Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: NAMAZ Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2755

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: NAMAZ
    Gönderim Zamanı: 10-Eylül-2016 Saat 22:06
20160910_220803_NASIL.rar


NAMAZ.. dinin direğidir.. ikisi de aklım da ya... diyorum ki dünyanın direği nedir.. dilin direği nedir.


her ne ise "essalatü imaddüddin" diye bir hadis var.. amed.. dikey durumda olmak demektir.. amuda kalmak başı üstünde dikey olmak demektir.. medd ise yataydır.. yöntembilimin iki çizgisinden biri dikey ve amed diğere yatay ve meddir.


Medd.. ise iki noktanın bir birinine dayanıp meded vermesidir.. acz noktası ile fakr noktası birbirine dayandımı NAKS çizgisi oluşturur.. ve bundan biri nokta-i istinad diğerinden nokta-i istimdad çıkar.. diyeceksiniz ki osman ziya böyle salak salak ne konuşuyor.. evrene asalak olduğumuzu.. yani evrene bağımlı olduğumuzun resmi yaşamak için yemek, beslenmek ve acıkmak zorunda olduğumu bilmeden.. anlamadan.. yaşamın araç mı yoksa amaç mı olduğunu anlamak olanaksızdır.


Şimdi biz konuşuyoruz ve düşünüyoruz.. yarın sizlerde düşünmeye başlayınca ardından konuşmanız başlayacak.. yani dikey konumdan yatay konuma geçeceksiniz.. ancak ben görür müyüm görmez miyim orasını bilmiyorum..



Bugün Mustafa BUĞUÇAM sayfamda "niçin acıkıyoruz ?" sorusu ile bir çalışma başlattık.. fakat bu buğuçamın işi olan insanbilimden çıktı dinnur yaşarın işi olan islambilime geldi.. ben de orada o yazı ve tabloları sildim bu iletinin RAR dizini içine aldım.. merak edenler yaşam ağacının meyvesinin yani hamdin mahiyetini BİLMEK isterlerse ve yaşamın amaç olmadığını ANLAMAK isterlerse.. bu yazı ve tabloları izlerler ve incelerler.. belki anlatabilmişimdir.



Sizlere aslında düşünmenin kolaylaştırıldığı ve zevkli bir eğlence haline geldiği YBA vermeye çalışıyorum. Öğrenmenin yarısı deneyimden ise diğer yarısı da düşünmeden gelir. Düşünmenin ve öğrenmenin en zararlı ve en ucuz ve en karlı keyif ve eğlence olduğunu anlamazsak.. toplumun çok zararlı çukurlarına düşmek olasılığının artacağını ve bunun en zararsız zararının kahve köşelerinde ömür tüketmek zorunda kalacağımızı belirtmek gerekiyor.


Düşünme ve deneyimle öğrenmeden başka çok yüksek bir deneyim ise NAMAZ kılmaktır.. namaz kılmanın önemi ve değeri yanında şunu da öğrendik ki namaz kılmanın ve ibadet etmenin.. neden ahkam.. niçin ahlak alanında yansımasının bulunumadığını da sormak gerekiyor.. bu gün namaz kılan sünni   ve kılmayan şii   arasındaki kavgaları göre göre zaten kanıksıyorduk da namaz kılan parti ve cemaatin kavgasına hiç alışmamıştık.. demek ki bizim kıldığımız namaz.. namaz değilmiş.. demekten başka bir kurtuluş var mı ? Yoksa namaz hakkında kuşku duymak zorunda kalacağız…


Osmanziya   

   




Düzenleyen osmanziya - 10-Eylül-2016 Saat 22:09
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2755

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 11-Eylül-2016 Saat 01:46
beş vakit namaz (+) eksenlerde dört tanesi artının uçlarında beşinci ikindi namazı (X) eksenlerde de nafile namazları var.. bu durum risale-i nurun sözler mecmeasının 9 nucu sözünde ayrıntılı anlatılır.. beş vaktin hikmeti.. ben bu sözü hanımla birlikte altı ay okumuştum.. hakikatı zaman ve hakikatı namazı çok feyizli anlatıyor.. günün ısı ve ışık değişimlerinin ömürde kudret ve rahmet değişimlerine tekabül edişi.. yılın dolanımları ile evrenin dolanımları birbirine benziyor.. ve külli bir saat içinde yaşadığımızı hissetiriyor..ve insana günü bir devir kadar genişletme ya da tüm evren tarihini bir dört dakkalık ve dört rekatlık bir namazda betimliyor.. tabi bu dokuzuncu sözdeki anlatımı.. teksif edip yoğunlaşmak koşuluyla.. zaten yüzeyden okunulan her metin.. yüzeyden bakılan her nesne.. bizi sadece dış yüzle tanıştırır....
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk