"Mâlikiyevmiddin"
Diyor ki:
Yevmine sâhib olamayan dinine hâkim olamaz.
MÂLİK
SÂHİB
HÂKİM
illetler.. sebebler ve neticeler ya da nedenler ve neticeler ya da sebebler ve sonuçlar kısaca NEDENSELLIK ilkesi bizim kaynaklardan hedeflere.. menbadan ereğe gitmemizi ögretir ve sağlar. Bizler bununla kendimizi ve benimizi kullanir.. nesneleri ve kimselerden yararlaniriz.Amma bu işin bir yanidir.
Bu illet ile eşyaya ve eşhasa SAHIB olma yanindan başka bir de akibet yani AIDIYET yanı bulunuyor. Esyaya illetle sahib olma çizgisine ISTIFADE yani yararlanma hatti derim. Dogum ile duğum arasindami bu line gecici istifade ve yararlanma ile beraber kalici feyz ve fazlalik ve fazilet ve fuzuliliklere de yol açar.
İşte dikey olan bu ISTIFAZE çizginin AKIBET yonune bir bakalim. Gaye ve vasıta.. kader ve kaza.. ata ve ceza ile sen sahibin tarafindan kullanilmaktasin. Diger eşya ve eşhaz ile Istimal ve istihdam edilmektesin.. istihsal ve istihlak için terbiye ve idare edilmektesi.. toplumun üretim ve tuketim ile egitim ve yonetim alanlarinin birinde çaliştirilmaktasin.. bu kölelerine bagimli krallik ve krallarina baglilik duzeni avci ve toplayiciliktan ciftcilik ve hayvanciliktan sanayi ve endustri aşamalarina kadar her çagda ve her yerde.. aileden toplumsal ve ulusal.. yerelden kuresele.. cereyan eder.Sonuçta ailedeki tapilasi kari ve kulluk edilesi düzenin arka planindak TANRISAL sırr yani kudsal kase açilana dek surer.
Ozetle biz bir omur bu illet ve isifade ile istifaze ve akibeti yazdik.. esrar seriat ve envari şerait tablilarinda açikladik..Serefli Fatiha ANAHTARINA geldik.. gunumuze sahib çikmaya çalişiyoruz.
Mustafa Buğuçam 10.09.2025 ucyol izmir 17:33
|