Papağanlar
 
 
 Ben papaganlari SEKSE pardon SEKIZE çıkardim; Bilim isbat ile.. din ikna ile.. çünku dinin alani kulli.. bilimin alani cuźi.. bu yuzden kulli alan inancin dogrulanmasi kesinlik kazanir.. cuzı alan bilginin yanlişlanmasiyle kuşkululuk kazanir.
 Bunun içindir ku biz kesinlige ikna (iman) ve yakin (akide).. kuşkululuga zan (varsayim) ve isbat (kuram).. diyoruz.
 Durum böyle olunca kök.. temel.. başlangıç.. kaynak.. gibi metafizik kavramlar bilimin konusu bulunmadigi gibi.. dogru.. gerçek.. iyi.. güzel.. gibi kavramlar dinin konusu.. olamazlar. 
 Peki bu dinde bulunmayan dört kavram ile bilimde olmayan dort kavrami nerede arayip bulacagiz ? 
 Olmayan sonsuzlukta ve bulunmayan özgurlukte.. meta fizik ve para psikte..
 Boylece vardir parasini ya da yoktur metasıni birakip fizik ve psik soru ve sav ile soru ve yanit aranip bulunmasina yani ilmi funun yani BILIM ve ilmi fikih yani HUKUK ile meşbu ve meşgul ve mutmain olacağiz.
 Diye düşunuyorum. Osmanziya
 Bu arada PAPAGANA tuti kuşu yani TOTOLOJI yapan denir.. yani eski medrese ilminde bir baba oglu için.. benim oğlum BINA okur.. doner doner.. yine okur.. dermiş.. ep ayni ep ayni be ya.. konularimiz hep ve hep AN.. O'nu unutur ve ünler ve ancak ve ancak boyle AK'ışta kalir.. bu olan ve ölene.. OL.AN.AK diyoruz.. öl.en.ek'i unutarak...
 
 
 Faruk ZEYLAN payi
 SABAH GÜLMECESİ
 Papazın papağanları 
 Kasabanın birinde bir papaz ve onun iki tane papağan varmış. Papağanlar da papaz gibi oldukça inançlı ve dindarlarmış. Sabah aksam kafeslerinde oturup İncil okuyup dua ederlermiş. 
 Papazin cemaatinden bir kadının da 2 tane disi papağanı varmış. Papazin erkek papağanları ne kadar ahlaklıysa, kadının dişi papağanları da o kadar ahlaksızmış. Eve gelen misafirlerin önünde 'erkek istiyozzz!' diye bağırırlarmış. Kadın sonunda dayanamamış ve papaza akıl danışmaya gitmiş. 
 Papaz da:
 -Sen getir onları bana benim papağanların kafesine koyalım da ahlak öğrensinler biraz, demiş.
 Kadın da almış papağanları getirmiş papazın evine. Daha kafese girer girmez dişi papağanlardan birisi:
 -Hey yakışıklı, iki tane ucuz *ahişe ister misiniz kafesinizde, diye sormuş. 
 Erkek papağanlardan biri ötekine dönüp söyle demiş: 
 -Oğlum bütün dualarımız kabul oldu lan sonunda...
 
 
 
 
 
 
 
 
 Metafizik
 
 Gerçek.. sol üstte
 Dogru.. sağ altta
 Guzel sol altta
 İyi.. sağ üstte
 MIZAN.. orta da
 
 Ortada gecerli bir DIN olmadıgı için yahudi.. hristiyan.. müsluman demedim ISLAM dedim.. yine dinin ömru en çok 600 yuz yil oldugu için.. Hz. Muhammed Hz.Isa'dan 570 sene sonra geliyor.. museviligi.. iseviligi.. muhammediligi kabul etmeyenler "kafir" demedim.. INSAN dedim.
 
 Ben ateist degilim.. Teistim. Tanrı ya inanirim.
 Ben deist degilim.. indirilen kitaplara ve gonderilen nebilere iman ediyorum.
 Sadece Tek bir kitaba inanan.. ilk kitab bende sen kafirsin.. son kitab bende sen kafirsin diyenlere katilmiyorum. Dinde uzmanligi kabul etmiyorum.. hahamlara.. papazlara.. hocalara karşiyim. Sizin dininiz size.. benim dinim bana diyorum.. vesselam.
 
 
 DARİKA
 Darika.. binbir şifa.. 
 dandelion.. kaldirim çicegi...
 Taraxacum.. sonbahar sarişinim.
 Güzin sonunda tohumlarin evrene uçurur.
 Tohum bitkinin dogumudur. OT.. nebatin ve bitkinin ikinci kademesidir..üçuncü kademede AGAÇ oluyor. 
 Bitki biten bir itkidir ve ilk etkilerdendir.
 Evren ve evrim agaci olan doga ve döne uzam ve sure halinde insani kusatir.. oylesine ki insani ve evreni birbirinden ayirmak kolay degildir. Beşinci boyut olan şuur.. zaman-mekan sureklisini zaman ve mekan kadrolari halinde açar. 1 Varlik.. 2 madde.. 3 yapı.. 4. ısı.. 5 çekim.. 6 kutle.. 7 parçaçik MEKAN KADROLARIDIR.. 1 olay.. 2 mânâ.. 3 ışlev.. 4 devinim.. 5 ışı 6 enerji.. 7 dalgacık.. ZAMAN KADROLARIDIR.. diye örüyorum. 
 Saygilarimla 
 Osmanziya 04.10.2023
 
 
 Saplantı
 Bu öykü   eğer gerçekten yaşanmışsa.. inanılası değil. Amma saplantı için  güzel bir anaktod olmuş.
 
  
 
 KRALLIK
 Face de bazı arkadaşlar,  27 mayıs 12 eylül  15 temmuz  darbelerini söz konusu ettiler. Bende dedim  Konuyu sadece  TEPEDEKI silahli ve askeri alana indirgemek sorunu çozmez.. PRAMIDIN giderek genişleyen politik.. ekonomik.. sosyal ve kulturel alanlardaki süreçlerini unutmamak gerekiyor.  Ayrica kuresel değişim ve tarihsel dönuşumu de goz onunde bulundurmak lazim. 
 
 DARBELER degişimin ayak sesidir.
 
 Psikolojik uyuşmazliga  ve kulturel karşıtliga "piç" yakiştirmasi hic hoş olmamiş. Zayifin guclu karsisindaki tripi ile mağdurun   ve mazlumun hakkini zalim kaviden almanin yolu olan şikayetini birbirinden ayirmak lazim.
 
 IHTILALLER donusumun kanat çirpmasidir.
 
 Sonuçta her millet kendine layik devletlerce yonetilir. Kalitesiz kultur karakterli uygarlik çikarmaz. Bunlarin suçu da tamamen darbelere yuklenmez. 
 
 Kaldiki DARBE ve IHTILALLER tarihin her devrindeki kulturlerde ve uygarliklarda gormemezlikten gelindigimde  kuvvetin hakikatin ortaya koyma yoludur.
 
 Kadin ve erkek.. dunya ve ahiret.. birey ve toplum.. sivil ve kamu.. sermaye ve emek.. iktidar ve muhalefet dengeleri bozulursa;
 
  GELENEKLERDE evrimlerde.. dogumlarin
  YENILIKLERDE devrimlerde.. olumlerin DÖNÜŞUNLERDE gelişimlerde  var oluşun
 Olumsuzluklari ve acilarin etkisinden  kurtulumaz ve sonuclarindan kaçinilamaz
 
 Osmanziya
 Her atom bir kralliktir
 Her hucre bir şahliktir
 Her doku bir hakimiyettir
 Her uzuv bir devlettir
 Her organizma hucreler imparatorlugudur.
 Her aile bir rububiyettir.
 Her şirket bir terbiyedir.
 Her parti bir idaredir.
 Her millet bir teslimiyettir.
 Her devlet bir hakimiyettir.
 Hepsinin hurriyet ve hâkimiyeti ile istiklal ve istibdadi ortaya bir şahsiyeti maneviye çikartir ki bu genel kurul.. yonetim ve denetim kurulları ile bir apartmanda bile goruluyor.. eger evimizdeki kendi yonetimimizi gormezsek.
 Başkanlik.. kimlik.. kisilik.. bireyselligin başatligindan sonra ortaya çikan bir sivil ustunde resmı bid  KRALLIKTIR.
 
 Her bir rububiyet ve krallık ve hakimiyette; 
 Sistemlerin totolitesi
 Rejimlerin otoritesi
 Riyasetin adaleti
 Raiyetin iktisadı
 Bireylerin hürriyeti
 Toplumların meşvereti
 Hayatın  nızamı
 Şuurun mizanı
 Milletin salahı
 Devletin halası 
 Hakkın rızası
 Halkın ilası.. 
 Bir hikmete  ve izzete.. 
 Bir inayete ve hidayete bağlıdır. 
 bu bakımdan her birimizin kendi ilim ve iradesini ziyade ve terbiye etmesini işin en başı görürüm. Osmanziya
 
 content  KANTENT içerik
 contakt  KINTAKT  iletişim
 
 
 
          |