Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

duyuru.. duyuru.. duyuru..

Nereden Yazdırıldığı: YöntemBilim Forumu
Kategori: Genel
Forum Adı: Dünya
Forum Tanımlaması: Genel Paylaşımlarınız
URL: http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=1331
Tarih: 28-Mart-2024 Saat 11:51
Program Versiyonu: Web Wiz Forums 8.03 - http://www.webwizforums.com


Konu: duyuru.. duyuru.. duyuru..
Mesajı Yazan: osmanziya
Konu: duyuru.. duyuru.. duyuru..
Mesaj Tarihi: 14-Eylül-2018 Saat 14:51


Bir ANA DİLİMİZ vardır.. fakat maalesef baba dilimiz yok.. zaten babalar eylemleriyle konuşurlar dilleriyle değil..analar car car şu yok bu yok derken babalara yok olanları var etmeye çalışırlar ve bu yüzden konuşmaya da vakit bulamaz.. bir de okul ve eğitim nedeniyle öğrendiğimiz YABANCI dilimiz.. bir de çağdaş bilgisayar PROGRAMLAMA dilleri.. çağımızda her gencin bu üç dili öğrenmesi lazım.. elbette okulda da MATEMATİK de öğrenmiştir.. bu durumda dilleri dörtlemiş bulunuyoruz. Matematik bilmeyen fünün.. İngilizce bilmeyen dünya ilmi.. Arapça bilmeyen din ilmi.. yapamaz.. Bilgisayar bilmeyen kör.. ingilizce bilmeyen sağır.. araba kullanmayanın topal olduğu çağımızda.. bir de bunların üstünde gençleri YBA öğrenmeye çağırmak artı ve fazla bir yük gibi görünüyor.. ben de bu yüzden yaşlıları hedef kitle seçtim.. işte eli boş ve gönlü hoş yaşlıları YBA dilini öğrenmeye çağırıyorum.. Osmanziya 13.09.2018



YBA (Yöntem Bilimsel Analiz) talebe değil talib arar.. yani talebe istemiyor talip istiyorum.. yeter ki TALİBAN olmasın.. yani belli bir müfredata bağlı öğretmen (hoca) ve öğrenci (talebe) arasında geçen öğretim ve eğitimin belli bir geçmişi ve deneyimi ve birikimi vardır ve zaten MÜFREDAT denilen konular sistematiği bu şekilde oluşmuştur. Bu yapılanmada “öğretmen” genel olarak BİLİNEN'i öğretir.. “öğrenci” de bu "BİLİNEN"i öğrenir.. genel olarak "bilinen" dedim ancak öğretmen ve öğrenci az da olsa "bilinmeyen"leri de bu eğitim ve öğretim sürecinde öğrenirler. Ancak süreç sonunda verilen BAŞARI BELGESİ.. bu bilinenler hakkında birikim ve kazanımın.. deneyim ve becerimin kalitesini ve kantitesini gösterir.


Oysa bizim açacağımız YBA Çalışma Atölyesinde talebeler yani "bilinen"i ÖĞRENİCİLER değil tâlibler yani "BİLİNMEYEN"İ öğreniciler beklenmektedir. Okullar açıldı.. öğrencilerin zaten okullarında işleri var. Öğrenciliğini bitirmiş ve artık birer Yaşam Öğrenicisi olmuş yaşlılar bekleniyor buraya… Bu ÖĞRENMEYE VE ÖĞRENİCİLİĞE AÇIK arkadaşların zeki ve birikimli olması gerekmiyor. Hatta bu hayatı hala öğrenemediğini düşünen ÖĞRENİCİLERİN mevcut bilgilerini, ihtisaslarını, başarı belgelerini, uzmanlıklarını sıfırlaması istenilmektedir. Aksi takdirde böyle bir TEMİZ sayfa (tabula rase) açılmazsa.. zihinleri YBA öğrenici olmaya kapalı kalacağını düşünüyorum.


Çünkü YBA öğreniciliği.. bir öğrenme etkinliği değil ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME faaliyetidir. Heveslileri kaçırmak istemem.. onların çok zeki, çok hafızalı, çok bilgili, çok başarılı süper bir ÖĞRENİCİ olmalarını istemiyorum ve beklemiyorum.. çünkü bende çoğu kimse gibi ortalama bir zeka, hafıza, bilgi ve başarıya sahibim.. YBA dışında.. ancak YBA "öğrenciliği" söz konusu olduğunda USTA'lığımı kimseye kaptırmam.. ancak bu güne kadar bu öğrenicilik dışında bir ÖĞRETİCİLİK yapamadığımı da hemen belirtmek durumundayım.. çünkü bu gün kadar kimseye YBA öğretemedim.. buna sebeb bu güne kadar taliplerin çıkmaması da olabilir.. çıkmamış değil


Şunu da belirtmeliyim ki YBA hiç tanınmayan ve hiç benimsenmemiş bir etkinlik değil.. bir çok talipleri ve pek çokta benimseyenleri var.. fakat ne yazık ki bu öğrenicilik ve öğreticilik durum ciddi ve sürekli bir eğitim ve öğretim deneyimi konusu olmadı ve kendini kanıtlayamadı.. Ancak bu işe bir yerden başlamak gerekiyordu.. Emekli olduktan sonra bu öğrenicilik ve öğreticilik deneyimine girişilmesi şart oldu.. bizde bu işe böylece bir start vermiş olduk.
O kadar tembelim ki kendim yapabileceğim pek çok işleri Allah'dan beklerim.. YÖNTEMBİLİM TALİPLERİNİ DE ÜÇ SENEDİR BEKLEDİM.. bekle bekle bu güne kadar bir ses veren olmadı ve beklemekten de bir sonuç çıkmadı.. böylece boyumu aşan bu işi kendim yüklenmek zorunda kaldım.. böyle benim gibi kendi işini kendi yapacak bir kaç cesur YBA talibi ve hayat ÖĞRENİCİSİ bulursam İnşaallah bu “ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME” işini birlikte başaracağız gibime geliyor.. siz ne dersiniz ?




Arkadaşlar işinize yarayabilir.
Notos dergisinin düzenlediği ,248 aydının seçtiği en iyi 100 Felsefe Metni’ni seçti.
1- devlet – platon
2- saf aklın eleştirisi – immanuel kant
3- böyle buyurdu zerdüşt – friedrich nietzsche
4- varlık ve zaman – martin heidegger
5- ethica – baruch spinoza
6- tinin fenomenolojisi – georg wilhelm friedrich hegel
7- kapital – karl marx
8- tractatus logico – phillosophicus – ludwig wittgenstein
9- metafizik – aristo
10- varlık ve hiçlik – jean paul sartre
11- sokrates’in savunması – platon
12- komünist manifesto – karl marx-friedrich engels
13- toplum sözleşmesi – jean jacques rousseau
14- poetika – aristoteles
15- yöntem üzerine konuşma – rene descartes
16- nikomakhos’a etik – aristoteles
17- minima moralia – theodor w. adorno
18- meditasyonlar/metafizik üzerine düşünceler – rene descartes
19- leviathan – thomas hobbes
20- pratik aklın eleştirisi – immanuel kant
21- ütopya – thomas more
22- ikinci cins – simone de beauvoir
23- deliliğe övgü – desiderius erasmus
24- iyinin ve kötünün ötesinde – friedrich nietzsche
25- pasajlar – walter benjamin
26- prens/hükümdar – machiavelli
27- denemeler – montaigne
28- irade ve temsil olarak dünya – arthur schopenhauer
29- korku ve titreme – soren kierkegaard
30- kelimeler ve şeyler – michel foucault
31- insanın anlama yetisi üzerine bir soruşturma – david hume
32- aydınlanmanın diyalektiği – theodor w adorno-max horkheimer
33- felsefi soruşturmalar – ludwig wittgenstein
34- politika – aristoteles
35- itiraflar – augustinus
36- şölen – platon
37- insan doğası üzerine bir inceleme – david hume
38- varoluşçuluk – jean paul sartre
39- gramatoloji – jacques derrida
40- ecce homo – friedrich nietzsche
41- deliliğin tarihi – michel foucault
42- estetik – georg wilhelm friedrich hegel
43- cinsiyet belası – judith butler
44- insanın anlama yetisi üzerine bir deneme – john locke
45- negatif diyalektik – theodor w. adorno
46- fragmanlar – herakleitos
47- bütün diyaloglar – platon
48- konuşmalar – konfüçyüs
49- alman ideolojisi – karl marx-friedrich engels
50- ahlakın söykütüğü – friedrich nietzsche
51- ahlak metafiziğinin temellendirmesi – immanuel kant
52- 1844 elyazmaları – karl marx
53- anti-ödipus – gilles deleuze-felix guattari
54- cinselliğin tarihi – michel foucault
55- düşünceler – marcus aurelius
56- summa theologica – thomas aquinas
57- yargı gücünün eleştirisi – immanuel kant
58- tao te ching – lao tzu
59- sisifos söyleni – albert camus
60- felsefenin ilkeleri – rene descartes
61- monadoloji – gottfried wilhelm leibniz
62- özgürlük üstüne – john stuart mill
63- saf bir fenomenolojiye ve fenomenolojik felsefeye ilişkin düşünceler – edmund husserl
64- organon – aristoteles
65- novum organum – francis bacon
66- tarih felsefesi – georg wilhelm friedrich hegel
67- enneadlar/dokuzluklar – plotinos
68- mantık bilimi – georg wilhelm friedrich
69- simülasyon ve simülakra – jean baudrillard
70- michel foucault – bilginin arkeolojisi
71- kitabu’ş şifa/şifa kitabı – ibn sina
72- düşünceler – blaise pascal
73- aşkın metafiziği – arthur schopenhauer
74- bulantı – jean paul sartre
75- kötülüğün sıradanlığı – hannah arendt
76- başkaldıran insan – albert camus
77- fususu’l hikem – ibn arabi
78- grundrisse – karl marx
79- teolojik politik inceleme – baruch spinoza
80- ideoloji ve devletin ideolojik aygıtlar – louis althusser
81- çürümenin kitabı – emil michel cioran
82- bin yayla – gilles deleuze-felix guttari
83- mukaddime – ibn haldun
84- insanlar arasındaki eşitsizliğin kaynağı – jean jacques rousseau
85- hapishane defterleri – antonio gramsci
86- ya/ya da – soren kierkegaard
87- evrenin yapısı – lucretius
88- kadın haklarının gerekçelendirilmesi – mary wollstonecraft
89- tragedyanın doğuşu – friedrich nietzsche
90- phaidon - platon
91- rüyaların yorumu – sigmund freud
92- doğa hakkında – parmenides
93- walden – henry david thoreau
94- söylevler – epiktetos
95- ahlak mektupları – seneca
96- madde ve bellek – henri bergson
97- türlerin kökeni – charles darwin
98- fark ve tekrar – gilles deleuze
99- şarkiyatçılık – edward said
100- bilimsel devrimlerin yapısı – thomas kuhn


Teşekkur ederim... ancak bu ünlü eserler.. ve ünlü dinler.. başka bir anlatımla.. eski ve yeni dinler ve diller.. teknolojinin insanin doğaya yabancılaşmasına ve insanın insandan uzaklaşmasına engel olamadılar.. eleştirmekle kalmıyorum.. dunyayı belirleyen ve dini tanımlayan dile donulmesini savunuyorum.. insan kulturse.. kultur (millet) ise dil ve din ise.. bunun uzerine yapilanan dunya evi.. cemiyet yuvası.. ferd çoçuğu.. medeniyet anası. devlet babasında bir sorun var demektir. Çözüm ailede.. bazilarimiz bu ünlü eserlerden birini okumakla övünebilirler.. ancak önemli olan bireysen sorunu kendin görmen kulsan çozumun bir parçası olmandır..
Arkadaşlar burada birbirinden muhteşem YÜZ TANE SARAY var.. o kadar güzel ve çekici herhangi birisini girseniz.. içinden çıkamazsınız.. ancak asıl olan bir kulube de olsa kendi evini kendin yapmandır. İşte YBA size bu imkanı verecektir.

olurluluk (zorunluluk).. olasılılık (olanaklılık).. olsalılık (dileklilik-koşulluluk).. olmalılık (gereklilik).. dilin eylemin kipleri ve felsefenin de cihet (yön)kategorileri.. bunların dördü eylemi aşan ve geniş zaman içinde uzanan anlamlar ve anlatımlar.. bu yapıtların her biri bu geniş arazi üzerinde hafriyat çalışmaları ya da petrol sondajları.. amma bir de OL DEDİ OLDU.. hikayesini dinlemek lazım OLAYLAR nasıl olmuş ve OLGULARA bürünmüş.. hasılı artık belli ki günlük bilgi ve bilimsel bilgi üstündeki çok yanlı ve yönü felsefeyi edebiyattan ve dini vaazdan kurtaracak yeni bir dil.. yeni bir anlam sürücü, hızlı bir anlatım aygıtı.. icab ediyor ve gerekiyor.. gerekmesine de önce aramak lazım bulmak için..

Yeni Yüksektepe ve Marksizm gibi halkın anladığı popülize ve vülgarize olmuş felsefeler "filozofi" değildir.. çünkü onlarda DİN gibi anlaşılabilir olduğu için halka mal olmuştur.. amma bir Kant'ı ya da Hume ya da Descartes'i halka mal edemezsiniz.. edebiliyorsanız septik, doğmatik ve eklektik olmaktan çıkmış bir retorik haline gelmiştir.. diyalektik bile değildir. Felsefe fakülteleri tıp ve hukuk gibi tıbba ve hukuka giriş ve başlangıç verebilir ancak.. YBA ile felsefeyi halk mal etme çabam olmasına rağmen bunu bilir bunu söylerim.. aydın ve halk üzerinde bir etkinliktir felsefe.. seçkinlerin işidir.. sıradanların işi değildir.. ancak bu da bir kibir değil.. çünkü dahi ve deli olmak elimizde değil.. keza nebi olmak elimizde değil lakin veli olmak elimizde.. arif olmak elimizde.. alim olmak elimizde.. belki anlattım belki anlatamadım.. ancak anlamadığını ve anlatamadığını bilmek belki felsefenin giriş kapısı...

Yöntembilimsel analiz ile sizlere böyle içerikli dini ve felsefi bilgiler ve düşünceler vermek amaçlanmamıştır.. aklını kullanmaktan önce gelir aklını tanımak.. Koca Yunus’un dediği gibi ilim ilim bilmektir, Dücane çevrisi ile bilmek bilmeyi bilmektir.. benim yorumumla bilmek DÜŞÜNMEYİ bilmektir.. YBA analiz size düşünmeyi öğretmeyi denemek istemektedir.

konuşarak elde edilen ilim vardır, düşünerek elde edilen ilim vardır, yaşanarak elde edilen ilim vardır.. ilkine bilim, ikincisi fikir üçüncüsünü iman denir.. bu kul hakkında da böyledir, Tanrı hakkında da böyledir.. ancak bütün bunlarda iki ana özellik var; birinci özellik bun hakkında bilgiyi başkalarından illümünasyon ya da inisinasyon tarzında öğrenirsin.. ikinci özellik kendi kendine öğrenirsin.. YBA insana bu yolu açar.







Sayfayı Yazdır | Pencereyi Kapat

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide - http://www.webwizguide.info