Selamün Aleyküm,
Ölüm deyince önce bir ürker insan, sonra korkar ve sonra tasalanyr.
Oysa daha tablonun ba?ynda bunun yanytyny vermi?siniz; tasalanmaya gerek yok, ölüm biti? de?il ba?langyçtyr. Anlam çerçevesi güzel tasarlanmy?.
Yukary yani zahire yerle?tirilen cesedin iki tarafynda iki manevi kavram var:
münkir ve mü'min
.
Sol tarafta nefis var o münkir, sa? tarafta ruh var o da mümün.
A?a?yda ve batynda olan ruh etkinli?i var endi?e ve güven..
Burada sa?da akyl solda kalb var.
nefis ruh
X
kalb akyl
Kalbin yerine güven yazylacak aklyn yerine endi?e konulursa çapraz yerle?tirme olur.
münkir mümin
X
güven endi?e
Burada (x) yerle?tirme yapyldy.
Abicim ?eman ve yazyn ayny pencerede olmady?yndan ayryntyly irdeleme yapmam
mümkün olmady. Bir gün yapaca?ymyz anlyk görü?mede ayny sayfada ?ema ve yazyyy toplama i?ini gerçekle?tirmeye çaly?alym.
Bu arada ?unu da yazmayy dü?ünüyorum; konu ölümse durum ?udur:
Ya?am (Hayat)
(ÇEKYRDEK) dü?üm ÖLÜM + OLUM do?um (TOHUM)
Tanynç (?uur)
Bu ?u demektir, olum ve ölüm her zaman var.
Geçmi?te açylan tohumun gelecekte ölüm meyvesini ve ahiret çekirde?ini veren
bir a?-aç oldu?unu böylecle görebiliyoruz.
Burada (+) yerle?tirme yapyldy.
Yani El-mevtü Hakkun; demek ölüm geçmi?in vakisi ne gelece?in ihtimaladir.
Ölüm olumla birlikte sürekli ?imdi ve her zaman burada olan bir hakk'tyr.
Geçmi?, ?imdi ve gelecekte olan bir hakikat de?il.
An bunu bir anlasak gerisi kolay olacak ama bu namazî hakky "hakk"y zamanî hakikatlarla göz ardy etmekten kendimizi alamyyoruz.
Ya?lylar yaptyklaryndan söz ederek, gençler yapacaklaryny dillendirerek ?imdi buradaki bu günden kaçyyoruz ba?ka gündemlerle dolduruyoruz. Üstüne üstlük birde böbürlenme veya tutku Fakat mü'minler hakky ve hidayeti gösteren namaz ile bir derece bu gerçek gündemi güncelliyor.
Allah akibetimizi ve ahiretimizi iyi ve güzel etsin. Amin.
Sa?lycakla kalyn.
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|