Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: karar(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2607

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: karar
    Gönderim Zamanı: 04-Ağustos-2010 Saat 20:04

KARAR

 

KARAR   dizini içindeki dosyalar

Karar, karizmasy olan yaygyn bir sözcük..

Kuram, kurum, kurul olarak gerçek ya da tüzel bir ki?inin yapylaryny gerektirir.

Karar ko?ullarda ve kurallarda  bir kalite ve kantite karakteristi?i ister.

Kara bir “ar” dyr, karar.  Yani hüküm  siyah bir harftir.

Karar bir istikrar ifadesidir.

Kysaca karar bir kararlylyktyr.

| ß

 

Nasyl olduysa oldu ve ?unu buldum ki; yöntembilimsel analizi

ö?renmeye ve ö?retmeye,

kullanmaya ve kullandyrmaya,

yararlanmaya ve yararlandyrmaya azm ü cezmü kast ettim.

Kysaca karar verdim.

Bu dizinin içinde kararyn karanly?yny açmaya matuf analizler var.

Biliyorum ço?unuz bu yazyyy okuyup ileti dizinindeki tablolary izlemeden

düz yazy ile sunulan aydynlykla yetineceksiniz.

 

Sizler ve bizler bu yer kürenin gece aydynly?yna ve gündüz karanly?yna aly?my?yz..

Gündüz güne? varken neden karanlyk olsun ki ? Üstelik gündüz uyanyk haldeyiz.

Gece y?yksyzly?yna ra?men niçin aydynlyk olsun ki ? Üstelik gece uyuyoruz.

 

Lambalarynyn y?y?y ile gece ve gündüzün farkyny kaldyran ça?da? uygarlyk

bize gecede çaly?ma imkany sa?lyyor. Gecenin aydynly?y ile bunu demek istedim.

Fakat buna ra?men gündüz öyle bir çaly?ma temposu ve mesai yo?unlu?u veriyor ki

oturmaya, tabi bo?u de?il, dinlenmeye, konu?maya ve dü?ünmeye vakit byrakmyyor.

E?er gündüz kylynan namazlar olmasaydy buna Müslümanlarda muktedir olamazdy.

 

Gecenin secasyny  teheccü ve gündüzün cilasyny duha ile aydynlatana ne mutlu…  

 

Bu iletinin konusu olan tabloyu a?a?yya yapy?tyrdym bari ona bakynyz.

Uyumak ve uyanmak elimizde de?ildir fakat yatmak ve kalkmamyz iradidir.

Uyanyk olmak YUKARIDA yakaza ile uyku A?A?IDA nevm ile gösterilmi?.

Solda uyandyktan sonra yapty?ymyz i? olan kalkmak, sa?da uyumadan önce

yapty?ymyz i? olan yatmak gösterilmi?. Bunlar her gün yapty?ymyz adetlerimiz.

Bu aly?kanlyk ve itiyadlar en temelli ya?anty kalyplarydyr.

E?er bu aly?kanly?ynyzy

“erken yatyp erken kalkmak” sünnetine uydurmu?sanyz

uyku ve uyanyklyktan verim alyrsynyz.

Geç yatyp geç kalkarak ta

ya?ama intibak etmi?  insanlar bulabilir ve olabilirsiniz…

Gece ve gündüz farkyny kaldyran ça?ymyzyn olanaklardan yararlanarak

ba?aryly da olabilirsiniz.

Ancak bunlaryn do?aya “yabancy”lyklaryny kaldyrma ?anslary yoktur…

Zaten ?ehirler bize yaldyzly gecenin ihti?amyny seremez.

Sadece sosyal etkinlik ady altynda haram  yyldyzlaryny sunar.

 

Tablonun batyny yani ufuk çizgisinin altyndaki dört kavram

bize nevm denilen  uykudan ba?ka uykulary da gösteriyor.

 

GAFLET                               GABAVAT

 

ÜNSYYET                               ÜLFET

 

Gaflet, yeme?e aly?ylan gofret gibi tatlydyr.

Gabavet ise kaba kuvvetin veremedi?i cesareti veren yabancylyk ve cehalettir.

Ünsiyet,  enis olan e?hasa duyulan ho?luk, munis olan kimselere yönelimimiz

ve aly?ty?ymyz ki?ilere yakla?ymymyzdyr.

Ülfet ise meluf olan e?yaya duyulan aly?kynlyk,

lütuf gibi görülen ko?ullar ve aly?yp içinden çykamady?ymyz var olu?lardyr.

 

Bütün bu yapylan dyr-dyr’larla sizi uyutmu? isem  bir eylem tümcesi ile

yazyya olan ülfetinize  koparayym:

 

Bu iki G ve iki Ü tarafymdan uydurulmady.

 

Atalet zindanynyn karanly?yndan ürkmesinler diye yalancy aydynlyk veren

bu dört ampül bir odaya konuldu ki bu YTYYAD ile iktidarynyza sedd çekilsin.

Zaten bu dört ampülün her biri bir tür itiyaddyr.

Bunu nereden biliyorum ? Çünkü yapan bilir, bilen konu?ur.

Kendiminde herkes  gafletleri, gabavetleri, ülfetleri ve ünsiyetleri var.

 

Önce gafletimden ba?layayym. Yzledi?im yahoo öbeklerinden bir dost ele?tirdi.

Acy söyleyen ve gerçe?i söyleyen her dost gibi,  hem geneli nazara alyp somut,

açyk ve anla?ylyr yazmamanyza  ra?men yazdyklarynyza  yanyt beklemeniz yanly?tyr.

Bu açyk çeli?kiyi fark etmemi sa?lady?y için  kendisine minnettadarym.

Bundan sonra Yn?aallah bu gafetin yol açty?y tutarsyzlyktan kurtulaca?ym.

Yazdyklarymyn yanytsyz kalmasyny yakynmak yanly?yny byrakmakla beraber

yöntembilimsel analizi tanytmanyn ve özendirmemin “yakynmak”tan ba?ka

çaresine bakaca?ym. Ço?umuzun buna benzer ve bir gerçek dost ele?tirisini bekleyen gafletleri olabilir.

Ynsan insanyn aynasydyr, ba?kasynyn gönlünde  görünür ve diliyle yansytylyr.

 

Syra gabavetime geldi. Benim uzakla?ty?ymdan dolayy uzmanly?yny yitirdi?im bir alan var:

Ayrynty ve somutluk. Soyut ana hatlarla u?ra?a u?ra?a giderek ya?amyn cereyan etti?i

kylcallardan uzakla?my?ym. Dü?ünülebilir dünyanyn zirvelerinden dola?yrken görsel ve i?itsel

dünyanyn zenginlikleriyle irtibatymy kesmi?im. Daha sonra bu dünyaya seslendi?imde ve onlary

dü?ünülebilir dünyaya ça?yrdy?ymda iletilerim ve mesajlarym duyurulabilir olmaktan çykyyorlar.

Üstelik bu benim ki?isel mutlulu?umda  ve mesleki ba?arymda olumsuz sonuçlara

yol açyyor ya açyyor olabilir. Bazylarynda durum benimkinin tersi olabilir. Bazylary sadece konu?uyor ama dü?ünmüyor olabilir. Bazylary okuyor fakat yazamyyor olabilir. Bazylary yazyyor fakat okumuyor olabilir. Bazylary sadece sol görü’sünü çaly?tyrmaktan onu sol görü? haline getirmi? ve bu haline sürdürerek sa? duyu’ya yabancy kalmy? olabilir. Ancak benim misyonum insanlary dü?ünülebilir dünyayy ça?yrmak ve yöntembilimsel analizin bu i?te ne kadar verimli ve yararly oldu?unu göstermek ve kanytlamaktyr. Ama bu misyonu kendime zararly hale getirmemek  hatta ba?kalaryna  i?e yaramaz göstermekten kaçynmak için somutu, ayryntyyy, kylcaly, ki?isel ve özeli göz önüne almanyn yolunu da bulmalyyym. En azyndan uygulama ve örneklemelerimde somut konulary seçerek.

 

Ülfetime gelince…

Bana ho? gelen nesneler, araçlar ve aygytlar..

i?ler, u?ra?lar ve çaly?malar.. nelerdir ? 

Arabam yok, belli bir spor yapmam

ve belirli bir güzel san’at ile u?ra?mam ve bir enstrüman çalmam.

Varsa yoksa bilgisayar… Çünkü yöntembilimsel analizi siber uzaya atacak o.

Eskiden ka?yt ve kalem benim en yakyn iki dostumdu.. bilgisayar onun yerini aldy.

Araba kullan.. yüzme sporuna gir.. ud çal.. bu buyruklara uymam için

ya?ymyn geçti?i mazeretini göstermek istiyorum. Altmy?yna yakla?mak biri için

bunlar gerçekten zor i?ler olmasyna ra?men imkansyz de?il.

 

Hayatyn renklendirecek bu yeni itiyadlary kurmak için itiyadlarla ba?a çykmanyn

ve DE?Y?YMY yakalamanyn yollaryna bakmaya giri?mek en az YSTYKRAR kadar gerekli…

Amma gerekli olan her ?ey gerçekle?tirilemiyor..

gereksinim kendini gerçekle?tiriyor.. çünkü o acil ve can alycy önemli bir ya?am temeli…

 

Gereksinim ayry.. gereklilik ayry…

 

Hayatyn gereksiniminden ba?ka olan ?uur GEREKLYLY?Y

bu gereksinim zorunluluktan ba?ka bir gerilimli bir  zorunluluk.

 

Hayat gereksinim istenci zorlar ve hatta gerekli oldu?unda onu yok sayar ve

hatta ona kar?y durur ve gerekirse çi?ner ve ezer geçer.

Fakat gereklilik irade bir gayret bekler ve ihtiyari bir kudret ister.

 

Y?te araba, spor ve sanat aslynda bir gereksinim olmasyna ra?men ba?ka YTYYADLAR iktidary kysytlady?ynda iradeniz iktidarynyzy harekete geçiremiyor. Bunlaryn yapylmasy GEREKLY i?ler oldu?unu bilmenize ve istemenize ra?men bu gereksinim gereklili?ini gerçekle?tiremiyorsunuz. Ama bu demek de?ildir hiç kimse gerçekle?tiremez. Yani olanaksyz de?il. Ba?kalary pek ala bunu ve bundan daha fazlasyny gerçekle?tirmek ihtiyaryna ve tahakkuk ettirmek iktidaryna sahip olabilir. Yeter ki imkany hedeflenen ihtimale götürecek irade azmini ortaya koysun.

 

Ve syra geldi ünsiyete.. benim ev ve i? çevremde ünsiyet fazla etkili de?il.. çünkü üç yylda bir i? yerim de?i?ir ve insanlar de?i?ir.. ve üç yylda bir ev çevrem ya?lanyr ve yeni bir insan olarak yine de?i?ir. Çocuklaryn okulu büyür ve evlenir ve e?lenir. Ve ben de en az ev ve i? çevrem kadar de?i?irim. Çünkü FYYLY hayatta  ülfet, gabavet ve gaflet ile monoton bir ya?anty sürmememe ra?men öylesine canly bir FYKRY hayatym var ki yöntembilimsel analizi tanytmaya sürdüren güç buradan gelir. Ve bu güç ev ve i? çevrem gibi  “internet” çevremi her zaman yeni tutar. Ünsiyetle eskime söz konusu olmaz.

 

Ve son olarak gafletin, gabavetin, ülfetin ve ünsiyetin anasy olan YTYYAD

Ytiyad hem dosttur hem dü?man.. aly?kanly?y iyiye kullanyrsan dostun olur.

Kötüye kullansan  ve  görünürde dost ve gerçekte dü?man edinsen bile..

e?er bu kötü itiyadyny kyrabilirsen ve aly?kanlyk kapysyndan bir gedik açabilirsen..

iradeni elde etme ve ihtiyaryny ele geçirme sava?ynda bir kaleyi fethetmi? olursun.

Bu sana hürriyetin yolunu açar ve hakimiyetini hayra kullanma fyrsaty verir.

Sadece benim gibi burada bilgilerin “söz”leri ile de?il

eylemlerin “göz”leri ile ilerlersin.

Ben söylerim sen görürsün.

 

?imdi a?a?ydaki tabloya bakmaktan bykmayyn..

 

 

MUHARRYK                                             SAYK

 

GAYRET                                                  HAYRET

 

Ü?enmeyin ve yine bakyn ve ?unu görünüz ki

uyanyk durmak sadece gözleri açyk olmak de?ildir.

 

Bykmayan ve usanmayan YRADE..

Ü?ünmeyen ve gev?emeyen AZIM..

Ertelemeyen ve geçiktirmeyen TAKYB..

Özlem, beklenti ve umut dolu YHTYYAR, ihtiyar de?ildir.

Ben yöntembilimsel analizi dünyaya duyurmada, öyleyim.  

 

Yakaza hali ve uyanyklyk  durumu  

her sabah bizim irade dy?y olarak gözlerimizi açarak yeni bir güne ba?lamak ile

synyrlandyrylamaz.

 

Güne? y?y?yndan ba?ka aydynlyklarda vardyr. Bunlary görecek

HAYRET gözünün çaly?masy  ve GAYRET elinin i?lemesi gerekiyor ki ?uur nurlansyn.

Tabloda ?uurun meddi ufuk çizgisinin üstünde hayret ve gayretten ba?ka güne?leri de görüyorsunuz.

Muharrik / dürtü ve saik / güdü…

Ba?ka bir anlatymla bizim i?tah ve i?tiyak ayaklarymyz.

Bizim a?k ve merak kanatlarymyz gibi enerji alan i?tah ve enerji tüketen i?tiyakymyz var.

Ynsanyn her canly gibi ya?amyny sürdürmesi beslenmesini gerektirir.

Ynsanyn gözünü uykudan açty?ynda kar?ysyna ilk çykan sorun mide açly?ynyn

giderilmesidir. Onu  bu i?e ça?yran ve harekete geçiren tahrikçiler de

vardyr ki buna dürtü denilir. Bir meyve kokusu ve ya da pi?mi? bir etin kokusu   

onu yenilmek üzere cezb eder, çeker.. Böylece onu harekete geçirip dürter.

Y?te bu dy?arydaki dürtme  ile içeride açly?yn açty?y i?tahla birlikte bu ba?lanty

ya?amy garantiye alan bir  çemberdir. Ya?amyn böyle besin ve a? gibi

ba?ka çemberleri de var ki bizi ve her canlyyy çepe çepe ku?atyr

ve rastgele bir bo?lu?a byrakmaz onu GÜVENLYK altyna alyr...

A?tan ba?ka e?, ev ve av… Bunlary ba?ka yazylarymda belirttim.

MUHARRIK (dürtü) lerden ba?ka bir de SAYK (güdü) den bahsetmi?tim.

 

Tabloya bakyn anlamady?ynyz ve anlamlandyramady?yn bir husus varsa sorun.

Zevkle yanytlamak size boynumun borcu olsun.

 

Yalnyz kalk yanynda ?AK ile yat yanyndaki ?OK

uyku ve uyanyklyktan daha derin

bayylmalar ve ayylmalary i?aret ediyor.

Uyuma ve uyanma gibi bayylma ve ayylmada elimizde de?ildir.

O zaman kalma ve yatma gibi ?ak ve ?ok da elimizde olmalydyr.

Bir ?iddetli tokat bayylmamyza neden oldu?u gibi klorformun ?ok etkiside bayyldyr.

Uyuma ve uyanma ile bayylma ve ayylma BEYYN olayydyr.

RUH beyine ba?ly oldu?undan ya?amy açyp kapayan bu dört i?i için  beyne muhtaçdyr.

 

Fakat RUH beyine ba?ly olmasyna ra?men ona  ba?ymly de?ildir.

 

Uyu?turucu maddelere ba?ly ruhlaryn bulunmasy ya da beyni etkileyen maddelerle tetikçilerin etiksizce kullanylmasy ?ak ?akçylara ?ok etkisi yapabilir ve ruhu inkar ettirebilir. Fakat iradenin azmi ve ihtiyaryn itimady ile itiyatlaryny yararly olanak kullanylarak do?ru yolun istikametinde gayretle gidenlere yapylan inayet ve himmet “Ustanyn  çaba ve hocanyn yasa” YSTEMEDY?YNY gösterir ve RUHU kanytlar.

 

Kan-y, tan-y, san-y ve say-y ile nasyl karar verip istikametle istikrar edip inhiraf etmeyerek

ileriye do?ru KARARLI bir ?ekilde  gidildi?ini görmek için bu iletinin tablolaryny inceleyebilirsiniz..

 

   

 

 

 

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 
 
.

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

 

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

www.osmanziya.com

www.mustafabugucam.com.tr

 

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk