Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Dünya | |
YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya |
Konu: karar( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 2607 Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
Konu: karar Gönderim Zamanı: 04-Ağustos-2010 Saat 20:04 |
KARAR KARAR dizini içindeki dosyalar Karar, karizmasy olan yaygyn bir sözcük.. Kuram, kurum, kurul olarak gerçek ya da tüzel bir ki?inin yapylaryny gerektirir. Karar ko?ullarda ve kurallarda bir kalite ve kantite karakteristi?i ister. Kara bir “ar” dyr, karar. Yani hüküm siyah bir harftir. Karar bir istikrar ifadesidir. Kysaca karar bir kararlylyktyr. | ß Nasyl olduysa oldu ve ?unu buldum ki; yöntembilimsel analizi ö?renmeye ve ö?retmeye, kullanmaya ve kullandyrmaya, yararlanmaya ve yararlandyrmaya azm ü cezmü kast ettim. Kysaca karar verdim. Bu dizinin içinde kararyn karanly?yny açmaya matuf analizler var. Biliyorum ço?unuz bu yazyyy okuyup ileti dizinindeki tablolary izlemeden düz yazy ile sunulan aydynlykla yetineceksiniz. Sizler ve bizler bu yer kürenin gece aydynly?yna ve gündüz karanly?yna aly?my?yz.. Gündüz güne? varken neden karanlyk olsun ki ? Üstelik gündüz uyanyk haldeyiz. Gece y?yksyzly?yna ra?men niçin aydynlyk olsun ki ? Üstelik gece uyuyoruz. Lambalarynyn y?y?y ile gece ve gündüzün farkyny kaldyran ça?da? uygarlyk bize gecede çaly?ma imkany sa?lyyor. Gecenin aydynly?y ile bunu demek istedim. Fakat buna ra?men gündüz öyle bir çaly?ma temposu ve mesai yo?unlu?u veriyor ki oturmaya, tabi bo?u de?il, dinlenmeye, konu?maya ve dü?ünmeye vakit byrakmyyor. E?er gündüz kylynan namazlar olmasaydy buna Müslümanlarda muktedir olamazdy. Gecenin secasyny teheccü ve gündüzün cilasyny duha ile aydynlatana ne mutlu… Bu iletinin konusu olan tabloyu a?a?yya yapy?tyrdym bari ona bakynyz. Uyumak ve uyanmak elimizde de?ildir fakat yatmak ve kalkmamyz iradidir. Uyanyk olmak YUKARIDA yakaza ile uyku A?A?IDA nevm ile gösterilmi?. Solda uyandyktan sonra yapty?ymyz i? olan kalkmak, sa?da uyumadan önce yapty?ymyz i? olan yatmak gösterilmi?. Bunlar her gün yapty?ymyz adetlerimiz. Bu aly?kanlyk ve itiyadlar en temelli ya?anty kalyplarydyr. E?er bu aly?kanly?ynyzy “erken yatyp erken kalkmak” sünnetine uydurmu?sanyz uyku ve uyanyklyktan verim alyrsynyz. Geç yatyp geç kalkarak ta ya?ama intibak etmi? insanlar bulabilir ve olabilirsiniz… Gece ve gündüz farkyny kaldyran ça?ymyzyn olanaklardan yararlanarak ba?aryly da olabilirsiniz. Ancak bunlaryn do?aya “yabancy”lyklaryny kaldyrma ?anslary yoktur… Zaten ?ehirler bize yaldyzly gecenin ihti?amyny seremez. Sadece sosyal etkinlik ady altynda haram yyldyzlaryny sunar. Tablonun batyny yani ufuk çizgisinin altyndaki dört kavram bize nevm denilen uykudan ba?ka uykulary da gösteriyor. GAFLET GABAVAT ÜNSYYET ÜLFET Gaflet, yeme?e aly?ylan gofret gibi tatlydyr. Gabavet ise kaba kuvvetin veremedi?i cesareti veren yabancylyk ve cehalettir. Ünsiyet, enis olan e?hasa duyulan ho?luk, munis olan kimselere yönelimimiz ve aly?ty?ymyz ki?ilere yakla?ymymyzdyr. Ülfet ise meluf olan e?yaya duyulan aly?kynlyk, lütuf gibi görülen ko?ullar ve aly?yp içinden çykamady?ymyz var olu?lardyr. Bütün bu yapylan dyr-dyr’larla sizi uyutmu? isem bir eylem tümcesi ile yazyya olan ülfetinize koparayym: Bu iki G ve iki Ü tarafymdan uydurulmady. Atalet zindanynyn karanly?yndan ürkmesinler diye yalancy aydynlyk veren bu dört ampül bir odaya konuldu ki bu YTYYAD ile iktidarynyza sedd çekilsin. Zaten bu dört ampülün her biri bir tür itiyaddyr. Bunu nereden biliyorum ? Çünkü yapan bilir, bilen konu?ur. Kendiminde herkes gafletleri, gabavetleri, ülfetleri ve ünsiyetleri var. Önce gafletimden ba?layayym. Yzledi?im yahoo öbeklerinden bir dost ele?tirdi. Acy söyleyen ve gerçe?i söyleyen her dost gibi, hem geneli nazara alyp somut, açyk ve anla?ylyr yazmamanyza ra?men yazdyklarynyza yanyt beklemeniz yanly?tyr. Bu açyk çeli?kiyi fark etmemi sa?lady?y için kendisine minnettadarym. Bundan sonra Yn?aallah bu gafetin yol açty?y tutarsyzlyktan kurtulaca?ym. Yazdyklarymyn yanytsyz kalmasyny yakynmak yanly?yny byrakmakla beraber yöntembilimsel analizi tanytmanyn ve özendirmemin “yakynmak”tan ba?ka çaresine bakaca?ym. Ço?umuzun buna benzer ve bir gerçek dost ele?tirisini bekleyen gafletleri olabilir. Ynsan insanyn aynasydyr, ba?kasynyn gönlünde görünür ve diliyle yansytylyr. Syra gabavetime geldi. Benim uzakla?ty?ymdan dolayy uzmanly?yny yitirdi?im bir alan var: Ayrynty ve somutluk. Soyut ana hatlarla u?ra?a u?ra?a giderek ya?amyn cereyan etti?i kylcallardan uzakla?my?ym. Dü?ünülebilir dünyanyn zirvelerinden dola?yrken görsel ve i?itsel dünyanyn zenginlikleriyle irtibatymy kesmi?im. Daha sonra bu dünyaya seslendi?imde ve onlary dü?ünülebilir dünyaya ça?yrdy?ymda iletilerim ve mesajlarym duyurulabilir olmaktan çykyyorlar. Üstelik bu benim ki?isel mutlulu?umda ve mesleki ba?arymda olumsuz sonuçlara yol açyyor ya açyyor olabilir. Bazylarynda durum benimkinin tersi olabilir. Bazylary sadece konu?uyor ama dü?ünmüyor olabilir. Bazylary okuyor fakat yazamyyor olabilir. Bazylary yazyyor fakat okumuyor olabilir. Bazylary sadece sol görü’sünü çaly?tyrmaktan onu sol görü? haline getirmi? ve bu haline sürdürerek sa? duyu’ya yabancy kalmy? olabilir. Ancak benim misyonum insanlary dü?ünülebilir dünyayy ça?yrmak ve yöntembilimsel analizin bu i?te ne kadar verimli ve yararly oldu?unu göstermek ve kanytlamaktyr. Ama bu misyonu kendime zararly hale getirmemek hatta ba?kalaryna i?e yaramaz göstermekten kaçynmak için somutu, ayryntyyy, kylcaly, ki?isel ve özeli göz önüne almanyn yolunu da bulmalyyym. En azyndan uygulama ve örneklemelerimde somut konulary seçerek. Ülfetime gelince… Bana ho? gelen nesneler, araçlar ve aygytlar.. i?ler, u?ra?lar ve çaly?malar.. nelerdir ? Arabam yok, belli bir spor yapmam ve belirli bir güzel san’at ile u?ra?mam ve bir enstrüman çalmam. Varsa yoksa bilgisayar… Çünkü yöntembilimsel analizi siber uzaya atacak o. Eskiden ka?yt ve kalem benim en yakyn iki dostumdu.. bilgisayar onun yerini aldy. Araba kullan.. yüzme sporuna gir.. ud çal.. bu buyruklara uymam için ya?ymyn geçti?i mazeretini göstermek istiyorum. Altmy?yna yakla?mak biri için bunlar gerçekten zor i?ler olmasyna ra?men imkansyz de?il. Hayatyn renklendirecek bu yeni itiyadlary kurmak için itiyadlarla ba?a çykmanyn ve DE?Y?YMY yakalamanyn yollaryna bakmaya giri?mek en az YSTYKRAR kadar gerekli… Amma gerekli olan her ?ey gerçekle?tirilemiyor.. gereksinim kendini gerçekle?tiriyor.. çünkü o acil ve can alycy önemli bir ya?am temeli… Gereksinim ayry.. gereklilik ayry… Hayatyn gereksiniminden ba?ka olan ?uur GEREKLYLY?Y bu gereksinim zorunluluktan ba?ka bir gerilimli bir zorunluluk. Hayat gereksinim istenci zorlar ve hatta gerekli oldu?unda onu yok sayar ve hatta ona kar?y durur ve gerekirse çi?ner ve ezer geçer. Fakat gereklilik irade bir gayret bekler ve ihtiyari bir kudret ister. Y?te araba, spor ve sanat aslynda bir gereksinim olmasyna ra?men ba?ka YTYYADLAR iktidary kysytlady?ynda iradeniz iktidarynyzy harekete geçiremiyor. Bunlaryn yapylmasy GEREKLY i?ler oldu?unu bilmenize ve istemenize ra?men bu gereksinim gereklili?ini gerçekle?tiremiyorsunuz. Ama bu demek de?ildir hiç kimse gerçekle?tiremez. Yani olanaksyz de?il. Ba?kalary pek ala bunu ve bundan daha fazlasyny gerçekle?tirmek ihtiyaryna ve tahakkuk ettirmek iktidaryna sahip olabilir. Yeter ki imkany hedeflenen ihtimale götürecek irade azmini ortaya koysun. Ve syra geldi ünsiyete.. benim ev ve i? çevremde ünsiyet fazla etkili de?il.. çünkü üç yylda bir i? yerim de?i?ir ve insanlar de?i?ir.. ve üç yylda bir ev çevrem ya?lanyr ve yeni bir insan olarak yine de?i?ir. Çocuklaryn okulu büyür ve evlenir ve e?lenir. Ve ben de en az ev ve i? çevrem kadar de?i?irim. Çünkü FYYLY hayatta ülfet, gabavet ve gaflet ile monoton bir ya?anty sürmememe ra?men öylesine canly bir FYKRY hayatym var ki yöntembilimsel analizi tanytmaya sürdüren güç buradan gelir. Ve bu güç ev ve i? çevrem gibi “internet” çevremi her zaman yeni tutar. Ünsiyetle eskime söz konusu olmaz. Ve son olarak gafletin, gabavetin, ülfetin ve ünsiyetin anasy olan YTYYAD… Ytiyad hem dosttur hem dü?man.. aly?kanly?y iyiye kullanyrsan dostun olur. Kötüye kullansan ve görünürde dost ve gerçekte dü?man edinsen bile.. e?er bu kötü itiyadyny kyrabilirsen ve aly?kanlyk kapysyndan bir gedik açabilirsen.. iradeni elde etme ve ihtiyaryny ele geçirme sava?ynda bir kaleyi fethetmi? olursun. Bu sana hürriyetin yolunu açar ve hakimiyetini hayra kullanma fyrsaty verir. Sadece benim gibi burada bilgilerin “söz”leri ile de?il eylemlerin “göz”leri ile ilerlersin. Ben söylerim sen görürsün. ?imdi a?a?ydaki tabloya bakmaktan bykmayyn.. MUHARRYK SAYK GAYRET HAYRET Ü?enmeyin ve yine bakyn ve ?unu görünüz ki uyanyk durmak sadece gözleri açyk olmak de?ildir. Bykmayan ve usanmayan YRADE.. Ü?ünmeyen ve gev?emeyen AZIM.. Ertelemeyen ve geçiktirmeyen TAKYB.. Özlem, beklenti ve umut dolu YHTYYAR, ihtiyar de?ildir. Ben yöntembilimsel analizi dünyaya duyurmada, öyleyim. Yakaza hali ve uyanyklyk durumu her sabah bizim irade dy?y olarak gözlerimizi açarak yeni bir güne ba?lamak ile synyrlandyrylamaz. Güne? y?y?yndan ba?ka aydynlyklarda vardyr. Bunlary görecek HAYRET gözünün çaly?masy ve GAYRET elinin i?lemesi gerekiyor ki ?uur nurlansyn. Tabloda ?uurun meddi ufuk çizgisinin üstünde hayret ve gayretten ba?ka güne?leri de görüyorsunuz. Muharrik / dürtü ve saik / güdü… Ba?ka bir anlatymla bizim i?tah ve i?tiyak ayaklarymyz. Bizim a?k ve merak kanatlarymyz gibi enerji alan i?tah ve enerji tüketen i?tiyakymyz var. Ynsanyn her canly gibi ya?amyny sürdürmesi beslenmesini gerektirir. Ynsanyn gözünü uykudan açty?ynda kar?ysyna ilk çykan sorun mide açly?ynyn giderilmesidir. Onu bu i?e ça?yran ve harekete geçiren tahrikçiler de vardyr ki buna dürtü denilir. Bir meyve kokusu ve ya da pi?mi? bir etin kokusu onu yenilmek üzere cezb eder, çeker.. Böylece onu harekete geçirip dürter. Y?te bu dy?arydaki dürtme ile içeride açly?yn açty?y i?tahla birlikte bu ba?lanty ya?amy garantiye alan bir çemberdir. Ya?amyn böyle besin ve a? gibi ba?ka çemberleri de var ki bizi ve her canlyyy çepe çepe ku?atyr ve rastgele bir bo?lu?a byrakmaz onu GÜVENLYK altyna alyr... A?tan ba?ka e?, ev ve av… Bunlary ba?ka yazylarymda belirttim. MUHARRIK (dürtü) lerden ba?ka bir de SAYK (güdü) den bahsetmi?tim. Tabloya bakyn anlamady?ynyz ve anlamlandyramady?yn bir husus varsa sorun. Zevkle yanytlamak size boynumun borcu olsun. Yalnyz kalk yanynda ?AK ile yat yanyndaki ?OK uyku ve uyanyklyktan daha derin bayylmalar ve ayylmalary i?aret ediyor. Uyuma ve uyanma gibi bayylma ve ayylmada elimizde de?ildir. O zaman kalma ve yatma gibi ?ak ve ?ok da elimizde olmalydyr. Bir ?iddetli tokat bayylmamyza neden oldu?u gibi klorformun ?ok etkiside bayyldyr. Uyuma ve uyanma ile bayylma ve ayylma BEYYN olayydyr. RUH beyine ba?ly oldu?undan ya?amy açyp kapayan bu dört i?i için beyne muhtaçdyr. Fakat RUH beyine ba?ly olmasyna ra?men ona ba?ymly de?ildir. Uyu?turucu maddelere ba?ly ruhlaryn bulunmasy ya da beyni etkileyen maddelerle tetikçilerin etiksizce kullanylmasy ?ak ?akçylara ?ok etkisi yapabilir ve ruhu inkar ettirebilir. Fakat iradenin azmi ve ihtiyaryn itimady ile itiyatlaryny yararly olanak kullanylarak do?ru yolun istikametinde gayretle gidenlere yapylan inayet ve himmet “Ustanyn çaba ve hocanyn yasa” YSTEMEDY?YNY gösterir ve RUHU kanytlar. Kan-y, tan-y, san-y ve say-y ile nasyl karar verip istikametle istikrar edip inhiraf etmeyerek ileriye do?ru KARARLI bir ?ekilde gidildi?ini görmek için bu iletinin tablolaryny inceleyebilirsiniz.. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim .
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |