Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Yöntembilim | |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4325 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 06-Temmuz-2025 Saat 00:59 |
Yavuz Tellioğlu paylaştı..
![]() YONİ: RUHUN KUTSAL MAĞARASI 🌸 Yoni… Sanskritçede "kök", "kaynak", "rahim" demektir — Ama yalnızca bedensel bir rahim değildir o; O, evrenin dişil kalbidir. Yaratan, barındıran, dönüştüren… O bir kapıdır — sadece hayata değil, ilahi olana açılan. Her kıvrımı, evrenin gizemli sırlarını taşır. O mağarada ne saklıdır bilir misin? Karanlık değil, ışığın kendisidir. Çünkü orada ışık tohumu düşer karanlığa, ve yeni bir ruh uyanır. Yoni, Tanrıça'nın oturduğu taht gibidir. Shakti orada dans eder, Lotus orada açar taç yapraklarını. Orası yalnızca doğumun değil, uyanışın merkezidir. Yoni’ye saygı duymak, varoluşun dişil ritmine teslim olmaktır. Onu anlayan, yaşamın dilini çözer. Yoni'yi hisseden, kutsal olanın nefesini duyar içten içe. O, nefsin çözüldüğü, ruhun yüceldiği noktadır. Orada zaman yoktur, yalnızca “şimdi”nin sonsuz döngüsü vardır. Bir dua gibi, bir nefes gibi, yoni, sessizce konuşur arif olana: “Benim içimdesin… ve ben senin içinde.” Yavuz TELLİOĞLU dedim ki: Paylaşım için teşekkür ederim.. bizler mağaralardan mağazalara geçerken analitik düzlemi kullandık.. 17 bin yıllık turk kültüründe damga (+) işareti bulunuyordu.. ISPATLANABİLİR sentetik geometriden HESAPLANABİLİR analitik geometriye Descartes ile geçildiğinde çağdaş bilim ve felsefeyi başlatmış olduk.. dil bilime ve din hukuka intikal ettiğinde epA güç yeni bir "SURET" aldı.. bunu sağlayan skA gür yani şekil ne idi.. şeklin suretten farkı ne idi.. şekil ve suret arasında olan ne idi.. bu da bize n cisim problemine getirdi.. yani üç cisim problemi.. sorunun konusu konuşmanın kendisi idi.. şimdi de üç konuşma mes'elemiz bulunuyor: SÖZ Tanrı'nın mı.. insanın mı.. makinenin mi ? Yön.. kaynak.. kök.. rahim.. cihet.. vech.. bize bir ÖN gerektiriyor.. ki GÖNÜL orada olsun. Yaş-am'ı AM-aç edinerek başladığımız işe AR-aç'a çevrilir.. çeviriden eviriye.. şehvetten şefkate geçeriz. Bundan sonra sıra ar-aç'ı AD-aç etmeye gerekir. Üç tane AÇ'ımız bulunuyor. Bunları nesne ve kimse bileşenlerinden oluşan ÖZNE'yi ad yolcusu ve ar yükü yüklenmiş bir AT'a çevirerek yaptık. osmanziya yontembilim.com ![]() Her ne kadar çift yürüsek bile tek geldik tek gideceğiz.. ikilikleri unutacağız.. iyilikleri unutacağız.. ihanetleri unutacağız.. kötülükleri unutacağız.. birliğin huzurunu özlemiş olarak.. ancak bize yine de ikiliğin yeniliği ve tazeliği ve özgürlüğü verilecek.. birliğin sonsuzluğu ve huzuru ve özdeşliği bozulmadan.. İnşaallah. Düzenleyen osmanziya - 06-Temmuz-2025 Saat 01:30 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4325 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
kuşku ve sıdk yöntemlerinin alanlari cuz'i ve küllidir.. bunu bilgi ve inançla kariştiririz cogu zaman..
Kuşku YÖNTEM sıdk cüz'î ALAN kulli gibi bir baglanti kurmuştum 1980 lerde delile dayanan dava ile ISBAT'ida her ikisi için gecerli gormuştum. Ancak daha sonra isbst ile iknayi.. yani sabit bulma ile yakin olmayi birbirinden ayirdim. Örnegin Tanri'ya Iman gibi kulli hatta mutlak bir konuda kanaatiniz olmasi ayridir. Adem ile maymun arasinda tereddude düşmeniz ayridir. Bu konuda Kur'ani Mu'cil-beyan in ayetlerini degerlendirmeniz ayridir. Rshmetli Nurbaki Hoca derdi.. Adem a.s. ile tanişmaniz gerekir. Şubhe USUL sidk Bilgi DUŞUNCE Inanç Cuz'î ALAN Küllî Alan olarak KEMMIYET bakinindan cüz'i ile külli arasinda FERDÎ bulunur klasik MANTIK bunu görmez..KEYFIYET bakimindan menfi ve musbet arasinda TAHDIDI yani SINIRLILIK bulunur klasik mantik bunu da hesaplamaz.. zaten hesab.. hendese matematik MANTIKTAN çikmistir fakat ondan farklidir. Hatta matematikten cikan ISTATISTIK bile kuru mantik ve matematik degildir. Ancak mantik bunlarin hepsinin reisidir. Mantiksal külliden başka câmi.. mutlak.. gurupsallik gibi başka kavramlar.. itibar ve ihdas ve imkan gibi konularda bulunuyor Zeki ve aptal oluş ise bambaşka bir durumdur. Kaba benzetmelerle bir yere varamayiz. Saygilarimla osmanziya yontembilim.com |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |