Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: DUYUMSAMA(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: DUYUMSAMA
    Gönderim Zamanı: 22-Ağustos-2011 Saat 17:03

 

 

 

 

 

DUYUMSAMA

 

DUYUMSAMA dizini içindeki dosyalar

 
 

Ynsan faaliyetlerinde dört tür hareket vardyr; tahassüs, taharri, teveccüh ve takarrub.. biz bunlardan burada sadece tahassüsü nazara alaca?yz. Di?erlerine de bir temel ve zemin olmasy noktasynda “duyumsama” olarak kar?ylayaca?ymyz  tahassüsün, hassasiyet ve hissiyat olarak birbirine PARELEL giden iki çizgi dü?ünebiliriz. Hassasiyet hayati vetirelerle ortaya çykan dy? be? duyumuzun (havass-y hamse-i zahire) duyarly?y olarak görebiliriz. Bu durumuzu DUYUMALMA olarak niteliyorum.  Hissiyat ise ?uuri vesilelerle tezahür eden ve iç be? duyumuzun (havass-y hamse-i batyna) duygunlu?u olarak görebiliriz. Bu durumu da DUYGULANIM olarak niteliyorum. Zahir ve batyn adresleri verildi?ine göre DUYUMSAMA’nyn resmi ?öyle verebiliriz:

 

Duyarlyk

DUYUMALMA

Hassasiyet

 

 

zahir

DUYUMSAMA / Tahassüs

batyn

 

 

Hissiyat

DUYGULANIM

duygunluk

 

Duyumalma, dy?arydan içeriye verilen bir UYARI ‘dyr. Duygulanym ise içeriden dy?aryya yapylan bir DUYURU’dur. “Uy” kökü dilimizin i?lek bir adydyr. Uyuma, uyku,  uyanyklyk ya da uyma, veya uygulama ya da uyarlama ya da sa? duyu ya da uyary ya da  duyuru gibi çe?itli anlamlaryn ady olarak oldukça zengin bir anlam çerçevesi sunar. Hakiki ve asyl  olarak sadece i?itime cihazymyz olan kula?yn  i?levi bulunan  DUY-MAK eylemini adlandyryrken mecazi ve yan  olarak anlam geni?lemesi çe?itlenerek çe?itli  hayati ve ?uuru vetire ve vesileleri adlandyryr hale gelmi?tir.  Biz bu kullanymy bir disiplin atyna almak için burada duyumalma  duyarly?y ile  duygulanym  duygunlu?unu duyamsama‘nyn zahir hassasiyet  ve batyn hissiyat  iki hali olarak gördük.

 

Bu gördü?ümüzü do?ru mu ördük yoksa yanly? my ördük, noksan my ettik yoksa fazla my koyduk, bunu bu yazynyn konusu olan tablolar  üzerine yapylan tarty?malarda ortaya çykaraca?yz.

 

Bir küme varsa ve bu bo? küme de?ilse bunun içinde elemanlary olacak.

Öyle ise DUYUMALMA ne içerir ? Dy? be? duyu dokunma, tatma, koklama, görme ve i?itmeden ibaret oldu?una göre be? tür derinin sert-yumu?ak-sycak-so?uk, dilin tat, burnun koku, gözün y?yk ve  kula?yn ses algysy (alymy-duyarly?y) var.. biz bu E?YKLY algylardan  sadece gözü (basar)  ve kula?y (sem’)  nazara alyp ellerin dokunmasy içinde di?erlerini katarak tümünü AYAD ady veriyoruz. Y?te bu ayadyn hassasiyetine de DUYUMALMA adyny verdik.  Bu zahirde oldu?u için üste yazdyk. Bunu bir hayati vetire yani organizmanyn canlyly?yny ortaya koyan ya?am süreçleri ve dy?aryya içeriye olan  uzanymlaryn kapysy  olarak görüyoruz.

 

?imdi ?emamyzy yeniden düzenleyelim:

 

 

E?ikli Duyarlyk

GÖZ           DUYUMALMA        KULAK

Hassasiyet

AYAD

 

 

HAYATY vetireler

 

 

zahir

DUYUMSAMA / Tahassüs

Batyn

 

 

?UURY vesileler

 

 

Hissiyat

DUYGULANIM

duygunluk

 

Zahir duyumsamayy DUYUM-ALMA’yy açykladyk. Batyn duyumsama olan DUYGU-LANIM nasyl örece?iz ve görece?iz ?

 

Dedik.. fakat sonrasyna gördük bu nihayetsiz bir kuyu.. kat kat örülmü?.. bu kuyunun örülmü? duvarlarynyn resmini görmek istiyorsanyz iletinin dizini içindeki tablolarda yolculu?a çykabilirsiniz.

 

Bu tablolary ve tablolardaki kablolary birbirine ba?layyp  ucunu kesret tarafyndaki BEYYN’ e ya da  vahdet tarafynda RUH’a ba?lasanyz da  “neden ve sonuc”  denilen silsilenin iki ucunu da O’dan bilmedikçe akibetiniz hakkynda tam bir bilgi edinemezsiniz.

 

Felsefe özellikle epistomolji denilen bilgi felsefesi tahlillerinde “neden” / sebeb / cause denilen kozalitenin bir etmenler bütünü oldu?unu ortaya çykardy.. suyun yüz derecede kaynamasy bir netice ise bunun bir nedene de?il bir çok nedene yani etmenlere / faktörlere / amillere ba?ly oldu?unu gördü.. nesnel faktörlerden ba?ka kimsel aktörleri de hesaba katarsanyz bir ya?mur damlasynyn dü?mesinin altyndan kalkamazsynyz. Çünkü o damlada da atomlar, kuvvetler ve alanlar kadar  müekkel  olan melekler dahi var.  CYHET-Y YMKAN  ve DAYRE-Y ESBAB  baky?yndan  evrende çizilen her bir VEKTÖR’ün bizi kesrette bo?an resim verdi?ini görürsünüz. Sonuçta iman ve itikad açysyndan VAHDET’in de?eri ve gere?i  ortaya çykyyor: Bu noktada akylly adama dü?en kalbini koruyarak  Beyin kadar Ruh’a hakiki etki ve asli tesir vermemektir.

 

Trafik kazasy kadar Azrail Aleyhisselamyn’da  varlyklar ve olaylar dünyasynyn bir parçasy, nesneler ve kimseler düzeninin bir görevlisi oldu?unu bilmek ve O’na göre ya?amak ve davranmak kellemizi kurtaryr.

 

Ama  kuramsal din  yazarken kitaba uygun bir anlatym ve uygulamaly hikmet yaparken felsefeye uygun bir dil bulmak zorundayyz. Çünkü sonuçta günlük dil ve bilimsel dilde evrene ili?kin bir ara?tyrma yaparken din ve hikmette insana ÇIKIYORUZ. Kimseler nesneler gibi bilinmez ve tanynmaz. Bilme ve tanymanyn üstündeki anlama ve inanmada alanyna uygun bir dil YCAD etmek zorundayyz. Bilim için matemati?i nasyl icad etmi?sek, aritmetik ve geometriyi nasyl kurmu?sak yöntembilimsel analizi de felsefe ve hikmet için  öylece in?a etmek zorundayyz.

 

Çok yönlü ve yanly anlamlaryn tasvirini yapmak için düz yazy kifayet etmiyor, katmanly ve seviyeli anlatymlaryn resmini çizmek için günlük dil yetersizdir.

Etrafy ibare ederken  yeten kelimeler / sözcükler kendimizi  ifade etmeye gelince yetersiz kalyyor.  Ysimleri / adlary kuran harfler / arlar bile yapay kalyyorlar. Bizde harflerin altynda olan hatt’lary kullandyk.

 

Duyum-alma’nyn zamany ile duygu-lanym’yn zamany birbirinden farkly.. birinde âny sonsuz yaparken ikincisinde sonsuzu ân yapyyorsunuz. Bir  e? zamanly bir de ard zamanly iki zamanynyz varsa bir zamanda bir zamana geçerken renk boya de?i?tiriyor ve hiç ile hep arasynda gidip geliyorsunuz.

 

Çykartyn tara?ynyza bakyn… yatay dururken tüm di?ler e?it olarak syralanmy?ken dikey durumuna getirince  bazy di?ler üste bazy di?ler alta geliyor.  Hatta yatayda bile iki ucu birbirinde farkly..  Biz çizi çizin onun bir ucuna halky bir ucuna da Hakk’y yerle?tirin.. Halk’dan Hakka giderken alynan yol ile Hakk’dan halka gelirken alynan yol birbirinden farkly.. biri velayetin kurbiyeti biri risaletin akrebiyeti.. Ayny insan kravat takyp devleti temsil eden memuriyeti ile kravaty çykaryp özel hayatyn sivilli?i böyle iki uc arasynda gidip gelmektir.

 

Exel de dikeyde  sayylary (satyrlary)   gösterirken yatayda (sütunlarda) harfleri gösteriyorsunuz. Rakamlar ve harflerin i?areti birbirinde farklydyr ki biz ona sayysal ve sözel diyoruz. Keza nicel ve nitel arasynda da böyle bir farklylyk var.. hasyly farkyndaly?ymyzy anlatyrken artyk yine bir dil ortaya koymalyyyz. Yöntembilimsel analiz projesi ekibinin yapaca?y deneyim ve çaly?malar olu?turaca?y yanylmalarla böyle bir dile ba?langyç yaparsa  görevimizi yapmy? sayaca?yz.  

 

Sa?lycakla kalyn.

 

 

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

 

NOT: 

Bu yazynyn içerdi?i anlatym ve ba?kasyna verdi?i bilgi, kendine yapty?y ö?üt aslynda bahane.. dizinin içindeki ?emalara bakyp oradaki tablolardaki anlam çerçevelerinde insanyn yani dil ve dü?üncenin RESMYNY görmek ve göstermek muradymdyr.

 

Umuyorum ki kendini tany komutuna uyanlar kendilerini merak ederek YNSANIN resmini bulurlar. Bunun içinde dosyalary versiyon numaralarynyn syrasyyla açarak + ve X eksenlerine bakarak   dü?üncenin gözünü ve kula?yny, dilin elini ve ayaklaryny görmelidirler

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya01 - 22-Ağustos-2011 Saat 17:30
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk