Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: ozne Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2632

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: ozne
    Gönderim Zamanı: 06-Mart-2024 Saat 00:54
İNSAN HAKKINDA


Bu vesile ile belirtmeliyim ki kabaca şöyledir.. böyledir.. deyip DIR DIR etmenin bilimsel değeri bulunmaz. Kurgusal bir anlatım. Düşüncelerimi belirtmek KAİNAT ve İNSAN konusunda görüşlerimi ANA HATLARIYLA söylemektir. Bilim oturduğun hukuk durduğun yerde yapılmaz.. dünyandan çıkıp.. doğanın ve toplumun içine girip.. tarihin bulunduğun zamana kadar getirdiği birikim ve kazanımlardan yararlanıp bir sorunu çözen.. bir konuyu çözümleyen.. tasarlar ve kararlar ortaya çıkarmaktır. Ancak bu ayrıntılı alanların her birinin bu gün öyle muazzam bir birikimi ortaya çıktı ki hepsini bilmek bir adamın gücü dışına çıktı.. çeşitli ihtisaslar ve türlü uzmanlıklarla ALAN BİLGİLERİ ortaya çıktı. Bununla berber bu çeşitlilik ve türlülük içinde KAYBOLMAK sorunu da doğdu.




İşte YBA bu sorunu çözmek için ortaya konulan bir çalışmadır. Her şeyi herkes gibi bende bilemem.. fakat bilmedin ve alan bilgisine sahib olmadığım konuda da konuşmam. Fakat konuşmaya cür'et ve konuşmaya cesaret edenlere çağdaş sosyal medya imkanları içinde açılan SAYFA KANALIMDA Yöntem Bilimsel Analizi tanıtmaya (reklama) ve beğendirmeye (propaganda) çalışıyorum. Bu da ister istemez kendimi beğendirmeye dönüşüyor. Evvelsi gün bir ÇAĞRI yaptım.. ağrılarımı belirtim.. insanın ağ'larının aç'ılması ve nasıl AĞAÇ olduğunu anlatmamın kendimi tanıtma ve beğendirilmesiyle ilgili olmadığı çalıştım.




KVN ve İNS.. tekvin sıfatı ile tedvin sıfatını anlamak için doğadaki YARATILIŞ (halk) ile insandaki BUYURULUŞ (emr) birbirinden ayırmak gerekiyor. LEHULHALK VELMR ayeti asar-ı kainat ile ayan-ı insan arasında bulunan AYAT'ı belirtiyor ki bu ayan.. asar.. ayat'tan başka bir de AMAL yani emeller denilen bir halimiz bulunuyor. Zaten amellerimiz ve emellerimizden ELEMLERİMİZ çıkıyor.. işlerimiz ve isteklerimizin çekişmesi ve çakışması ve çatışmasından acılarımız doğuyor.. ben tutup bunların edabiyatını yapıp YAZAR olmak yerini insanin kendini anlaması için gözüne tablolar sokup duruyorum.. amma insan sadece baş gözünden ibaret değil ki bir de üçüncü iç gözü bulunuyor ve bunun da türlü türlü adları ve işleri oluyor. Dışarıdaki her bir ayrıntılı bilmeye çalışan insan kendini gelince bu iç ayrıntıdan fazla hazzetmiyor. Keyfetmiyor. Zevk etmiyor. MESRUR olmuyor.


osmanziya
https://www.yontembilim.com/forum/Forum.asp

IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2632

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 06-Mart-2024 Saat 02:20
Bu ve önceki tabloda.. insanin.. nesnesinin amelleri ile kimseninin emelleri arasindaki gerilimin EMELLERINI taşiyan ÖZNE gostergelenmiştir.

Örnegin bir annenin emelleri ile bir karının emellerinin kesiştigi erkek adam yani bir ananin oğlu ve bir kadini kocasi olan kişi ayni ÖZNE ( subje.. zat) ayni zamanda kendi emelleri de bulunan bir kimsedir. Bu üçunun emelleri yanind amelleri de bulundugunu düşunursek 6 tane emeller ve amellerden oluşan aktorel faktörun bir BILEŞKESI bulunan bir VEKTOR olacaktir.

Şimdi emeller ve amelleri ELEMLERE indirdigimzde bu VEKTORÜ biraz daha yalin ama ayni zamanda yogun bir ÇİZGIYE donuştururuz.

Işte bu ERKEĞIN karisi ve annesi yaninda.. babası.. tabi kendisinin çocuklari.. eşinin yakinlari.. işinin patronu ya da amiri.. iş kendininse tedarikćileri ve musterileri.. ayrica dunyasinin elemanlari olan arkadaşlari ve dostlarini da katarsak.. hepsinin üstune partisinin bekledigi OY 'u da katarsak.. tüm bu EL-ÂLEM ne derin BASKISI.. mahalle baskisinda aşaği kalmayan bir AT.MOS.fer tazyikidir.

Işte benim tum bu tazyike karşi koyan bir kAN basıncim bulunuyor. Bu nedir ?

Gayemin gıdamı aşan gucu..

Insab bir kimlikle dogar ve bir kişilikle ölur ve geriye de bir öznenin bireyselliğini birakir.

Bu bir ipek böceginin lavra ve koza ve kelebek metaformazı ve metaforu ile gosterilebilir.

Çocukken larvadir.
Olgunlugun koza.
70 i geçtiginde..
Ya ölü lavra ya özgur kelebek...

Bu şeçim ipek böceginin kendisinin degildir. Onu kullananindir.

Kendisinin seçimi intihab ve ihtiyar ettiği amacinin aracıdir.

Bu gaye ve vasita.. sebeb ve netice illetinden yararlanan ve birbirine dönüşen menba ve hedef silsilesinden başka.. kozanin ipeksi ipliklerinden ORDUGU dantelin inşasinda kullandiği ENTELIDIR.

IŞTE bu gaye ve vasita ile kader kaza arasindami ilişki.. sebeb ve sonuç ile hedef ve menba arasindaki iliskiden daha derindir.

Ilkine sorunluluk geçimi.. ikincisine sorumluluk seçimi.. diyoruz.


IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk