| 
     
    
    E Ğ L E N C E    
    
  OYKUNME   dizini içindeki
  dosyalar  uploads/20120619_103257_OYKUNME.rar - uploads/20120619_103257_OYKUNME.rar 
  
    
  Aslında
  yöntembilimsel analize ilişkin kitabı telif etmem gerekirken her gün böyle
  bir yazı bahane oluyor.. yazamıyorum kitabımı 
  ne hikmetse.. belki bu reklam ve örneklere daha çok   gereksinim var ve kitabın daha zamanı da gelmedi.. 
    
  Yöntembilimsel
  analizi reklam ve propagandası  sadece
  buradaki yazılarla münhasır değil.. önüme gelen her insana yöntembilimi anlatmaya,
  analitik düzlemin mantıksal kullanımını benimsetmeye ve kağıt ve kalem ile
  yapılan görsel düşünmeyi  kullandırmaya  çalışıyorum.  
    
  Bazıları
  ilgi gösteriyor.Bunlardan biri de Teknisyen Orhan Bey,  dedi ki Beyefendi bu çok yararlı bir iş..
  özellikle kişisel gelişim için.. fakat iş yoğunluğundan sayfanızı ziyaret
  edemedim. Bir iş görüşmesi vesilesiyle yöntembilimsel analizin
  kullanılmasını  bir  örnekle göstereyim dedim ve o gün benim
  için aradığım bir  kavramın diyagramını
  sundum.  
    
  Şöyle
  idi: 
    
  YE                                           EY 
    
    
                        UY 
    
    
  OY                                          OY 
    
  İnsanın
  dört temel “uy”gulaması var.. yeme, eyleme, öyleme ve oynama. 
  Şimdi
  bu dört köşenin  üçü için  iş bulmuş sağ üst  köşenin ilgili kavramını arıyordum ve bulmak
  için bayağı kağıt tükettim sabahleyin.. ama bulamadan kalmıştı.. işte onu
  Orhan Bey ve yanındaki İbrahim Bey’e gösterdim.. 
    
    
  Acaba
  bu (X) iş nedir ? 
    
   YE                                           EY 
    
    
    
  Gercek                                   (x) 
    
    
                        UY 
    
  Oykü                                      Oyun  
    
    
    
  OY                                          OY 
    
  Orhan
  Bey sabanleyin hiç düşünmediğim ve hiç aklıma gelmeyen bir terim söyledi:
  EĞLENMEK.  
    
  Belki
  bu olağanüstü bir keşif değil elbette.. kimi oyun kavramanı düşünse onun
  benzerleri ve karşıtlarını da aklına getirilecektir. Çok kimsenin oyun
  değince eğlence akla gelir. Benim de aklıma gelebilirdi ve hatta  gelmesi gerekirdi fakat gelmedi..  
    
  Şimdi
  burada önemli olan “eğlence” kavramanı benim ya da orhan beyin bulması değil
  burada  önemli olan değil, EĞLENME’in
  yerinin tam orada olduğunu hepimizin tasdik etmesiydi. Daha önce hiçbir
  çalışma ve alıştırması olmayan Orhan Bey, oraya eğlence sözcüğünün yakıştığını
  gördü ve biz de tasdik ettik İbrahim Beyle 
    
  Sol üste köşedeki yemek,
  gerçek bir işti..  sol alt köşeye de öykü, yakışıyordu..  öy’e yani rüya’ya benziyordu.. her rüyada
  bir öykü yaşıyorduk ve öykücüler kurdukları bir öykü ile hikaye ve roman
  yazıyorlardı..  sağ alt köşede
  ki oy’a da oyun yakışıyordu.. fakat sağ üst köşeye EĞLENCE’nin
  EY’lem’e uyduğunu gördük. Şimdi yapıyı yeniden kuralım:  
    
    
    
  YE                                           EY 
    
    
    
  Gercek                                   EĞLENCE 
    
    
                        UY 
    
  Oykü                                      Oyun  
    
    
    
  OY                                          OY 
    
    
  Tüm
  ey’lemeler, eğlence değildir ama bu dört köşe içinde eğlence için en uygun
  yer  sağ üst.. köşe… 
    
  Daha
  sonra analizlerimizi ilerlettikçe başka bağlantılarda keşfettik..  
  Daha
  önce kurduğumuz ve ezber ettiğimiz bir dörtgenimiz vardır: 
    
  YAPMAK                               İSTEMEK 
    
    
    
  SEVMEK                               BİLMEK 
    
    
  Bu
  dörtgeni yukarıdaki yapıya entegre ettik yani bu dörtgeni o dörtgenlerle
  çakıştırdık ve bütünledik:  
    
  YE                                           EY 
    
    
    
  Gercek                                   EĞLENCE 
    
    
    
  YAPMAK                                İSTEMEK 
    
    
                                UY 
    
  SEVMEK                                BİLMEK  
    
      
  Oykü                                      Oyun  
    
    
    
  OY                                          OY 
    
    
    
    
  Burada
  insan bildiğini oynar,  istediği
  gibi eğlenir,  yaptığı iş
  gerçektir ve sevdiğini öykür.. 
  beğendiğini öykünür.. hoşlandığını öyküler.. şimdi biz yaptığı iş gerçektir
  yerine çalışma yapar desek daha uygun olmaz mı ? O zaman orada o
  GERÇEK pek yakışmıyor… onu ÇALIŞMA ile değiştirdik ve öykü yerine de daha
  gerçekçi olan ÖYKÜNME’yi koyduk ve diyağram aşağıdaki hale geldi. 
    
  Ye                                           eY 
    
    
    
  ÇALIŞMA                                 EĞLENCE 
    
    
    
  YAPMAK                                İSTEMEK 
    
                                uY 
    
  SEVMEK                                BİLMEK  
    
    
      
  ÖYKÜNME                             OYUN 
    
    
    
  öY                                          oY 
    
    
    
  Burada
  diyagramlar (levhalar) halinde gösterdiğimiz ana hatların ayrıntıları dizin
  içindeki şema dosyalarının tablolarında daha ayrıntılı olarak gösterildi. 
  Bu
  levhalar içinde s=oykunme levhası başlı başına bir hazinedir. Bir zamanlar bu
  öykünme uydurukçasını tüm uydurukçalar gibi sevmezdik ama bizde
  uydurukçulardan olduktan sonra yine sevimli gelmiyordu.. fakat bu gün bu işin
  kökenine erince.. öykünmenin uykudaki öykü gibi hazineler taşıdığını
  anladık..  Allah bizi ihsan ediyor biz
  de size bu haseneleri sunuyoruz.. ta ki has ene olmaktan kurtulalım. İçerikli
  bilgi verip hazır ışıklara alıştırmak istemediğimiz gibi istesek bile buna
  vaktimiz bulunmuyor. Amma öykünme üzerinden sünnetin mahiyetini, inanın
  sevdiğine benzemesinin hikmetini ve usvet-ül-hasene sırrını ve sair gizemleri
  bırakın geleceğin evlatları bu dizin içinde arasın ve bulsun.. size buna
  benzer başka şema, levha ve tablolar yapmayı denemek suretiyle ye’yen
  nefsinizin, ey’leyen ruhunuzun, oy’layan aklınızın ve öy’leyen kalbinizin ve
  uy’an sırrınızı görmede, örmede, bilmede ve anlamada bu yöntembilimsel
  analizin elverişli bir dil, başarılı bir araç ve yararlı bir yöntem olduğunu sezmeniz
  daha evladır. 
    
  Bu
  arada sözü bırakmadan EĞLENME söz konusu olunca başka bir dörtlü aklıma
  geldi.. 
    
  TİCARET                                                      
  İBADET 
    
    
    
  SİYASET                                                       
  İLİM 
    
  Şimdi
  bunu yukarıdaki yapımızla bütünleyelim bakalım ne çıkacak:  
    
    Ye                                           eY 
    
    
    
  ÇALIŞMA                                 EĞLENCE 
    
    
    
  TİCARET                                İBADET 
  Yapmak                                  istemek 
    
                                uY 
    
  SİYASET 
                                 İLİM 
  Sevmek                                   bilmek  
    
    
      
  ÖYKÜNME                             OYUN 
    
    
    
  öY                                          oY 
    
  Bu
  dört köşenin her biri ayrı ayrı tahlil edilebilir ancak burada sadece sağ üst
  köşe üzerinde dikkat çekici bir sonuç ortaya çıktı.. Eğlence İSTEMEK ve İbadet
  İSTEMEK aynı köşede.. hani hem eğlenmek hem öğrenmek birlikte yapılmaya
  çalışılır ki zor olan öğrenme kolay olan eğlenme ile kolaylaşsın.. zor olan
  ibadet dahi kolay olan eğlenme ile kolaylaştırılmaz mı ? Elbette ibadeti
  SEVEREK yaparsak.. bazıları nasıl siyaseti severek ve ibadet gibi
  yapıyorlarsa istememizi sevmek ile birleştirerek ibadeti eğlenmek gibi
  dilenir ve istenir hale getirebiliriz. Ancak realite şu: bazıları ibadet
  yapıyor bazıları eğlenme ediyor. Eğlenenler ibadet yap-A-mıyor, ibadet edenler
  eğlen-E-miyor ? Acaba neden ? 
    
  İmamı
  Nursi (R.A) diyor ki insanın keyifli hevesata da ihtiyacı vardır, fakat bu
  beşte bir olmalı… Yani eğlence ibadet yerine ikame edilmeden ve haramlara
  girmeden yapılıyorsa insanın gelişiminde onun gerilme ritimlerinin
  gevşetilmesinde ve  yorgunluğunun
  dinlendirilmesinde elbette yararlı bir gereksinimdir. Ancak eğlenmenin
  konusunu san’at ve sporu da kapsayacak şekilde zengin bir programla
  değerlendirmenin daha isabetli olduğunu düşünüyorum. Bu herkesin kendi zevk
  ve ihtiyacına göre ve kişisel kabiliyetine göre  gerçekleştirebileceği bir yürüyüş olacaktır.
   
    
  Keşke
  diyorum ben de gençliğinde bir enstrüman çalacak kadar ruhumu musiki meşkine hazırlasaydım
  ve bir spor dalında bedenimi rahatlatacak formasyona sahip olabilseydim.
  Çünkü benim zevkim ve eğlencem sadece okumak ve düşünmek oldu.. yarım kaldı. Amma
  bu aşk derecesine gelmiş merakla yaşanan eğlenceyi okuma ve oyunu düşünme
  olan etkinliğimle sizinde yararlı bir şekilde kullanıp yararlanabileceğiniz böyle
  yöntembilimsel analiz gibi görsel bir düşünme aleti sunma nasib oldu..
  Rabbime hadsiz şükürler olsun.  
    
  Ve
  yazımıza biraz da gizem katalım:  Az
  veya çok önemli olan “Y” istikamet çizgisini oluşturmaktır..
  biri iki haline getirmemek, ikiyi bir hale getirmektir. Müslüman iki bakar
  bir görür.. kafir bir bakar iki görür.     
    
    
  Sağlıcakla
  kalın. 
    
  OSMANZİYA
   
    
  DUYURU 
    
  Sentaks /
  sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE  
  semantik /
  anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim
   
  için düz yazıdan
  özür dilerim. 
    
  UYARI 
    
  Düz yazı bahane..
  şemalar şahane.. yazının dizinindeki tabloları  izlediğinizde imgelemiş ve irdelemişte
  olacaksınız isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmüş ve
  hatırınıza sail olacak iradeyi SEÇİKCE örmüş bulunacaksınız. 
    
    
   http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/  
   http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim  
    
   http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/  
   http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/  
   http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/  
   http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/  
   ../ - www.yontembilim.com  
   http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com  
   |