Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yöntembilim | |
![]() |
![]() ![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya01
Yönetici ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 ![]() Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
![]() Gönderim Zamanı: 14-Eylül-2010 Saat 08:25 |
KYLYD ULUM dizini içindeki dosyalar “Âlemin miftahy insanyn elindedir ve nefsine takylmy?tyr. Kâinat kapylary zâhiren açyk görünürken, hakikaten kapalydyr. Cenâb-y Hak, emanet cihetiyle, insana "ene" namynda öyle bir miftah vermi? ki, âlemin bütün kapylaryny açar. Ve öyle tylsymly bir enaniyet vermi? ki, Hallâk-y Kâinatyn künûz-u mahfiyesini onunla ke?feder. Fakat ene, kendisi de gayet mu?lâk bir muammâ ve açylmasy mü?kül bir tylsymdyr. E?er onun hakikî mahiyeti ve syrr-y hilkati bilinse, kendisi açyldy?y gibi kâinat dahi açylyr.” (Sözler 30. söz) Ymamy Nursî “Gerçek”i aramak yolunda sözü açyp içindeki bilgiyi bulmak, bundan sonra bu bilgiyi açyp içindeki gerçe?i bulmak i?in bir yönü… bilinenden bilinmeyene giden yolculu?umuzada bildiklerimizi sözün içine saklayyp bunu gerçek diye sunmak da bir ba?ka yönü.. önce GERÇE?Y aramak sonra bulmak için kapalyyy açmak veya buldu?u GERÇE?Y saklamak ve sonra da sunmak. Biz kapalyyy açmak üzerinde duraca?yz. E?er kilidi ve miftahy varsa kapy kapydyr yoksa duvar olur. Kapy anahtaryyla açylyr ve duvar ise yykylarak geçilir. Bilgi ve buyruk ile.. bilgi ve buyruk ile kurgulanan ve kurallanan i? ve i?lemlerle bilginin ve buyru?un içine yerle?tirildi?i söz bizim dilimiz ve dü?üncemizde örgülenmi?tir. Bu örgü bazen kapy olur bazen de duvar, bazen geçide yol verir bazen vermez. Dilimiz ve dü?üncemiz, sözümüz ve bilgimiz, dile getirdi?imiz de?i?kenler ve dillendirdi?imiz de?erler, yöntembilimde biçim olarak, insanbilimde içerik olarak, bu güne kadar yapylan yazy ve tablolarla lime lime incelenmeye çaly?yldy.. didik didik irdelenilmesi denendi.. bunlary yayymladyk. Bunlarla nereye vardyk.. bunlarla hangi kapyyy araladyk.. bunlarla hangi duvarlary yyktyk ? Bu sorunun yanyty benim için farklydyr, okuyucularym için farklydyr, yöntembilimsel analizi kullanmaya çaly?an arkada?larym için farklydyr. Temsil ve te?bihin synyryna gelen biri olarak benim söyleyece?im ?u: “Hakikati hikaye etmek kolay oldu?u gibi hikayenin hakikatini bulmakta kolay de?ildir.” Yöntembilim ö?renmeye çaly?an arkada?laryn dilin temsillerin anlamada ve dü?üncenin te?bihlerini açyklamada yöntembilimsel analiz adyny verdi?im analitik düzlemin mantyksal kullanymyny, yararly bir anlatym aygyty ve verimli bir anlam sürücü olarak dü?ündüklerinden, onu ö?renmeye çaly?yyorlar. Umuyorum ki bir gün onlarda dilin ve dü?üncenin sadece bir örtü ve örgü oldu?unu görerek bu duvary bir kapy haline getirirler. Sadece gizemli yazylarymy okuyan arkada?larda ?ayet anladyklaryndan anlamadyklaryny sorarlarsa anlamadyklarymyza ili?kin yanytlary dahi birlikte da bulabilece?imizi dü?ünüyorum. Anlamak ?ifadyr. Burada bu gün bana bir tabib arkada?ymyn ifade etti?i typta kullanylan bir yakla?ymy belirtmek istiyorum: “Hastalyk yoktur, hasta vardyr.” Yani hangi ilacyn hangi hastaya hangi etkiyi yapaca?yny bilemezsiniz, demek istiyor. Yani te?his ve tedavi gibi anlamak ve açyklamak, aramak ve bulmak yani ?ifa bulmak bir ?ans.. zorunlu bir sonuç de?il yani… Bizler araryz; sorunlarymyza çözüm, sorularymyza yanyt ve dertlerimize çare bulmaya çaly?yryz. Bazy sorunlar ve sorular bazylaryndan farklydyr. Günlük bilgi düzeyinde, bilimsel bilgi düzeyinde, felsefi bilgi düzeyinde ve dini bilgi düzeyinde her katmanyn ayry bir özelli?i ve her alanyn farkly bir niteli?i vardyr. Alanlar derinle?dikçe, sorunlar ve sorular dahi kökle?ir ve temelle?ir. Maden ocaklary ise tehlikelidir. Nereden geldi?imiz ve nereye gitti?imiz gibi köken ve kaynak sorunlaryna hemen ve kalycy kesin çözüm bulunmaz, bilgi ve görünen ile… gizlenene ve inanca do?ru bir seyir ba?latmazsanyz kapy duvar olur. Gözlem synyrlary dy?yna çykyp konular tümelle?tikçe, duyu verileri i?e yaramaz olur. Yorum synyrlaryny a?yp konular genelle?tikçe, akyl ilkeler yetersiz kalyr. Bilginin synyry biter inanç ba?lar. Kyyylar biter denizin synyry ba?lar. . Bilgi ile inanç arasyndaki SINIR yöntemdir. Artyk ayry ayry alanlarda ayry ayry yöntemlerin kullanylmasy gerekir… Harf ile isim arasynda bulunan kelam bir SIR’dyr. Kilit ile miftah (anahtar) arasynda kapy bir SEYYR’dir. Etrafymyzy çepe çevre ku?atanda NAR’dan ba?ka bir ?ey de?il. Geri kalan SINIR dörtlüden biride NUR’dur. Nurlar bu konuda ?öyle der: Hayatymyzyn bekasy imanyn, sydkyn ve tasanüdün devamiyledir. Aklyn nuru fününü medeniyedir, kalbin ziyasy ulumu diniyedir. Hakikat ikisinin imtizacyyla tezahür eder. Yftirak etkikleri vakit, birinden hile ve ?üphe di?erinden taassup tevellüd eder. Talebenin himmeti bu iki kanat ile pervaz eder. Bu iletinin dizinin içindeki grafik ?emalar ve ?emalardaki terim ve kavramlarla yapylan tablolar bu Nur’un bu USULÎ feyzi ile çizilmi?tir. Yn?allah YMANÎ fevzimizi de gerçekle?tiririz. E?er bu iletinin dizinindeki tablolary izlerseniz, terimlerin ve kavramlaryn karma?asyna aldanmayyn, anahatlary ?unlardyr: Y?aret Hikaye msl Hakikat Delalet Ayn gayr etti?inde ya zahirde aks eder ya da batynda hads eder. Bu dörtlünün arasynda ne ayn olan ne de gayr olan MSL temsil, timsal, misal ve imtisal ile hakikati bize ya i?aretah ya da delaleten HYKAYE eder.(s=kelam.doc) Belirteç Bilinen FYKYR Bilen Kavram Bilinene ili?kin; fykyh ile, biline ili?kin; fehim ile, FYKR’edilerek sayysal, sözel, nitel ve nitel alanlara ili?kin BYLGY / ilim elde edilir. Ve bu bilgi SÖZ / kelam ile ifade edilir. (s=ulum.04.doc) Anlatym Bul OL Ara Anlam Aramakla bulunmaz ancak bulanlar ancak arayanlardyr. Bulunmakla olunmaz fakat olanlar ancak bulanlardyr. Çünkü ya anlam bulmak karanlykta kalyr ya da anlatym olmak. Yç spikeriniz sussa belki kendinizin sesini duyabilirsiniz! Ya SÖZ kapy olur ya da bilgi.. ya da BYLGY ya duvar olur ya da söz.. Anlarsanyz uza?ynyz yakyn olur, anlamazsanyz yakynynyz uzak olur. (s=ol01.doc) Ve böylece dört külli muarrif; kainat ve insan ile kitab ve nebi… nar ve nur ile seyir ve syr olarak belirir. Ylham ve itminan gelirse kainat ve insan derece derece ke?f ve feth edilir fatiha anahtaryyla.. Zaman namazda açylyr… Namaz zamanda açylyr… KYTAB’IN sözü, sormayy bilirseniz size yanyt verir bilgi ve buyru?uyla.. salih akylla sahih kitabyn bilgi konulary uygulanyr ve komutlaryn buyruklaryna uyulursa çare ve çözüm olur dert ve sorunlara. Bize dü?en nakli ve akly açacak salim bir lisana ve selim kalbe sahib ve hakim olmaktyr. Zaten yöntembilim ve insanbilim çaly?malarymyz bunun içindir. Kolay gelsin.. Allah yar ve yardymcymyz olusn. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/ http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/ http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/ http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/ http://sites.google.com/site/yontembilim/ http://sites.google.com/site/insanilim |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |