Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
Aktif Kullanıcılar Aktif Konular Üye Listesi Takvim Arama Yardım Skins Kayıt Ol Giriş |
Yöntembilim | |
YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim |
Konu: Bilgi( Kapalı Konu) | |
Yazar | Mesaj |
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Konu: Bilgi Gönderim Zamanı: 11-Mayıs-2010 Saat 13:57 |
ÇÖZÜMLEME Bilgi, imanly-vicdanly olsa da olmasa da akylly-?uurlu varlyklaryn; e?ya-e?hasa ili?kin, görünen-görünmeyen sayysal ve sözel planda, do?ru veya yanly? talim ve tespit ettikleri her ?eyin isimlendirilmesidir. Evet! Ruhi ve nefsi aktivasyon gere?i, insanyn iç ve dy? duyulary ile varlyk alemindeki soyut ve somut, görünen ve görünmeyen ?eyleri gözlemlemesinin, ölçmesinin, tecrübe edinmesinin ardyndan dü?ünüp, ara?tyryp, muhakeme yapmasy, e?ya ve e?hasa ili?kin kavram ve terimler olu?turmasy, bu kavramlary-terimleri, yanly?-do?ru ?ekil-biçim, yazy-sembol ile sayysal ve sözel olarak iki grupta ifade etmesi bilgi olarak tanymlanmaktadyr. EK BYLGY ?üphesiz bilgi meselesi, do?ru bilgi ile bir anlam ifade etmektedir. Do?ru bilginin tespiti için günümüze kadar matamatiki, mantyki kurallar ortaya konulmu?, günümüzde Metot bilimi kapsamynda yeni kurallaryn ortaya konulmasyna çaly?ylmaktadyr. Düzenleyen kutlu aytug - 13-Mayıs-2010 Saat 12:35 |
|
ahmet
|
|
osmanziya01
Yönetici Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381 Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |
Gönderim Zamanı: 11-Mayıs-2010 Saat 19:40 |
Sayyn Aytug, Bilgiye ili?kin ?ema ve düz yazy için te?ekkür ederim. Yine sizin kavramlarynyzy kullanarak ve kendi kavramlarymy ekleyerek a?a?ydaki ?emayy yaptym.
Görünen ve görünmeye ili?kin bilgiyi ?emada KIRMIZI ve MAVY olarak renklendirdim.
Nesneler görünen, kimseler görünmeyen tarafyna yani üste ve alta yerle?tirdim. Sizin alt ve üst beyin dediklerinizi de duyumsama olarak topladym. Dy? duyular için duyarlyk, iç duyular için duygunluk kelimesini kullandym. A?kyn, somut, içkin ve soyut varlyklara ili?kin bilgileri sözel, sayysal, nicel ve nitel kö?elere yerle?tirdim. Somut ve soyut kavramlaryny bilirsiniz. A?kyn demek genel ve herkesi ku?atan bilgi demektir. Örne?in dil böyle bilgidir. Yçkin demek özel ve bir ki?inin içindeki bilgi demektir. Örne?in her bir gözün güzeli ayrydyr. Yukaryda saydy?ym dört kö?enin merkezdeki yansymalary Luga (dil) beden, vicdan ve nüha (dü?ünce) dir. Bunlara ruh, nefis, kalb ve akyl dahi diyebilirsiniz. Kyrmyzy gözlem ve görünen bir takym te?kil eder. Altlarynda ölçme ve nesne var. Mavi kar?yla?tyrma ve gizlenen bir takym te?kil eder. Altlarynda kimse ve dü?ünme var. HAYAT üsttedir. Çünkü görünür. ?UUR alttadyr. Çünkü gizlenir. Gözleme ve ölçme (mü?ahede ve muhasebe)afaki yani objektiftir. Kar?yla?tyrma ve dü?ünme (mukayese ve muhakeme) enfüsi yani sübjektiftir. Nesne görünen pratik ve ameli tarafta yer alyr. Kimse gizlenen teorik ve nazari tarafta yer alyr. BYLGY bilen kimse ve bilinen nesne ili?kisinde ortaya çykar. ?emanyn ba?ly?ynda belirtildi?i gibi bilgi, olgu için yapylan kurgudur. Ki biz bunu sözle ifade edebilir. Elbette sözle ifade edilmeyen ya da edilemeyen bilgi de vardyr. Enfüsi ve nazari berisinde varlyklar ve ona ili?kin bilgiler de olabilir. Afaki ve ameli ötesinde de olabilir. Nitekim fizik alanda y?yk ötesi y?ynymlar var. Keza psik alanda bilgi ötesi aydynlyklar da olabilir. Sonuçta bu ?ema ile diyece?im ?ey; Görüneni hep üst tarafa yerle?tiriniz çünkü o zahirdir. Görünmeyeni hep alta yerle?tiriniz çünkü o batyndyr. Gerçi ölçmeyi üste, kar?yla?tyrmayy da alta yerle?tirebilirdik. Fakat dörtlü bir takym olsun diye bunlary sola ve sa?a yerle?tirdim. Sa?lycakla kal. OSMANZYYA Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim için düz yazydan özür dilerim . |
|
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
|
|
kutlu aytug
Kıdemli Üye Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010 Gönderilenler: 170 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 08-Haziran-2010 Saat 21:56 |
s.a
Saygyde?er Osman Ziya karde?im
Bazen vaktinde cevap vermek imkany olmuyor.
Bilgi konusunda yapty?yn açyklama ve biçimsel düzeltme benim için dört dörtlük olmu?...
Terimler; batyn-zahir, evvel-ahir, aynylyk-zytlyk prensiplerine göre ustaca yerle?tirilmi? vaziyette...
Bu arada merkeze yerle?tirilen terimlerle +, x ' eksenlerine yerle?tirilen terimler arasyndaki ili?ki konusunda bir açyklama yapylmasynda fayda olaca?y kanaatindeyim
selam ve saygylar
|
|
ahmet
|
|
mustafa
Üye Kayıt Tarihi: 27-Nisan-2010 Gönderilenler: 81 Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |
Gönderim Zamanı: 19-Haziran-2010 Saat 11:58 |
Saygyde?er Aytug,
Merkezdeki terimler dört kö?edeki terimlerle ilgili olarak gösterilebilir.
Örne?in sol üst kö?e için; beden için somut ve sayysal bilgiler vardyr.
MERKEZ iki ekseni toplamalydyr.
Amedi eksen, dikey aksis, vertikal mihver MERKEZDE bir sözcükle temsil edilir.
Meddi eksen, yatay aksis, horizontal medar MERKEZDE bir sözcükle temsil edilir.
Burada DUYUMSAMA merkezi duyarlyk ve duygunluk olarak tanymlanmy?.
Görünen ve gözleme için DUYARLIK
Gizlenen ve kar?yla?tyrma için DUYGUNLUK
olarak konulmu?.
Elbette bütün bunlar bir kurgalama yani tarty?ma ve ele?tiriye açyk denemeler.
Sa?lycakla kalyn. Düzenleyen mustafa - 19-Haziran-2010 Saat 11:59 |
|
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |