| 
	
 YA?AM ÇYZGYSY 
  
HAYAT  dizini içindeki dosyalar 
 http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20100510_115037_HAYAT.rar - uploads/20100510_115037_HAYAT.rar    
Do?um ve ölüm arasynda yürüyü?ünde insan nasyl ve  ne ?ekilde ilerler ve geriler… 
Ki?i ya?am / hayat  ve tanynç / ?uur  arasynda gidi?inde nasyl ve ne surette iner ve çykar… 
Bu maddi ve manevi yükseli? ve dü?ü?ü betimlemek ve açyklamak kolay de?il. 
Dü?ünce, din ve felsefe tarihini didik didik etmek gerekir. Bu da  eli bo? ve gönlü ho?laryn i?idir. 
Ancak ne kadar i?imiz ba?ymyzdan a?kyn  ve gündemimiz gönlümüzden ta?kyn olsa da  
bu ince konuyu  soru?turmaya ve bu gizemi yorumlamaya da kayytsyz kalamyyoruz. 
  
Acaba neden ? 
  
   
  
Çünkü ya?am çizgimizde iki eksen var.. 
Birincisi YARARLANMA  ekseni, ikincisi YETKYNLE?ME ekseni. 
Ya?am çizgisindeki eksenleri YUKARIDAKY  grafikte  görüyorsunuz.  
Kyrmyzy e?ri çizgi,  ya?am çizgisi. 
Mavi yatay ok, yararlanma çizgisi. 
Ye?il dikey ok, yetkinle?mesi çizgisi. 
  
Bu çizgilerin ifadesini de A?A?IDAKY  
kyrmyzy, mavi ve ye?il çizgilerle süslü tabloda göreceksiniz.  
  
  
E?RY ÇYZGY.. sinüzodial dalgalanma ile evrensel bir gösterimdir. 
E?ri iki do?ru do?urur ve bununla yyldyzlaryn ya?am çizgisinden  
namazyn yasal çizimine kadar tüm devim ve akymlar izlenir. 
Bu e?ri do?um ile ölüm yani d ile ö noktalary arasyndaki yolumuzun resmidir. 
Çocukluk, gençlik, ergenlik, olgunluk, ya?lylyk  a?amalaryny içeren tüm mevsimlerimizi gösterir. 
Ergenlik  dönemi ortadaki en yüksek, en kubbeli ve en kemal noktasydyr. 
60 yyllyk ömür olsa bunun ortasy 30’dur. 
Çizginin yarysy 30 yyllyk terbiye,  
di?er yarysy 30 yyllyk idare devremizin grafi?idir. 
  
KIRMIZI olarak çizilen bu yolda hayattan bedenimiz ile  istifade ederiz, dünyadan cemiyetin yardymy ile  yararlanyryz. Bu istifade ve yararlanma  çizgisi; do?umla ba?lar, çocuklukla ilerler ve gençlikte e?itim sürecinde zorlanma ra?men yükselir ve ortada bulunun ergenlikte en yüksek konumuna çykar. Sonra ya?amdan yararlanma ve dünyadan istifade ya?lyly?a do?ru dü?er, azalar ve hayat giderek zorla?yr. Ölümle biter. Bu e?ri çan çizgisinin yüksekli?i ki?iye göre de?i?ir. Zengin daha çok istifade eder dünyadan, bilgin daha çok istifade eder hayattan. Fakat bu yararlanmalar arasyndaki fark aslynda fazla büyük de?ildir. Bir bardak suyu cam bardak içinde içmekle, kristal bardak arasyndaki içmek arasynda ne kadar fark var ? Yçilen 5 cc su gereksinimi kar?ylar fakat kristal bardak gereksinimden ba?ka bir ?eyi kar?ylar.. bu nedir ?  
  
Bu fazlalyk nereden kaynaklanyr ? Bunu gereksinim ötesindeki arayy? ile açykla?abiliriz. 
Bu fazlalyk ve fark yetkinle?me okunun ya?am çizgisi üzerindeki etkisinden kaynaklanyr. 
  
Ynsanyn fâni kesretin cam veya  kristal barda?yna  da ihtiyacy vardyr,  
bâki havz-y kevserin  kaselerine de… çünkü insan câmi bir mahluktur.  
Arzulary evrene yayylmy? talepleri sonsuza uzanmy?tyr.  
  
Gereksinim elbette  bir bardak sudan ibaret de?ildir. Ama syrasy gelir bir saltanata bedel önemi olur. 
Ya?amy sürdüren ko?ullary sa?lamak ve hayat araç ve gereçlerini elde etmek için mai?et denilen yükü ta?ymak kolay de?ildir amma bu zorlu?u katlanmadan da dünyadan yararlanamayyz. Bu zorlanma ve istifade olmadan hayatta kalamayyz ve ayakta duramayyz. Bütün bu çabalara ra?men ki?ilerin dünyadan ya?am çizgisinin yüksekli?inin  fazla bir de?eri yoktur  ve bu yüzden onu farky ve yüksekli?i bulunmayan YATAY bir çizgi ile gösterebiliriz. E?ri ya?am e?risinin çizgisini yatay bir ok halinde YARARLANMA do?rusu  olarak çizebiliriz. 
  
MAVY olarak çizilen bu yararlanma çizgisinin yönünü varlyktan yoklu?a do?ru belirledik. 
Biz varlyklary fark / ayyrt ederek duyumsaryz ve yokluklara kadr / de?er vererek ya?aryz. 
Yiyim ve yönelimimiz,  üretim ve tüketim ile e?itim ve yönetim döngüsünde ilerler. 
Bir yazymda bu döngünün daha yalyn bir tablosunu ev ve a? ile e? ve av olarak çizmi?tim. 
Sorunlar ve sorularyn çözümü ve yanyty ile kaynaklardan hedeflere do?ru ko?aryz. 
Bu konuda bilim ve hukuk aracyly?yyla evren ile dengemizi ve toplum ile uyumumuz sa?laryz. 
Biz olarak ya?arken bireysel kimlik ve toplumsal ki?ili?imizi buluruz. 
Bir ulusun üyesi olarak ki?isel ve kamusal ili?kilerimizi sürdürürüz. 
Hayat tatly ve acy anylaryyla ya?am öykümüzde kainat okyanusunda yüzen mavi bir gemidir. 
Bu gereksinimle beslenen geminin resmini a?a?ydaki tablonun ortasynda  
mavi bir ok olarak görüyorsunuz.  
Bu gemi gücünü, hakkyn bir verisi olarak 
varlyk ile yokluk arasyndaki gerilimden alyr. 
bu gemi dü?ünü, hakikatyn bir getirisi olarak 
olanaklar ve yetenekler dalgalanmasyndan sa?lar. 
Bu gemi i?ini, esma tecellisi ve hüsna ayinesi olarak 
do?a ve döne akymyndan çykaryr. 
  
Bu geminin sevk-ül-istifade ile çizilen rotasy bizi nereye götürüyor. 
  
Meyl-ül-istikmalin götürdü?ü yere.. yetkinle?me e?iliminin ça?yrdy?y noktaya.. 
  
YE?YL olarak çizilen bu ok, do?umdan itibaren yükselen bir ba?ka tarafymyz gösterir. 
Bazylarynyn evrim dedi?i  tekamül, bu görünü?ün yorumlany?yny gösterir: 
Cansyz  canlyya evrilir, canly usluyu evrilir, uslu tanryya evrilir, dü?üncesi bir yanylgydyr.  
Nesnelerden kimselere do?ru çizilen bu öyküye kanmyyorum  ve sonuçlaryna inanmyyorum. 
Çünkü daha bilim cansyz ile canly arasyndaki uçurumu kapatamamy?ken ko?ullu ve kurally  
canly ve usludan;  sonsuz, ko?ulsuz ve kuralsyz tanryya atlamak batyl bir salt-la?tyrmadyr.  
  
Ynsan erdemi bulmasy  ve yetkinli?e  ermesi için tanry olmasyna gerek yok. 
Kullu?unu bilmesi ve onu ba?kasyna kölelik ve kendine  tutsaklyktan ayyrmasy yeter.  
Ynsan altyndaki hayvanlyk synyfyndan üstünde Yslamlyk synyfyna geçmesi için  
açylan synav içindeki yary?y görmesi, sava? içindeki bary?y  i?itmesi  kafidir.  
Sorular ve sorunsal üstündeki sorusal ve sorunsaly yorumlamasy beklenir.  
Do?umu amaçlandyrmasy ve ölüm amaçlandyrmasy umulur. 
Ta kesret kapatylyp vahdetin kapysy açylyncaya kadar. 
  
Özetlersem Kyrmyzy ya?am e?risi;  
mavi yararlanma  çizgisiyle yürür ve ye?il yetkinle?me çizgisiyle yükselir.  
Yararlanma dürtüsü ve yetkinle?me güdüsü  
Hamd davasy ve hüda duasyyla   açylyr. 
Yarar sonsuza adanyr ve yetkinlik salta ba?lanyr.  
Do?ru ve gerçe?i arama ile güzeli ve iyiyi bulma  
Bilgiyi kurma ve buyru?u olmaya dönü?ür. 
Yakary büyür ve yalvary yücelir. 
Bu anma, anlama ve inanma çabasy ve çaly?masydyr.  
  
Bunun için gereken çaly?ma dü?ünmeyle yapylyr. Soru ile okuma ve yanyt ile yazma ile gerçekle?ir. 
Bu i? gereksinimi kar?ylayan günlük dilin ve yararlanmasy çizgisini yükselten bilimsel anlatymyn  
üstünde hikmet bilgisini  ve din dilini gerektirir.  Dili hatt düzeyinde kullanan yöntembilimsel analiz  
din ve hikmet konulary inceleme ve irdelemede i?imize yarayan hyzly bir anlam sürücüsü ve yo?un bir anlatym aygytydyr. 
  
Duyulabilir ve dü?ünülebilir dünyadan  sevilebilir ve istenebilir dünyaya yükselen bu ye?il ok 
insanyn tedenni ve terakkisini özetle tasvir eder , sukutunu ve suudunu kysaca betimler.   
Bu kuru ve soyut anlatym ?emalardaki tablolarla biraz daha görsel hale getirildi… 
Bu tablolardan bir tanesini a?a?yda görüyorsunuz. 
Bu iletinin dizinindeki di?er ?emalarda da   
yöntembilimsel analizi tanytmaya çaly?an çabalary de izleyebileceksiniz.  
  
  
Sa?lycakla kalyn. 
  
OSMANZYYA  
  
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE  
semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim  
için düz yazydan özür dilerim 
  
   
  
  
NOT: 
  
Bu yazyd a  dün karde?im ve ye?enime yöntembilimsel analizi tanytma çabalarymyn ürünü olan tablolar eklidir. Ayryca ileri düzeyde çaly?malarymy içeren ?emalardan da eklerim. Ola ki birisi  merakla bakarda aralaryn alanlary nasyl olu?turdu?u kavrar ve anlar. 
  
 http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/  
 http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim  
  
 http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/  
 http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/  
 http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/  
 http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/  
 http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com  
 http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com  
  
  
  ------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN  hakikati bulmalidir
          |