ARAÇLAR
ARACLAR dizini içindeki dosyalar
uploads/20180408_130548_ARACLAR.rar - 20180408_130548_ARACLAR.rar
Ha gayret.. ha gayret.. nah muzaffariyet.. amaçlara ulaşmak için araçları kullanarak.. ereklere erişmek için kaynakları harcayarak.. bir neticeye ve sonuca varmak bir şans.. her şans aynı zamanda bir riziko dahi taşır.. bu durumda işte KUANTUM yasaları devreye girer.. hedefe erişmek için yüzlerce kaynağı harcarsınız.. amaca ulaşmak için onlarca kaynağı kullanırsınız.. yine de hedefe ve amaca erişemezsiniz.. bu ne demektir.. iki nedeni var.. birinci kullandığınız kaynaklar ve araçlar yanlış.. bu bilinen çözümdür.. yeni kaynaklar ve kullanılmamış araçlar kullanırsınız.. işin dozunu ve pozunu ve kozunu ayarlarsınız yine soz'unun yazmaz.. kaleminizin kitabeti çıkmaz.. işte bu yazı bu duruma bir nebze açıklık geçirmeye çalışıyor.. benim amacımı mı soruyorsunuz ? ohooo benim ki farklı.. amacımın projesini.. partisini.. parasını ve pazara ilan ettiğim halde bu güne kadar proje safhasından parti aşamasına geçemedi.. geçemesin 55 yılı daha var.. ancak yaş 65.. çıkmadık canda umut vardır..
ARAÇLAR insanın iştahı celb eder.. çeler.. hatta cezb eder çeker.. ancak bu zorlayan ve zecr eden araçların cezri AMAÇLARININ da bulunması ve kökten gayelerinin de olması gerekir mi ? Araçların çeşitli nesneler ve kimseler.. canlılar ve cansızlar.. varlıklar ve olaylar.. yapılar ve işlevler.. yani şu görünen dünyada ne varsa.. ve dünyanın toptan kendisi bile bir araç ve vasıta ve enstrüman olabilir.
Araç öylesine geniş bir tanım ki bundan geneli ve bir başka ancak amaçtır...
Elbette başka aç'lar dahi saptatık.. ar-aç ve am-aç'tan başka.. ad-aç, ağ-aç.. bağ-laç.. yaz-gaç.. ancak şu laç ve gaç sesi "aç" sesinin verdiği açlığı ve boşluğu ve hiçliği yansıtmıyor.
Ağın açılması.. tohumun filizlenerek ağaç olması.. ağ-aç da evrensel bir model.. ağ-aç'ın ar-aç ve am-aç'ını aramanız başka bir güzellik.. bu ağacın tohumu nedir.. meyvesi kimdir.. gibi sorular güzel sorulardır.
Gelelim ad'ın aç'ılmasına.. sanırım savaş ve barışların yapıldığı ağ-aç'lar dünyasının sınavı ve yarışı da bu...
Adı açmak konusunda eriştiğimiz mertebe; insanın esma ve kainatın hüsna olarak birlikte O'na ayna olması.. bunun nasıl olduğu ise evren ilimleri ve insan ilimlerinin evrimi ve devrimi ile ortaya koyacağı yaratılış ve buyruluş ile deneyim ve dayatım çizgisinin ve resminin ve tablosunun ortaya konulması.. bu büyük tablo.. bu büyük resim.. içinde bir dil gerekiyor ki işte YBA bunun için ortaya çıktı.. fakat düşünce piyasasında yeterli müşteri bulunmuyor...
Bulunmasın.. biz yine araçlar ve araçlardan bahsederek.. yaş-am ar-aç değildir yanlışından yola çıkarak.. yaşam amaç değil ise neyin aracıdır sorusunu sordurarak ağaçları dikkat çekmeye çalışacağız.
Ancak millet yine bu işleri en alt basamak olan günlük dilin.. hantal ve tek yönlü düz yazılarıyla.. hikayeleriyle, romanlarıyla, filimleriyle, savaşlarıyla ve barışlarıyla çözmeye ve çözümlemeye çalışacak..
Olsun.. herkes bildiği işi yapacaktır.. yapsın.. yeter ki meşru ve makbul.. makul ve mümkün.. olanı sağlam ve sağlıklı bir şekilde yapsın.. gerisi kendiliğinden gelecektir.
Araçlar.. iki ARA arasına açan ya da bağlayan uçlardır.. ARADIĞIN nedir ? Bir erek (hedef) ya da bir amaç (gaye) bunlara erişilecek ve ulaşılacak yollar ve köprüler kurmak ise kaynaklar ve araçlardır. Bazen araçlar amaçları aratır.. bazen de amaçlar araçları.. bazen dürtüler hedefleri kaynakları yöneltir bazen de güdülerin hedefleri bizi kaynaklara döndürür.. ancak sonuçta bizim takiplerimiz ve rakiplerimiz gibi araçlarımız ve amaçlarımız.. kaynaklarımız ve hedeflerimiz.. olur..
Bu yazı ve ekindeki tablolar bizi koordine eden ilim ve kontrol edilen irade aracımız düzleminde yol gösteriyor.. diyor ki amacının ve hedefinin projesi hikmetli.. partisi ahlaklı.. parası fünunlu ve pazarı hukuklu olsun.
Bütün bunların çekirdeği GAYE ve fayda ve maslahat ve menfeattir.. bunun ilk açılımı da PROje'dir.. bu gen; hem partiye hep parayı hem pazarı içerir.
Gaye ise yüksek bir menfat, büyük bir maslahat ve yüce bir faidedir.. gaye'nin hedeften farkı.. hedefin bir gereksinime dayanması ve geçici olması.. gaye ise bir arayışa bağlanması ve kalıcı olması..
Bu tanımlar açık ve seçik değil.. ancak boş bir kavram ve kör bir görü de değil.. bu ikisinin ortasında insanı bir var oluş.. zaten açık ve seçik olsa idi.. bu kaynakları kullanma ve araçları çalıştırma işi savaş ve barış ötesi bir yarış ve sınav olmazdı..
Aradıklarınızı bulmanız dileğiyle..
ARAÇLAR.. vasıtalar.. vesait.. amaç uğruna
kullanılan nesneler ve çalıştırılan kimseler..
Araçlar, bir vektörün faktörleri ve aktörleri..
Araçlar, bir hedef uğruna harcadığımız kaynaklar.
Araçlar, terk ettiğimiz dünya, ukba, heste, terk..
Araçlar, kullanılan ilim ve çalıştırılan irade..
Araçlar, koordine edilen ilim ve kontrol edilen irade..
Hasılı bu yazının RAR dizinin içinde 21 dosya bulacaksınız.
Bunları versiyon sırasıyla izlediğinizde.. imgelediğinizde.. irdelediğinizde.. incelediğinde
Yani anlamlı resimler olan tablolara bakarak tahayyül ettiğinizde.. tevehhüm ettiğinizde.. tedkik ettiğinizde.. yani dakik ve dikkatli bir şekilde ele aldığınızda.. araçları bileceksiniz
Ancak bu tabloda icad ile icabın.. vecide ile vecibenin müthiş bir çaprazı var.
Fünu ve hikmet ile ahlak ve hukuk etkinliklerinin manzarası..
Bundan sonra âlemi göreceksiniz zaman ve namaz ile mizan ve nizamı
Bundan sonra göreceksiniz
ayadın asarını ve ayatını..
fuadın amalini ayanını
Göreceksiniz de ne olacak ?
Siz de böyle örmeye heves edeceksiniz..
Sonra bu heves, hikmete dönüşecek.
Bilgi sevgi ve saygı ve sağlıcakla kalınız.
OSMANZİYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazıdan özür dilerim
.
NOT:
Evet, aslında benim kullandığım sistemde
cümleye, kelimeye hatta harfe de ihtiyaç yok…
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com
www.osmanziya.com
www.mustafabugucam.com.tr
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
|