Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: Yhlas( Kapalı Konu) | |
<< Önceki Sayfa 2 |
Yazar | Mesaj |
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 22-Haziran-2010 Saat 11:16 |
s.a
De?erli karde?im O.Ziya
Son açyklaman ve ?emandan sonra ihlasla ilgili açyklanmayan bir taraf kalmady sanyrym. Bir bakyma ihlas risalesi de özetle okunmu? oldu. Y?aret etti?in tüm hususlara katylyyorum. Kanuniyet konusunda terettüdüm vardy. Mesele senin dedi?in gibi muhtevayy kavramakla olmuyor. esas olan konuyu veya kavramy yerli yerinde dos do?ru isimlendirebilmektir. Bu da ilim sahibi olmaktan geçmektedir. Ylimde; herkesin malumu oldu?u üzere merak, gayret, dikkat, uygulama-çaly?ma, takip, sebat v.b prensiplere uymakla kazanylmaktadyr.
Allah yukaryda belirtti?im prensiplere uygun ya?amayy bizlere nasip etsin.
Amin...
Düzenleyen kutlu aytug - 22-Haziran-2010 Saat 11:20 |
|
ahmet
|
|
mustafa
Üye Kayıt Tarihi: 27-Nisan-2010 Gönderilenler: 81 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 22-Haziran-2010 Saat 16:00 |
IHLAS NE DEMEKTYR Yhlas safi ve halis olmaktyr. Burada ihlasyn islâmi anlamy yani emri ilahiye uymak ve ryza-yy ilahiyi aramak anlamy de?il de Yslami anlamyn derununda olan sözlük anlamy üzerinde duraca?ym. Yhlas ary ve duru bir yenili?e ve tazeli?e kavu?maktyr. Buna neden ihtiyaç duyulur ? Çünkü pislenen ve kirlenen yapy ve i?levler vardyr. Bu diri ve canly süreci anlamak için bedeni izlemek yeter. Isy ve y?yk ortamynda ya?ayan beden, çevresiyle katy, syvy ve gaz aly? veri?i yapar. Bundan dolayy çevreye pis atyklar ve i?e yaramaz artyklar byrakyr. Bir evde bile mutfaktan ve banyodan her gün çöp ve bula?yk sulary atylmaz my ? Y?te insanyn evi ve teni gibi maneviyatynda ve beninde dahi böyle bir temizlik yapylmasy gerekir. Ynsan kizb, ?irk ve küfür gibi katy atyklary içinde tutmamaly.. tahliye etmeli… Ynsan dalalet, batalet ve atalet gibi syvy pislikleri atmaly.. tezkiye etmeli… Ynsan sina-hata, ülfet-ünsiyet ve gaflet-gabavet gibi pis gazlary byrakmaly.. tasfiye etmeli.. Böylece iktisatsyz israftan ve adaletsiz zulümden kurtulmaya çaly?malydyr. Bunlaryn ba?ynda da heva, hyrs ve haset gelir. Y?te bütün bu i?leri yaparken daha derinde daha dipte bazy pislikler daha kalyr ki bundan kurtulmanyn ady bu ihlastyr. Bu ince pislikler ve kötülükler kibir ve gurur, riya ve sum’a, ucb ve fahr gibi seker ve mekerdir. (*) Belki bunlar bedenin çevreye saldy?y ter, koku, ysy ve radyasyon gibi ince kirlerdir. Bütün bunlardan kurtulmu? mükemmel insanlar var mydyr ? Günah, seyyie ve kötülükten tamamen arynmy? bir kalb bulunabilir mi ? Tenin kalbinde nasyl pis ve temiz kan birlikte bulunuyorsa tinin kalbinde de olmaly! Yani oradaki pis kan orada yerle?mek için de?il akci?ere götürüp temizlenmek içindir. Diri bir beden için durum nasyl böyle ise canly bir ruh için de öyledir. ?imdi biz yöntembilimsel analizin biçimini tanytyr ve anlatyrken insanbilimsel içerikten yararlanyyoruz. Zaman zaman kötülük üzerine yazylar yazyyoruz. Bu yazylarda yukaryda sayylan pisliklere de?iniyoruz. Bunlar için bir genel ?ema çizeyim hemen: ?irk Batalet KYZB Atalet Küfr Bir yazymda de?inmi?tim bizim “söyledi?imizi yapmamak ve yapmady?ymyzy söylemek” gibi bir hastaly?ymyz var. Kendimize bile söz versek tembelli?imizden yapmyyorsak yalan söylemi? oluruz. Utanmamak ya da ö?ünmek için yapmady?ymyz güzelli?i sahiplensek yine yalan söylemi? oluruz. Haddi hesaby olmayan yanly?lary byrakalym bu çe?it ince ince yalanlar bizim kendi özgüvenimizi yykty?y gibi ba?kalaryna da güvenmez hale getirir. Ancak bütün bunlar bizi kirleri temizlemeye yöneltip pislikleri aklamaya götürmelidir. Aksi halde mükemmel de?il de mükemmeliyetçi olursak elde edilen temizlikleri ve kazanylan güzellikleri görmeyiz ve bir müddet sonra bu ?ükürsüzlük insany yylgyn ve kötümser hale getirip çirkinlikler ve kötülüklerle ömür boyu sava?tan umutsuz byrakarak geri çevirir. Hasyly iri ve ufak çirkinliklerin, küçük ve büyük kötülüklerin temelinde bulunan yanly? ve yalanlardan syyrylmak, syyrylmaya çaly?mak diri ve canly bir maneviyatyn göstergesidir. Ynsan e?er zamanda kirlenen duyumlaryny, dü?üncelerini, duygularyny ve dileklerini namazda temizlemeyi ö?renirse bu yüre?inde bulunan pis kanyn ci?ere pompalanmasy gibidir. Zaman büyük dola?ymdyr, namaz ise küçük dola?ym. E?er bu hava ve gaz aly?veri?i sa?lam yapylyyorsa bu hayatiyet içinde di?er syvy ve katy pislik ve çöplerden kurtulmamyz da gerçekle?ecektir. Bu da zekat, cihat ve sair çyktylarla benimizi ve bilgimizi arytmak anlamyna gelecektir. Hepimize kolay gelsin. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim (*) Diyeceksiniz ki bu Arapça terimleri bilmiyoruz. Typ için, mühendislik için bilgisayar için nasyl teknik terimleri ö?reniyorsanyz Bu manevi typ için ?u sözcükleri ö?renmelisiniz. Çünkü her ilimin kendine has terimonolojisi vardyr. Bu terim ve kavram bilgisinin kökeni Kur’andyr. Ona göre toplum, ulus, insanlyk ve uygarlyk koca bir “insan”dyr. Bu insan ?u üç kategoriden olu?ur. Mü’minler, Münafyklar ve Kafirler. Ynsanlyk içinde nifak ve küfür arytylarak iman meyvesi elde edilir. Gerisi fena seline dökülecek ve cehennem ate?ine atylacak pislikler ve çöplüklerdir. Çünkü aklanma ve kurtulma synavynyn, kazanma ve koruma yary?ynyn, iyilik ve kötülük sava?ynyn ve sevgi ve dü?manlyk bary?ynyn normal ve do?al sonucu bu arynma ve temizlenme sürecidir. Burada önemli olan ve öncelikli bulunan ki?inin kendisini ve benini tanyma ve tanymlamasyna yönelmesi ve buna göre çaly?masydyr. http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ |
|
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 25-Haziran-2010 Saat 09:54 |
s.a
De?erli karde?im Osman Ziya
Yukarydaki açyklamalaryn için te?ekkür ederim.
Yhlas konusunda sana göre yeterli bilgiye sahip olmady?ymdan, gereksiz ve lüzümsuz fazla laf etmek istemedi?imden muhaveremize nokta koymak istedim. Ancak bu son yazdyklaryna kar?y benim ihlastan mahiyet ve muhteva yönüyle anlady?ymyn yanly? oldu?u vehmine kapyldym.
Yanly? anlamadyysam, buradaki açyklamanda ihlas; sanki Allaha iman ve abdiyet ?artyyla i?leyen ve hedefe ula?tyran bir araçmy? gibi ifade ediyorsun. Oysa benim ihlastan anlady?ym; bu belirtti?in olumlu ?artyn tersi de olsa; neye niyetlenilirse niyetlenilsin, neye yönelinirse yönelinsin, ne istenirse istensin, kendini odaklama ile yani içtenlikle, gayret ve çaly?ma ile kysacasy pes etmeden, parçalanyrcasyna azmetme, gayret veya çaly?ma performansy gösterilme halidir.
Bu tanymlamada yanly?ym varsa düzeltmede yardymcy olmany isterim.
Selam ve hürmetler
Kutlu Aytug
|
|
ahmet
|
|
mustafa
Üye Kayıt Tarihi: 27-Nisan-2010 Gönderilenler: 81 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 25-Haziran-2010 Saat 11:41 |
Saygyde?er Aytug, Yletiniz ve ele?tiriniz için te?ekkürler. Bir sözcü?ün genelde üç dört tür anlamyndan söz edilir. Birincisi GENEL sözlük anlamy.. ikincisi belli bir ilim ya da teknik alandaki ÖZEL anlamy.. üçüncüsü syyak ve sybak anlamy yani kelimenin öncesine ve sonrasyna göre yani kelimenin metinde bulundu?u yere göre anlamy ve bir de son olarak yazaryn murady olan anlam. Ele?tirdi?iniz metnin ba?ynda “sözlük anlamy üzerinde duraca?ym” demi?tim. Yhlas hls kökünden halis olmak, safi olmak, katyksyz olmak anlamynda sözcük. Abdullah Ye?in’in sözlü?ünde “hulus” yani “kalbi sâfi kylmak” ilk anlam olarak verilmi?. Bu içten istek ya da içtenlik olarak kar?ylanabilir. Genel buna hasbilik ve samimiyet manasyny da katarak YÇTENLYK derim. Bir de dedi?iniz gibi güçlü istek ya da yo?un tutku anlamy da vardyr. Biz müslümanlar ihlas ve içtenlik deyince O’nun ryzasy dy?ynda hiçbir ?ey bulundurmayan istek, anlaryz. Bu istek öylesine bir sevgi, saygy, ba?lylyk ve güvendir ki sözde de?il olaylarla test edilmi?tir. Elbette sadece isteklerin de?il duygularyn, dü?üncelerin, bilgilerin, sevgiler, saygylaryn yani tüm maneviyatynda tasaffisi dahi dü?ünülebilir. Bunlarynda ba?ary, yarar ve yetkinlik gibi sonuçlary olur. Burada “O’nun ryzasy dy?ynda hiçbir ?ey bulundurmayan istek.“ olarak tanymlady?ym özel anlamda ve dini alanda kullanylan ihlasy anlam çerçevesinde ?öyle gösteriyorum. Amel Yhlas YMAN Ylim Emel Bunun anlamy da ?udur. Diyagrama bakarak konu?uyorum: Yhlas ilimden sonra gelir. Yhlas amele ili?kindir. Yhlas emelin özel bir halidir. Yhlas YMAN çekirde?inin ve öze?inin en son meyvesidir. Böylece ihlas, duygularyn, dü?üncelerin, isteklerin safile?mesi ve kemale ermesi olan matlup neticedir. Bu vesile ile birkaç hususu daha belirtmek istiyorum. Yhlas risalesini konu edinip ?ema ve tablo ile anlatym yapsa idik daha zengin bir y?yk ve aydynlyk elde edilecekti... Burada böyle içerikli konularla bildiklerimi anlatmyyorum ve ba?kalaryna ö?retmiyorum sizinle birlikte YENYDEN ö?reniyorum ve anlyyorum. ?unu demek istiyorum ki eskiden bildiklerimi ve ö?rendiklerimi YYNELYYOR de?ilim. Belki eski bildiklerimi anlatym syrasynda kendim de?i?tiriyorum ya da sizin ele?tirilerinizle ö?rendiklerimi düzeltiyorum. Zaten yöntembilimsel analizle yapylan anlam çerçevelerinin özelli?i budur. Kavramyn çe?itli yan ve yönlerini açarak konunun bir resmini ortaya koymak. Kendi ba?yna de?i?tirip düzelterek ya da tarty?ma ve ele?tirilerle bu resmi olabildi?inde ortak bir tablo haline getirmek. Yöntembilimsel analizin formu olan analitik düzlem geometrinin maly.. bu analizde uygulanan kurallar ise mantyk ilminin esaslary.. Bu tümel, genel ve nesnel unsurlardan ba?ka birde dü?ünsel ö?eler var. Bunlarda iki kysym. BYRYNCY kysym yöntembilimsel analizin konsepti ve kavrayy?ydyr. Bu görsel, grafik ve geometrik bir dü?ünce mantalitesi ve zihniyetidir. Y?te bunu birlikte olu?turaca?yz. Benim bir ki?ilik özel anlam sürücüsü ve bireysel anlatym aygytym olarak görülen analitik düzlemin mantyksal kullanymy mü?terek dü?ünce ve ortak bir dil haline gelebilirse bu birinci kysym te?ekkül edecektir. Yöntembilimsel analizde dü?ünsel olan tarafyn YKYNCY kysmy ise benim özel modellerin ve ki?isel anlam çerçevelerimdir. Örne?in bunlardan bir tanesi IHLAS’a ili?kin yukarydaki (+) arty ile biçimlendirilen modeldir. Bunlarda sabit de?illerdir yukaryda de?i?tirip düzeltirim. Bunlar bazylary uzun süre de?i?mez olarak kalabilirler. Bir sibernetik model, bir semiotik model, bir birey modeli, bir toplum modeli, bir din modeli, bir imkan modeli, bir irade modeli v.s kafamda yerle?ik olarak durur ve bunlar üzerinde tefekkür ve tezekkür yaparym. Bunlar benim birikimlerin ve bildiklerimdir. Yazar ve yorumcu olmady?ym için bu bildiklerimin yayymy ve birikimlerimin yaygynla?masyny ikinci ve üçüncü plana attym hatta öteledim gelece?e byraktym. Çünkü yöntembilimsel analizin dü?ünsel olan tarafynyn yukaryda söyledi?im birinci kysmy daha öncelikli ve acildir. Çünkü bunu verilmesi gereken emanet ve byrakylmasy gereken yük olarak görüyorum. Bunun içinde arkada?lar ve yardymcylar aryyorum. Y?te bu konuda ihlas ve safiyet noktasynda noksanlyklarym bulundu?undan DÜ?ÜNEN arkada?lar ve ARAYAN yardymcylar bulamadym. Yöntembilimsel analizden her ne kadar ki?isel olarak yararlandym ve dü?ünme bakamyndan kendime göre belli düzeye ula?my? isem de, bunu ba?kalaryna ö?retme ve emaneti byrakma yönünden bu güne kadar ba?arysyz kaldym. Allah yar ve yardymcymyz olsun. Amin. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim Düzenleyen mustafa - 25-Haziran-2010 Saat 12:05 |
|
<< Önceki Sayfa 2 |
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |