Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: istikamet(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: istikamet
    Gönderim Zamanı: 22-Nisan-2010 Saat 12:31

YSTYKAMET

 

ISTIKAMET dizini içindeki dosyalar

Müstakim do?ru ÇYZGY,  münhani e?ri ÇYZGY demektir.

Öklid geometrisine göre iki nokta arasynda en kysa YOL do?ru çizgidir.

Bu çizginin özel bir ady var e?er bir yön belirtilmi? ise; VEKTÖR.

Müslüman günde en az kyrk kez “ihdinâ-s-syrat-ELMÜSTAKYM” duasy yapar.

Nesnelere faktör, kimseler aktör denilir ve  bu ikisi bir yol, bir çizgi, bir vektör çizer.

 

Kimselerin menbay / kayna?y hedefe / ere?e götürürken çizdikleri yola istikamet diyebiliriz.

Kimi uzun yoldan götürür, kimi kysa yoldan götürür, kimi orta yoldan götürür.

Kimi ise bunlaryn hiç birini ba?aramaz  araç ve gereç kayna?ynda takylyr kalyr.

 

Hedefe do?ru sürekli yürümek istikrardyr, hedeften sapmakta inhiraf.

O zaman istikamet ya istikrar üzere olur ya da hedeften inhiraf eder.

 

Her ne kadar burada genel olarak kaynak ve hedeften bahsetmi? isem de

aslynda ba?taki menba ile sondaki erek,

genel olarak, somut ve ölçülebilir varlyk ve olaylardyr.

Bir e?, ev ya da araba almak

Bir partiyi iktidara ta?ymak.

Bir ?irketi ilk be? yüz içine almak.

 

Somut olmayan gayeler, emeller ve  hedeflerde vardyr.

Müslüman olarak ölmek.

Haysiyetli ve onurlu bir ki?i olarak ya?amak.

Faziletli ve erdemli  bir insan olarak tanynmak.

 

Benim hedefim olan yontembilim projesi ise

bu iki tür  maddi ve manevi hedefler arasynda orta bir yerdedir.

Bu iletinin tablolarynda manevi hedeflerin resmi çykarylmy?tyr.

 

Hedefe giderken irade dy?y faktörler nedeniyle sapmalaryn olmasy normal ve do?aldyr.

Önemli olan geriye dönmeden ileriye gitmeyi sürdürmektir.

Yleri gitmek için gerekli önlemleri basiretle almaktyr.

Yanly?ta ysrar etmeden dönmektir.

Yalana hiç tenezzül etmemektir.

 

Hedefe eri?ildi?inden artyk o hedef bir menba, bir kaynak, bir araç ve gereç

haline gelir ve yeni bir hedefe yol açar. Bu yönüyle hedefler bitmez.

 

 

Müslümanyn iki hedefi var biri iç fetih, biri dy? fetih.

Yç açylyma RIZA-yy Ylâhi, dy? açylama ilâ-yy Kelimetullah denir.

Bu “biz” olmak ve “Salih” bulunmak demektir.

Müslümanyn iki kayna?y var hedefine giderken:

NAMAZI ikame etmek ve ZEKATI ita etmek.

Üçüncü bir faktör olarak SABIR emredilir.

 

Bu gidi?te;

Master kök; ilim ve iradedir.

Slave dallary ise istidat ve imkandyr.

Nakit ve vakit iki faktördür.

Salah ve syhah ise iki sektör.

Motor bedendir, vizör ise beyin.

Ruh bunlaryn hepsini istihdam ve istimal eder.

E?er nefsin sapmalaryndan ba?arabilirse…

Akyl ve kalbin yardymyny alabilirse…

Ve Allahyn muvaffak etmesiyle.

Allah bizi ve sizi istikametten ayyrmasyn. Amin.

 

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

.

 

NOT:

 

Ystikametin geriye dönmeden ileriye gitme manasyny destekleyen di?er bir anlamy da duygularyn çok sycak ve çok so?uk iklimini ortalayan ylyk ylymly bir mevsim içinde bulunmaktyr. Yani kuvveleri tefritli ve ifratly farttan uzakla?tyryp hadd-y vasat içinde bulunan iffetli, ?eceatli ve hikmetli bir fytratta ya?amaktyr. Bu istikametin adyna da sünnet-i seniyye denilir. Bu hal-i salah  irade ile ayakta tutuldu?undan bu duruma da istikamet denilmi?tir.

 
 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

 

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

www.osmanziya.com

www.mustafabugucam.com.tr

 

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 



Düzenleyen osmanziya01 - 23-Nisan-2010 Saat 12:18
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 23-Nisan-2010 Saat 12:16

  

Tefekkürde enfüsî daire yani iç çembere vahdete, afakî daire yani dy? çember kesrete götürür.

Fakat zikirde ve amelde nefsin çemberi içinde kalmadan dy?ary çykmak için, ben de?il biz olmak için içeriden dy?aryya do?ru bir istikamet tutturmak lazym, diye dü?ünüyorum.

 

Yç çember: YLYM VE AMEL ekseninde  küfür, hata, kizb, sina dörtgeni…

Dy? çember: YMAN VE YHLAS ekseninde iman, sevab, sydk ve takva dörtgeni.

Bunu a?a?ydaki tabloda görüyorsunuz.

 

Nefsin tezkiye ve tathiri içeridekileri dy?arydakiler ile de?i?tirmek.

Ba?ka bir anlatymla iç daireden dy? daireye do?ru bir hareket ba?latmak ki bu istikamettir.

 

Bunlar nasyl olacak ?

 

O zaman ortadaki yatay eksene bakyn:

 

Emr ve sui ile hüsn ve safi.

 

Yani nefsin tasaffi etmesinde emr-i sui’nin üzerine üzerine gidilecek.

Nefis ne derse tersini yapmak.

Nefsi tebrie ve tasdik ve tatbik etmemek.

Y?te bu kolay bir i? de?ildir.

 

Nefsin bir ayady var bir de fuady var.  

Ayad eller demektir göz ve kulakla birlikte.

Fuad gönül demektir nazar ve niyetle birlikte.

Ayad tasarruf eder fuad ise tasaddur eder.

Yani eller kullanyr gönül ise çykaryr.

Eller namaz kylar ve zekat verirse, gönül tefekkür ve tezekkür ederse

nefis böyle perdahlana perdahlana gözü güzel bir mercek olur, uzak görür.

Yani içinden dy?aryya do?ru yürür.

Amma iyilik ve güzelliklerle öre öre.

?imdi ben sizi tefekküre ça?yryyorum ve bunun için yazarly?a katlanyyorum.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

NOT: Yazarlyk yazdyklaryny yapma anlamyna gelmez fakat o dü?ünceyi verir.

Yapmady?yn bir i?i söylemeyeceksin yani yalan demeyeceksin. Fakat ?u da bir gerçek ki gözün gördü?ü her ?eye elin dokunmasy gerekmez. Yazanlar dü?ündüklerini söylerler yaptyklaryny demezler e?er deseler yazar olamazlar. Çünkü çok yapanlaryn yaptyklaryny söylemeye vakitleri olmuyor.Y?te yazarlar o bo?lu?u dolduruyorlar. Biraz yazarlyk yaptym da kendimi savunayym dedim.

 
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk