Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: KUR'AN da NAMAZ... Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2632

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: KUR'AN da NAMAZ...
    Gönderim Zamanı: 07-Mart-2024 Saat 13:50
Değerli Kardeşim güzel bilgiler vermiş.. aslında namaz statiği (kıyam ve kade) ve dinamiği (ruku ve sucud) ile muhteşem bir yolculuktur. Namaz mü'min miracı bu demektir. Bunu anlamak ve yaşamak yaşamakta muazzam bir kazançtır. Aksi halde salatı borçtan kurtuluş görmek onu bir spor düzeyine indirir.. tefekkür ve tezekkür hazinelerinden yoksun kılır. Süre (zaman-vakit) ve Sıra (namaz-salat) arda ardan yürüyen yatay gidişi disipline eden ve düzene sokan bir SIR olan namaz hakikat-ı zaman olan kitabı mübine hakikat-ı namaz olan imamı mübine kavuşturur.. bilgisayarın donamımı ve yazılımın birlikteliği çalışabildiği gibi.. Ancak bu hem olmuyor elbette.. bir ömür bu gerçeği arayarak geçirmen gerekiyor.

Dinnur YAŞAR

kuran için en büyük ikincil bilgi demişsiniz. Birincil bilgi Levhi Mahfuz mu? Mesut YÜCETURK

dedim ki:

Levh-i Mahfuz.. METAFİZİK bir konudur. Yani gayba ilişkin bilgi.. şuhuda ilişkin bilgiler ise basar ve nazar birincil.. bunlara dayanan işaret ve delalet ikincil bilgi. Mutlak bir taraftan gelen bilginin izafi ve itibari ve ikmali ve itmami kısaca külli bir alandan gelen bilginin cüz'i bir alanda yansıması AKIL kabullenemez ve bunun içinde ilim değil iman söz konusu olur. Ben yere göğe sığmadım mü'min bir kulumun kalbine sığdım.. sözü.. ben kulumun zannı üzereyim.. kulum beni nasıl bilirse öyleyim.. sonuçta bizim a posteriori bilgimiz teraküm ve telahuka kısaca evrime bağlıdır.


Bununla beraber FELSEFE bilgi kuramında a priori yani yaratılıştan bulunan önsel ve doğuştan gelen kabli bilgileri de kabul etmiştir. Yani özdeşlik gibi özgürlük gibi.. mükemmellik gibi.. hiçleme gibi.. hepleme gibi bazı bilgilerimiz bulunmaktadır. İman da bu bilgilerin bize emanet olduğunu kabul etmektir. Zaten Kitabımızda İhlas süresine kadar edindiğimiz bütün bilgiler.. isimler.. sıfatlar. SIFIRLANIR. Bundan sonra İman ile okuduğumuz bütün konular teslim olan islam ile okuruz. İhlas gelince onlarda sıfırlanır. Muttaki olarak okumaya başlarız ki işte o zaman Kitab bize rehber olmaya başlar. Aksi halde tezattan.. tenakuzdan.. şüpheden.. meraktan.. sualden.. kurtulamayız. Enbiya 35 de bu iyilik ve kötülük ya da kar ve zarar O'na dönünce yani Ahiret başlayınca anlaşılacağını ve bu sırrın o zaman bir nebze çözüleceğin söyler. Yani artık din KURUMSAL değildir. Bireyseldir.


Her bilimin uzmanlığı olur dinin bulunmaz. Yani Ruhbanlık olmaz. Bu yüzden artık hahamların ve papazların ve hocaların devri bitti.. taş çatlasa elli yıl sürer. Bundan sonra ya insanlık düzelir.. ya 3.tür ortaya çıkar.. ya da kıyamet kopar. Şimdi söyleyin bu benim dediğim yorum ve tefsir nasıl bir bilgi; ÜCÜNCÜ TÜR BİLGİ.. işaretin tercümesi ve tasrihi değil.. delaletin tevili ve teşrihi değil.. anlattıklarım benim yorumum ve kimsede onu itibar etmek zorunda değil. Dediklerim çözümde göstermez.. sadece yuvarlak konuşur ve ileride dönük atmalardır. Fakat bizim konularımızı çözümleyen ve sorunları çözen bilim ve hukukun ikincil bilgileridir. Birincil bilgilerde.. dilin ve dinin ve insanın kökeni gibi.. felsefe konusudur insana pratik işe yarar bilgi vermezler. İşte bu bilim ve hukukun bilgileri zaman içindeki değişim ve gelişimlere karşılık vererek işimize yararlar.

Bununla beraber şimdi uzmanlık ve alan bilgilerinin bir sakıncası ortaya çıktı.. uzmanlarda papazlar ve hocalar ve yazarlar gibi otorite ve yetkilerini kötüye kullanabiliyorlar.. onların hazırladıklarından daha üst güç ve yetki sahibleri yararlanarak halkın özelliğini.. gizliliğini ve güvenliğini ellerinden alabiliyorlar. Fakat bu da olacak halkın REYTİNG gücü de sınavda.. mal.. bilgi.. karar bakımından yukarıdakilerin hızlı ve kolay ETKİ gücü.. yarışta.. bu da doğal ve normaldir.. çünkü KÜLTÜR ve UYGARLIK ancak böyle gelişir. Biz de bu arada ve fırsatta yaşadığımız sürece kendimizi geliştirmeliyiz.. samimi ve ciddi bir insan.. safi ve halis bir islam olmaya çalışmalıyız vessalam.


Osmanziya 07.03.2023


Mesut yuceturk
KURAN'DA NAMAZ
Kuranda belirtilen namaza geçmeden önce şu açıklamayı yapalım;
Resulün sıfırdan getirdiği bir ibadet yoktur, namaz, oruç, hac, zekât vs. gibi ibadetler ibrahim resulden ve öncesinden kalma uygulamalardır. Kuranda bu açıkça görülür. Bütün Resullerin tabliğ ettiği din islamdır. Bütün bu ibadetler önceki ümmetlerde ve cahiliye döneminde bilinmektedir. Namaz veya hac denildiği zaman o günün cahiliyesi bile neyin kastedildiğini anlıyorlardı. Bundan dolayı Allah bilinen namazı ilk defa farz kılıyormuş gibi değil ana hatlarını vermiştir.
Müşrikler bildikleri namaza, hacca vs. şirk bulaştırmışlardı, içini boşaltmışlardı. Allah Maun süresinde müşriklere hitaben "vay o namaz kılanların haline" der.
Resul bilinen namazın sadece Allah için ve dosdoğru kalınmasını tebliğ etti. Unutulmamalıdır ki; islam ve kuran ilk din değil son din ve kitaptır.
Namaz aynı zamanda tüm ümmetlerin taklit yoluyla günümüze kadar nesilden nesile getirdiği bir ibadettir. Çünkü tarihte ümmetin hiçbir zaman namazı toptan terkedip unuttuğu bir zaman dilimi olmamıştır.
Hiç kimse hadis kitaplarından namazı öğrenmez herkes annesinden, babasından, hocasından, çevresinden namazı öğrenir.
"Secdeye kapan ve rüku edenlerle birlikte rüku et."(Ali imran/43) bu ayet bile tek başına namazı öğrenmek isteyenlere yeter. Rüku ve secde denlerin yanına git ögren. Günde 5 vakit camiye giden biri namazın ne olduğunu bilir.
Hadis/rivayet kitaplarında tek tip bir namaz tarifi yoktur, bu yüzden mezhepler değişik şekillerde namaz kılarlar. Hadis kitaplarında farz namazların rekat sayısı da yoktur. Unutulmamalıdır ki en erken hadis/rivayet kitabı resulden 200 yıl sonra yazılmıştır. Hadis kitaplarından önce de müslümanlar namaz kılıyorlardı...
Namaz insanın Allah ile iletişimidir. Bu iletişimi belli kalıplara, belli çerçeveye hapsetmek yanlıştır. Allahın özgür bıraktığı alanları illa bir kalıba sokmak yanlıştır. Kişi rabbine kurandaki Allah'ı öven ayetlerinden ve kur'andaki dua ayetlerinden istediğini okur, rabbine yakarır, dua eder, istediği kadar namaz kılabilir. Mezhepler bunu belli bir kalıba/çerçeveye oturtmaya çalışmış, her mezhep kendi rivayetleri ile değişik şekillerde namaz kılmaktadırlar...
Toptan ideolojik hadis savunuculuğu yapacağım diye rivayet kitaplarını Kurana ortak koşanlar, Namazı bahane ederek Kuranı eksik görenler kafalarında fazlalık bulunduranlardır, dini kafalarındaki dine uydurmaya çalışanlardır.
Kuran merkezli düşünmek diğer kitapları reddetmek değildir, tüm kitaplara Kuran çerçevesinden bakmak, Kuranı ölçü almaktır demektir. Bunu yapabilmek için önce kuranı anlayarak okumak, içeriğine hakim olmak, biraz emek vermek gerekir.
Kuran akıl sahiplerine hitap eder...
De ki: “Siz Allah’a dininizi mi öğretiyorsunuz.? (Hucurat.19)
Kendilerine okunan kitabı sana indirmiş olmamız onlara yetmedi mi? (Ankabut.51)
Bugün dininizi tamamladım, nimetlerimin tamamını size bahşettim ve sizin için din olarak İslam'ı seçtim. Maide/3
KURANDA NAMAZ
NAMAZ VAKİTLİ FARZDIR:
Namaz, mü’minlere belirli vakitlerde farz kılınmıştır. Namaz vakitli farzdır. Nisa/103 (Kaza namazı yoktur.)
NAMAZ VAKİTLERİ:
Hud/114 İsra/78,79 Taha/130 Nur/58 Rum/17.18 Bakara/238
Bu ayetlerde 5 vakit namaz vardır, cümle içerisinde aldığı ek ve manasına göre salat, hamd ve tesbih kavramları ile ifade edilmiştir.
EZAN:
Cuma günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allahı anmaya koşun. (Cuma-9) Ezanın dayanağı bu ayettir. Çağrı için bugünki ezan uygulanmıştır.)
ABDEST:
Namaza kalkacağınız zaman yüzlerinizi, dirseklere kadar ellerinizi ve -başlarınıza mesh edip- her iki topuğa kadar da ayaklarınızı mesh edin/yıkayın. Eğer cünüp iseniz, yıkanarak temizlenin. (Maide 6/Nisa 43)
(Abdesti bozan şeyler wc'de yapılanlar ve cünüp olmaktır. (Maide/6)
MEKAN TEMİZLİĞİ:
(Bakara 125, / cin 18 / Araf 206)
Mekan temizliğinde maddi pisliklerden çok manevi pislikler önemlidir. Yani mescidin şirk içeren unsurlardan arındırılması daha önemlidir. Aksi halde Tevbe 107, 108'deki dirar mescidinden farkı kalmaz.
ELBİSE TEMİZLİĞİ:
(Müddessir/4)
NAMAZI NİÇİN KILARIZ:
"beni anmak/hatırlamak (zikretmek) için namaz kıl.” Taha/14 Ankebut/45, Ala/15
"Sabrederek ve namaz kılarak Allah’tan dua/yardım dileyin. Bakara/153
"Kitaptan sana vahyolunanı oku, namazı da dosdoğru kıl. Çünkü namaz, insanı hayâsızlıktan ve kötülükten alıkor. Ankebut/45
Allah için: Enam 162
NAMAZDA SES TONU:
Namazında sesini pek yükseltme, çok da kısma. İkisi ortası bir yol tut. İsra/110
HUŞU İLE NAMAZ KILMAK:
(Müminun/2)
NİYET:
O kalplerin içinde ne varsa onu da hakkıyla bilendir.(Fatır-38)
Kalbinden geçirdiğin senin niyetindir.
Zaten kıyama durmak bir niyettir.
TEKBİR:
Tekbir getirerek O’nun şanını yücelt. (iSRA/111)
Rabbini tekbir et (yücelt) (müddesir 3)
Rabbinin adını anıp namaz kıl...(A'la/15)
KIYAM:
Namazları ve orta namazı koruyun, gönülden bağlılık ve saygı ile Allâh'ın huzûrunda kıyam edin. (Bakara 238)
..Rabbine divan (Kıyam) dur, secdeye kapan ve rüku edenlerle birlikte rüku et.(Ali imran 43) (Hac 26, Şuara 218, Zümer 9)
"Rüku edenlerle birlikte rüku et."
Bu ayetler cemaatle namaz kılmaya da delildir, ayrıca bkz. Nisa102-103
KIRAAT:
Artık, (Namada) Kur'an'dan kolayınıza geleni okuyun.. (müzzemmil 20) (Taha 14, Ankebut 45)
RUKÜ - SECDE:
Ey iman edenler, rükû edin, secde edin, Rabbinize kulluk edin ve hayır işleyin ki kurtuluşa eresiniz.(Hac 26, 77)
..secdeye kapan ve rüku edenlerle birlikte rüku et.(Ali imran 43)
(Ayrıca bkz. Bakara 125, Fetih 29, Şuara 219, Zümer 9, Alak 19)
İKİ SECDE:
Gecenin bir kısmında ve SECDELERİN ardından da O'nu tesbih et.(Kaf 40)
TESBİHATLAR ve DUALAR:
Rabbinin o yüce ismini tesbih et.(A’lâ 1)
Artık Yüce Rabbinin adını övgüyle an! (Vâkı’a 74, 96)
O halde, Yüce Rabbinin ismi ile tesbih et. (Hâkka 52) (Kaf 40, Hicr 98)
DUA
(Bakara 45, 153 / Araf 29)
"Onların orada duası, “Allahım! Sen, her türlü eksikliklerden uzaksın!” Birbirlerine esenlik dilemeleri de “Selâm” şeklindedir. Onların son duaları şudur: “Bütün övgüler âlemlerin rabbi Allah'adır.” (Yûnus/10)
İnsan namazda dua veya Allahı öven ayetlerden dilediğini ve kolayına geleni okuyabilir. Fatiha suresi Allaha övgü ve dua barındırdığından okunması güzeldir. Kişi namazlarında duaları anlayarak ana diliyle de okuyabilir. Namazda esas olan ne dediğini bilmektir.
KA'DE (OTURUŞ):
"Onlar ayakta, oturarak ve yanları üzerine yatarken Allâh'ı anarlar, göklerin ve yerin yaratılışı üzerinde düşünürler.(Ali imran 191, Nisa 103)
KIBLE:
(Artık) yüzünü Mescid-i Harâm tarafına çevir. Nerede olursanız, yüzlerinizi o yöne çevirin.(Bakara.143,144,149,150)
NAMAZLARDA REKAT SAYISI:
"Cephede sen de onların arasında bulunup da onlara namaz kıldırdığın vakit, içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun. Silâhlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secdeye vardıklarında (bir rekât kıldıklarında) arkanıza geçsinler. Sonra o namaz kılmamış olan diğer kısım gelsin, seninle beraber kılsınlar.
Namazı kıldınız mı, gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yan yatarak hep Allah’ı anın. Güvene kavuştunuz mu namazı tam olarak kılın." (Nisâ-101/102/103)
Nisâ-101/102/103 Ayetlerde tehlike anındaki namaz anlatılır. 1 rekattır. Yine bu ayetlerden anlaşılıyor ki tehlikede olmayanlar namazı 2 rekât kılıyorlar. Her vakit namazın orjinali/en azı 2 rekâttır. 2'den sonrakiler nafile namazlardır. Ayrıca sünnet diye bir namaz çeşidi yoktur. Farz vardır nafile vardır.
Cuma günü Cuma/öğle namazı farzıda 2 rekat kılınır. Herhangi bir vakitte 2 rekat farz kılan kişi o vaktin namazını kılmış sayılır. Namazın üst sınırı kişiye kalmıştır. Savaş, düşman saldırısı, korku tehlike gibi durumlarda namaz kısaltılarak 1 rekat kılınabilir.
ÖNCEKİ ÜMMETLERDE NAMAZ:
İBRAHİM nebinin namazı
(Enbiya 73, Bakara 125, Hac 26, İbrahim 37,40,41)
İSMAİL nebinin namazı
(Meryem 55)
HUD Nebinin namazı
(Hud 87)
DAVUD ve SÜLEYMAN nebinin namazı (Sad 18, Enbiya 79)
MUSA nebinin namazı
(Taha 14, Yunus 87)
ZEKERİYYA nebinin namazı
(Ali imran 39)
İSA nebinin namazı
(Meryem 31)
MERYEM as'ın namazı (Ali imran 43)
LOKMAN as'ın namazı (Lokman 17)
Ayrıca bkz Meryem 59, Bakara 239, Maide 12, Bakara 83, Ali imran 113
Önceki ümmetler namazı zayi ettiler. Yani namaza şirk bulaştırdılar, amacından saptırdılar. (Meryem 59)
GECE NAMAZI:
Farz değildir, nafiledir. (Zümer 9, İsra 79, Müzzemmil 2, 20)
BİNEK ÜSTÜNDE NAMAZ:
(Bakara 239)
CUMA TOPLANMASI:
Gün ortasındaki öğle vaktinde toplanılır. Öğle namazıdır 2 rekattır. (Cuma 9)
CENAZE DUASI:
(Tevbe 84)
BAYRAM NAMAZI:
Farz değidir. Rabbimiz oruç tuttuktan ve kurban kestikten sonra kendisinin yüceltilmesini istemektedir. Bir nevin şükür namazıdır.
(Bakara 185, Hac 37)
NAMAZI BOZAN ŞEYLER:
(Ankebut 45, Meryem 59, Maun 4, Nisa 142, Cuma 11, Nur 37)
Namazın bizi kötülüklerden alıkoymaması, bizi ayağa kaldırmaması, dünya hayatına aşırı düşkünlükten kaynaklanan cimrilik, gösteriş, rehavet. Namaz ile birlikte yapılan kötülük. Amaca hizmet etmeyen araç zayi olur...
Ayrıca farzların terk edilmesi....
NAMAZ KILAMAYACAKLAR:
Abdestsiz olanlar Maide 6, Nisa 43
Sarhoş/bilinçsiz olanlar Nisa 43
Cünüb olanlar Maide 6, Nisa 43
Adet hali cünüblük değil sıkıntı verici bir durumdur (Bakara 222). Namaza engel değildir.
NAMAZ MÜNAFIKLARA VE ALLAH'A SAYGISI OLMAYANLARA AĞIR GELİR:
(Nisa 142) (Bakara 45)
AİLENE NAMAZI EMRET, SEN DE SABIRLA DEVAM ET:
(Taha 132, Meryem 55)
Namazda elleri kaldırmak, elleri bağlamak, her rükûda tekbir getirmek, selam vererek namazı bitirmek namazın aslından (farz) değildir, yapılsa bişey olmaz. Namazın bugünkü şekliyle kılınmasında da bir mahsur yoktur. Ama bu günkü şekle bakarak Kuranda namaz yok demek yanlıştır.
Namazın abdesti, kıblesi, vakti, tekbiri, kıyamı, kıraatı, rukusu, secdesi, oturuşu vs. yani ana hatları kuranda geçer, bunlarında bugün farz olduğunu, kuranda geçtiğini ilim ehli olan herkes bilmekte ve kabul etmek
Mesut Öztürk

HÜSEYİN ALGÜR önemli bir konu atlanmış. Kuranda beş namaz ismi yoktur, üç namaz ismi vardır. bunun mutlaka bir hikmeti olmalıdır. Allah istese beş namaz ismini de yazabilirdi. burada büyük bir kolaylık var. Kuranda ve resulün hayatında mezheplerin dayattığı şekilde katı bir beş vakit uygulaması yoktur. bu dayatma hanefilerin yorumundan kaynaklanmaktadır. Dileyen işi gücü olan namazları cem eder. resul hacda dahi (yani dünya işinin olmadığı, neredeyse 24 saat ibadet edilen bir zaman diliminde dahi) namazları cem etmiştir, üç vakitte kılmıştır. resul hac dışında normal zamanlarda da mazeret olsun yada olmasın cem yapmıştır, hadislerde ve siyerde bu bilgiler mevcuttur. kimse resulden daha iyi bildiğini yada resulden daha dindar olduğunu iddia edemez. Allahın verdiği bir ruhsatı kolaylığı mezhep adına kimse kaldıramaz. Bu Allahın önüne geçmektir, ayetlerin hükmünü nesh etmektir.

Ayhan Özcimbit
Mayn suresi sadece namaz kışan müştiklere değil aynı zamanda bamaz kıldığı halde yetime yoksula garibana kayıtsız kalan her müslümana da ciddi uyarıdır. Vurgu uyarı Müslümanı da ilggikendirir.


Zülküf Kılıç ·
Takip Et
Öncelikle bazı konulara açıklık getirilmesini içi verilen emekten dolayı müteşekkirim, Namazın Rekatleri hakında şer düşmek kaydıyla, “Allah sizin için Resullerde güzel örnekler vardı”ayetlerine rağmen Nisa 102,Ayetinde, Namazın kısmış halindeki Resul …
Daha fazlasını gör
Ali Kart
Namaza kalktığında.seni ve secde edenler arasında dolaşmanı gören: mutlaka güç sahibi.çok sahibi.çok merhametli olan Allah.a tevekkül et.Şüphesiz O.hakkıyla işitendir.hakkıyla bilendir.ŞU.ARA Süresi.26.217.218. 219. 220.Farz ibadetleri.İnsanlik.Tarihiyle başlamiştır.bunlari inkar edenler.Allah.ı Hisaba çektıklerinin farkinda bile değillerdır.


Recep Ekinci
Çok emek vererek yazmışsınız emeğinize yüreğinize sağlık ilminize bereket versin İnşallah selamlar saygılar

Faruk Serkan Turan
BU YAZIYI YAZMAYA NE GEREK VAR HANGİ MEALCİ 5 VAKİT 17 REKAT NAMAZ KILIYOR HANGİ MEALCİ 2 REKAT CUMA NAMAZI KILIYOR



Yahya Gül
Hz. Muhammed Rasul ve örnek ya! O nasıl kılmışsa biz de öyle kılalım!
Ayrıca,
İslam tarihçileri, Hz. Ebubekir ve bazı kişilerin, Nübüvvet öncesi, Hanif olduklarını ve 2 rekat namaz kıldıklarını belirtir!

Adem Gölen
Vay be... Salât hala namaza indirgenmiş halde savunuluyor.
Cuma salati hala cuma namazı olarak görülüyor ve çağrı namaza gelin olarak zannediliyor.
Yazık ne yazik.
Biz daha 100 yıl bu salata donemeyiz.
Tıpkı 1400 yıldır donemedigimiz gibi.
Siz cuma günü namazla tatmin olun.
Elin gavuru Ortadoğu'da kanınızı dökmeye devam etsin.
Yuh koca salât kavramını tahrif edenlere
Sabri Altuntaş
Hayırlı günler...
https://www.youtube.com/watch?v=021vj8I-ngs


Izzet Uzun
Sen nasıl dersin Muhammed namaz kılmayı yahudilerden öğrenmiş   


Kıyas Atalay
Secde ; İtirazsız iteattir...Emre Boyun Eğmek..Asl olan Mana da budur...Alni yere koymak sembolize edilmiş bir harekettir..Sahada Emir ve Yasaklara Gönülden Boyun Egerek İteat Etmenin Yerini Tutamaz ..Yoksa bu kadar Alni Yere koyanlarin oldugu cografyada israil zulmü Sistematik devam edemezdi Yani ayni hareketlerle farklı sonuçlar beklentisine bizi sürükleyenler pasivize etmeyide başardılar...



Ilhan Alpaslan
Nebinin salat dediğiyle şu an uygulanan salat'ın hiç bir bağlantısı yok,bence islamiyetde çok değişiklik var ama yok ettiler kerbelada Nebinin getirdiği islam bitmişdir.


Naci Eraslan
(Bu kitap) azîz ve rahîm olan Allah tarafından ataları uyarılmamış, bu yüzden kendileri de gaflet içinde bulunan bir toplumu uyarasın diye indirilmiştir. Yasin suresi 5-6
Ataları uyarılmamış bir toplum Nasıl ritüel ibadetleri biliyordu?
Kaptan Refik
ALLAH RAZI OLSUN MUHTEREM MESUT HOCA ÇOK DETAYLI BİR ARAŞTIRMAYLA İNSANLARA YOL GÖSTERMİŞ VE RABBİMİZİN FARZINI YAPILMASI GEREKEN İBADETLERİ KUR'AN-I KERİM'DEN DELİLLER GETİREREK ORTAYA KOYMUŞTUR ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ ALLAH EMEĞİNİZ AYIP ETMESİN BOL BOL SEVAPLAR NASİP ETSİN İNŞALLAH



Dinnur Yaşar
Teşekkür ederim. Değerli Kardeşim güzel bilgiler vermiş.. aslında namaz statiği (kıyam ve kade) ve dinamiği (ruku ve sucud) ile muhteşem bir yolculuktur. Namaz mü'min miracı bu demektir. Bunu anlamak ve yaşamak yaşamakta muazzam bir kazançtır. Aksi …
Daha fazlasını gör

Osman Nur
Bu tarifine göre iki rekatlı bir farz namazı nasıl kıldığını izah eder misiniz?

Osman Nur bal kardeşim, ben sana ve senin gibi hadisler olmazsa namazı nasıl kılacaiımızı bilemeyiz demediniz mi? Dediniz. Ben de, onlarca kez buyur sen hadislerden göster dedim mi? Dedim.
Sizlerden bir tane namazın nasıl kılınacağını gösteren bir hadis gösterin buyurun.
Yahu az buçuk İslamı tanısan zaten bu soruyu sormazsın peygamberimiz geldiğinde namaz kılınmıyor muydu kardeşim? Buyur haydi hadisten göster. Rekatlarını da da göster.


Osman Nur
Benim kıldığım namaz İlmihal kitaplarımda yazılı siz niye kıldığınız namazı anlatmıyorsunuz?

Mesut Yücetürk
Osman Nur bana hadis göster. İlmihal nedir Allah aşkına? Yaptığın ibadetin kaynağı kuran olmaz ise ona nasıl Bu Allahın dini dersin yahu?


Osman Nur
Mesut Yücetürk ilmihal bilgileri Hak mezhep imamları ayet ve hadislere dayanarak namazı nasıl kılacağımızı izahlarıdır. Hadisleri ve mezhep imamlarını kabul etmeyenler namazı nasıl kılacağını bilemez. Abdesti orucu bozan şeyleri de bilemez.


Mesut Yücetürk
Osman Nur yahu abdest ve orucu bozan şeyleri kuran yazmıyor mu?

Mesut Yücetürk
Osman Nur Bak güzel kardeşim,
Namaz tüm peygamberlerin yaptığı bir ibadet. Mütevatir olarak aktarılmış hep. Şimdi yapıla gelen ve kuşaktan kuşağa aktarılan bir şeyi Allah tekrar izah etmez. Aynı baş örtüsü gibi
Resullah ta, dur ben namaz nasıl kılınır…


Mesut Yücetürk yellenmek abdestti bozar nerede yazıyor? Su içmek orucu bozar nerede yazıyor?


Mesut Yücetürk
Osman Nur kardeşim bu nasıl kuran okumadı böyle? Ayak yoluna gittiğinizde abdest alınız diyor. Rabbimiz. Tuvaletteki yaptığın her şey abdesti bozuyor. Fecrin Ak çizgisi Fecrin kara çizgisinden ayırt edilinceye kadar yiyip içiniz. Diyor. Sonra yeme ve …
Her iki yanda gerektiğinde işe yarar.. bazen ağaç ormanı tarif eder bazen orman ağacı bina eder. Ancak hepsinin de kökeni çekirdektir. Çekirdeklerde otların tohumlarından ayrılır. Ancak biz hepsine bitki adı veririz. Bununla beraber bitki de hayvan gibi hava ve suya muhtaçtır. Sonuç biz hepsine canlı deriz. Ancak canlılar cansız bir ortam içinde ortaya çıkar. Ortamı olmadan hava ve su bulunmadan ne bitki ne de hayvan YAŞAMI ortaya çıkmaz. Bütün bu çeşitliliğin bileşenlerine ve tüm bu türlülüğün bireye dayanması ortaya BİOLOJİ dediğimiz muhteşem ilmi ortaya çıkarır. İlimle meşgul olanda ben çimenin.. ben ladinim.. ben elmayım.. ben armudun.. ben portakalım kavgasını girmez.. çünkü bize tarlada lazım.. ormanda lazım.. bahçe de lazım.. kazıma da lazımlık lazımdır. Çünkü tüm canlıların aldıkları katı ve sıvı ve gaz maddeleri işleyerek ve ondan işlenik maddeler (tohum) meydana getirerek atıklarını atarak temizlenmek zorundadırlar.

IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk