Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: cedi ve redi giymi? çyplak pisi...(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2604

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: cedi ve redi giymi? çyplak pisi...
    Gönderim Zamanı: 22-Kasım-2011 Saat 16:58
 
CEDY ve REDY giymi? çyplak PYSY.. ne demek ?
Birde üstelik altynda farelerle oynayan yazyyor..
Bu bizim PC olmasyn.. olurmu canym böyle saçma ?ey..
Yani kullanycynyn i?i çykmy?ta i?i bilgisayar my yapacak.. yapacaksa fareye ne gereksinimi var..
Sonra cedi de ne demek ? Keza redi..
yani yazar kedi de  fare okuyucusu ile oyun mu oynuyor.. Hayyr!
Ekrana yazan fare ve klavyemi ? Yazylan monitor bilgiisayar my ?
 
Hepsine hayyr!
 
E?er yukarydaki ilk cümlemi mecazen de?il de hakikaten anlarsanyz böyle saçmalyklarkla kar?y kar?yya kalyrsynyz . Ancak böyle bir çyrpyda verilecebilecek anlamlarym da yok.
Böyle bir yazy istiyorsanyz zaten gazete sayfalary yeter, kitap dahi okumayyn.
Çünkü onlar koltukta okuyacak okuyucu ararlar ve ona göre yazarlar.
Ynsanlara hadise ve haber ya da makale  adynda hazyr bilgiler verirler
Bu da hadise ve haber ve yazar yorumlary da  hazyr para gibi ho?a gider.
E?er GERÇEK'lere eri?mek YÇYN biraz gayret edecekseniz kitap okumaya soyunun böylece o kitaby giyersiniz.
 
Okudu?unuz kitaby giymemek için üzerinize ne giydi?inizin farkynda olmalysynyz.
 
Çyplak var olu?umuza  ilk giydi?imiz elbesinen adyna "KENDY", adyny verdim bunu "Kedi", olarak olarak okurum.. ?u nerede atarsan atan dört ayak üstüne dü?en pisi.. bu hayvanymsy mahluk o kadar kyvrak ve o kadar kysrak ki hyzyndan nerede oldu?unu kestiremezsiniz.
 
Ayaklary ?u:
 
?EKAVAT                      SAADET
 
 
KENDY
 
 
SIDK                               KYZB
 
 
SOL görü ve SA? duyu dedi?imde bu X çizgilerini dü?ünürüm.
kizb ve ?ekavet çizgisi ile sydk saadet çizgisi birbirine e?ittir.
Seçim kediye kalmy?..
ister geçici saadet ve  kizbi  DÜNYAYI seçer  sa? gösterir sol vurur...
ister geçici ?ekavet ve sydk AHYRETY  seçer sol gösterir sa? varur...
Anlamak isterseniz ?emaya / diygrama bakyn.
Akylly olan bu ikisini dengelerken kizbini azaltarak sydkyny artyryr.
Siz do?rulu?u seçin;  do?ruluk iyili?i götürür iyilikte bizi cennete getirir.
Siz yalany seçmeyin; yalan kötülü?e götürür götülükte bizi cehenneme getirir.
Bu diyagram / ?ema  ?u levhada / tabloda  görünmüyor..
çünkü ?effaf.. saydam olanlar görünmez.
Amma cedi ve redi ?emada yazyly.. hangisi olduklaryny benim söylememi bekleyebilirsiniz..fakat siz bulun isterim..
 
ip ucu vereyim: Biri ortadaki odak kutuda di?eri ba?lyk kutusunda yazyyor. 
Çyplak varolu? bedenimize giydi?imiz bu üç gömle?i giydikten sonra YUSUF'u bulursunuz..
Yusuf kim mi ?
Ben olan sen ya da sen olan ben...
Siz onu tanyyorsunuz..
Çok seversiniz.. zaten sevimlidir.
 
Devamy sonraya..
ve soruya ve sorunuza..
belki yaryna
belki yaryndanda uzak
 
Sa?lycakla kalyn.
 
Osmanziya


Düzenleyen osmanziya - 22-Kasım-2011 Saat 22:33
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2604

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 23-Kasım-2011 Saat 16:27
"Her yyl 10 dil yok oluyor. Brezilya'da sömürgecilerin ayak basty?y 1530 dan beri 540 dil tarihe kary?ty." Ynsanlaryn i?aret sistemi olarak kullandy?y diller, sanki türler gibidir. Nasyl ya?amda türler kayboluyorsa ?uurda dahi diller kayb olur. Türlerin kaybolmasy nasyl bireylerin azalmasy ve yok olmasyyla gerçekle?iyorsa dillerin kaybolmasy da KONU?ANLARININ  azalmasy ve yok olmasyyla gerçekle?ir. Dil ve tür ÇE?YTLYLYK demektir. Çokluk, çe?itlilik ve çiftlilik DYL'in esasydyr. Bu yüzden bütün insan dillerinin ORTAK bir tabany varsa ayny zamanda AYRIK bir yüzeyi vardyr ki i?te kaybolan, azalan ve yok olan budur. Yöntembilimsel analiz de bu ortak tabana do?ru bir ini?tir.. bu demek de?ildir  ki bütün diller, çe?itlilikler, türler, ayryklyklar ortadan kalksyn... hayyr, bunu istemiyor ve yerelli?i reddetmiyorum. Kaybolan bir ?ey gereksinim kalmamy?sa kaybolur, eskidi?i için kaybolur, artyk çözüm getirmedi?i için kaybolur ancak giden eskimi? standardyn yerine yeri  yeni panent alyr.  Ve eski ve yeni arasynda da bir ba? vardyr. i?te yöntembilimsel analiz bu ba?a ili?kin ortak zemini ortaya çykarmaya yarar. Bu ortak zemin YN-S-AN'dyr.
?imdi ona inece?in ve onu anaca?yz.
 
Sa?lycakla kalyn.
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2604

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 23-Kasım-2011 Saat 16:43
Ynsany inilmesi garib kaçabilir.. sanki insan bir kuyu mu ki ona inece?iz.. yyllardyr gök kubbeyi inceleyen insan kendi kök cübbe (kuyu demektir) sine inmeyi denemedi desek yalan olur.. Ancak inenler orada kaldylar ve yukary çykamadylar ya da çykmak istemediler. Ya da çyktylar fakat onu anlatacak dil bulamadylar.. buldular fakat bu dil ellerindeki anlatmaya elvermedi.. bu yüzden de oralardan daha do?rusu "Ora"dan haberimiz olmady.. Sadece tarihi olaylar var ortada.. inisinasyon belki dile getirilir bir illüstrasyon de?ildir ama cubbe'yi anlatmak için elimizden inisiyatifin alyndy?yny dü?ünmüyorum.
 
Ynsan kuyusu için "orda bir köy vardyr uzakta gitsekte gitmesekte o köy bizim köyümüz" felsefesi burada i?e yarar my bilmiyorum amma bildi?im bir i? var.. o kuyuya incecek ip bulundu.. felsefi sahaya ili?kin özgün bir asansör ve dini hakaika dair yeni bir merdiven.. yöntembilimsel analizden bahsediyorum.. bu öyle bir anlam sürücü ve anlatym aygytydyr ki dil ve dü?ünce arasynda mekik dokuyan us, YÖNTEMBYLYMSEL ANALYZYN GÖRSEL DÜ?ÜNME OLANAKLARIYLA insana ili?kin bilgileri edinmede fazla zorlanmyyor.
 
Yöntembilimsel analizin ilk kullanylaca?y alan.. insanbilim olacak. Ynsanyn bilinmesi elbette insan bilimleri tarafyndan daha önceden bilinen ve eskiden beri el atylan bir alandyr. Bundan öncede ekonomi, politika, yönetim ve e?itim gibi olmazsa olmaz etkinliklerimiz var. Fakat bu etkinlikler ve psikoloji, sosyoloji ve linguistik gibi temel disiplinler HUKUKY rejimlerin ve BYLYM sistemlerin etkisi altyndadyr. Bunlarla olu?turan YDEOLOJYLER ve TEKNOLOJYLER dahi  insanyn toplum ve evrenle ili?kilerine çözümler ve çareler çykarmak için u?ra?yrlar.
 
Ancak bu resmi bilim ve hukukun, yaygyn ideoloji ve teknolojinin ortak bir tutumlary var ki resmiliklerini gerçekle?ktiren  gücün ve yaygynlaryny sa?layan çykaryn etkisinden kurtulamyyorlar. 
 
Ylim, irade ve kudret...
 
Kudret veren gereksinim ve kuvvete dayanan çykaryn ilim ve irade üzerindeki etkisini bilenler bana hak verirler.
 
 
Elbette kudret dahi bir hakikattyr, kuvvet bile bir gerçektir ve deneyim hakikaten bilginin kayna?ydyr.
 
Ancak insan hakikaty kudretin altyndaki ilim ve iradededir.
 
Yöntembilimsel analiz iradeye kary?maz.
 
Kudretin kuvvetine  ve iradenin maniplasyonuna kar?y
ilim ve insan hakkynda olabildi?inde açyk bir aydynlyk ve  seçik bir görü? elde etmeyi arzu eder.
 
Ki böylece insan daha iyi görünsün ve bilinsin.
 
Zaten ne demi? koca Yunus.. ilim ilim bilmekter, ilim kendin bilmektir...
 
Ve Yusuf'a giden yolda Yunus'un gösterdi?i hedefe ilerlemek lazym.
 
Önce ilmi bilelim, sonra insany ve kendimizi bilmeye syra gelecek.
 
Sa?lycakla kalyn.
 
Osmanziya
 
 


Düzenleyen osmanziya - 23-Kasım-2011 Saat 17:11
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2604

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 25-Kasım-2011 Saat 18:15

Hafyza ve zeka bizim mantuk'umuzun iki aya?y.. rüchan ve ra?bette me?ietimizin iki kanady.. hem aya?y hem kanady olana ku? derler.. biz "ku?"muyuz yani hem yürüyen amma ayny zamanda uçan bir "canly" myyyz ? Tastamam öyle.. yalnyz ?u var ki canly yerine "uslu" demek bizi gerçe?e biraz dara yakla?tyryr.  Ynsan delil ayaklaryyla hakikat zemininde yürüyen ve iman kanatlaryyla maneviyat göklerinde uçan bir KARTALDIR. Amma ?u var ki ço?u insan ayaklaryny bile çaly?tyrmadan i?tah ve i?tiyak adymlary adan bir TAVUKTUR. çykar ve yarardan ba?ka bir ?ey görmez.. Bu ço?u insan içinde belki bende varym sende varsyn.. çünkü bilmek, yapmak anlamyna gelmiyor. Belki de bu yüzden a?k ve merak kanatlarymyzda dumura u?ramy? mantyk ve me?ietimizi YETERYNCE içten, etkin ve dürüst çaly?tyramyyoruz. Yktidarymyz itiyadymyzla ku?atylmy? ve ihtiyarymyz ise itimadyn ötesine geçemiyor.

Yukaryda saydyklarymyz tabloda gördünüz mü ? Hadi göremeyi byrakyn baktynyz my ?
Bakmadyysanyz bakyn ve görün ki
hafyza ve zekanyn altyna ne yazylmy?,
rüchan ve ra?betin üstüne ne yazylmy?..
?imdi baktym gördüm ki:
Hafyza ve Zekanyn altyna belagat ve hitabet..
Tercih ve Tergibin üzerine kiraat ve kitabet.. pardon yanly? yazdym kitabet ve kiraat..
 
Bunlary neden böyle yazdym..
yani yazylanlar rastgele mi oluyor yoksa düzenli bir kuraly ve kararly bir ölçüsü var my ?
 
Elbette.. zaten böyle olmazsa bu bir anlatym olmaz.. her oyun gibi anlama oyununun bir MÜ?TEREK  kuraly ve anlatma e?lencesinin de bir ORTAK  biçimi vardyr.
 
Amma ne bunlaryn hepsini,  size hemen verebilirim zaten  siz de hemen alamazsynyz.
Bir domates bile alty ayda olur ve tarladan hemen verilmesini beklemelisiniz..
gerçi manav ya da market kasasyndan hemen alyyorsunuz ancak bu "hazyr" almanyn kendine göre kazançlary olmakla beraber hatyry sayylyr da kayyplary vardyr.
 
Yöntembilimsel analizi ö?renmeyi, kullanmayy ve yararlanmayy göze alanlaryn gönüllerine de zamanla yerle?ecek bu kurallary ?imdilik  byrakyyorum ve bu levha için ?unu söylüyorum:
 
Geçmi? rasattyr.. gelecek ise rabas.
 
rasat gözetlemek ve bakmak.. rabas ummak ve bakmak.. demektir.
 
Mazinin rasat YANY BAKILIP edilip hafyza saklanmasy ile gelece?in hayal edilip zeka ise rabas edilmesi YANY BEKLENMESY.. yatay çizgiyi olu?turmaktadyr. Ki bu çizginin mazi tarafyna MARYFET ve ati tarafyna MUHABBET denilmesi.. geçmi?in fark edilmesi ve gelece?in de kadr edilmesi yani kyymet ve kadrinin bilinmesinden dolayydyr.
 
Bu böyle mi..  yoksa de?il mi ? Ya da ne diyecekseniz öyle mi ?
 
Buna öyle ya da ?öyle yanyt vermek.. bu iletiyi okuyanan b-oyununa borç de?ilse borçtur.. çünkü anlatym oyunun ilk kuraly anlayorsa yanytlamak anlamyyorsa sormaktyr.  Daha bilindik öyleme ve oylama oyunun bildik kuralyna uymanyanlara yöntembilimin matematikten daha hassas ve geometriden daha ?effaf kurallaryny ben nasyl anlatabilirim ki ?
 
 
Bu demek de?ildir yöntebilimsel analizin görsel çözümlemesi, eri?ilmez zor ve kullanylmasy gizemli bir oyundur.  Tam tersine çok daha kompleks ve pek karma?yk olan günlük dilin anlatymyndan daha açyk ve yansytymyndan daha seçiktir.. fakat SOKRAT'ta örne?i görülen açyk ve seçik do?al dilin ki ben bunun varly?yna inanyyorum,  üzerine in?a edilen hassas ve saydam tabakanyn üzerine atylan dil boyasy ve bilim rengi asyl zihin yüzeyini öylesine karartmy? ky..  bu kara aynada pek çok ayryntyyy gözden kaçyryrsynyz.
 
Günlük dilin anlatymynda bile söz diziminde küçük bir tümce dü?üklü?ü, cümle yapysy bozuklu?u ve sözcüklerin anlamyna yabancylyk anlatymy naho? hale getirmez mi ?
"Ben burada yazyyorum." tümcesini  "Beniyorum yazyda bura" desem anlamy uçar gider.. oysa ayny sesler kullanylmy?tyr her iki tümcede de. Ben.. bura.. yazy.. kök sesleri olan adlaryn ekleri olmadan dizilmesi söz dizimi olmaz.. söz dizimi oldu?undan bu üç anlamyn hiç biri anlatym vermez. Amma tablo da ki..
 
MANTIK
 
HAFIZA       ZEKA
 
Dizilim anlam verir..  hafyza ve zekanyn manty?yn iki alt ba?ly?y oldu?unu görürsünüz.. Yani nutka getirme YETENE?YNYN iki temel yetenekten yararlandy?y bellek (hafyza) ve bellik (zeka) aygytlaryndan ya da olanaklaryndan ya da yeteneklerinden ya da yapylaryndan ya da i?levlerinden olu?tu?unu göstermeye yeter.. biz bu i?in ayryntysyna inmeden önerdi?im
mantyk=hafyza+zeka denklemini görürsünüz.. evet derseniz.. benim yüklemime katylmy? olursunuz. E?er sizden ba?kalary da evet derse ve bu sayy ço?alyrsa bu yüklemi yanyt ve kanytlaryyla YARGI haline getirebiliriz.. ve böyle böyle insanbilimi in?a edebiliriz.
 
Amma ne yazyk ki insanlar DUT yemi? bülbül gibi hiç konu?muyor... sanyrym bu dut kara dut.. dutun kara ve kesin  ince ve kücük dilimleri,  dilleri dilim dilim etmi? dile getirmekte zorlanyyorlar.  Her ?ey hakkynda hatta bilmedi?in konu ve alanlarda dahi ahkam keseriz de fakat insana gelince nedense i?in içine fazla kary?myyoruz.
 
Ynsan, ilim adamyna pardon bilim insanyna byrykalmayacak kadar önemli bir konudur. Sonuçta o da bir pencereden bakar: ilim. Ynsan ise ilmi gerektirsede ilimden fazla nitelik, özellik ve yetenekleri olan câmi bir varlyk... ilim, irade, kudret, rahmet, hikmet, izzet, inayet gibi binbir esmayy anlaycak gözlere ve peteklere sahip bir bal arysydyr..
 
Sonuçta Tokatly Hüseyin ÖZER gibi okuma yazma bilmeden ya?ama girip okuma yazma dahil pek ba?aryyy ömrüne sy?dyrmy?  Yngiltere'de  lokantalar zincirine sahip saygyn ve milletiimizin ve devletimizin onurlu bir temsili olan  bir i? adamy oluyor, insan.
 
?imdi bu insanyn kazanaca?y, artyraca?y, koruyaca?y bir "dünya"sy gibi aklanaNa?y ba?y?laNaca?y ve kurtuLACA?y bir "kendi"si var.
 
Bu nasyl olacak ? 
 
KENDYSYNY, DÜNYAYI VE YNSANI  tanymasy ile...
 
Y?te bunun bir yolu da yöntembilimsel analizin görsel dü?ünme aygytyyla..
 
Ba?ka yollarda var.. inisinasyon.. illümünasyon.. inisiyatif.. isntinkt.. fakat buradaki YLLÜSTYRASYON yolu iktidar ve ihtiyardan ibaret irade ve inisiyatifimizi daha verimli ve ba?aryly kullanmanyn yolunu açacaktyr.
 
Onun için konu?maya katylmalysynyz.. katyldykça katkynyz ve katkymyz daha da artacaktyr. 
 
Hem söylediklerinizin gerekçesini de istemiyorum.. çok yüklemler ve yargylar vardyr ki insan gerekçesini ve nedenini de bilmeden onun öyle oldu?unu inanyr ve sonra yeni bir bilgiyle yapylan düzeltme ve yeni bir deneyimle edinilen yanly? onun görü? ve dü?ünü?ünü de?i?tirir.
Ya da tam tersine bu gerekçesiz söz onun görece?i gerekçe ve nedenlerden dolayy ba?kasynyn görü?ünü düzeltir ve dü?üncesini yanly?landyyr.
 
Belki burada, ça?da? ileti?im ve etkile?im olanaklaryndan yaralanan bu yerde, söylecek bir söz,  geyik muhabbetinden öte  insanyn marifetine kapylar açacaktyr.
 
 
Sa?lycakla kalyn.
 
 


Düzenleyen osmanziya - 25-Kasım-2011 Saat 19:21
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2604

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 27-Kasım-2011 Saat 14:32
Ylk iletilerimin biri.. 23 kasym 2009...  yani 28 eylül 2009 de bu siteyi açtym.. bundan neredeyse tam iki sene önce buradaki macera ba?lamy?.. nerede bitece?i belli de?il ama sürüyor.. aslynda durum vahim.. ne demek vahim ?
 
Sözü?ü bakarsan.. güçlü korkulacak tehlikeli bir durum olarak tanymlamy?.. peki vehim nedir ? Kuruntu.. Acaba bu ikisinin kökü ayny my ? VHM.. bunun için arapça harfleri de yazan sözlü?ü bakmak lazym.. ortada H ayny harf ise mesele yok.. kök bir. Baktym.. ortaki H ayny de?il  biri  (vehm) hüve'nin iki gözlü ve sesimizde bulunan h h'si di?eri (vahim) hatyr'yn hyryltyly ve noktaly h'si..
 
Vahîm a?yr ve zaraly olan yemek anlamyda verilmi?..  o zaman  OLABYLDY?YNCE KAÇMAK YSTEDY?YMYZ kuruntudan a?yr ve zaraly durum ve yeme?e kadar bütün zararlary toplayan bu sözcük yazynyn ortasyna neden yerle?tirilmi? ki..
 
Bu güne kadar belli blir okuyucu gitlesi olu?turmamasy sitenin akibetinin vahim oldu?unu gösteriyor.. amma iki sene sonra artyk yöntembilimin kitabynyn yazylmasyna giri?ilmesi de bu bu vahimin neticenin bir  vehim oldu?unu gösteriyor.
 
Zaten gerek KONU ve gerekse YÇERYK açysyndangenel okuyucu kitlesi gidilmede?inden bu durumu vahim de?il normal görüyorum..  bu görü benim vehimi olum olmasyndan daha önemli olun kuvve-i vahime'in hayal gücü, idrak gücü, tasarruf, gücü ve hafyza gücünün ki siz bu gü sözlerini kuvve olarak dü?ünün amma kuvvet olarak görmeyin.. bu saydy?ym tüm kuvvelerin TEMELYNDE yer alarak psik ya?amymyzyn temeli oldu?unu söylersem buna inanyn...  inanyn diyorsam.. demek ki sany ve kany üstünde yüksek bir do?ruluk ve gerçeklik payy bulunan bir yargyda bulunuyorum. Amma inanylacak gibi bir söz görmeyece?ini de biliyorum.. hayalin ilme ve vehmin iradeye yol açty?yny söylemek marifet ve muhabbetin bo? oldu?u anlamyna gelmez.
 
Daha ötesi.. insanyn anlamsyz bir olay ve evrenin amaçsyz bir varlyk olayark görmeyi de gerektirmez.. do?umun bo? yere ve ölümünde saçma oldu?unu söylemekte istemiyorum. Ancak ya?-am am-aç DE?YL derken her gün bu tarlaya eken ya da ekmek isteyen insan tarlalaryna ko?anlaryn durumuna da dü?mek istemem...
 
Ya?amy ekmek, hayaty ço?altmak ekmek yemekten sonra gelen bir  bili? mi yoksa önce olan bir i?mi oldu?una karar veremeyen varsa oyun, san'at ve e?lence dünyasyna baksyn.
 
Kuvve-i ?eheviye, kuvve-i gadabiye ve kuvve-i akliyenin yukarada saydy?ym be? kuvve ile birlikte SEKYZ GÜÇ halinde ya?am pentagonunun üçgenini  olu?turdu?unu bununda erkeklerin kravati ile kadynlaryn kilotuna yerle?tirildi?ini görürseniz uygarlyk geometrisinin bu günkü görünür sava?ynyn altyndaki gizemli bilinmezini anlarsynyz.
 
O zaman anlamaya ?uradan ba?layalym..anlatmaya de?il.. çünkü anlamak, anlatmaktan kolaydyr. Zaten siteyi açma cesaretimde buradan geliyor.. kendi anlatma gücümü de?il sizin anlama gücünüzü güceniyorum. Zaten anlatmadykça anlama gücünüz anlatma gücünün aksine güçlenir.. ço?u insanyn arif olmasynyn syrryda budur. Anlatmazlar ama anlatanyn ardyndaki görürler.
 
Vehim gücü ve hayal gücü.. ve di?er üçü.. yukaryda tabloda konu?landyryldy... bir daha bakyn..  bakalym adlaryny görebilecek misiniz ? Görüyosanyz nerede yerle?tirilmi? ?
 
Sa?lycakla kalyn
 
 


Düzenleyen osmanziya - 27-Kasım-2011 Saat 14:47
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk