?UUR
?UUR dizini içindeki dosyalar
http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20091224_172221_SUUR-00.rar - uploads/20091224_172221_SUUR-00.rar
?uur i?aret ve delalet eden kal, hal ve fiil dilimizdir..
Hayat kabu?unun içinde barynan inci ?uurdur.
?uur bir bakyma akyl ve kalb ya da kalb-i akyldyr.
Aklyn de?i?im ve dönü?ümlerine yani inkylaplaryna kalb dahi denebilir.
Ancak ?uur akyl ve kalbden ibaret de?ildir.
Nefis ve ruh dahi devreye girer.
?uur bir bakyma fark ve kadr etmektir.
AKIL fark eder ve KALB de kadr eder.
Ne kadar dyr dyr ederseniz edin onu de?illendirecek biri bulunur.
O zaman bu i?in düz yazyyla zor çözülür bir yumak oldu?unu görürsünüz.
Bu iletinin dizininde ?uur üzerine bir düzine ?ema var.
Ylk ve yalyn ?uur ?emasynda bakty?ynyzda ?uuru ilk önce ve en ba?tan
fark ve kadr ile temyiz ve temzic eden bir yapy olarak bulursunuz.
Öylesine ki hareke ve sekene ile temas ve tema?a eder bir bina.
Bütün bunlar KARA bir (x) olarak gösterilmi?tir.
Sonra bu iks ya da çarpy i?areti ile birlikte
bir de MAVY (+) i?areti konulmu?:
YHTYYAR VE YKTYDAR YLE ARZU VE TALEP.
Eskiden beri söylerim;
“iktidarymyz itiyadymyz, ihtiyarymyz itimadymyz kadardyr.”
?imdi buna ?unu de ekleyebilirim;
“Talebimiz ra?betimiz arzumuz rüçhanymyz kadardyr.”
Yktidaryn altynda hassasiyet,
Yhtiyaryn üstünde hissiyat,
Arzunun altynda gaye,
Talebin altynda mana gösterilmi?.
Manasyz gayeler, gayesiz manalar bulunmasy
mananyn ve gayenin birbirinden ayry oldu?unu mu gösterir ?
En az do?um ve ölüm kadar birbirinden ayry!
Tabiatyn sundu?u do?um ne kadar amaçsyz,
Tarihin sundu?u ölüm ne kadar anlamsyz,
Madem ölece?iz niçin do?duk ?
Madem do?duk neden ölüyoruz ?
Demek ?uur, kendine yetmiyor!
Bu yüzden Allaha ve ahrete inanmaktan sorumluyuz.
?uur, te?his ve tarif; mantyk ve me?iet ve nihayet hüküm ve haml olarak
E? zamanly eksende dizilmi?.
Ard zamanly olarak
taleb, mana, gaye ve arzu olarak syralanmy?.
?uur, hem x hem + olarak i?aret, delalet ve ?ehadet eder.
O zaman hak ve hakikat ?uurun içindedir.
Amma ?uur bunlary kendisinin dy?ynda görür, bilir ve tanyr.
Ne garip de?il mi ?
?a?yrmamyza bir ara vererek, ara vermeye byrakyn zaten ço?u zaman göz ardy ederiz,
yapty?ym tanymlary syralayayym ve siz en azyndan ?öyle bir bakyn, inceleyin, irdeleyin gerekirse ele?tirin ve tarty?alym.
Fark, fehm etmek ve istintaç (TÜMDENGELYM) yapmaktyr.
Kadr, fykh etmek ve istikra (TÜMEVARIM) yapmaktyr.
Temyiz, zikr etmek ve tahlil ( ÇÖZÜMLEME) yapmaktyr.
TEMZYC, fikr etmek ve terkib (BYRE?YM) yapmaktyr.
Dyr ve de?il mantuku / konu?masy ile evet ve hayyr me?ieti / dilemesi
?uuru sorumlu ve yükümlü kylan bilim ve hukukunun motorudur.
Bu ve buna benzer sorunlaryn ve konularyn tarty?ylmasy YNSANBYLYM kurulmasyny gerektirir.
Biz bu i?i ba?latacak giri?imlere öncülük etmekte yöntembilimden sonra hedeflerim arasyndadyr.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
NOT:
?uur “bilinç” olarak adlandyrylyr oysa ?uur akyldan ve bilmesinden ibaret de?il.
Bilen, seven, isteyen ve duyan insan.. bu i?leri ve ba?ka i?leri dahi
?uur ile tanyr ve yapar. O zaman ?uura TANINÇ demek daha yerinde.
Y?’ar eden edilen ?uurdan ba?ka syrly alanlar da bulunur ki kuramlara dayaly olarak
?uurun altyndan ve üstünden bahsedilir.
Meta-fizik ve Para-psik alanlar en az kyzyl-ötesi ve mor-berisi kadar “gerçek”.
Öyle ise ?uur önce bu ikisi arasyndaki “gerçek”i tesbit etmeli
fakat ondan önce de “kendi” gerçe?ini.

------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|