Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: irade nedir ?(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: irade nedir ?
    Gönderim Zamanı: 25-Mart-2012 Saat 11:55

 

 

 

 

 

 

 

 

LETAYF

 

LTF dizini içindeki dosyalar.

Ak?am namazyny kylyyordum.. namaz ne zikir yeri ne de fikir yeri.. fakat hem zikrin ve hem fikrin yapyldy?y yer.. namazda sadece zikr eden kalb ve fikr eden akyl my var ? Kelam-y Ruh ve kalem-i Nefis dahi bulunur..

 

Salatta  ayet-i zikrin zevkine  ve ayan-y fikrin keyfine kendimi kaptyrmy?ken birden bir hatyra beni aldy götürdü ve ikinci rekatta selam vererek, üçüncü rekata kalkmadan gayr-y ihtiyary bir YRADE ile  namazdan çyktym.. öyle dalmy?ym ki  ardymda  cemaatin “Allahü ekber” uyarysyny bile nazara alamadym.. demek namazda kontrol ne akylda, ne kalbde ve hatta ne ruhta.. KONTROL, hali hazyrda hassasiyeti hazzeden  NEFYS’de.. nefesin takibinde, kendinin dikkatinde.. tenin teveccühünde.. zamanyn denetiminde.. cismin  hafyzasynda  ve cesedin zekasynda ve beynin koordinesinde…

 

Bu iletinin dosyasyndaki tablolary versiyon numaralaryyla  izlerseniz..  nefis ve akyl ile kalb ve ruh LATYFE’lerinin yapylanmasyny görebilirsiniz. Tüm latifelerin tam ortasynda HÜKM’e müncer olan  YRADE bulunmaktadyr.

 

?imdi burada olan YRADE hem geçmi? hem gelecek’e dönüktür. Hem zahirdeki iktidara hem batyndaki ihtiyara yöneliktir. Ystenç / irade  muradyndan sorumludur. Yrade  hafyzayy gayr-y iktidary e?itirken   ve zekayy gayr-y ihtiyari   yönetirken ne geçmi?e geçebilir ve gelece?e ilerleyebilir.. akyl, kalb ve ruh geçmi? ve gelece?e gidebilirken ve bu gaybiyatyn i?aret ve delaletini tezekkür ve tefekkür ederken.. ruh tekellümünde  hakikata teveccüh ve hakka takarrub edebilirken nefsin tahassüs ve taharrisi ?imdiki zaman / muzari ‘den dy?ary çykamaz. Onun geçmi? ve geçmi? ile ihtiyar ve iktidara dönük yönlerini  ?öyle i?aretledim.

 

DBR   iktidar   DBR

ATY kfr sbr ?kr YRADE ?rk acl imn MZY

DEKR   ihtiyar    DERK

 

  

Yrade denilen gizemli amel, bilinmez fiil ve anla?ylmaz i?’i; açyk, bilinir ve anla?ylyr hale getirmek için çok yönlü ve yanly yöntembilimsel analizi kullanmak bize ne kadar yarar sa?lyyor ? Buna,  gelecekteki insanlary tanyk gösterece?im. ?imdi okuyucu ve ö?rencilerim olmady?y gibi  olmayan ö?reniciler ve bulunmayan okutuculardan dahi yardym alamyyorum. Bu durumda her sefer ki gibi kendimle  okumak ve yazmak,  benimle ö?retmek ve ö?renmek durumunda kalyyorum.

 

Belki bu acaib durum benim yazgymdyr.

 

Yradenin yukarydaki resmine bakarsanyz.. burada çok  garib bir durum görürsünüz.. iradenin bir tarafy mazi / geçmi?, bir tarafy ati /gelecektir ve irade bu ikisinin ortasynda ?imdi buradadyr.. bu garib de?il.. garib olan ?ükür ve ?irkin ortasyna bulunmasydyr. Öyle ki ?irk tarafy imana, ?ükür tarafy küfre bakyyor.  Ykinci bir garib durum, acele etmek iman tarafynda,  sabyr etmek ise küfür tarafynda duruyor.

 

Burada daha önce anlatty?ym.. geçmi?te olan derk ve derb ile gelecekte olan debr ve dekr ile YRADE yan YRAD yani RAD yani RD, K ve B harfleri alarak ortaya koydu?u tavyrlary artyk bizce meluf idi.. fakat bunlaryn ihtiyar ve ihtiyar ile ba?larynda ?imdi ö?rendik.. nelerden ve nerelerden geçerek buraya geldik.. bu birden bire olmady.. bir zamanlar iradeyi gelece?e dönük idraki yani derk’i geçmi?e dönük biliyorduk.. bunu bu günkü resim ile bir geli?tirme ekledik. Anladyk ki irade / istenç sadece geçmi?e ve gelece?e.. evvele ve ahire dönük de?il zahire ve batyna da iktidar ve ihtiyara dahi dönüktür.

 

?imdi bu gibi insanbilim konularyny merak edip anlattyklarymdan yararlanyp ve yararlandy?yny söyleyen bir  insan çykmady.. ancak insanlaryn ço?unun okuma özürlü ve dü?ünme engelli  olmadyklary halde duyulabilir dünyanyn çekiminde görsel ve i?itsel alandan kurtulamadyklaryny ve  bu yüzden dü?ünmeye ü?endiklerinden byrakyn dü?ünmeyi okumadyklaryndan hatta okumaya aly?madyklaryndan üstelik görsel ve i?itsel dünya sinema ve televizyon gibi imkanlarla daha çekici ve renkli hale getirildi?inden fikir ve sonuçta zikirden uzakla?tyryldyklaryny biliyorum. . Evrende ya?amak için ve ya?amyny sürdürmek  için evren ilimlerini  ö?renmek yolunda her türlü zorlu?a katlandyklary halde kendilerini tanymak u?runda kyllaryny dahi oynatmaya tenezzül etmediklerine  vakyfym.

 

Bir billion ki?i aç.. demek insanlaryn be?te biri aç.. dörtte birinin hatasy yüzünden.. Bunun gibi insanlaryn onda dokuzu  dü?ünme imkany ve vaktinden yoksun ve yoksul olabilir.. fakat onda birlik kysmynyn hangi mazereti var ? Demek keyifler ba?ka alakalarda..

 

Bu sitemimle onlara hakaret etmiyorum.. çünkü bunun  bir yetenek ve beceri olmaktan ziyade iktidarlarynyn keyfine, ihtiyarlarynyn zevkine, egolarynyn /  enelerinin / benliklerinin kaz’iyesine  ve kendilerinin / nefislerinin  haz’zyna ba?ly bir YRADY seçim oldu?unu biliyorum.

 

 

Kimse kimsenin keyfinin kahyasy de?ildir, istese de kimse kahyalyk yapmaz.. keyfi için ba?kasyna da vekalet vermez, verseler de almazlar…   

 

Zeka ve Hafyzalaryny  diledikleri gibi kullanabilirler.. rüçhan ve ra?betlerini istedikleri gibi yöneltebilirler.. arzu ve taleplerini diledikleri gibi çaly?tyrabilirler.. hüküm ve hamillerini istedikleri gibi çykarabilirler.. Fiillerinin kastynyn sorumlulu?u  ve amellerinin azminin yükümlülü?ü  YLE bilim ve hukukun saptady?y ve çizdi?i SINIRLAR içeresinde hareket ederler.

 

Bu i?in bir tarafy.. bir ba?ka tarafy ayny ?ekilde bir hakikattir.

O’nun izin ve in?asy olmadan, rüya görüp, riya bile yapamazlar.  

O’nun emri ve halky bulunmadan rüyet edip re’y_lerini bile veremezler.

Ylki  iradenin yukaryda saydy?ym bir  “ehadî”  TAKDYR  ise e bu da “vahidi” KADERYN bir cilvesidir.. Ykisi de KUDRET’tentir.. Hazreti Peygamberin nefsi kudret elinde ise bizim ki haydi haydi kudretin tasararufundan çykamaz..  dikkat ediniz.. levhaya iyi bakyn..  irade yukaryda NEFYS tarafynda ism-i kudret’in cilvesini gösteriyor.

 

Bu iki  HUKÜM arasynda zerre kadar bir çeli?ki yok. Biri imkan ve illet tarafyndan di?eri vucub ve akybet tarafynda.. Yki bakar bir görürüz. De?ilse gözün niçin iki tane.. manevi gözünde bunun gibi.

 

Yazymdan bir ?ey anladynyz my ?

 

Anladyysanyz ?a?arym zaten.. çünkü anlasaydynyz ya te?ekkür ya de tenkit için sesiniz çykardy…

 

Amma ?emalaryma baksaydynyz  ve bunlary versiyon numaralarynyn syrasy ile izleseydiniz, yani izlemeyi isteseydiniz,  bu düz yazydan çok çok daha fazlasyny imgeler, irdeler, örer, görür ve anlardynyz, diye dü?ünüyorum.

 

Yoksa yanylyyor muyum ?

 

Olabilir.

 

Çünkü insan psikoloji diye bir ilim yapmamy?lar my ?

Ynsanlar sosyoloji bilimi kurmamy?lar my ?

Ekonomi ve politika ile e?itim ve yönetim insana ili?kin de?il mi ?

Linguistik, filoloji, ileti?im gibi san’atlar hatta din ve felsefe  gibi hikmetler..

insana dair, çaly?malar insana ait yaralar oldu?u halde tümden bu ilimleri ve edebiyatlary yok mu sayyyorum ?

 

Hayyr!

 

O zaman benim derdim ne ?

 

Benim meramym ?u ki.. bu saydyklarym yüzyyllar boyu süre gelen uygarly?ymyz boyunca insany tecessüs eden  insanlaryn ve arada insany merak eden insanlaryn ortaya koydu?u hayrat ve hasenatlardan menfeatlenme ve istifade etmek ba?ka.. bu havuza bir ?eyler katmak ba?kadyr.

 

Ynsanlar bazy insanlar evren ve insan MERAKLARINDAN ilimleri yapmy?lar ve bazy insanlarda bu  elde edilen  bilgilerden de MENFEATLANMI?LAR. Ço?umuz aldy?ymyz hizmete bir ücret ödesek bile bu yararlanan kimselerden sayylyyoruz. Acaba uygarly?a katkydan bulunmak üzere nasyl merakly olabiliriz ? Özellikle bu meraky insana ve özellikle kendimizi tanymaya NASIL  yöneltebiliriz ? Y?te yöntembilimden sonra  hem bu soyut aracy somut kullanym örnekleriyle tanytmak hem “insanbilim” dedi?im bir etkinlikle çok yanly ve yönlü olan insan varly?yny tanymak amaciyle bilinen insan bilimlerinde farkly bir tarzda ilm-i insan yapmaya çaly?yyorum.

 

Ynsan ALAKA’dan yaratylmy?tyr.. i?tah ve i?tiyak ile a?k ve merak dörtlüsü alaka bulunmadan ve ilgi yönlendirmesi olmadan  bin bir çe?it dürtü ve güdü ile co?ku ve tutku renklerine boyanmaz. Renk ayry, boya ayry.. bunlar yaratyly? ve buyrulu? ile deneyim ve dayatym ile ko?ullanmy? ve synyrlanmy?tyr.

Ancak bu halde bile YRADE cüz’ünin cüz’ü bile olsa.. ?YRK ko?mayacak derecede vardyr. Ancak önemli olan iradeyi ?ÜKRE aly?tyrmak ve çaly?tyrmaktyr. Bu nedenle sizden yazymdan yararlanyp ?ükretmenizi yani  te?ekkür ve tebrik etmenizi  isteyemem.. bu  bana verilen anlama ve kavrama  ni’metine ?ükretmemek olur.. üstelik ileri gidersem ?irke dahi dü?ebilirim. Ancak ?unu yapabilirim ki Yaradan size kendini ve kendinizi tanymak fyrsaty vermesine ra?men niçin bundan yararlanmyyorsunuz diye uyarabilirim.    

 

 Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2716

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 13-Nisan-2012 Saat 16:04
S.A.
 
Anne mürebbidir, baba müdebbirdir.
Akyl müdrikdir, kalb ise müdekkir...
 
?imdi bu iki tümceden dört kelimeyi anladynyz, dört tanesi muhtemelen yabancy gelmi?tir: Mürebbi, müdebbir, müdrik ve müdekkir.
 
Arkada?lar dün bir yazy yazdym.. facebook duyurusunu yaptym.. 13-14 ki?i okumu?.
Belki uzun bir süre on on be? gün içinde alty yedi ki?i de okusa toplam yirmi okuyucum var demektir. Bunu niye yazdym okuyucum çok diye övünmüyorum.. anla?ylma sorununa ra?men bu kadar az miktary çok görüyorum.. siz kendiniz nasyl de?erlendirirsiniz bilmem ama benim nazarymda  de?eriniz bire bindir.. yani bir ki?i bin ki?i ise yirmi okuyucu yirmi bin demektir. Çünkü onlar aslynda okuyucu de?il okuyandyr, ö?renci de?il ö?renicidir. Bu nedenle okuduklaryny anlamakla yetinmez ele?tiririr.. anladyklaryny, anlamamy? olmakta utanmaz, anlamak için sorar. Bilinenlerle yetinmez bilinmeyenleri ö?renicidir.
 
Bu nedenle sizlerden soru ve ele?tiri istiyorum.. Yararlanmanyzdan dolayy te?ekkür ve ba?arymdan dolayy tebrik beklemiyorum..  çünkü bir konuyu belirtmek ve bir komutu yaptyrmak için  dil kullanylyr. Bu nedenle soru ve ele?tiri dilin asyl fonksiyonu tebrik ve te?ekkür ise ikincil i?levdir.
 
 
 
 
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk