HAKLI OLMAK YETMEZ KUVVETLY OLMAKTA GEREKYR
S=selam.doc
Lütfen ?emanyn tablosuna bakarak okuyunuz.
Dünyanyn gündemine oturduk ve ülkelerde bayraklarymyz sallandy.
Çünkü ma?dur Yslam medeniyetinin,
mazlum Arap milletinin, mahrum Filistin devletinin hakkyny savunduk.
Bunlary ifade eden iki kelime var: Yslamiyet ve Müslümanlar.
Yöntembilimsel çözümlemeye giri?meden önce bu sözcüklerin kökü olan
“SLM” kökünü tablonun ortasyna yerle?tiriyor ba?ly?yna MEDENYYET diyorum.
Sava? ve bary?, insanly?yn tarihi kadar eski bir ate? ve sudur...
Y?bu harb ve sulhu istikametle yönlendiren selamettir.
Hedef olan sulh ve bary?y elde etmek için
insanly?yn harb belasyny istikamet imtihanyyla selametle atlatmasy gerekir.
Hangi medeniyet, hangi ulus ve hangi devlete mensup olursa olsun
ya?amak ve kendini ifade etmek üzere her bir insanyn vazgeçilmez
dört hakky vardyr:
Ekmek, özgürlük, dil ve din.
Ekmek, daha çok bedenin ve avamyn gereksinimidir.
Özgürlük, daha çok ruhun ve havassyn gere?idir.
Dil, a?a?yda sayylacak tüm etkinliklerin temelidir.
Din, dil ve etkinlikleri amaçlandyryr ve sayylan dört hakky taçlandyryr.
Sava?lar, saldyrylar veya savunmalar bu haklaryn ihlali veya iadesi içindir.
Ancak sorunu sava?a götürmeden bary? içinde çözmek aslidir ve önde gelir.
Ynsanlyk sorunu çözmede bary? halinde iken dört etkinlik içinde bulunur.
Fünun ve hukuk ile hikmet ve san’at…
FUNUN, insanyn ilk çevresi e?yayy iktisatla kullanmasy san’atydyr.
HUKUK, insanyn ikincil çevresi e?hasy adaletle çaly?tyrmasy hikmetidir.
HYKMET, insanyn ilmini aklyn çerçevesi içine alma fünunudur.
SAN’AT, insanyn emrini ahlakyn synyrlary içine çekme hukukudur.
Ynsan selametini ?u iki katmanynyn DÜZGÜN çaly?masyyla sürdürülebilir:
Birincisi; hayatta erilin ve di?ilin dengesini kurmasy…
Ykincisi; ?uurda bireyin ve toplumun uyumunu bulmasy…
Bu düzgünlük, yinelenen ölçü ve yenilenen düzenle gerçekle?tirilebilir.
Bu ölçü ve düzenin kö?e ta?lary ise hak ve kuvvet ile kavl ve havl’dir.
Bu yüzden sorunun çözümünde hakkyn kavli yetmez kuvvetinde havli gerekir.
Buraya kadar olan tüm anlatym tamamen kurgusal ve kuramsaldyr.
Somut soruna ve onun belli çözümüne ili?kin bilgi, dü?ünce ve karar içermez.
Her sorun gelenek ve yenilik arasyndaki sa?lykly ili?kiden ortaya çykacak çözümle biter.
Bu ili?kinin sa?lam bir “yöntem”i bulunur ve sa?lykly bir “yol”u kurulursa sorunlar kolaylykla a?ylyr.
Bu sa?lam akyl ve sa?lykly kalb sa?lanmazsa sorun bunalyma / buhrana dönü?ür.
Ysrail sa?ynyn bu gün içine dü?tü?ü durum bunun kanytydyr.
Çözümün ba?langycy sorunun soru haline getirilerek tanymlanmasyny ba?lydyr.
Ço?unluk sorundan yakynyr fakat pek azymyz çözümü dü?ünmeye çaly?yryz.
Buna ra?men sorunun bunalymy, çözümün belitini (*) elite gösterir.
Ben bunun adyna kysaca YSLAMYYET diyorum.
Siyonizme dönü?en BATIL Yahudilik bozulmu? islamiyettir..
Bizim ATIL islamiyetimizin de pekte sa?lam olmady?ynyn delili ise zayyfly?ymyzdyr.
Yslâmy bize anlatan Müslüman dü?ünce ve kanaat önderleri, aydynlar ve yöneticileridir.
Zaten bunlaryn HAKLI çabasy, direni?i ve katkysy olmasa BATIL tarihi yürütmezdi..
Onlar hakkaniyetlerinde hevâdan, hyrstan ve hasetten syyryldykça daha ba?aryly olacaklardyr
Umuyorum ki bir ulusun kalkynmasy ve geli?mesinin temeli olan
bilgi toplumu ve hukuk devleti ülküsünü Müslümanlar ve insanlar
bölgesel bazda ve küresel çapta gerçekle?tireceklerdir.
Gazze Sorunun çözümünden insan olarak bir kere, Türk olarak ikinci kez
ve Müslüman olarak üçüncü def’a sorumlu ve yükümlüyüz.
Gönüllüler bunun ilk adymyny yerine getirdi, ikinci olarak ülke ve ulus olarak çaly?yyoruz
ve tam çözüm ise Müslümanlaryn birlik ve beraberli?inden geçmektedir.
Çünkü artyk ANLA?ILIYOR ki birlik ve beraberli?in verece?i kuvvet olmazsa
dünyada dirlik, bölgede esenlik ve ülkede güvenlik gerçekle?meyecektir.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
.
(*)
Belit bürhan ve delil demektir, elit ise havas ve seçkin anlamyna gelir.
Harb ve Sulh gerçe?i kadar dü?man ve dost tanymlamasy dahi gereklidir.
Görünür kimseler ve nesneler arasynda suçun gerçek öznesini bulabilmeliyiz.
Ynsanlar birbirlerini tagut, ?eytan, diktatör, terörist, zalim v.s adlar verebilirler.
Fakat KUVVETLY iken hakka uymanyn zorlu?u ile ZAYIFLI?IN tecavüzü
te?vik ederek zulmü kolayla?tyrdy?yny unutmamak gerekiyor.
Bu zorluk ve kolaylyk kar?ysynda bilgi ve sevgi bile bazen etkisiz kalyyor.
Bu iki be?eri zaaf kar?ysynda insanly?ymyzy yetkinle?tirmenin
ve uygarly?y geli?tirmenin yolu iki elitin belit sözünde yatyyor:
“ilim, ilim bilmektir; ilim kendin bilmektir.”
“Bizim dü?manyz cehalet, zaruret ve ihtilaftyr.
Bu üç dü?many kar?y san’at, marifet ve ittifak silahy ile cihat edece?iz.
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|