Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: YBA öğrenme Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2604

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: YBA öğrenme
    Gönderim Zamanı: 16-Haziran-2021 Saat 05:51
YBA ÖĞRENME

YBA alaka ve ilginiz için minnettarız.. zaten onun kökeni Hadid Suresinin üçüncü ayetini ser levha yapmışsınız.. buradaki dört isim, matematiğin dört işlemi gibidir maneviyattı her tarikatın zikrinde ve her harikatın fikrinde yer alır. Onu öğrenmek için iki yol var.. birincisi www.yontembilim.com sayfamın FORUM kısmındaki 2000 yazı ve 20.000 tablodur. Buradan rahatlıklı kendi kendine dil'inin düşünle yaptığı MONOLOG'dan öğrenebilirsin. İkincisi burada face de günlük dilin düz yazısıyla (GDDY) ile reklamını yaptığım tablolarla.. burada anladığını eleştirirek ve anlamadığını sorarak bir DİYALOG başlatmakla ki ilk defa burada bunu başlattık. Bana danışırsanız size ilkini yani monolog'u öneririm.

TÜR ne demektir

BİOLOJİK cins.. familya.. takım.. tür.. birey mevzu biraz ihtisas biraz dikkat istiyor. ANCAK varlık katmanları olarak cemad (cansız) hayat (canlı) akıllı (uslu) ve imanlı (inançlı) dört katman olarak var sayarım. Bu katmanlar arasında cins, aile, takım, tür, birey olmak üzere beş bölümleme yaparım. Her ilim tasnifi de genel geçer standart resmi ve patent, alternatif sivil olarak olarakta iki yanı taşır. Sonuçta bu durum değişgen ve gelişen bilimin mahiyetine uygun bir yaklaşımdır.

Eğilim olarak ana hattlarda dolaştım ve ayrıntıya zaman ve ömür harcamadım. Yöntembilimsel olarak bunu yapmak gerekiyordu. Birbirine benzemeyenler ile benzeyenler arasında MESAFE ne kadar azaldıkça bir yere.. çoğaldıkça bir yere gidersiniz ki bulunduğunuz nokta evrende her şeye baktığınız RASAT merkezidir. Rasta çevresi bu merkezi inşa edilir.. bu yüzden her aksiyamatik farklı bir sistematik yapar. Yine bu yüzden içerikli bilgi ya da bilgi içerikleri ile uğraşmayı ikinci plana attım ve yaşamımda gereği kadarını barındırdım.

Bu hayatımda fazla bir sonuç kazandırmadı buna karşın geleceğe de çok şey bıraktığımı umuyorum. Zenginin bir nesneyi vardır.. buna karşılık yitirdiği bulunur.. fakirin de başka bir nesnesi olur.. buna rağmen çok şeyi bırakmak zorundadır. Bu şu örnek çok iyi yansıtır: Anahatlarda dolaşın Cumhurbaşkanı işinin çöpcüsü olmaladır.. ayrıntıları toplayan çöpçü ise işinin cumhurbaşkanı olmalıdır.

İşte bu yüzden artık kitap kitap değil.. makale makele değil.. parağraf parağraf değil KELİME KELİME ilerliyorum. Buradaki dört kelime de ; mesafe, merkez, rasat çevresi, "benzemek" kritik değere sahiptir ve en kritik olanı da “benzemek” ölçütüdür. "ve burada bu dört benzetmeyi kayd ederek bu yazıyı tamamlamak istiyorum: teşbih.. şüphe.. müteşabih.. teşebbüh.. Arapça uzman bilgim olmadığından bununla yetiniyorum. Kök olan ŞBH'den; ŞEBH.. şabh.. şahb.. ve başh.. bahş.. ve habş.. haşb.. SES'lerini çıkardım. Bunların bazılarının kullanımını biliyoruz: bahşiş.. habeş.. ve en son olarak: Değişkenlerler (terimler) ve değerler (kavramlar) arasındaki bağlantının Seassaure'den beri RASTGELE varsayılır. Burada söz konusu edilen ARAPÇA dilidir.. başka diller arasında da buna benzer araştırmalarla ne gibi sonuçlara erişildiğini bilmiyorum. Ancak dilin en az din kadar insanı aydınlatıcı olduğunu.. dilin dünyayı belirlediğini anlayınca ve dini tanımladığına inanınca.. ve otoritelerden her şeyi bilmediğini görünce YBA ile ne kadar İSABETLİ bir yol girdiğimi anladım ve inandım.


EVVEL VE AHİR İLE ZAHİR VE BATIN


Teşekkür ederim. Katkı ve gayretiniz oldukça.. biz de size katılmayı sürdürürüz: BİRİNCİL (asli-primer) olan AKIL ve RUH.. EVVEL sırrına.. ikincil (tali-sekonder) olan nefis ve kalbbb AHİR sırrına mazhardır.. bu durumda o zaman ZAHİR ve BATIN sırrını bulmak size kalmışdır.

İnşaallah.. === || || || bir bilginin başkasınca öğretilmesi ile o bilginin kendinin elde etmesi arasında büyük fark vardır. On yıldır ancak reklam ve propağanda mahiyetinde içerik verdim.. verdiklerimi de asla HAZIR açık ve seçek ANLAŞILIR kılmadım.. çünkü artık devir.. öğrenmek devri değil.. öğrenmeyi öğrenmek devri.. zaten öğrendiklerimiz de beş altı ay ile baş altı yıl arasında demode oluyor.. öylesine hızlı ve kolay değişiyoruz.. bu durumda öğrenme yol, yönü ve yöntemi seçmek önem kazanıyor.

Diğer taraftan bilgi önceleri hafıza ve zeka gücü ile kazanılsada zamanla tevafuklar ve tesadüfler önem kazanmaya başlar.. bir süre sonra bilginin dua'ya yapılan cevab olduğunu anlamaya başlıyorsunuz.. ancak her şeyden önce merak hocasına sual asistanı olmaya çalışacaksınız. Eyvallah yine hocalık yapmaya başladım.. beni bağışlayınız.

SORULAR ve YANITLAR

Soru akıldan ve yanıt kalbden gelir.. felsefe aklı işletir.. din ise kalbi çalıştırır.. Bu güne kadar çoğu zaman bir tarafta aşırı giden diğeri tarafı yarım bırakan.. kişiler, guruplar, çağlar oldu. Zaman zaman bu iki yan birleştiğinde ise doğunun ve batının "öncü"eri ortaya çıktı.. bu öncülerdensonra insanlar tekrar ayrılıyorlar.. örneğin BATININ dini olan felsfede ARİSTO sofistler ve platonistler (idealistler) çatışmasını ilk mantık kitabı olan ORGANON ile birleştirdi.. keza Fransız akılcıları ile ingilliz Empristlerini Kant TEORİK ve PRATİK aklın eleştirisi ile noktaladı.. Keza DOĞUNUN felsefesi olan dinde doğuda İmamı Gazali.. Mevlana.. benzer rolü oynadı.. ancak sonuçta uygarlık kazanıyor.. yeteri soruları ya da yanıtları bitirmeye çalışmayalım.. hakikatı oramaktan yorulmayalım.. hakikat yolunda sabır ve sebatla yürüyen büyük bir olasılıkla HAKKA ulaşacaktır. İşte bu yolda SORULAR bizim benzimiz YANITLAR ise dümenimizdir.. çünkü bizler deneme ve yanlma yürür.. araştırma ve geliştirme ile ilerler.. değiştirme ve düzeltme ile yükseliriz.

YBA öğrenmek

YBA alaka ve ilginiz için minnettarız.. zaten onun kökeni Hadid Suresinin üçüncü ayetini ser levha yapmışsınız.. buradaki dört isim, matematiğin dört işlemi gibidir maneviyattı her tarikatın zikrinde ve her harikatın fikrinde yer alır. Onu öğrenmek için iki yol var.. birincisi www.yontembilim.com sayfamın FORUM kısmındaki 2000 yazı ve 20.000 tablodur. Buradan rahatlıklı kendi kendine dil'inin düşünle yaptığı MONOLOG'dan öğrenebilirsin. İkincisi burada face de günlük dilin düz yazısıyla (GDDY) ile reklamını yaptığım tablolarla.. burada anladığını eleştirirek ve anlamadığını sorarak bir DİYALOG başlatmakla ki ilk defa burada bunu başlattık. Bana danışırsanız size ilkini yani monolog'u öneririm.

Aziz Kardeşim, bu paylaşımda sunduğum tablonun üstünde İNCELEYİNİZ ve İZLEYİNİZ yazılı tarafı ZAHİR.. imgeleniyiz ve irdeliyiniz yazılı tarafı BATIN.. başka bir anlatımla hassasiyet.. yakaza.. işaret tarafı görüneni.. hissiyat.. nevm.. delalet tarafı gizleneni.. ki bunun evveli TAHSİS.. ahiri İHTİSAS'dır.. Yani YBA öğrenmeye.. kullanmaya.. yararlanmaya ve yaygınlaştırma kendini adarsan sonunda bu işinde uzmanı ve mütehassısı olursun.. benim gibi öğrenici bulunursun.. bunlarda birisi de gelecekte öğretici olacaktır İnşaallah. Bilgi, sevgi,saygı ve sağlıcaklak kalanız.

Tüm matematik (riyaziye) aritmetik (hesab) ve geometri (hendese)den ibarette.. bunun kökeni de dört işlemdir.. dört işlem ise iki işlemdin ibarettir.. pozitif katlama TOPLAMA.. negatif katlama ÇIKARMA.. çıkarmanın hızlısı bölme.. bölmenin hızlısı çarpma.. demek ortada dört değil bir iş ve bir işlem var.. KATLAMA.. bu bir bir tür YİLENEME'dir ki bu math'ın babasının METH olduğunu ve onun atasınında LOGIC (mantık) nami diğer LOGOS olduğunu gösterir.. onun SOPHOS olması kosmos ve homos'u NOMOS yapması ise bir "talim-i esma" sırrıdır.



ÖĞRENME.. doğru.. eğri.. değer.. ger.. gar.. gerçek.. girçık.. kısaca her türlü alış verişi ve giriş çıkışı öğrenmek.. metodik.. sibernetik.. semiotik.. formları.. normları.. modelleri.. kodları.. konseptleri öğrenmeyi öğrenme.. öğrenmenin diri olanını düşünme ve düşünmenin canlı olanını öğrenme.. öğrenmenin yolunu öğrenme.. öğrenmenin yönlerini öğrenme.. öğrenmenin yanlarını öğrenme.. çok yönlü ve yanlı konuların.. alanların.. katmanların zemininde yürümek için hızlı bir anlam sürücüsü ve kolay bir anlatım aygıtı olan YÖNTEM BİLİMSEL ANALİZ'i öğrenme.. ilim çinde bile olsa gidiniz alınızı diyen bir nebinin ümmetine şayeste olan bu işi biz sadece DİN'i öğrenme olarak YORUMLADIĞIMIZDAN beri yıllardır YORULDUK.. ilim aradığımızdan mı ? Hayır ! Aramadığımızdan.






Düzenleyen osmanziya - 16-Haziran-2021 Saat 06:15
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk