Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: zemin Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
<< Önceki Sayfa   2
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3402

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 29-Mart-2024 Saat 14:56
Din aramakla başlar anlamakla hızlanır inanmakla biter.. ki biz buna HÜSNÜ HATİME diyoruz



Anlamak
Ne kadar çok kelime bilirsen o kadar daha DOLAY..
anlamak
Ne kadar çok düşünürsen o kadar çok KOLAY..
anlamak
Ne kadar zeki ve ne kadar bilgili olduğuna göre değil ne kadar çok samimi ve ciddi olduğuna bağlı bir OLAY..

Ancak "anlama" amacından önce gelen hedefler ve istekler ya da nazarlar ve niyetler bizi ANLAMA amacından uzaklaştırabilir ya da saptırabilir..

ÇÜNKÜ anlamadan sonra gelen hedef İNANMAKTIR.

Hakikata erişme ve Hakka ulaşma umudu tükendiğinde ANLAMA meyli ve ARAMA şevki de kalmayacaktır.

Oysa aramayla başlayan ve bağlanma ve güvenme ve inanma ile biten yolculukta ANLAMA biz çeken bir ışık ve çelen bir aydınlıktır.

Bu yüzden bir arayış yolculuğumuzda sağlam ve sağlıklı bir ZEMİN arama ve bulmaya öncelik veriyoruz.

osmanziya 02.04.2024




Salah ve Halas
Tahar ve Rahat
ILLET ve AKIBET
Nasr ve Feth
Felak ve Felah

Yönü DOĞRU olan YOL
SIRAT-I MÜSTAKİM

namaz ve ZAMAN
mizan ve NİZAM

Düzenleyen osmanziya - 02-Nisan-2024 Saat 02:10
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3402

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 30-Mart-2024 Saat 17:41
Imami mubin ve kitabi mübin.. sadakte ve bilhakki natakte... sirati mustakim.. yol.. yön.. sebeb.. sonuç.. sözcukleri.. sözler.. tamlamalar.. tanimlar.. ile yeni bir okuma ve yazma tarzı.. düşünme ve anlama stili.. hızli anlam surucu ve kolay anlatim aygiti barindiran özgun dil.. kelimelerle yapilan çizgilerle gerçeği örme tekniği.. sozlerdeki bilgi ve degerlerin saglam ve sağlikli bulunmasina duyarlik gosterenlerin sorgulama yöntemi.. çok yönlu ve yanli konulari.. alanlari ve katmanlari araştirma yolunda din ve felsefe arasinda ortak platform.. 1990 da inşasina başladigim 2020 bitirdigim lakin tek bir dairesini bile satamadigim bina.. evliligimin dorduncu çocugu olarak bir turlu baş göz edemediğim evlad.. dunyanin aradiği ve dinin bulamadiği lisan.. kısaca analitik duzlemin sentetik ve geometrik kullanimindan.. analitik ve aritmetik yararlanimindan kisaca MATEMATIK bir ALET olmasindan sonra OSMANZIYA ile METODIK bir makine ( teknoloji) ve zamine ( ideoloji) haline gelen YOL.. benim kişisel kabiliyetim ve bireysel becerim sanilan başarisiz bir ÇALIŞMA.. insanin dili ve zihninin yeni bir gorunumu olmasina rağmen.. zihinlerin açik ve seçik HAZIR anlam ve anlatimlara aliştirilmasindan dolayi ARAŞTIRMADAN ve sonuçta ANLAMADAN uzaklaştirilmis zihinler için reklami yapilan CANLI OĞRENME ve DIRI DUSUNME propagandası.. ve KvP projesi olarak partisini ve parasini ve pazarini arayan PERFORMANS.. dışı beni tutuşturacak kadar ZOR aşk.. içi seni yakacak kadar KOLAY bir ışk.. özetle marifet ve muhabbete yeni bir YOLCULUK.. gemisini hazirlamiş.. yolcularini bekliyor...
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3402

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 02-Nisan-2024 Saat 01:19



Bu mübarek İHLAS suresi Kur'an-ı Mu'ciz-ül-Beyan'ın son sayfasından yer alır.. baştaki Fatiha-i Şerifeden 604 sayfa sonra İHLAS suresine geldiğinden.. oraya kadar öğrendiğin ve bildiğin bütün bilgiler SIFIRLARSIN.. mü'min olarak girdiğin sayfadan çıkar müslim olmak için yeniden Kitabı okumaya başlarsın.. bu sureye geldiğinde yaptığın ve ettiğin bütün amelleri SIFIRLARSIN.. kitabı yeniden muttaki olmak için okumaya başlarsın.. diye bir KURAMSAL çerçeve çizelim.

Çünkü İHLAS suresinin anlamı bütün islamiyet dahil bütün yahudi ve hristiyan dindarlarının dinlerini sıfırlar. Hadi buna SAFİRLER diyelim.. yani yeşil ve mavi ve kızıl hiç bir renk bırakmaz güneşimizin SARI rengine getirir.



Hakikati hikaye etmek ve Hakkı himaye etmek kolay değildir.. derim bir SÖZ söylerim sonra sözün taşıdığı bilgi ve değerin ne kadar sağlam ve sağlıklı olduğuna duyarlık eder ve beklerim.

HAKİKAT hikaye edilir mi ? HAKK himaye edilir mi ?


Hak himaye edilir mi ?

Hakk himaye edilir çünkü zayıfın elindedir.. Kuvvetin zayıfı ezersen hakk ve hürriyetini de izale edersin.



Hakikat hikaye edilir mi ?

Hakikat hikaye olmadığı gibi hikaye de hakikat değildir.. çünkü hakikatı ifade ve ibare ederken kullandığın dilin lafızları mecaz ve icazla doludur ki çoğu zaman bunları tasrih ve teşrih etmeye mecalimiz bulunmaz. Mananın isim ve harflerini tecrid ve teşhis etmeye gücümüz yetmez. Bununla beraber hakikati hikaye etmek zorundayız. Bilim olarak ta giderek daha sağlam ve sağlıklı anlamaya ve anlatmaya çalışıyoruz.


Bu gün kuantum ve izafiyet kuramını birleştirmeye çalışan SİCİM kuramı üzerinde çalışıyoruz. Basar ve nazar gibi birincil işaret ve delalet gibi ikincil bilgilerimiz üzerinde çalışmalar sürüyor.

Nükleer gerçeği.. genetik gerçeği.. verilerini kayda ve hesaplamaya uğraşıyoruz.. nörolojik hakikati.. hormanal hakikati tespit etmeye ve betimlemeye çabalıyoruz.

Vital aktivitenin reailetisini .. mental gerçeğin rasyonalitenisi saptamaya çalışıyoruz. Bağışlayın batıcı sözcükler kullandığım çünkü biz bin yıldır ilmi bıraktık bunu batılılar yapıyor da ondan. Kısaca bilimde toptan bilgi toptan redd bulunmaz.. parça parça ilmimizi birikiyor ve evriliyor.



Arabi islam ilim ve teoloji dünyasında tutulmamış bir teozof kuramcısıdır. Elbette dahi bir insan muhteşem bir karakterdir. Ancak tasavvuf dünyasına getirdiği ilim ve disiplinde inkar edilemez. Ancak çağımızın sorunları çözecek yaklaşım ve yöntem ve önerileri bulunmaz.. çünkü zamanımızda yaşamadı.


Diğer taraftan hazır açık ve seçik anlaşılır yazıları ve derslerini okurları ve öğrencileri düşündürmeyi unutturan yazarlar ve hocalar da makbulum değildir. Bu ANLAŞILIR işlerin daha a'lasını yapan bu muhterem zatı da tutmam İŞTE BU YÜZDEN olası değil.


Kısaca Arabi muhtedidir, eserlerinden yararlanılır lakin çağımız için rehber olamaz.

Saygılarımla

Osmanziya 02.04.2024 ÜÇYOL izmir 01:48


Düzenleyen osmanziya - 02-Nisan-2024 Saat 01:55
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3402

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 02-Nisan-2024 Saat 01:26



Değerli San'atcı Kardeşimiz.. Kevser Cakir Hanım yapmış.. bu şematik çiceği biz de eksene dini, dili ve dünyayı yerleştirdik.

Dil bir masanın üstüdür.. üstünde görünen dny yani aşağılık DÜNYA'dır. Masanın üstü de DYL yani dilin diyalektiğidir. Onunla Hakkı hak batılı batıl olarak görebildiğin gibi batılı hakk.. hakkı batıl da görür ve gösterebilirsin.. Masanın altı ise DYN-i dindir.. yani din borcudur...

Masanın bir ucunda kadın oturur bir ucunda erkek.. bunlar karı ve koca olduklarında ana baba olmaya aday bir DÜNYA oluşur.. bu yuva ve ocakta.. karı tapılası kadın namı diğer KRALİÇE.. koca kulluk edilesi koca namı diğer KRAL.. olabilirse.. olur demiyorum o kadar kolay değil.. olabilirse insanın kendini tanıma ve rabbini bilme yolu açılır.. aksi halde birbirine düşman olarak gelirler.. birbirine düşman olarak giderler.. ahir zaman bunu açığa çıkarıyor ki kışkırtılan kadın ve erkek düşmanlığı giderek artıyor.

Kelamı kibar olarak bilinen tarikattaki "Nefsini bilen rabbini bilir, rabbini bilen nefsini bilir" sözü.. 2500 sen önce Yunan Protogoras'dan gelen "İnsan her şeyin ölçüsüdür." sözü insanı tanımanın ve kendini bilmenin, dil dahil, din dahil, dünya dahil, her türlü etkinliğin başı olduğu açığa çıkıyor.

Sonuçta Tanrı'da bütün bu etkinliklerin sonunda tanınacak, bilinecek ve anlaşılacaktır. Böyle olmazsa insanlar kendi sanrılarını birbirlerine tanrı olarak dayatmak durumunda kalacaklardır. Böylece de hiç bir şeyin anlamını kalmıyor ki çağımızın kültür durumu da bunun tanığıdır.

Biz her türlü tutum ve görüşün.. bütün yaşantı ve davranışların.. hatta inançların temeli olan DÜŞÜNCE'nin sağlam ve sağlıklı olması yolunda yöntemin önemini ve değerini vurgularken bir taraftan da kendi yöntemimizi dayatıyor gibi görünüyoruz. YBA benim kişisel yeteneğim ve bireysel başarım olmadığını isbatlayıp ikna edinceye kadar du bu böyle görünecektir

osmanziya

2023


IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3402

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 02-Nisan-2024 Saat 02:08
DİN içimizde DÜNYA dışımızda biz ikisi arasında bir DİL'den ibaretiz.. demem işi oldukça yalınlaştırmak ve sadeleştirmektir..

Bununla beraber KESRETTEN bunalan insanın bunu zaman zaman ihtiyacı olur ve bu yüzden NAMAZ'da nefes alması lazım gelecektir.. çünkü kesretten kıllete.. çokluktan azlığa hicret etmesi icab edecektir.

MALDA kesretten kıllete alçalmak..
MAKAMDA kebirden sagire düşmek..
İLİMDE kubbeden cübbeye inmek
GEREKECEKTİR.

Çünkü

Cüz'den külle.. çıkmanın
Baz'dan cem'e.. yükselmenin
Esasdan usule.. geçmenin
ve böylece VAHDET'i bulmanın yolu budur.


Bu yol terakkiden sukuta düşmektir.
Sukut ile tedenni ettiğinde suudun yolu açılacaktır.
Bu yükseldiğin yerden GURUR ile
yere yuvarlanmaktan daha âli ve daha cennettir.

Sayılarımla

Osmanziya

Rabbimiz bizim ve sizin akibetinizi ve ahiretimizi güzel ve iyi etsin. Amin.
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3402

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 02-Nisan-2024 Saat 10:38
YOL YÖN

BULvar.. KUL var..

Bir zamanlar düşunceyi disipline etmek gerekmiş..
ARISTO Organon ile msntigi tedvin etmiş.

Daha sonra bilgi koordine edilmek istenilmiş
Descartes METOD üzerine yazmiş.

Daha sonra değerlerin revize edilmesi gerekmiş..
KANT pratik aklin ve ahlakin yasalarini ve yasaklarini yazmiş.

Şimdi devir.. vehimlerin ve hayallerin kontrol ve denetlenmesine sıra geldi...

osmanziya
02.04.2024 üçyol izmir






Anakara'dan ayrılan dört kıtamız bulunuyor.
Ana kara diyorum ANKARA demiyorum.. ancak AN'manın karası olduğu da belli..

Bu ana kara nedir ? Bilmiyorum.
Ancak ana karanın ilk ayrılan kıtası GÜNLÜK DİL

Günlük dilin mantığı ve düz yazısı ile başlayan edebiyat ve tarih bir süre söylence ve mitlerle uğraşıyor.
Hurafeler ve ustureler içinde EFSANA ve DESTANLAR milletlerin kültürlerinin için yer alıyorlar.

Bunların kayd edilenleri biliyoruz. Karen ARMSTRONG Mitlerin Kısa Tarihi isimli cep kitabında avcı toplayıcı zamanlardan beri olanlarını yazıyor.

Günlük Bilginin mantığı ve düz yazısı nasıl ortaya çıkmış.. evrimsel süreçler ile çalışan ÇAĞDAŞ bilgi ile KADİM bilgi arasında bir çekişme bulunuyor. Evrimsel süreçler bilime dayanıyor.. bilim ise KESİN bir bilgi değil.. kesin olsa bilim olmaktan çıkıyor ya MASAL oluyor ya da keskinleştirilirse DİN oluyor.


Burada söz konusu ettiğim ana karadan ayrılan katmanlarda bir tür masal oluyor.. çünkü bu bir kurgu ve metafor ve benzetme.. Ana karadan iki kita ayrıldı iki katı ayrılacak.. Ayrılan kıtalar günlük bilgi ve bilimsel bilgi.. ayrılacak kitalar felsefi bilgi ve dini bilgi..
Bunları tabloda görüyorsunuz.

Günlük bilgi lafzının mecazi ve hakiki.. manasının harfi ve ismi olduğu bir BEYAN

Son bin beşyüz yılda ve özellik son üç yüz yılda BİLİMSEL BİLGİ bütün kuram ve kurumlarıyla ortada.. içinde bulunduğumu 21.yy da da bilgisayarlardan sonra YAPAY ZEKAYI inşa etmeye başladır.

Günlük bilginin nasıl MANTIĞI bulunursa bilimsel bilginin de MATEMATİĞİ bulunur. Bilimsel bilgi, günlük bilgiden çıkmıştır.. çünkü matematik mantıktan doğmuştur.

Bunu bilen biliyor.. bilenler de bilmeyenlere anlatsın.. zaten anlatıyor ki biz de onlardan öğreniyoruz.

Günlük bilgi ve dil diyoruz. İLİM ve LİSAN da diyebilirdir. Science ya da Language demekle de mahiyeti kaybolmuyor.. çünkü isimlerin değişmesiyle gerçekler değişmez.


BEYAN'ın altına İMAM üstüne de KİTAB yazarsak ne olur ?
İmamı mübin ve kitabı mübin olur. Kitabın altına KALEM ve imamın üstüne de KELAM yazsak mes'ele daha açık olur.


KİTAB

Kalem

BEYAN

Kelam

İMAM


Günlük bilgi hepimizin dilinde olan bilgi.. oysa uzmanların bilgisi herkesin bilgisinden fazla özelleşmiş ve uzmanlaşmış ve ihtisaslaşmış bilgidir. Hatta her bir ilmin ayrı bir dile bulunuyor. tIBBIN dili astrnomiye benzemez.. Astrnominin dili SOSYOLOJİ nin diline benzemez.

Hatta imama Nursi Ayetülkübra ve Hülasütülhülasa yapıtlarında her bir ALAN için ayrı bir lisan diyerek ve o alanın ve lisanın kelimeleri belirterek konuşturuyor. Örneğin GÖKLERİ yıldızlar ve gezegenler ve aylarla.. YERİ dağlar ve denizler ve nehirlerle..


Günlük dil NASIL sorunun yanıtıdır.. sayısal kaç ve sözel hangi suallerini cevabladığınızda günlük konuşma yapmış olursunuz.

Bilimsel dil nasıl sorunu sorar.. ancak nicel taneler ve nitel özelliklerle ilgili matematiksel ve mantıksal hesaplar yapar.

Günlük dil ve bilimsel bilginin üstündeki FELSEFİ bilgi ile DİNİ dil ile NEDEN ve NİÇİN sorularını yanıtlarız.


Kainat ve insan, nereden geldi nereye gidiyor onu sorarız.. bazıları insan kainattan geldi.. ya da kainat insandan geldi.. gibi KISA ve YALIN yanıtlarla yetinebilirler.. Evrim masalına ve Yaratılış öyküsüne bel bağlayabilirler.. ancak ben evrim ve yaratılıştan çok masal ve öykü ile ilgileniyorum.. doğru ve gerçek kadar oyun ve öykü de önemli ve değerli var oluşlar. Ancak bizim HİKAYE diye bilgileri ve düşünceleri ve konuşmaları küçümseme eğilimimiz bulunuyor. Üstelik masal ve misal olmadan da bir konuyu anlamamız olası değil.. BENZETME olmadan şuradan şuraya gidemeyiz. Bilinenden bilinmeye bir adım dahi atamayız. Fakat sözcükler çok olunca sözler de fazla açık ve seçik olmuyorlar.

şimdi yorgunum..

Sağlıcakla kalınız.

osmanziya 02.04.2024


https://www.youtube.com/watch?v=k2QgPzi3dPc

Bunu Anlarsanız Her Şeyi Anlarsınız! Parçacık Fiziğinin Standart Modeli

Barış Özcan

Çok güzel hazırlanmış bu videoda MADDE anlatılıyor.. Maddeyi anlarsanız manayı da anlarsınız deniliyor. İnsan maddeden manaya ya da manadan maddeye giderken yani bilinenlerden bilinmeyenlere yürürken hep BENZETMEDEN yola çıkarlar.. yani dedüksiyon ve indüksiyonun temeli olan ANALOJİ ana rehberimiz ve başat bilgi seyisimiz ve atımızdır.. sürücümüz ve aygıtımızıdır.. driver ve divice sımızdır.Bu nedenle MADDEYİ anlayan maddi ve manevi her şeyi ANLAR denilmek istiyor. Biz de buradan bir çıkarma yapalım; günlük dil ÇEKİRDEK W ve Z güçleri.. bilimsel bilgi radyasyonun ÇEVRE elektromanyetik EM gücü.. dini bilgi ise ÇEKİM gücü.. daha grivitasyon parçacağı bile bulunamadı.. FELSEFE ise Higgss bozununun hayali peşinde koşan bilgi..

Brian GREENE.. nihai kuram olarak düşündü sicim kuramını evrenin zarafeti ve dokusu kitaplarında harika bir şekilde popülize ettiği bir bilimle anlatıyor. Aslında bu bilimsel bilgi değil felsefi bilgi..

Günlük bilgi, bilimsel bilgi.. felsefi bilgi.. hangisi olursa olsan.. BİRLİĞİ aradığı sürece her konu , her alan.. her katman "sahte"DİN haline gelir.

Osmanziya 02.04.2023 16:35     



Düzenleyen osmanziya - 02-Nisan-2024 Saat 16:36
IP
<< Önceki Sayfa   2
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk