Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: ey yusuf(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2605

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: ey yusuf
    Gönderim Zamanı: 23-Aralık-2011 Saat 08:41

 

 

 

 

 

 

HASRET VE HASARET

 

 

FAKTORLER00 dizini içindeki dosyalar

 uploads/20111223_082733_FAKTORLER00.rar

 

Ey Yusuf, a?kyndan gözlerim görmez oldu…

 

Yusuf  yitirdi?im  ve arady?ym..  özlemini ve hasretini çekti?im güzelliklerdir.. Ahsen-i Kasas olan Yusuf suresinde suret-i insan anlatylyr.. Dinleyen kim ?  Ynsan suretinde görünen hayvanlaryn bildi?i tek ses, tanydy?y tek vasyf ve edindi?i tek syfat, geriye byrakty?y istim sesidir. Syn syrryndan mahrum bu ?yn’lerin insanlyktan nasibi ancak  ASR suresinin ardyndaki suredeki HUTAME’de kilitlenmektir. 

 

Bu asryn husr’unda batyrylmaya çaly?ylanda  insandyr.

 

Yslamlyk adyna batyrylan da yine insandyr. Hristiyanlyk adyna batyrylan da yine insandyr. Musevilik adyna batyrylan da yine insandyr ve insanlyk adyna batyrylan da yine “insan”dyr ki ben de batyrdym, yitirdim onu aryyorum.

 

Ey hasretini hasaret haline getirenler.. ey insanlyk hisary etrafynda dola?yp da onu feth edemeyenler.. ey insanly?y hasyr alty edip benli?ini ve bencilli?ini, milletini ve milliyetçil?ini, meftun oldu?u çykaryny ve mübtela oldu?u yararyny feda edemeyenler…

 

Ynsandan bahseden ASR suresi,sahabelerin ayrylmadan önce mutlaka okuduklary bir manifestodur. ASR suresi ?ahy Nak?ibend’in tüm kur’an kaybolsa ben onu Asr suresinden çykaryrdym dedi?i insani koordinatlardyr.

 

Ylk inen ayet.. 96 ncy sure olan Alak suresindeki  YKRA ayetidir.. Bu sureden sonra Mushaf haline getirilmi? münzel kitabymyza bakty?ymyzda.. ilginç konumlar görürüz.. ALAK suresinden önce TYN suresi vardyr.. insandan bahseder.. Alak suresinden sonra KADR suresi vardyr kur’andan bahseder. Demek insan ve kur’an okuyan ve okunan gibi karde?tir.

 

Amma biz ne insany okutuyoruz kur’ana !

Ve  ne de insanda  kur’any okuyoruz!

 

E?er okudu?umuz kur’anda insan yoksa ya da insanda kur’an okunmuyorsa salih akyl ile sahih kitap arasyny açmy?yz ve her biriyle yalnyz ba?yna kalmy?yz demektir.

 

Kur’an okudu?un halde insanlar senden kaçyyorsa.. ya da insan oldu?un halde kur’andan kaçyyorsan..  aklyny ya da kalbini açmamanyn yanyty..  Yusuf’u kandyrdy?ynyn ve Bünyamin’i çaldyrdy?ynyn kanytydyr bu.. Yanynda e?inin ve etrafynda çocu?unun ve i?inde arkada?larynyn bulunmasyna aldanma.. onlar içinde daima yalnyzsyn çünkü insan ve kur’an konusunda yanly?syn.

 

?imdi Alak suresinin konumu olan 597 ve sonrasyndaki sayfalarda ?u dizilimi görürüz: 598 ile 600 sahifeler arasynda üç sahifede iki?er sure; 3x2= 6 sure konumlandyrylmy?tyr. 601-604 sahifeleri arasynda dört sahifede üçer sure; 4x3:12 sure konumlandyrylmy?tyr.  Üç sahife iki?er, dört sahife ise üçer sure ile doldurulmu?tur. 3 arty 4 e?ittir ( 7) Fatiha-i ?erife syrrydyr: Hicr suresinde biz sana  7 ÇYFTY  ve Azim Kur’any verdik ayeti..

 

Çiftlik.. ikilik.. çift yaratylan kainata, çift yaratylan insana dair konulary söyleyen Kur’an-y Azim??an’da elbette çift çift  okunur. Fatiha-i ?erifeden sonra gelen ilk çift, bakara ve ali Ymran suresidir.. Kitabyn bu en uzun iki suresinden sonra gelen sureler de çift çift okunur. Sureler içindeki ayetlerde çift çift okunur. Ve bu çift çift sure ve ayet syralany?yna  Nazm-y Kur’an denilir. Bir nuzul syrasy vardyr, bir de alfabetik syra vardyr.. fakat Hazret-i Peygamberin konumlandyrdy?y Mushafymyzdaki syranyn mu’cizeli?ini görmek için okumaya a?ina olma derecesinin ötesinde a?yk olmak mertebesine gelmek gerekir. E?er her namazda kur’andan bir ?ey almak, bir bilgi edinmek, bir buyruk edinmek, bir ögüt edinmek, bir yanyt bulmak, bir çözüm bulmak, bir çare bulmak için okuyorsan bunu görürsün. Yoksa dostlar i? ba?ynda görsün ya da vazife yapmak yerine vazifeyi savmak için ba?tan savma okuyorsan elbette göremezsin.

 

Son iki yan bir çift..FELAK ve NAS suresinden önce hangi sure var: YHLAS..

 

Bu sure kitabyn noktasydyr.

Bu nokta  Kur’an-y Mu’ciz-ülbeyan’yn en birinci davasydyr:TEVHYD

 

Bu noktadan sonraki son iki sure ise  insanyn duasydyr.

 

Fatiha-i ?erif ise hamd davasy ve hüda duasyndan ibarettir.

 

Hasaret davalary ve hasret dualary…

 

Döndük geldik ASR’a..

 

Ey Yusuf..

hani asr hakkynda dü?ünecektin..

hani asr hakkynda ?ema yapacaktyn..

 

Hangi hasretlerin engel oldu..

 

Oysa ben sana asr ve hümeze suresini açacaktym.. onlardaki koordinatlary gösterecektim.. bu iki çiftten sonra gelen fil ve kurey? çiftini açacaktym.. e?er biz namazlarda okunan bu namaz sureleri ki Rahmetli  DR. Haluk NURBAKY hoca bu tebli?lerin en cami mesajlary ve en toplayycy hakikatlari içerdi?ini söyler. Nasyl ki ihlas çifti kendinden önceki iki çifti içeriyorsa ve böyle gide gide ta en ba?taki bakara ve aliimran çiftini dahi içerir.. Çünkü nizam, sistem ve düzenin özelli?i budur.  Her ne ise.. 

 

Dün geçti bir ?ey yok.. evvelki gün geçti bir ?ey yok.. i?te bu üçüncü gün dayanamadym bu yazyyy yazdym..

 

Seni dilin ve dü?üncenin.. cümlenin ve kelimenin kyskacyndan kurtarmak çabana ve hatta harf çybanyna bile çare olamayan hatlaryna çözüm getirmek istiyorsan bu iletinin dizin içindeki dosyalaryn karanly?yna bir gir.. simetrik çizgilerin y?ynlaryny gör.. öremedin mi ?

 

Zaman gelir örersin.

 

O zaman kyyasy, cümleyi, kelimeyi, harfi geçer hatty görürsün. Nutuktan nukta’ya geçti?inde ise.. O zaman tek derdin.. bu örgüleri sökmek olacaktyr.

 

Gören ve ören gözlerinden öperim Yusuf.

 

 Sa?lycakla kal.

OSMANZYYA

 Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya01 - 23-Aralık-2011 Saat 11:09
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 25-Aralık-2011 Saat 00:21
S.A.
Vedduha.. süresinden sonraki sureler namaz sureleridir..  kysa surelerin sonlaryndakilerdendir.. Kitabyn her suresi y?yk verir ve fakat sonuna do?ru bu y?yklar artar.. öylesine parlar öylesine parlar ki namaz surelerine gelindi?inde artyk biri bir ansiklopi gibi süzme ve seçme bilgiler tutar.. diri ve canly buyruklar  ta?yr.. bu verilenleri almak için almaya hazyr olmak yeter.
 
Almaya hazyr olmak çok çe?itli ?ekillerde olur..
 
Bu i?in daha gençken giri?ilelecek emin bir yolu temel dil ve mantyk bilgileriyle mücehhez olmaktyr.. Amma herkesin hele bu e?itimin resmile?ti?i ça?da ve herkesin en kysa yoldan mesleki ve i? bilgilerini edinmesi zarureti kar?ysynda TEMEL DYN YLYMLERYNY verecek medrese tahsili edinmesi zor de?ildir kaldyki klasik medrese tahsili dahi insany tek yanly ve yarym aydyn yeti?tirmekten fazla bir i? yapmaz.. nasyl ça?da? mektep tahsili yapmakta insan tek yanly ve yarym aydyn olmaktan kurtaramazsa..
 
Ça? kendinden önceyi  hatyrlamaz kendinden sonrakini hazyrlamaz.. geçmi?i hatyrlayan ve gelece?i hazyrlayan ça?daki insanlaryn bazylarydyr bunlar öncülerdir.
 
Amma ?urasy açyk.. matematik dili  bilmeden fen ilmi.. arapça dilini  bilmeden din ilmi ve ingilizce bilmeden dünya ilmi yapylamaz. Çünkü dil, bilimin temelidir. Bunlary bulundu?unuz her ça?da yeteri kadar bulursunuz fakat hiç bir 
 
O zaman sorun,  ça?yn e?itim sistemini gelece?ini hazyrlamaktyr.. öyle bir e?itim olacak ki  hem geçmi?in yarymly?yndan hem de günümüzün yarymly?yndan kurtulsun.. daha böyle bir bir tam e?itim veren RESMY KURUM yok..  çünkü resmi kurum dedi?imiz e?itim ve ö?retim ortamlary ÇA?DA? E?YTYM denilen insan ilimlerini evren ilimlerine feda eden bir anlayy?la yapylyrlar. 
 
Geçmi?te günümüzü ne geldi ise, ça? gere?i eskidi.. çünkü ça?y i?leten "ZAMAN" geleni de?i?tirir, eskitir ve geçmi?e atar...
 
Örne?in geçmi? sa?cy ile ?imdi solcu ise.. gelecekte dahi bu sa? ve solu bulunacak olsa bile ZAMAN yeni bir ruh  olu?turur ki bu ruh her ça?da bulunan ÖNCÜLÜK ruhudur. Bunlar öyle bedii ruhlardyr ki kendinden öncekileri toplak ve kendinden sonrakilere kaynaklyk ederler.
 
Eshaby ?imal, eshaby yemin ve ashab-y SABIKUN...
 
Zaman her zamanynda BEDYY ruhlar bulunmu?tur.. do?u da vardyr baty da vardyr.. bunlaryn ismi yabancy de?ildir.. Aristo, Descartes, Kant, Ymamy Gazaly, Ymamy Rabbani ve Ymamy Nursi.. Amma bu otoriteler tek ba?yna de?il.. Salih akyl HYKMET , sahih kitab gayr-y muharref KYTAB  ve salim lisan YLYM  ile birlikte SELYM KALB'li otorite / imam / yetke bir arada bulunursa bu dördünün ortak gücünden sa?lam ve sa?lykly BYLYM ve HUKUK çykacaktyr.
 
Y?te ça?ymyzyn pek çok GENÇ dima?lary bu saydyklaryma sahiptir.. hem de do?unun ve batynyn kucakly?y bu co?rafyada.. geçmi? ve gelece?in kav?akla?ty?y bu tarihlerde GELECE?YMYZ UMUTLANDIRACAK  kadar çok sayydalar.. Bunlar siz siniz.
 
E?er imamynyzy buldunuz mu fende ya da  hukukda ya d ilimde ya da  dinde yüksek ba?arylar elde edebilirsiniz.
 
Selim Kalbli otoriteler olarak sadece dini imamlar, evliyalar ve asfiyalar olarak anlamak dini ve dünyayy anlamamaktyr.
 
Selim kalb sonuç için ko?ullardan sadece bir tanesidir...
Hukukunda otoritesi olur..
Biliminde yetkesi  olur.
Hikmetinde her ça?da  önde giden yazary olur.
Fizi?inde ça?ynyn en son sözünü söyleyicisi olur.
Dininde Son Peygamberden sonra onun varis olan Ymamy olur.
Bu ça?ada ya?ayan sen bunlary bilmelisin.
Bilmiyorsan bilmedi?in alanda konu?mamalysyn.
Ama  dünyanyn tümü hakkynda konu?mak senin de hakkyn çünkü YNSAN'syn ve ilmin, imanyn,  hükmün ve amelin ile sorumlu ve yükümlüsün.
 
O zaman sana dü?en deneme ve yanylma ile yürümün, ara?tyrma ve geli?tirme ile ilerlemen ve gereksinimin yanynda arayy?ynyn i?aretlerini takip etmendir.
 
o zaman yazylanlar hakkynda dü?ünmedikçe.. biliyorsan  ele?tirmedikçe.. bilmiyorsan sormadykça.. bu yazylary ve satyrlary  okuyup zihnini KURU BYLGY ile doldurma...
 
Çünkü hem kendimin hem ba?akalarynyn zihnini kuru bilgi ile dolduramaya zamanym ve yetkim yok. 
 
Yusuf aryyorum.. seninde Yusufu aramanyn önünde engel olmak istemem.
 
Sende benim gibi on latifeni çaly?tyryp onu aryyorsun.
 
Y?te bizim hasretimiz o.. e?er bulamazsak hasaretimmiz de bu..
 
Yçini feth edemeyen dy?ary feth edemez..
 
Yçimizi örten hümüze ve lümezelere  azaltmak ya da son vermeye bir çare bulamazsak dü?üce?imiz veyl vadisini Asr'yn hüsranynyn ne oldu?unu açyklayan Asr suresinden sonraki sureye bak...
 
O da seni sonraki sureye götürecektir.
 
O da seni sonraki sureye götürecektir.
 
O da seni.... ki böylece sonunda TEVHYD'i bulacaksyn.
 
Ki bulduktan sonra seni dört köklü dü?me.. dört köklü saik.. dört kötülük kapysy kar?ylayacaktyr:
 
Heva, Hyrs, Hased ve Heves.
Yani iki iaze dört "H" eder.
 
Diyagramyny gösterirsem:
 
 
Heva                         Hyrs
 
 
YZA             H              FY
 
 
Hased                        Heves
 
 
Yani heva (Atalet-Batalet-Dalalet)  ve HASED zaman zaman gelen bir karanlyktyr.
HIRS  ve Heves (Kibir-Riya-Gurur) sürekli bulunan karanlyk dü?ümlerdir.
Bu dü?meler insanda tabir caizse açyk kapylarydyr hacker her zaman girebilirler.
Bunun için Felakyn Rabbyna, Nasyn Rabbyna sy?ynyp evrenden ve toplumdan gelen tehlikelerden sakynmak gerekmektedir. Yaz ve istiaze.. bizim gelece?e kar?y koruma kalelerimiz nasyl geçmi?imiz için isti?far ediyorsak.
 
Çaly?anlara HIRS, tembellere ise HASED aryz olur.
Hangi mikrobun hangi zaman gelece?ini iyi bilmek lazym.
Bütün bunlar bize YNSANBYLYM yapylaca?ynyn kanysyny veriyor.
Yöntembilimden sonra ömrüm varsa buna giri?ece?im.
Belki de yöntebilimi kullanacak gelecekteki insanlar yapacaklar.
Ben bir garip kel o?lanym varym yo?um bir merkebim (yöntembilim)  nere gider nerde biter bilemem. Kel ba?yma aryz olan HEVA kör gönlüme musallat olan HASED ile u?ra?maktan bu i?lere yapmaya fazla vakit bulamadym.  
 
 
Hasyly bu dört illeti ki bunlar iki kula?yn ve iki gözün gibidir, bunlary kapatamazsyn.
Bunlar iki elin ve iki aya?yn gibidir, bunlary kesemezsin.
Bu dört dü?meni sökemez ve bu dört dü?ümü çözemezsin.
Yapa?yn i? bunulary
 
Ya?adykça  ilmen tanyyarak,
Tanydykça amalen anlayacak
anladykça  imanen kaçynacaksyn.
 
Bütün bunlary bir bir aydynlandykça, teker teker anla?yldykça, nokta nokta açyldykça...
 
Bunu ben ya da ba?kalary de?il sen yapacaksyn.
 
Ben ya da sen yapsan bizim di?er yazarlardan ne farkymyz kalyr ?
 
Söylediklerini yapmayan ve yalancy sayylan yazarlardan.
 
Ysterse milyonlar okurun olsun ne kâry var.. isterse milyarlar getirsin ne yarary var ?
 
Amma bazar, e?er yöntembilimsel analizi ö?renmek için izlersen,  bu gibi içeriklerden haber veriyorum..  hani verdi?im biçimsel bilgilere içerikli bir örnek olsun diye.. Yoksa do?rudan o bilgiyi vererek hocalyk gibi bir niyetim yok.
 
?imdi  dü?ünmek kolay de?il, bu yüzden sormak dahi kolay de?il ve bu yüzden bilinenlerden bilinmeyenlere gitmek ve bilgimizi artyrmak elbette kolay de?il.
 
?imdi okumak kolay de?il, bu yüzden ele?tirmek kolay de?il ve bu yüzden  yanly?lary  ele?tirmek ve do?rulara ilerlemek ve böylece bilgimizi arytmak kolay de?il.
 
Oysa insanyn kemali ta?ydy?y  bilgisi kadar de?il bilglisini artyrdy?y ve arytty?y kadardyr.
 
Ta?ydy?y bilgi, bulundu?un günden önceki günlerin bir fonksiyonudur ancak önemli olan bu gün ne elde etti?i ve bunun ne kadarynun duru oldu?udur.
 
Ynsan yapty?y kadar de?il yapaca?y kadar de?erlidir.
 
Ynsan araç oldu?u kadar de?il amacy oldu?u kadar de?erlidir.
 
Ynsan övündü?ü kadar de?il övüldü?ü kadar de?erlidir.
 
Ynsan dövüne dövüne köle olur, övüle övüle kral olur.
 
Ynsan kral ve köleli?i ile de?il kulllu?u ile övünmelidir.
 
Yoksa onun dövünmesi ve övünmesi ya da sevilmesi ve sövülmesinin bir de?eri yoktur.
 
Çünkü Yusufu bulmamy?sa Bünyamini, Bünyamini bulmamy?sa Yakub bulup akibetine ula?amaz.
 
"Teveffeni müslimen bissalihîn." Diyemez.
 
Sa?lycakla kalyn.
 
Osmanziya
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Düzenleyen osmanziya01 - 25-Aralık-2011 Saat 01:03
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2605

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 02-Ocak-2012 Saat 17:52

 

 

 

 

 

Rububiyet ve Ubudiyet Syrry

 

 

Bir gün DALAY LAMA  Konferans verirken onu dinleyen  rahmetli Prof. Ayhan SONGAR, demi? ki bu bahsetti?iniz güzel ahlak ilkeleri bizim Yslamiyet’imizde  dahi bulunuyor.. O de demi? ki sen Müslümanlaryn ilahi ile Budistlerin ilahynyn ayry oldu?unu mu sanyyorsun, herkesin Tanrysy birdir. Ben bunu rahmetlinin a?zyndan duydum.

 

Do?ru.. Rububiyet noktasynda herkesin Tanrysy birdir. Ysimlerin de?i?mesiyle gerçekler de?i?mez. Yani kim ne isterse Allah’dan rahmetiyle herkese verir.. Herkesin yüre?inde hissedilir.. de?il insanlaryn dünyadaki her tür karyncanyn YARATAN’y dahi odur. Amma rububiyet yani O’nun bize verdikleri de?il ubudiyet yani bizim ona vereceklerimiz söz konusu olunca durum de?i?ir.

 

Dünya hayatynda bir typ mesle?i için ömrünün yarysyny harcayanlaryn ki geri kalan yarysy da uykuda ve gafletle geçer.. yani onbe? yyl için otuz sene harcayanlaryn, ebedi ya?amynda kendisini kurtaracak bir hakikat bir ubudiyet ve kulluk için geçerli olan EN SON DYN’i, en son yasayy ve en  ara?tyrmalary için acaba ne kadar zaman harcamalydyr ?

 

Allah katynda din islamiyettir, diyen Kur’an eri?mekte bu geli?mi? uygarlyk ça?ynda  insanlyk için zor mudur ?

 

Bu gün  bilgiye eri?menin kolayla?ty?y ça?ada ne zaman ne mekan artyk de?ildir  tek engel DYL’dir.  Fakat bu da yo?un çeviri yayynlary noktasynda fazla bir mani te?kil etmiyor.  ÇEVYRY ara?tyrmacylar için   otantik metni tam yansytmayabilir. Fakat hakikata ula?makta sadece DYN de?il dil dahi esasly bir yardymcy oldu?undan,  dilini ve sonuçta kendini bilen ve tanyyan insanyn, göstergenin çevirisinden yani i?aretin tercümesinden hakikatin delaletine yani gerçe?in görüngüsüne ula?masy zor de?ildir.

 

Arayan bir insan için Kur’anyn mesajyna ula?yldy?ynda, hakikate varmak için onun hikayesini dinleme a?amasyna gelindi?inde, manasyny anlamaya ve amacyna inanmaya  fazla mesafe kalmamy? demektir.

 

Bu noktada ?imdiye kadar ona istediklerini veren Allah,  bu dile?inde de ona yardym edecek ve marziyatyny yani Allah’yn ondan istediklerini yani ho?nud oldu?u ubudiyeti, kullu?u ve dinini ona bulduracaktyr.

 

Akyl ni’meti, zaman fyrsaty, ilim yetene?i; en kesin gerçe?i, en do?ru inancy, en güzel ameli bulmak noktasynda onun temelli yardymcylarydyr ki bu dilinin deste?inde sorumlu ve yükümlü oldu?u rububiyeti ve ubudiyeti ona bulduracaktyr. Zamanla bu ikisinin gizemini de görecektir.   

 

Yeter ki arasyn.. arayan belasyny da bulur mevlasyny da… Yusuf bela aramaz ararsa mevlasyny arar amm sen onu bulursan...

 
Yusuf kah kuyu da dururur kah sarayda ya?ar.. Yusuf hapishane mahkum ve hakîmdir kah insanalara aziz ve hâkimdir. Kah bir masum bir  çocuk olur kah iffetli  bir genç olur. Kah vazfesi bitmi? ve dünyadan göçme hazyr bir ya?ly olur.. Der  Rabbim bana mülk verdin.. anlamayy ve anlatmayy ö?rettin.. yerin ve gö?ün Yaradan'y sensin.. dünya ve ahirette sensin Dostum. Beni müslüman olarak öldür ve salihler arasyna kat...  

 

 gök

 

 

ahiret         dünya

 

 

yer

 

 

YARATAN DOST..

 

Acaba yer ve gök hapishanesinden nasyl çykaryyor ?

 

Zindany nasyl saraya çeviriyor ?

 

Dünya ubudiyetindekileri acaba nasyl bir ukra rububiyeti verecek ?

 

Dünya rububiyetinde olanlary acaba ahirette nasyl bir ubudiyet bekliyor ?

 

Bizim mecaz malikiyetimiz ve mevhum rububiyetimiz altynda nasyl bir ubudiyet olmaly ?

 

Allah'yn rububiyeti acaba hep mevyve vercek bir elma a?acy my ?

 

Öyle ise bu RAB ve ABD syrryny

ULUHYYET

külliyeti ve temamiyeti  kemaliyeti ve istilasy,

 kibriyasy ve ihatasy, camiyeti ve tamamiyeti içinde

nasyl yerle?tirece?iz ?

 

Bütün bunlar YUSUF arayy?y içindedir.

 

O zaman bu Yusufî duayy, yakaryyy, yalvaryyy, ça?ryyy ve dile?i okuyalym. 

 

Sa?lycakla kalyn.

 

Osmanziya

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2605

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 08-Ocak-2012 Saat 08:49

 

 

 

 

 

 

MERAYA  dizini içindeki dosyalar

 

 

   i?aret-i hayat-y zikr-i aks    APAÇ

MERAYA

KORKU  delalet-i ?uur-u fikr-i hds  ÖFKE

 

 

 

Meraya aynalar demektir.. rüyet edilen yerler anlamyna edilir. Bakynca orada konuk olany görürsün. Aynada konu olan ve konuk olan sensin Yusuf!

 

 

Sen sus-ar-san ben konu-?-urum, sen konu-?-ursan ben sus-ar-ym.

Yani KULAK ses'i ya da  GÖZ süs'ü  bir sana gelir bir bana gelir.

 

Ayad eller  demektir amma bu i? ben ayaklary da katyyorum sonra gözler ve kulaklary kapsar ?ekilde anlady?ymyzda gözler ve kulaklarda eller haline gelir. Ymamy Nursi (R.A) te?bihiyle nasyl ten midesinin elleri varsa, ya?am midesinin elleri ve ayaklary gözler ve kulaklardyr. Sonra üstad yukary midelere çykar.. akyl midesi.. kalb midesi.. yani bilgi ve sevgi ile beslenen mideler. Ve bu insaniyet midesinden sonra Yslamiyet midesi...

 
?u takkeleri koymuyorum kula?ymyn duydu?u ve dilimin dedi?i gibi  “mîde” yazam gerekirken elimle  “mide” demi?im yani yazmy?ym.. Amma Türkçe Sözlü?ü baktym o da öyle yazyyor.. yani “i”nin takkesi yok yani  “^” i?areti konulmamy?.. demek o da benim gibi tembellik etmi?…

 

Sindirim aygytynyn yemek borusu ile ba?yrsak ba?y arasynda kalan kysmy ki insanlarda torba ?eklinde geni?lemi? tek parçadan ibarettir diye tanymlamy? sözlük kursa?y.. Midenin yemekleri alan üst deli?ine A?IZ, midenin yemekleri ba?yrsaklara veren alt deli?ine de KAPI ady verilmi?. Arapça sözlük olan mide MDD kökü ile MEDYUM anlamyny hatyrlatyr ve ORTAM demek olur. O zaman bu do?ulu kelime batyya dahi göçer.. hayat midesi.. ?uur midesi.. iman midesi.. yani insan SYNDYRYM ile yapylan BESLENMESY ayny zamanda bir TEMYZLENME i?lemini de gösterir.. pis olanlar pak, pak olanlaryn pis haline geldi?i bir DÖNÜ?ÜM içinde ten, ya?am, tanynç ve inanç olmak üzere toplam BE? mide ta?ydy?ymyz ortaya çykar. Ve hepsinin de kendine göre “elleri” vardyr..  

 

 

 Asar ve Ayat olan dy? dünyanyn ELLER tarafyndan tasarruf edilmesini ?u ?ekilde gösteririz. Yani kalem ve kelam kullanymy olan i?ler ?öyledir:

 

 

ÂSÂR                   ÂYÂT

 

 

ÂYÂD

 

 

Bu i?in bir yarysy.. di?er yarysyna gelince.. yani çykarymlara:

 

FUAD

 

 

ALEM              AYAN

 

Sonra bu iki yarymy yani tasarruf ve tasaddur’u  bütünle?tirirsek.. el ve gönül külliyetini “el”de ederiz.

 

 

 

 

 

 

ÂSÂR                   ÂYÂT

 

 

ÂYÂD

 

FUAD

 

 

ALEM              AYAN

 

Peki ayad ile fuad arasyna ne var ? Meraya…

 

 

ÂSÂR                   ÂYÂT

 

 

ÂYÂD

Meraya

FUAD

 

 

ALEM              AYAN

 

Meraya ne demektir ?

 

 

Ayna da gayryn aks etmesi veya hads etmesidir… Yani:

 

 

 

ÂSÂR         aks          ÂYÂT

 

 

ÂYÂD

Gyr          Meraya       Ayn

FUAD

 

 

ALEM          hds        AYAN

 

 

Yusuf gördün mü kendini ?

Bakmazsan göremezsin !

Biraz daha belirgin etmek için renklendireyim:

 

 

 

ÂSÂR         aks          ÂYÂT

 

 

ÂYÂD

Gyr          Meraya       Ayn

FUAD

 

 

ALEM          hds        AYAN

 

 

Umarym görmü?ündür...

 
?imdi bu aynanyn nasyl yansytty?yny bu iletinin dizinin içindeki tablolar anlatyyor.. artyk görerek duyacaksyn ?ekerim.. ?ükür ki gözlerin ve kulaklaryn olan o?ullaryn ile ellerin ve ayaklaryn olan kyzlaryn var.. senin hakiki anan ve baban ise hafyza ve zekandyr.. bunlary sana kim verdi ?

 

 

Ben sana kesinlikle söyleyebilirim ki, bunlary sana  ben vermedim.. sende kesinlikle söyleyebilirsen bunlary sen kendin yapmadyn, yaratmadyn, kylmadyn.. o zaman bu nesneler benim de?ilse, senin de?ilse KYM’in ?

 

Yok canym Kuzey Kore’in Koca’laryny kast etmiyorum.. amma onlarda bir SIR var.. al birini vur ötekine .. onlaryn kocasyny bizim Atatürk ve Apokürt’ümüze benzetirsen kurulan SANRI’lary anlarsyn ve yapylan tapulary bulursun. Böylece sapudan kurtulursun ve ba?yndaki dil kafesini kaldyryr ve dü?ünce çorabyny çykartyrsyn.

 

Sen ve ben.. biz olmadykça sürdü?ümüz iz’lerin sonunda is’lerimiz i? çykartmayacak Yusuf!

 

Yr’delemeni ve im’gelememi bo?a my  çaly?tyryr  olaca?yz ?

 

Bu yüzden Yzimir’de   s-en-i aryyorum.

 

Bulu?mak üzere..

 

Sa?lycakla kal.

 

OSMANZYYA

 

 

Not:

Burada meraya hakikatini hikaye etmeye çaly?tym ancak bu arada önemli bir yasayy buldum.. havf ve cui ile ?ehvet ve gadab arasynda TERS oran vardyr.. buradan insanyn  GERYLME VE GEV?EME fazlarynyn A?IRI bir sonucu olan çökmesinin ve saldyrmasynyn resmi de ortaya çykar. Sorumlu ve sorunlu insanyn yükümlülü?ü vardyr bu i?lerde.. Allah akibetimizi ve ahretimizi güzel ve iyi etsin. Amin.

 

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2605

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 12-Ocak-2012 Saat 02:18
Karanlyk gecede yazylmy? karanlyk bir yazydyr.. belki gündüzü aydynlatan y?yk karanlyktyr.. gece ve gündüz ile y?yk ve karanlyk hep aralyk ve ararlyktyr.. çok ?eyleri adlandyran bir ar'dyr.. Arymdan utandym yazyyy kaldyrdym.. belki bir gün düzeltir yine buraya aldyryrym.

Düzenleyen osmanziya - 12-Ocak-2012 Saat 07:44
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2605

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 12-Ocak-2012 Saat 12:11

64

 

Bu gün 52 do?umlu olan 60 senelik bir geçmi?e sahibim.. de?i?tirebildi?im ?eyler vardy de?i?tiremedi?im i?ler vardy.. Terli?imi ve elbisemi de?i?tirebilirdim fakat yüzümü ve cildimi de?i?tiremezdim.. görü?lerimi ve mesle?imi de?i?tirebilirdim fakat kendimi ve inancymy de?i?tiremezdim.. De?i?tirilebilenler neyse de de?i?tirilemeyenler de de?i?tirilebilir mi ?

 

Elbette bunu yapacak göt ister.. öyle ötmeyle olmaz...

 

?imdi biri bana höt demesin.. söylemesi ayyp ama ot ile öt arasynda ki fark, e?er bilgin sa?lam ve buyru?un sa?lykly de?ilse,  fasülye ve namesi arasyndaki farktan fazla de?il..

 

Edebiyat edebdir.. söylenmeyecek ?eyleri söylememektir ya da söylenemeyecek ?eyleri söylemektir.. öyle ya da böyle.. götün ötmesine senin mübarek ismini vermeleri bana çok dokundu Yusuf.. Acaba niçin böyle yapyyorlar.. ?unun için senin güzelli?in çirkinli?indendir de ondan.. Onlar içlerindeki çirkin yüzlerini gösteriyorlar böyle demekle amma ben senin güzel yüzünü aryyorum.. pir tarafymyzdan pak girerken bir tarafymyzdan pis çykmasyyla aynen bir FABRYKA'yy andyryyoruz.

 

Hayatyn cemad ucu ile ?uur ucu birbirinden ayry çaly?yr Yusuf.

Cemad (cansyz nesne) ucunda pak girer pis çykar.. bu bizim porselenli?imizdir.

?uur (canly kimse) ucunda ise pis girer pak çykar.. bu da bizim personelli?imiz.

Densizler bu ikisini kary?tyryrlar.

Ne yaparsyn kolay de?il..

Bende porselen NESNE  ile personel KYMSEYY  kary?tyryyorum...

 

Yazacak çok ?ey var Yusuf ama buna kar?ylyk çok az vaktim var.. çok çaly?yp az a?yndy?ymdan de?il çok ysraf etti?imdendir vakti..

Yukaryda ?unu demi?tik özetle.. nesneleri de?i?tirmek kolay fakat kimseleri de?i?tirmek zordur.. hele kendini de?i?tirmek daha da zor.. insanlar ebeveyn, hoca, patron ve amir olarak yetkili ve etkili olduklary insanlary E?YTEBYLYR, YÖNETEBYLYR VE DE?Y?TYREBYLYRLER  fakat kendileri zor mu zor de?i?itirler.. zaten zorlukla ba?kalaryny de?i?tire de?i?tire hoca, patron, amir ve ebeveyn olmu?lardyr fakat bir noktadan sonra çaly?madyklary  kendini de?i?tirmek i?i zor oluyor ve hatta ba?kalaryny yenilemeyi yinelemek dahili artyk kolay olmuyor.

Çünkü evrensel bir yasadyr, kemalin zevali...

 

Kendini sürekli de?i?tirebilenler de ba?arylary bir yere kadar götürüyor ve bir noktadan sonra yenileme deniz bitiyor ve yineleme gemisini karaya oturtuyorlar ve de?i?im bitiyor.

Her halde seni bulamadan denizi bitirecece?im Yusuf..

Ama umudumu yitirmedim..

 

Bir arkada?ym demi?ti kulaklary çynlasyn.. Bir toplantyda ve milletin içinde "Yazarlyk Tanry olmaktyr!"  Hâ?â çok içerlemi? ve içten gücenmi?tim  bu sözüyle kendisine.. fakat tanry terimimi SANRI olarak de?i?tirirsek do?ru söylemi?.

 

Yani yazar bir ?ey dedi?ini sayar okuyucuda onu bir ?ey söyledi sanyr.

VAR Saymak veya YOK sanmak bizim temel i?lemimiz de?il mi ?

Sayy, sany ve kanylardan KANIT'a varmak için SAV'yn öyle geçece?i çöller, denizler, ate?ler ve fyrtynalar var ki tany ve tanymdan TANRI'ya geçmek için baya?y bir mücadele vermek gerekir.

 

Neyse bu ayryntyya girecek de?ilim.. okuyucu hazyr para gibi hazyr bilgiyi buldukça ve bazen bilgide de?il yazylandan keyf aldykça serablaryn ?arabyndan dört kö?e oldukça bu kö?eler ka?yt ya da ekranyn kö?eleriyel e?le?ir artan SANRI'synyn an-ry'laryyla önce mübtela sonra meftun olarak YAZAR'lary ?i?irdikçe ?i?irir. Düz yazy nazym ya da nesir olarak ?iirleri ve kyssalary için bir ankebut gibi onun etrafyny örer.. ve sonunda KARADUL seni orgazm ederken öldürür.

 

i?TE ben örümce?in seni sardy?y kefeni ortaya çykarmak istiyorum YUSUF.. fakat seni bulamyyorum ki ?

 

Ve dön de kendine bir bak ki ey yazar-i yazer efendi!

 

Arady?yn okuyucuda senin karadul'undur.. O'nun kollarynda kendinden geçmek için can atyyorsun ve  i?in kötüsü onlary  Yusufla kary?tyryyorsun.

 

Ö?rendi?in fakat ö?retemedi?in ilmin.. çaly?ty?yn fakat uygulayamady?yn bilgin.. ö?ütledi?in fakat tuturamady?yn irfanyn.. ba?yna yük, diline maske ve gönlüne a?yrlyk olarak yüklendikçe ve yükü artan bir bilgisayar gibi sonunda çökmeye mahkumsun.. seni ancak format temizler.

Ki bu format ?udur:

DEBR          DERB

 

YRADE

 

DEKR          DERK

 

Gelecekte yapabilece?ini göre debr edip ÖNLEM almak.. gelecek yapamayaca?yny görü dekr edip TASALANMAK ve BU GÜNDEN ona göre davranmak istencin yani iradenin i?idir.

Geçmi?te yapty?yny görüp bu dersi DERK etmek, idrak etmek.. geçmi?te yapty?yn çaly?ma ve aly?malarla bir i?in terbiyeysini almak DERB etmek iradenin BU GÜNDEN yapty?y bir i?tir.

 

Bütün bu i?ler nasyl olur.. bilgi ile olur, yardym ile olur.. araçlar ve kaynaklar kullanmakla olur ama asyl SABIR ile olur.

Y?te SABR etmek, irade etmek demek olur.

Öyle ise bizim dört tane sabrymyzy vardyr.

 

 

YNAYET           YBADET

 

SABIR

 

MASYYET           MÜSYBET

 

 

?imdi bu dörtlü ile yukarydaki dörtlüyü birle?tirin: Ne çykyyor ?

Bunlary ben söylecek de?ilim siz bakyp, görüp, bulup söyleceksiniz ?

Uff çok mu i? buyurdum!

Bakacaksyn bu yetmeyecek göreceksin bu da yetmeycek bulacaksyn hadi hepsine razy olduk ta ?u söylemek yok mu beni canymdan bezdiriyor...

Neyse bir tanesi ve en zorunu ben söyleyeyim..

 

YNAYETi al debr'e vur bakalym ne çykyyor ?

Di?er üç tanesini Ymamy Nursi (R.A) söylemi?ti.. dördüncüsünü de bize yöntembilimsel analiz söyledi.. inanyn ben söylemedim.. söylediysem Allah canymy alsyn.

 

E?ER yukarydaki dörtlünün dördünü de e?le?tirme yapmak için ka?ydy ve kalemi eline alyp yazyp görmeye çaly?myyorsan bu yazyyy bo?una okudun demektir.. ama BO? VE BEYAZ bir  ka?ydyn dört kö?esine önce önce ilk dörtlüyü sonra ikinci dörtlüyü yazdy?yndan ortaya çykan anlam y?yklary zihnini aydynlattykça yapty?yn eme?in kar?yly?yn aldy?yny göreceksin.

 

Her ne ise gecenin bu saatinde siz okurlardan "ses" almak için yazdym.. amma sizde es geçmeyin.. yazmanyn hakky okunmak ise okunmanyn hakky yazmaktyr.. aksi halde ben hep yazmak  KALIRIM sizde hep okumak zorunda KALIRSINIZ ve böylece synyfta kalyryz... Bu ise KELAM'y mütekellim ve muhataptan yoksun kylar ve maksad makamyna ula?maz.. meram muradyna eri?mez.

 

Seksimiz sekiz kalyr. Birbirinden kopmu? iki ayry yuvarlak iki syfyr halinde bo?a gider.. oysa biz sekizi yatyryp sonsuzlu?un kapysyny açmak istiyoruz özgürlü?ün dikeyi ile sonsuzlu?un yatayynda öyle bir dans ba?layacak si Garanti'nin DÖRT YAPRAKLI  yoncasy gibi bize u?urlu gelecek…

 

Amma Yusuf ben bu dersten aldy?ym ibret ?udur: inayet'i bulmak istiyorsan debr'in gerektirdi?i sabr’yna devam et ve bundan do?an  mukavemete dayanmaya ve direnmeye müdavemet ete,  rabasy sürdür, rica'yy unutma ve revh'i bekle.. ilminle lügaty kar?yla?tyr.. soru ile yanyty bary?tyr, utanmazly?y umutla sava?tyr sonunda zafer senindir. Çünkü Halyk-I Bâri seni maksudunla te?ekkül ve tasavvur ettirecektir.

 

Sa?lycakla kal.

 

Osmanziya

 

Bu yazyyy düzeltmeye vaktim kalmady.. düz yazydan özür dilerim, demi?im düzelttim.

 

 

Karanlyk gecede yazylmy? karanlyk bir yazydyr.. belki gündüzü aydynlatan y?yk karanlyktyr.. gece ve gündüz ile y?yk ve karanlyk hep aralyk ve ararlyktyr.. çok ?eyleri adlandyran bir ar'dyr.. Arymdan utandym yazyyy kaldyrdym.. belki bir gün düzeltir yine buraya aldyryrym.

 

Aldyryr dedim.. alaca?ym fakat gecenin sarho?lu?unda SEX ayyby beni utanmaz etmi? ve edebsiz yapmy?.. sex ile sekiz arasynda ba?lanty kurmu?um.. ili?ki deyince yani ile i? deyince akla ço?u zaman cinsellik, türsellik, tensellik geliyor.. nebati güzellik ve hayvani sevgi hatyrlanyyor.. temas ve tema?anyn insany esrik eden ve büyüleyen tady ve yady do?uyor.. Üstelik bir de me?ru olany de?il gayry me?ru olany.. zaten me?ru olany söylemek bile edebsizliktir çünkü  ?EHVET gerekli fakat gizli olmasy istenen bir gereksinim  ve AP-AÇ'LIK me?ru fakat  sakly kalmasy gelen bir alandyr. Fakat ameller niyete göredir.. burada amacym bilim yapmaktyr.. ya?-am-y am-aç olarak görmeyenler BYREYLER  için gaye görünen ?ehvet ve apaçlyk, beden ve  tensellik,  cinsellik ve türsellik ötesindeki geçmektir.

 ?imdi biz bütün bu olanlaryn  alanynaa HEVA diyelim.. fakat insanda ba?ka alanlarda var ve onu gösterelim:

 

HEVA          HIRS

 

YAZE

 

HASED         HEVES

 

Sadece hevanyn bahsi insany utandyryr fakat hyrs, hased ve heves o kadar yüz kyzartmaz.. sadece içkinin sarho? etmesi di?er günahlaryn sarho? etmedi?inden belli olmamasy gibidir bu.. ancak ?u da var ki heva dünya ya?amynda namus ve nikahyn bircik dü?manydyr ve insanyn mayasyny bozar. Bu yüzden önemlidir ve bunun için ?eriat ciddi ve etkin tedbirler almy? ve insanyn duygularyna gereken ?ehvet ve  ?iddet konulmu?tur.

Ancak ?unu da unutmamak lazym ki sonuçta di?er istiaze edilecek ve euzü denilecek üç madde dahi uhrevi sonuçlary itibariyle  hevadan a?a?y de?il. Belki bazylaryna ?ehvetten daha çekici fakat utandyrmasy daha az bir alandyr hased, heves, hyrs...

?imdi  yukaryda söyledi?im iki dörtlü?lü buradaki dörtlükle bir araya getirdi?inizde ?unu görürsünüz YNAYET ve DEBR’e muhtaç bir alandyr HEVA…

 

Ve biz burada bir YLYM  yaptyk Yusuf..  insanbilim.. senin ilmini.. SENY tanymak u?runa her türlü hakarete ve melamete razyyym… Amma seni de bulamadym.. fakat aryyorum ve umudumu  da yitirmedim.. belki sesin  ve süsün suskunlu?unun sisinde sakly..

 

Sa?lycakla kal.

 

Osmanziya



Düzenleyen osmanziya - 14-Ocak-2012 Saat 13:21
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk