Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: SIRAT VE DUSTUR Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2632

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: SIRAT VE DUSTUR
    Gönderim Zamanı: 04-Mart-2024 Saat 11:17


FATİHAYI ŞERİFE ANAHTARI

04.03.2015
Dokuz sene önce
OSMANZİYA OSMANZİYAOĞLU
Masalar.. kasalar.. yasalar.. kalıcı ve fakat kişiler geçicidir.
koşullar ve kurallar.. yasalar ve yasaklar.. kasalar ve masalar.. bağlantılar ve bağlar bir derece kalıcıdır ve fakat insan ömrü pek geçicidir, demek daha geniş ve daha uygun olu
Abdulhakim ALTUNTOP

Eyvallah.. kişiyi sıfırlamak olmaz.. ancak kişi kendini sıfırlayabildiği zaman değer kazanıyor Özbağlı Abdülhakim Altuntop kardaşım.
Mustafa BUĞUÇAM
"Cesedi ruhun emrine vermek lâzımdır. Ruh, cesedde bulunduğu zaman, cesed onun için bir mekândır. İkisi birlikte dünya mekânındadır. İnsan, ruhu ile, cesedi ile bir mekândadır. Amma aslen ruhu ile de lâ mekândadır..." Buna ne dersiniz Sayın Mustafa Buğuçam.
Selim ATEŞ








Kıldan ince ve kiliçtan keskin sirat yolunu SARI LEVHAYI önce patika sonra yol sonra taşyol sonra asfalt sonra cadde KULvari sonra otoban BULvari olarak çizdim duşunen insanlar arayan islamlar için.. bir yerde HATA bulunuyor.. onu çozemedim. Osmanziya
Tablolarin elbette bir sira numarasi bulunuyor.. gecenin altinda onlari şimdilik yerleştiremedim.. gunduz işiklariyle duzeltirim Inşaallah.. AllaH lafzinda "alla" sesinda "ILLA" bulunuyor ve geriye sadece HE ve Hüve ve Hüdâ kaliyor ve ayni zamanda HANNAS'in bir HUDA'si olabiliyor.

"Huda" denilen ayirdinda olunmayan KENDINI KANDIRMANIN nin nasil bir hidayet ile karişan bir hile ve seker ile etkili olan bir meker ve yaris ile girişen sinav oldugunu BAKARA suresinin ilk sayfasindan biliyorsunuz.

Bugun bunun etkili bir ornegini Hatun ile gorduk ve ürperdik.

Hatta Hanim ona bu Şeytanin tâ kendisi dedi. Bende ona hayir bu HANNAS'in bir talebesi.. asil Şeytan olarak kendimizden çekinmeliyiz dedim. Çünku icimizdeki SİN sırri.. Hur . ruH projesini Bir . raB programinda farkinda bile olunmadan HB perdesinden SEVGININ bilgi kontrolunden çiktigini gorursunuz.. yarin SEVGI kitabinda haberiniz oldugunda anlayacaksiniz.

Bu bakimdan Ziya SELÇUK'un BOLUNMUŞ DUNYA kitabina gereksinim olacak.




SIRAT


   





SIR.at yani YOL anlamindaki bu sözcuk mezheb.. meslek.. meşreb.. okul.. ekol..izm.. gidiş.. yuruyuş.. ilerleyiş gibi çok anlamlari ifade ve ibare ediyor. Fatiha-yi Şerifede IKINCI KEZ ifade edilen iyya.. ke.. sirat kelimelerinin üçuncusu.
sır.AT kelimesi suret.. surat.. sıra.. süre.. sureç.. gibi Guzel Türkçe'mizde kullandigimimiz SIRLI sözcükleri barindiriyor. Burada sözcugun sı.rat hecelerinin seslerini yazili ibare ettigimizde ondan AT harfleriyle ifade edilen TAŞIYICI anlamini çikariyoruz.








Gunumuzde..araba at'ı geçti. DORT Tekeri takıp motoru bindirdigimiz bu otomobilleri yine beygir ve AT ( horse ) gücüyle ifade ediyoruz.

Her ne kadar araba ati gecti desek bile at ve araba arasinda fonksiyon ve işlev farki suruyor. At motor haline gelip yine arabanin içinde at gibi arabayi taşiyor.
SIRAT kelimesi yerine bazen SEBIL sözcugu de kullanilir.. belki başka kelimelerde hakiki veya mecazi anlamda kullaniliyordur.







SIRAT sözcugu Yol.. yön.. yan.. yordam.. yorulma.. yorum. yöntem.. yönetim gibi çesitli anlamlari ve turlu baglamlari.. eski tabir muteaddid ve muhtelif mânà ve mâsadaklari olan bir kelimedir.

Fatiha-yi Şerifeye yakişan bu zenginligi ve farkliligi ve çeşitliligi.. zaten her bir kelimesi HAYY sırrına mazhar Kelimat-ı Kur'aniyyec ve Hurufat-i Kitabiyye içinde özel bir yer aliyor.







Onu tum sorulari ve sorunlari.. ifade eden METAFIZIK bir yakari.. butun katmanlari ve konulari.. ibare eden PARAPSIK bir yalvari.. emellerden ve amellerden dogan ELEMLERIMIZI.. ZORLUKLARIMIZI.. ilam eden.. DERTLERIMIZI.. ÇIĞLIKLARIMIZI.. ÇAGRILARIMIZI.. ilan eden.. bir terennüm olarak goruyoruz.
Bu SIRAT sayfasi SARI ÇIZGISI etrafinda toplanan sözcukleri hocalar ve yazarlar gibi hazir ve sehil vaziyette ANLAŞILIR yazmak ve yapamam.. onu siz okuyacak ve duşunecek.. anladiklarini eleştirecek anlamadiklarinizi soracaksiniz.
Bu karanlik Sırli AT tablosu.. once başlat sonra bitir BAŞAT YASASI içinde yer alan arastir ve gelistir giristir ve sürdur yasainda yer alan deneme ve yanilma KANUNUNDAKI duzenleme ve degistirme ile düzeltme ve denetlemeyi kapsiyor.

Iste bu tarzi nazar ve tavri niyet ile biz Fatiha-yı Şerife ile dai ve dertlerimizi dökuyor.. Zammi Sure ilede onlarin devalarini ve çarelerini aliyor ve ariyoruz.

Hamd davasi ile KALITELI mal ve hizmet sunumu ve arzi yapmayi.. hüda duasi ile KARAKTERLI fazilet ve kemalat serimi ve teşhiri etmeyi.. surduruyoruz.


DUSTUR


Sorunu 12 tablonun hasılası olan buraya yüklenen t=dustur TABLO'su ile çözdük.. amma nasıl ? Önce DÜSTUR kelimesini bularak KAİDE'nin çoğulu kavaid kelimesinin ikinci kez kullanımını kaldırdık.. sonra Ankara 1974 basımı TDK Sözlüğü ile.. sözlükte DÜSTUR maddesindeki anlamları burada da gösterdim. İnsanların yaptığı yasaklar dizgesinin ve şeriatın.. bir düzgüsü (düstüru) ve bir yaptırımı (müeyyidesi) bulunuyor. Tabloda bütün bağlantılar gösterilmiştir.












Anladım teşekkür ederim. İŞLEYEN DEMİR PAS TUTMAZ. Yerden göğe kadar haklısınız. Ancak benim sözünü ettiğim bağlam farklı.. en çok kullandığımız bilgi aygıtı benzetmedir ve fakat bizi en ziyade yanıltanda yine benzetmedir. Hatta mantıktaki tümden gelim (deduksiyon, istintaç) ve tümevarım (indüksiyon, istikra) yollarının esası ve kökü de bu analoji (temsil, benzetim) dir. Benzetmeden başka bir marifetimiz olmaz zaten ve bu nedenle her sakallıyı babana benzetme deriz çocuklar için. Bu mantıksal yollar olan şekiller bizim kafamızın içindedir.. dışarıya onu yansıtırız. Dışarıda olanlar için kullandığımız meyz ve mezci bile bu tahlil (analiz) ve terkibe (senteze) e benzetiriz. Konuyu aydınlatan bir örnek vereceğim. Dışarıda yineleme ve yenileme ile beraber değişim ve dönüşüm bulunur.. yineleme yenilenirse DEĞİŞİM.. yenileme yinelenirse DÖNÜŞÜM olur. Ancak her halü karda YİNELEME ve TEKRİR kalır. Değişmeyen tek şey değişimdir HERAKLİT savına karşın yokluk yoktur varlık vardır PARMENİDES savı gelir.. ki bunun ne anlama geldiğini yukarıdaki değişim ve dönüşüm OLGUSU ile anlattım. Konu daha derin bir yere gider.. Örneğin Aynı Fatihayı Şerifeyi sürükli yineler ve okursun lakin Zammı sure de sürekli yenilenir ve değişir. Neden çünkü FATİHA-YI ŞERİFE ile sürekli bilinenlerden bilinmeyenler yani sorular çıkarsın.. zammı surede senin bu soruna yanıt verir.. Eğer HAYY sırrına mazhar Kelimat-ı Kur'anı okuyorsanız. Aksi halde EZBERE okunan mantralar ve zikirler insande tefekkür çiceklerini açmazlar. Bütün bu sonuçlar çağımızda yapılan Tanrı tanırlar ve Tanrı tanımazlık savaşlarının Tanrı Tanıklik ve Evren Bilirlik noktasına çekilmemesi.. Bilimcileren HİKMETE ve dincilerin AHLAKA geçememesi.. kuru bilimi ve sığ hukuku ileri sürmeleri.. Biz YBA ile her şeyin yeniden başlatmayı önerdiğimiz halde zati aliniz dahil kimse bu işe sıcak bakmadı. Çok müslümana Fatiha-i Şerife ANAHTARI çağrısı yaptığım halde gelmediler ve biz sürekli yakınan konumundan kurtulamadık. Sızlanmakla zafer kazanılmaz der Haluk TATAR. Hazır açık ve seçik sehil yani anlaşılır yazarak okur ve öğrencilerini düşünmekten uzaklaştıran yazır ve hocaların bir istisnasını Ziya SELÇUK'un BÖLÜNMÜŞ DÜNYA kitabında buldum. Yirmini güne yakın bir zamanda dün bitirdim ve sayfalarımda da tanıtıyorum. O da sizin gibi açık ve seçik yazmış.. ancak kendisinin kitabında vurguladığı gibi çözüm böyle açık ve seçik yazarak hazır yemeklere alıştırmak değil okuyucuyu ve öğrenciyi .. onu mutfağa götürerek yemek pişirmeyi öğretmek.. sonuçta artık okullar değişecek.. kuru eğitim ve öğretim.. öğrenmeden öğrenmeyi öğrenmeye geçeli yeşerip yaşardığı halde.. bu yaşlılığı sürdürüyoruz.. yetmişimize geldik halde yetişmek için bir başvuru yaptıramadık.. bunu bırak hala tablolarımı anlayanların eleştirilerini ve anlamayanların sorularını alamıyorum.. ona yanıyorum. Sonra diyorlarsa.. sen habire konuşuyorsun.. hiç dinlemiyorsun 🙂 Haklılar.. lakin benimde bir inadım var.. sizin gibi açık ve seçik yazanlara kulağımı kapatıyorum Azizim. Sağlıcakla kalınız.


osmanziya

04.03.2024
ÜÇKUYULAR izmir


Düzenleyen osmanziya - 04-Mart-2024 Saat 12:05
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk