NESNE
NESNE dizini içindeki dosyalar
http://www.yontembilim.com/forum/uploads/20100318_143117_nesne.rar - uploads/20100318_143117_nesne.rar
Nesneler / ?eyler varlyk katmanlary halinde bulunurlar.
Bunlar, cemad, bitki, hayvan ve insan ve müslümandyr.
Bu nesnelerin
bir kysmy cansyz,
bir kysmy canly
bir kysmy uslu
bir kysmy inançlydyr.
Hepsinin cismi ve ismi vardyr.
Cismin resmi olur isim ise harfi gerektirir.
Cisim, isim, resim ve harf hepsi nesnedir.
(Lütfen a?a?ydaki resimde yer alan s=NESNE05 tablosuna bakynyz.)
Cisim ve resmin ?ekl-i suraty bulunur.
Bundan sonra bu surata ?EKYL / BYÇYM diyece?im.
Ysim ve harfin ise te?ekkül-ü sureti vardyr.
Bundan sonra bu te?ekküle SURET / TASARIM diyece?im.
Her ne kadar hem biçimin hem tasarymyn
do?al ve yapay olanlary varsa da genelde
biçimler do?al ve harici, tasarymlar yapay ve zihni nesnelerdir.
Biçimler harici bir hakikate tekabül ederler.
Tasarymlar ise zihni bir mahiyete kar?ylyk gelirler.
Bazy nesnelerin hem ?ekli hem sureti vardyr. Ynsan gibi.
Bazy nesnelerin de sadece sureti bulunur. Anka ku?u gibi.
Yani bazy ?eyler sadece akylda vardyr harici gerçekli?i yoktur.
Tasarym yani suret halinde bu nesneler dil ve dü?ünce ?eyleridir.
Ysim ve harf dil nesnesi resim dü?ünce nesnesidir.
Dikey ekseni açykladyk ?imdi yatay eksene gelelim:
Vücudu fark edilen bir nesne ferdinin hüviyeti vardyr.
O nesnelerin di?er benzerlerinde olmayan nev’î-i ?ahsiyeti dahi bulunur.
Bu kadr edilen bir kyymet, bir hakikat ve bir mahiyettir.
Burada mantyksal kavramlary kullanarak bir NESNE modeli yaptym.
Bu modeli (+) arty eksenlere yerle?tirdim.
Bu modelin (x) çarpy aksanlarynda ise KYMSE modeli olu?turdum.
Dar anlamda kimse nesne , nesne de kimse de?ildir.
Geni? anlamda ise nesne hem kimseye hem nesneye
NESNE anlamynda ?EY’ denilir.
Nitekim yukaryda varlyk katmanlary adedini sayarken
kimse olan insan ve müslümany dahi nesne var saydyk.
Kimse modelinde insan temel alynmy?tyr.
Hass ve hiss ile kuvve ve latife sahibi insan resmedilmi?tir.
Dört tür kimse vardyr: melek, ruhany, cin ve insan.
Ynsan câmi yani toplayycy bir varlyk oldu?u için
Hem cisim gibi yer kaplar, hem bitki gibi yer içer,
hem hayvan gibi devinir ve seslenir, hem cinler gibi dövü?ür ve sevi?ir,
hem melek gibi dü?ünür hem ruhani gibi konu?ur ve seslenir.
Demek isim, harf ve resim gibi dil ve dü?ünce konusu
tasarym nesneleri oldu?u gibi “ilm-el-yakyn” olarak tanydy?ymyz
inanç konusu suret ve zihni mahiyetlerde vardyr ki
cin, melek ve ruhani gibi nesnelerin harici gerçekliklerini
“ayn-el-yakin” i?aretle ve delaletle görüp bilebiliriz.
Allah hayyrlysy ile nasip ede..
Nar-y CYSYM temas edilir, seyr-i HARFtema?a edilir.
Syrr-y RESYM hatyr edilir, nur-u HAYAL hayal edilir.
Böylece kimse ve nesne okur ve okunur.
Ayad kylar, fuad kurar.
Böyle umumi dünya için de benim senin hususi dünyamyz kurulur.
Ben böyle DENETLECEK, DE?Y?TYRYLECEK VE DÜZELTYLECEK
bir dünya kurdum, sen de ele?tirerek benzerini kurabilirsin.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
http://sites.google.com/site/yontembilim/ - http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim - http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ - http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ - http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ - http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ - http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
http://www.yontembilim.com/ - www.yontembilim.com
http://www.insan-bilim.com/ - www.insan-bilim.com
------------- BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|