahiptir. Özellikle yazılı kaynakların son derece kısıtlı olduğu
Hunların tarihi ve Türk tarihi açısından, söz konusu eser elimizde bulunan en önemli kaynak durumundadır. VII
Önceleri Moğolistan Yaylası'nı merkez edinmiş olan (Gök-)Türkler, Orta Asya'yı ele geçirip yönetmiş, buraların Türkleşmesini tetiklemiştir. Sonraları yine Moğolistan Yaylası'nda kurulan Uygur Devleti'nin yıkılmasının ardından Uygurların asıl kolu Orta Asya'ya göç etmiş ve Tian Shan Uygur Devleti'ni kurmuştur.
Çok geçmeden, yine Türklerden Karluklarla birleşip, Batı Tanrı Dağları'nın kuzey yamaçlarını merkez edinen Karahanlı Devleti'ni kurarak Orta Asya'nın Türkleşmesini hızlandırmışlardır. Ayrıca, Abbasi Hanedam içinde rol oynayan Türk askerleri, Kuzeybatı Hindistan ve Delhi'de kurulan Türk hanedanlıklarını, İran, Irak ve Anadolu'da kurulan Selçuklu devletlerini, Osmanlı Devleti'ni kuranlar aslında göçebe kökenli insanlardır ve bunların kaynağı Moğolistan Yaylası'dır Pulat Otkan, Tarihçinin Kayıtları'na (shi ji) Göre Hunlar, (İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2018)3 :Doğması için insana bir ana ve baba gerektiği gibi var oluşu içinde bir dil ve din gerekiyor.. sonuçta beşerinde edindiği dil kimliği ve din kişiliği edindiği İNSANLIĞI.. bir çekirdek olarak bu güne erişti.. beşerin yapısından çıkan ki bu yapıya bu gün Kara Avrupası Antropoloji Anlo-sakson kültüründe Kültür adı veriliyor.. medeniyet (hars ve umranı) de dediğimiz uygarlık geçmiş kültürlerin.. dillerin.. dinlerin.. devletlerin.. imparatorlukların ve medeniyetlerin terakümü ve telahuku ile çok kompleks bir YAPI içinde İNSANİYET'i tanımaya başlıyor ki ben bunu İNSANBİLİM diyorum ve bunu YÖNTEMBİLİM ile yapıyorum.. Necdet Erem Ağabeyim bu gün güzle bir paylaşım yaptı.. bireysel düşünüp toplumsal yaşamaktan bahsetti.. ben bunu yapamadım ve YBA tanıtamadım.. Rahmetli Başer ile bu yıl konuşmaya başladık.. Rahmetli Adem Yakarla bir laf dalaşımız olmuştu.. Kültürün olmazsa olmaz bileşeni olan dilin ve dinin altmış bin SESLİ birlikteliği ve altı bin yıllık YAZILI birlikteliği ile KÜLTÜR'u iki ana hatta izlenebilir birinci RESMİ filoloji ve teoloji.. ikincisi SİVİL olanı filozofi ve teozofi.. bu dörtünün içinde FİLOZOFİ verimli çıktı ve son bin beş yüz yıl için BİLİMSEL dili.. bilimsel düşününü.. bilimsel dini (scientologie).. çıkardı. Bilimsel din söz konusu edilemezse.. nasıl dil din yerine ikame edilezse bilim de din yerine konulamaz.. bilimsel düşünüş dahi daha tam manasıyla tanımlamamış olmaza bile dini dile göre daha belirli ve tanımlı ve kuramlı ve sonuçta KURUMLU hale geldi ve TEKNOLOJİ meyvesi ile insana ve uygarlığa semeredar olmaya sürdürüyor.. buna rağman DİNİ bastıramaz ve baskılayamaz.. din ise hahamların ve papazların oyunu.. hocaların ve mollaların öyküsü olmayı sürdürüyor. Sonuçta din bitti bilime intikal etti.. din bitti hukuka inkilab etti.. yani uzun bir süren süreç yani evrim ili bu gün kurumsal yapılan fünün ve fıkıh oldu. Ancak bilin temeli olan İKTİSAT ve hukukun esası olan ADALET sağlanamadığından pek de işe yarar görünmüyor ki 7 ekim katliamı ortaya çıktı.. Din ve din benzeri tarikat (masonlar) ve ideolojiler (marksistler) kötülüklerin başı görünüyor. Sonuçta her şey kötü ve kötüye kullanılabilir ki bunun başında DİL geliyor.. dil kötüye kullanıldığından din ve dünya da kötüye kullanılıyor ve kötü kullanılan faili olan BEŞER de bu arada İNSAN olmaya çalışıyor. Deneme yanılma denince her halde güllük ve gülüstanlık bir bahçe söz konusu olmayacaktır. Aşere-i Mübeşere'nin dahil olduğu din görünümlü savaşlardan son 7 ekim katliamına kadar BEŞERİYET'in yapısından çıkan MEDENİYETİN inşa ettiği en büyük kule olan İNSANİYET.. hızla sallanıyor. Atom bombasını yapanların itirafiyle bir daha nükleer savaş yapılırsa döndüncü dünya savaşının taş ve sopalarla yapılacağı muhakkak.. öyle görünüyor ki sorun TARİKATLARDA zahiri dinciler ve batını masonların insanlara ve insanlığa musallatlığını... seks ticaretini aşan din ticaretini bitirmek kolay görünmüyor. Bunun sebebi de AYDIN burjuvazi ve bürokrasi etki altında kalmasıdır. Zaten halk güçe tapar ya da güçten korkar.. avam-ı nası çıkara banar ve çanak yalar.. ancak entelijensiye kökeni Aristokrasi'den kurtulabildiği kadar mütefekkir bir münevver.. muhakkik bir mudakkik.. sıfatını alır ki bunu yapabilmek için zi-kir ve f-kir KİR'lerinden kurtulmasına bakar.. ancak bunun için yaş-am'ı am-aç edinenmekten kurtulmak yetmiyor.. araç haline getirdiği yaşancını tanınç ve inanç ötesine taşıması gerekiyor.. yani insanı "ad-aç" etmesi gerekiyor.. bunu İmamı Gazali ve İmamı Nursî ne derece yaşamış ve yaşatmış bilmiyoruz.. ancak kolay olmadığını biliyoruz. çünkü kadın ve erkek ilişkisinden birey ve toplum dengesini.. faktörel dünya ve ahiret dengesinden akıl ve kalb uyumuna.. aktörel iktidar ve sermaye işbirliğinden emek ve muhalefet işbölümüne kadar pek çok baskıların ve basınçların çizdiği sektörler arası atmosferi okuyacak bir vektör çizimini öğrenemedik.. bu gün gelip dayandığım kadraj; küresel ve ulusal arasında bir YEREL'in nerede kurulabileceği.. şimdiye kadar doğunun ve batının kesistiği bu ülke.. geçmiş ve geleceğin buluştuğu bu ulus.. deyip ANADOLU'yu adres gösterdim.. lakin yaş gelmiş yetmişe.. kırk senelik çalışmamın dört kişiyi bırak bir kişiyi bile ikna etmediğini görünce umutsuzluğa kapılmıyorum.. değil.. ancak dediklerimi bu gibi siber uzay yüklemeleriyle geleceğe gönderdiğimi anımsayınca.. insanları peşine takmanın feto ve reto örneğiyle pek de bir işe yaramadığını görünce.. TANRI'nin bu bozuk dünya ile kendi reklamını yaptığını düşünüyorum. Dünyadan soğutup ahirete gözleri diktirmek.. acaba doğru mu düşünüyorum.. bilmiyorum.. ahiret deyince aklıma hep yoğun SEKS gelirdi.. batılıların bu hayvani iştah ve iştiyakın ötesinde MANEVİ olarak düşündüklerini hatırlayınca.. onlarınkinin de yetersiz olduğu ortaya çıkıyor. Maddi seks ile manevi skys arasında orta bir yol bulunabilir.. ancak bunun dünya hazırlığının olması lazım ki anlamlı olsun.. bunu da tapılası kadın ve kulluk edilesi erkeğin oluşturduğu AİLE olarak düşündüm ki bu yapının ağırlık merkezi olacak ERKEĞİ de göremiyorum. Sonuçta kalemimi serbest bırakınca buraya kadar geldim ve bununda sayfanızı işgal olduğunu anladım ve yazımı webe taşıyorum. Sağlıcakla kalınız.     osmanziya 16.04.2024
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk