Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dünya | |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4212 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 21-Mayıs-2025 Saat 13:02 |
İnsan mekan da yürür.. cerir eder..
İnsan zaman da yürür.. murur eder.. insan aklında yürür.. seyahat eder.. İnsan kalbinde yürür.. suluk eder.. Çeşit çeşit görmeler bulunduğu gibi türlü türlü yürümelerde olur. Diliyle anlattığı gibi, gönlüyle de anlar. Kişiler ise tek başına bir âlem olduğu için her birinin Hakka gidişi farklı olduğu gibi halka yürüyüşü de farklıdır. Biz burada Hakka salik ve hakikate mütemessik kendi yürüyüşümüzü anlattık. Osmanziya 12.05.2025 14:45 ![]() Eğer yerde yatan bir ebabil görürsen, kanatları açık… panik yapma. Yaralı değil. Ölmek üzere de değil. Sadece gökyüzünün kuşu… kalkmasına izin vermeyen bir dünyaya düşmüş. Ebabil kuşu yerden havalanamaz. Kanatları o kadar uzundur ki, yere basıp itme şansı yoktur. Onu nazikçe alman yeterlidir. Biraz… sadece biraz kaldırman. Ve o, tek başına yeniden uçar. Bazı insanlar gibi. Bazen eksik olan şey cesaret değildir. Sadece… bir el. bir bakış. yeniden rüzgârı hissedebilmek için yumuşak bir yükseliş. 💚🐞 ![]() Murat ÖZ dünya uygarlıkları face gurubu Düzenleyen osmanziya - 21-Mayıs-2025 Saat 14:49 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4212 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
Baktim face de herkes YOL'unu anlatmaya başladı.. ben de bu furyaya katildim:
Hakka salik hakikata mutemessik giderken..gidilen yolun taşlarından sabit olanlari da bulunur mutebeddilleri de olur. Keza yolda yürüyuş ihtiyacinla tekrir ve ihtiyarınla tecdid ederken dedigim sabit ve mutebeddiller fark edersin. Bu HISSIYATIN sabit ve mutebeddil ile tecdid ve tekrir dörtlüsune VESILE ve prosedur ileç alt yapısi diyorum. Şimdi bu alt yapidan başka bir de HASSASIYETIN vetire ve surec ve proses ust yapısi söz konusudur. VETIRE adı ustunde bir yanı daim bir yani muvakkat var oluştur bir kez oluştur..malum var oluş "öz"d karşit bir kurma ve kılma.. Daimi ve muvakkat tezyid ve tezkiye ile ortaya çikan yapip etmelerini.. sabit ve mutebeddil tekrir ve tecdiden kurup kılmalarindan ayirabilmek alt ve ust yapisini anlayabilmektir. İşte hassasiyetinin süreçlerin hissiyatinin ileçlerinden ayirabilmek..kişinin olaylardan olguya gecebildiginin alametidir. Şimdi ZAHIRDE şehadetinin alameti işareti ile BATINDA gaybini emareti delalalti arasinda dalgalanirken.. bu ikincil bilgilerden basarin ve nazarin birincil bilgilerine geçebilmek kişinin birinci uyanişindir. Kant bunu kavramsiz goruler kör.. gorusuz kavramlar boştur.. diye ifade etmiş.. bu ayirimdan hareket eden EINSTEIN onun Newton fiziginden kalan mutlak zaman ve mekanini izafi hale getirmıs.. böylecd BOŞLUGU matematigi hesab ve hendesesi.. KÖRLÜGU fizigin kutle ve enerjisi ile yeni fiziginin önunu açmiştir.. diye düşünuyorum. Fakat bu ay üstu uzaya ilişkin izafiyet ENERJI denkleminden başka atom alti uzaya iliskin Planck ENERJI denklemi söz konusu.. işte rölativitenin deter mine BIRLIK denklemi ile kuantumun istatistik TEKLIK uyumu arasindaki dualite kaldirip uniteye ulaşmak isteyen bilim şimdi bu ikisini sicim kuramiyle çözmeye çalisiyor.. öyle ise.. ZMK farkli.. ortada 4 fizik söź konusu birleşelim derken ayriligi artirdik. Çunku bizim iki monitörumuz bulunuyor.. anti ve kontrayi saptayan körluk ve boşluk.. dualite ve pariteyi kuran ilkelerin kavramlar ve verilerin goruleri... Sonuçta moniteden uniteye gecebilmek kişinin ikinci uyanisin olacak.. daha bir kaç kez daha uyuyup uyandiktan sonra belki kişi ve olay ve olgunun ar'larinda gecip ad'in aydinlarmasina başlaya biliriz... Yol uzun.. hol derin.. ömur kisa.. belki yol ve yordamlara açik .. yöntem ve biçemlere aykili olarak.. yararli ve verimli yolculuk yapabiliriz. saygilarimla uçyol izmir 21.05.2025 14:38 Face de Muhsin BİLGİN aydınlanma yolcuları öbeğinde şu paylaşımı yapmış ve bende yukarıdaki yazıyızı yazmıştım: Yeni başlayanlar için 10 derste din tüccarlığına giriş: 1- Bütün din tacirleri kıyasıya eleştirilir. 2- Kendinin öyle olmadığını daha önce din tüccarlığı yapmış olsa bile tövbe ettiğini sürekli deklere eder, 3- Kur'an'ın apaçık olduğunu diğer din kitaplarının tamamen tüccarlık için yazıldığını söyler. Ama Kur'an'ın mealini,12-30 cild tefsirini yapmakla işe başlar. Allah'ın kitabı meal ve tefsir edilerek satılmaya başlanır din tüccarlığına ilk adım atılmıştır. 4- Sonra sosyal medyada parlamaya başlar. 5- Dün tüccarlığının ilk safhası olan Tekasür çılgınlığı başlamıştır beğenileri Sayar(bu bende de oluyor Allah korusun biraz levvame yapayım🙂) 6- Sağdan soldan "hocam kitap yaz, konferanslar ver, tv'lere çık.." diye dürtüler gelmeye başlar. 7- YouTube/zoom/tiktok sohbetleri başlar YouTube'dan dolar kazanmaya başlar.(Vallahi ben bugüne kadar dinden beş kuruş para kazanmadım. Ama nefsime bile bu konuda güvenmiyorum.) 8- Nihayet kitaplar yazar ulusal ekranlara çıkar. 9- Önce kendi beyninin prefrontal ön lobunda bir senaryo yaparak kendi kendini de kandırır "ben Allah rızası için yazıyorum kitapları ancak matbaa masrafını karşılıyorum, çok az da bastırıyorum" der Ama bir kere dişine kan değmiştir kitaplar satıldıkça satılır paralar aktıkça akar. 10- Bizim ihlaslı(!) Hoca tam bir din tüccarı olup çıkmıştır. Artık bütün platformlarda kitaplarının reklamını yapmaktan ve onları satmaktan başka hiçbir şey düşünemez. Bu işin neresindeyiz bilmiyorum ama bu iş böyledir. Zenginlik ve şöhret ona pısırıklığı korkaklığı da iktidar ile iyi geçinmeyi de beraberinde getirir. Artık gerçekleri de gizlemeye başlar müşteri memnuniyeti ön plana çıkar. "Ben sizden bir ücret istemiyorum Benim ücretim alemlerin rabbi olan Allah'a aittir." ayetine Bir sefer ters düştünüz mü matematik gibi bu şekilde sürer gider... Rüştü Emir Düzenleyen osmanziya - 21-Mayıs-2025 Saat 19:20 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4212 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Yukarıda anlattıklarımızı burada tablo ile gösterdik ve buraya bindirdiğimiz son tablodan önceki 15 word tablosunu da buraya yükledik. 20250521_145127_YURUYUS.zip Bizim amacımız GDDY ile HAZIR bilgileri vermek değil.. insanın kendi bilgisini hazırlayabileceği temel kavramları sizlerle paylaşmaktır. Merak eden buraya bindirdiğimiz tabloları kendi bilgisayarının indirir ve en yalınından en karmaşığına kadar teker teker izler ve inceler, birer birer imgeler ve irdeler.. Bu iş elbette zaman ve emek harcanmasını gerektirir.. en başta anlamını bilmediği sözcükleri sözlükten öğrenmek.. ancak sonuçta insanı tanımak harcanan çaba ve tüketilen vakte değer olduğu anladığımızda bize yeni bir yol ve yeni bir yürülüş açılacaktır.. diye düşünüyorum. Düzenleyen osmanziya - 21-Mayıs-2025 Saat 14:56 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4212 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
Face de Yavuz TELLİOĞLU paylaştı:
"Odun olarak kalmaya devam etseydi, UD o ahenkli sesleri çıkarabilir miydi?" Galeano ![]() dedim ki: Paylaşım için teşekkür ederim.. devrimci ve köktenci ve yolcu bir öneri.. ancak her zaman işe yaramaz. Yenileme güzeldir lakin yinelemeleri dayanırsa.. eskiler ettekrarü ahsen ve lev kane yüzseksen demişler.. yinelemek güzeldir isterse yüz seksen kez olsun.. Sanırım bu söz ile doğrultunun ve istikametinin tanımını yapmışlar.. hayırda istikrar eden ve şerre inhiraf etmeyen DOĞRULTUYU anlatmışlar. Bilirsiniz hep yüz-seksen derece giden DÜZLEM öklid uzayından kurtulamaz.. İKİ BOYUTLU yüzeyden kaçınamaz.. fakat yarım açı 180 derecenin aşılarak tam aşıya gidilmesi için yüz sekseninci yinelemeden yenilemeye dönülmesi ve boyut atlamanın gerçekleştirilmesi ve diş atlatmanın sağlanması bir gereğidir. Zaten ilk dört boyutta.. en ve boyu ile yüzey, yüzeye eklenen yükseklik ile hacim ve hacme eklenen zaman ile.. böyle birbiri içinde dört boyut ortaya çıkar. Osmanziya 21.05.2025 üçyol izmir 19:09 Saygılarımla osmanziya 21.05.2025 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4212 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
Süte su ve bala şeker katılması ne anlama geliyor ? Helal ve Haram SINIR KALDIRILMASI demektir. Soyut bir durumun somut ifadesidir. Konuyu anlatacak bir başka söz aklıma geldi: Eğer her günah.. her sınır kaldırılması.. içki gibi kendi belli etse idi.. dışarıda ayık bir kimse göremezdiniz. Bu durumda kendi nefsimizde bir muhasebeye geçilerek SINIR AŞIMLARININ nicelik ve nitelik olarak analizinin yapılması gerek. Belki de süte su ve bala şeker katmaktan daha vahim SINIR İHLALLARİ söz konusu oluyordur. Belki de dilimizde ve düşüncemizde olan KİZB ve BOZUKLUKLARIN işlerimize ve eylemlerimize yansımasıyor ve bizim bundan haberimiz bulunmuyordur. Bu konuda şu TERSLİK ilkesini uygulamakta çok yarar vardır. İyilikleri ve kötülükleri habbeler ve kubbeler tanımlarsak.. KÖTÜLÜKLER söz konusu olduğunda kendimizinkilerini kocaman.. başkalarınınkini minnacık olarak görmeliyiz. İYİLİKLER söz konusu olduğunda bunun tersine davranmalıyız. Yani kendi iyiliklerimizi küçük başkalarının iyiliklerini büyük görmeliyiz. Bunun şu faydası olur; kendimizi acımamak suretiyle disiplin kazanırız.. başkasına acımakla onun pişman olmasına ve kendini disipline etmesine fırsat tanırız. Bunu destekleyen bir hadis ise: Bahtiyar o kişidir ki kendi yanlışlarını görmekten başkalarınınkini görmeye fırsat bulamaz. Sonuçta hayat oyunu strateji isteyen bir öyküdür.. onun faktörlerini ve aktörlerini başarı kazandıracak vektörlere yönlendirecek bir taktiklere ihtiyaç bulunur. Bu söylediğim taktiklerden bir tanesidir. Mustafa BUĞUÇAM 21.05.2025 01:16 ![]() |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4212 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
NAS.. avam ve havasi bulunan HALK cumhur..millet..
NÂ.. beni ve seni olan BİZ iyyake na'budu ve nestaın TAHMIN.. haml ve hükmü bulunan KESTIRIM muhammen bedel TEMENNİ.. arzu ve talebi olan DÜŞÜNCE Ümniye ![]() |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |