Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: iz byrakanlar ve is byrakanlar(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2555

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: iz byrakanlar ve is byrakanlar
    Gönderim Zamanı: 18-Eylül-2011 Saat 08:17

 

 

 

 

 

 

YZ byrakanlar ve YS byrakanlar…

 

Kendini yapylandyrmak

içindeki  insan’y in?a etmektir

 

SEN-BEN  dizini içindeki dosyalar

 

 

Bir kere insan terbiye ile kendini yapylandyryr  ve idare ile ba?kasyny in?a etmeye kalkar.. bunda ?a?ylacak bir ?ey yok… Asyl hayret verici olanyn ba?kasyny idare ederken,  kendini dolayly olarak terbiye etti?ini ve kendini TERBYYE ederken de ba?kasyny da, dolayly olarak,  YDARE etti?ini görmemektir.

 

O zaman terbiye ve idare namy di?er e?itim ve yönetim birbiri içinde bir süreçtir. Ynsanlar genelde otuzuna kadar ba?ta ana babasy olmak üzere hocasy, kocasy,  amiri, patronu v.s. tarafyndan idare edilir yani terbiye edilir, otuz ya?yndan sonrada bir koca, baba, amir, patron olaraktan karysyny, memurunu ve i?çisini idare eder yani terbiye eder.

(Ataerkil bir kültür ve ailede yeti?tik yani e?itildik ve yönetiliyoruz)

 

“Eder” veya “Edilir” eylemi bize o kimsenin ÖZNE ya  da NESNE oldu?unu söyler.. özne olmak  etkin olmaksa  ve nesne olmak edilgin olmaksa, bunlardan birine  bir  ÜSTÜNLÜK tanymak, yani özne  ve etkin olmayy YÜKSEK  görmek,  aslynda bir YZAFY de?er vermektir. Nitekim sonunda e?itimde  etkin ve yönetimde üstün olanlar  ya?lanarak tekrar idare edilir ve yönetilir,  duruma geliyorlar. Çünkü bir yazaryn dedi?i gibi , kre? ekenler huzurevi biçecekler. Ana babalar sonunda çocuklaryn ellerine bakyma muhtaç olarak dü?üyorlar ama ne yazyk ki büyümü? bir çocuk olarak. Çocuk ?efkatle bakylyyor, sevilerek büyütülüyor fakat ana-baba irade ile bakylyyor ve zorlanarak yönetiliyor.. çocu?una ?efkatle ve  ÇABUCAK büyüsün diye bakan ana-baba, i?e yaramaz haline gelince,  çocu?u diye bakyyor amma belki ÇABUCAK  ölsün.

 

Bu tezad neden do?uyor ?

 

Y?te bu insan’yn syrrydyr ki KYTAB, ana-baba’ya öf bile deme diyor.

 

Acaba diyorum geçmi?te “iz” byrakanlar ile “is” byrakanlar, bu akibete düçar olmakta e?it midir

 

Bu acy akybetten kurtulmanyn tek çaresi “Hyzly ya?ayyp genç ölmek midir ?”

 

Hayyr!

 

Çünkü aklyn, ahlakyn ve kainatyn gösterdi?i gibi, indirilen kitapla gönderilen nebinin (S.A.V) söyledi?i gibi hepimiz ÇOBANIZ.

 

ÇOcuklary e?itmek ve yönetmeye ÇAPA-LAMAKLA   sorumlu ve yükümlü BAbasyyyz. Ekilen tohum çapa, ekilen çocuk çaba ister.

 

Nesne, edilgin ve ast olanlaryn yani idaremiz altynda ve terbiyemiz tahtynda olan ba?ta nefsimiz olmak üzere KYMSELER sorumlusu ve KY?YLY?YMYZYN yükümlüsüyüz. Bu ?u demektir ki kim olursak olalym, kral ya da köle, master ya da slave, efendi ya da u?ak,  üstümüzde bir SÜPERVYZÖR var.

 

Yster vektör  ÖZNE ol, ister faktör NESNE  ol ve isterse aktör KYMSE ol, üzerinde olan süpervizör, senin e?itim ve yönetim ÇYZGYNLE me?guldür. Sana müdahale eder, yönüne kary?yr.

 

Öyle ise terbiye ve e?itimini kendin üstlenmen onun idare ve yönetimini kolayla?tyracaktyr. Hem yönetim ve e?itiminde sana ve ona da rahatlyk ve  kolaylyk sa?layacaktyr.

 

O zaman yapylacak i?  bilgimizi KENDY E?YTYMYMYZ üzerine toplamak, buyru?umuzu kendi ki?isel GELY?YMYMYZ üzere yo?unla?tyrmaktyr.

 

(Okumakta yorulduysan e okudu?unu anlamakta zorlandyysan byrak.. bu yazylar  ve ?emalar, dingin kafa mekanlary ve dinç zihin zamanlary için hazyrlanmy?tyr. Vakit bulursan yine okur ve belki o zaman anlarsyn)

 

Bu durumda ba?kalarynyn e?itim ve yönetimi ikinci planda kalacaktyr.

 

Acaba bu yönelim,  do?ru bir yakla?ym my ?

 

Gidi? ve yürüyü?ü ölüme do?ru olan insanyn sonunda ba?kasynyn de?il kendinin hesabyny verece?ine göre, i?in özünde  kral olsa köleye ba?ymly olaca?yny, köle olsa krala ba?ly bulunaca?yna  göre, i?in sonunu dü?ünüp Tanryya Tapmak ve Kulluk Yapmak kanatlaryny Ary ve Duru hale getirecek yola yönelerek ve O’nu tanyma bilinmezini açmak, bilme gizemini a?mak ve sevme syrryny aramak do?ru bir seçim olacaktyr. Aç-mak ve a?-mak için ara-mak için yap-yl-my? bir makinesyn.

 

Ey Süper-MEN, bo?una  öz-gür, öz-de?, öz-güç, öz-seç yani öz olmaya çaly?ma.. Man-kafa de?ilsen bul-man’yn yeterli oldu?unu örecek ve göreceksin. Görmezsen, “Men-rabbüke” sesiyle bile uyanamazsyn.

 

Sanyyorum ki krallyk ya da köleli?inin adyny ve tadyny  SAN-RI yapyp kendine TAPMAK insanyn bo? bir yapyya kapylarak do?ru yoldan sapmasydyr. Y?te bu bo? kapy,  kendini öz-de? ve özgür sanan gözün özüdür.

 

Bu iki ayna ve gayra’da

ARAYI?I  paralel kapylarda SONSUZ  yansymanyn görüntüsünden nasyl kurtulaca?yz ?

 

Bu i?te arayanlary dü?ündüm.

 

Acaba dil örtüsünün gölgesinde ve dü?ünce örgüsünün karanly?ynda bu i?i nasyl yapacaklar ?

 

O zaman ÖZ-GÜR-lük  ülküsünü güden dil ve ÖZ-DE?-lik ilkesini kullanan dü?ünce bizim dü?manymyz my ?

 

Görmenin ko?ulu olan y?yk ayny zamanda görmemize engel ve görmeyi?imize neden oldu?u gibi  anlama vasytasy ve inanmanyn vesilesi olan lisan ve kalb dahi öyledir. Bu yüzden bizi esrik eden ve ayny zamanda tuzak kurarak hakikat ve hakky görmeye engel olan dil ve dü?ünce bizim dü?manymyzdyr.

 

Dü?manynyzy yenmek için onu tanymalyyyz.

 

Dü?manyny tanymayan onu yenemez.

 

O zaman dili ve dü?ünceyi tanymalysynyz.

 

Y?te bu yüzden bu i?te bana ve herkese yardymcy olmak üzere dü?ünenleri aryyorum.

 

Yöntembilimsel analizi BYRLYKTE dil haline getirecek bir ekip bekliyorum ve partiden umutluyum.

 

Hem böylece geçmi?ten gelece?e bir YZ byrakaca?yz. Bunun onuru ve  saygynly?y,  i?imizin BO?  dürtüsü olsa bile, ürün vermenin ününün çekicili?i,  çaly?mamyzyn KÖR güdüsü bulunsa bile,  bu aygyty O’nu tanymak, bilmek ve sevmek yolunda kullandy?ymyzda, böyle bir  yakary ve yalvary, bizim öz olmayan de?-li?imizin YETKYN sonsuzlu?unu YOLCULUK yapar ve öz olmayan gür-lü?ümüzün ERDEMLY süreklili?ini de YÜKÜMÜZ kylar.. (Öz-de?’lik öz-gör’lük olarak adlandyrylyrsa  tümcenin verdi?i bilgiyi daha do?ru ve gerçek olacak gör-ü-yorum. Ancak yerle?ik oldu?undan öz-de?lik terimine dokunmuyorum)

 

Demi?tik “Acaba diyorum geçmi?te “iz” byrakanlar ile “is” byrakanlar, bu akibete düçar olmakta e?it midir ?”

 

Yani ünlü, anly ve ?anly olanlarda toplumlaryn gözdesi ve halkyn sevgilisi olanlarda ayny akibete u?ruyor mu ?

 

Ynsanyn yoksulluk, hastalyk, ya?lylyk ve ölüm yolundan geçen genel çizgisi dy?yna kimse çykamayaca?yna göre ya?lanynca geçimini sa?layamayan, ürününü veremeyen  ve ününü sürdüremeyen ve ayryca üstelik ya?lylykla beraber yalnyz ve kimsesiz kalan kimse ayny zamanda hasta oldu?unda ne kadar GÜÇSÜZ duruma dü?tü?ünü, bu hale dü?ünce gören kimselerin durumu ne acy ?

 

Y?te o zaman insanyn kali. ortaya çykar.. evlad ve ebeveynden ibaret olan insanyn hali.. ruh ve bedenden ibaret olan insanyn havli.. kary ve kocadan ibaret nasyn kavli.. hal-i kavl ile kal-i havl..  ve sonuçta  ortaya çykan TASARRUF-U tahavvül ve TASADDUR-U takavvül  hvl ve kvl ile hal ve kal  dört harften ibaret kalyr:

 

Lisan-y hal ile lisan-i kali birle?tiren LYSAN-I FYYL,  ça?da? ve yeni  felsefenin inceleme alanydyr. ?imdi ça?da? felsefe;  evreni, do?ayy döneyi, maddeyi, enerjiyi,  varlyklary, olaylary, nesneleri, kimseleri, olanaklary, olgulary, gerçe?i, ötesini, berisini BYLYME byrakmy?.. fenlere terk etmi? ve artyk  bilim bir ülkenin bütçesini a?acak aygytlar istiyor.. CERN gibi.

 

Felsefenin ve hikmetin Laboratuvary YNSANDIR.

 

Ynsanyn aklydyr, insanyn dilidir, insanyn ileti?imidir.. ve bütün bunlardaki insanyn eylemidir, yapyp etmesidir..  Bilim ve hukuk  ile san’at ve hikmet etkinlikleri, ekonomik  ve politik  ile kültürel ve sosyolojik edimleri hep insanyn FYYLY’nden çykar.

 

Ve insan bu etkinlik ve edimlerinde kendini tanydy?y kadar ba?aryly, verimli, mutlu ve kutlu olur.. bary? ve sava? süreçleri bir sonuç verir.

Bu tür olarak, ulus olarak, toplum olarak böyle oldu?u gibi birey olarak, kimse olarak ve ki?i olarak ta böyledir.

 

Bu iletinin dizininde insanyn kendini tanymasyna yardym edecek tablolar var.. burada Türkçe sesleniyorum fakat siz onu insanca anlayyn ve islamca inanyn.

 

Ynsanyn evrensel yapysyny benim  ki?isel  görü? ve  kendimin bireysel görü?  anlayy?ymla ortaya koymak acaba mümkün mü ?

 

E?er ben kendimi dü?ünseydim siz bu yazyyy okuyamazdynyz. Kendimi dü?ünmeden arkamda “iz” byrakmak üzere kendim olmayan evrensel insany ortaya koymaya çaly?yyorum, ve bunda ne kadar ba?aryly olaca?ym bu zaman gösterecek,  ama ?imdi gördüm ve gösterdim ki ünlü de olsan, ünsüz de olsan sonunda donsuz kalmaya mahkumsun ki bu yüzden insany kefene saryyorlar, küçük ve dü?ük gördü?üm “is” byrakmak yolunu seçseydim syradan bir insan olarak i?imle ve gücümle u?ra?yp ya?lylykta kendimi rahat ettirecek önlem ve çaly?malarla me?gul olacaktym.

 

Her ne ise.. biz yine ?emamyzy çizelim.. belki bir gün onlardan yararlanyryz..

 

Bu ?emada  bu iletinin tablolarynyn iskeletini göreceksiniz.

Ynsanyn ba?, gö?üs ve karyn bo?lu?unu içine alan kafesini.

Sonra bu kafesi kavram eti  ve terim derisi oldurup örtece?iz.

Sonra bunlary renklerin ve çizgilerin desenleriyle süsleyece?iz.

Sonra ortaya bir foto?raf çykacak. Öyle bir foto?raf çykacak ki siz bunu gerçe?in kendini sanacaksynyz.. Bu resim bir sanatçy tarafyndan yapylmy? bir resim fakat foto?raf gibi.. resim ve foto?raf arasyndaki farky bilirsiniz… resim kalem ve fyrçayla çizilmi?tir foto?raf ise elektromanyetik y?ymanyn 3 bin ile 7 bin angström arasynda kysmy olan y?yk y?ynlary olan fotonlarla çizilir ve gerçe?e resimden daha yakyndyr.

Bu ve di?er resimlerinde sanatçy (Alyssa Monks)  hep SU temasyny kullanyyor ve bunun bir nedeni olmaly ve bu seçim optik olarak my yoksa ruhun gerisinde psik bir neden mi var bilemiyorum.. dü?ünüyorum ki bir sevdi?ini su da kaybetmi? birisi ve onu suyun içinde bulmaya çaly?yyor…

 
 

Aaa.. bir de baktym apartmanymyzyn önündeki y?ykly reklam panosunda bu resimlere benzer foto-çizgi “çizge”ler (resimler) var.. dünya gerçekten bir köy haline geldi. eskilerin TYMSAL  dedi?i  bu resim san’aty öyle haline geldi ki  ki?ileri KANDIRMADA reklam ve  propagandanyn bilim ve teknolojinin kol kola girdi?i bir dünyanyn vazgeçilmez enstrümany haline gelecek..görsel ve i?itsel dünyanyn duyulabilir perdesinde görüntü ve sesleri kary?tyran medeniyette  aldatmak bu kadar kolayla?yrsa  kimseleri  YNANDIRMAK dahi o kadar zorla?acak gibime geliyor. O zaman bizde yazylaryn ve çizilerin ardyna geçen izleme ötesi istemeye imgelemeyi ve irdelemeyi sürdürelim.

 

?imdi bu sulu ve yslak anlatymy byrakarak kuru iskelete geçiyorum:

 

 

YZ

 

|

|

 

 

YR

 

Bu ara da

gelece?i Bekle-Bakyn geçmi?e

?u imde

 

YM

|

|

 

 

YS

 

 

Yz duyum-alym,  is ise duygu-lanymdyr. Bizim iki türlü duyumsamamyz vardyr.. aslynda sadece duyum alym yok duyum verimde var ya da sadece duygulanym yok duygu alymda var. Yani duyum, duygu, dü?ünce ve dilek kümesinden ibaret insanyn bu dört yanynyn her birinde aly? veri? var. Fakat biz bütün bu duyumsamamyzda iki temel yönümüz vardyr birisi geçmi? birisi gelecek. Geçmi? VUCUDU fark ederiz, gelecek ADEMY  kadr ederiz ve bunlarla geçmi?i rasat eder, BAKAR,  gelece?i rabas eder BEKLER’iz.

 

Ba?ka  bir anlatymla  ?uur denilen tanynç; tany, tanym, sanym, kanym gibi tüm var sayym  ya da yok sanym dilek ve dü?ünceleriyle kurulur.

Bütün bunlar zaman bilinci içinde bu FARK VE KADR olmak üzere iki formda görünürler. Fark ile ilmi,  kadr ile kyymeti kuraryz. Bilgi ve De?er ise felsenin VARLIK kuramynyn  iki yanydyr.

 

Ki bu varly?yn motoru da FYYL’dir.

Fiil sail ve nail olarak kendini in?a eden hal ve kal’dir.

Y?te size  be? kelime. Fiil, sail, nail, hal ve kal...

sizde bunlarla yukarydaki kuleye benzer bir kule in?a edebilirsiniz.

 

Ben de?il ben ve senden ibaret bYZ, iz byrakaca?yz.

 

Bu BEN, neden SEN olmasyn.  

 

Evvel ve ahir ile zahir ve batyn koordinatlaryna göre bu terimleri  yerle?tirin. Sonra yerlerini tarty?alym.. de?i?tirelim, düzeltelim ve geli?tirelim.

 

 

Sa?lycakla kalyn.

 

Osmanziya

 

 

NOT: 

Bu yazynyn içerdi?i anlatym ve ba?kasyna verdi?i bilgi, kendine yapty?y ö?üt aslynda bahane.. dizinin içindeki ?emalara bakyp oradaki tablolardaki anlam çerçevelerinde insanyn yani dil ve dü?üncenin RESMYNY görmek ve göstermek muradymdyr.

 

Umuyorum ki kendini tany komutuna uyanlar kendilerini merak ederek YNSANIN resmini bulurlar. Bunun içinde dosyalary versiyon numaralarynyn syrasyyla açarak + ve X eksenlerine bakarak   dü?üncenin gözünü ve kula?yny, dilin elini ve ayaklaryny görmelidirler

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya - 18-Eylül-2011 Saat 08:20
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2555

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 20-Eylül-2011 Saat 17:33

Bakalym arkamyzda ne iz byrakyyyormu?uz:

Hiç ?üphe yok ki do?ruluk iyili?e götürür. Yyilik de cennete götürür. Ki?i do?ru söyleye söyleye Allah katynda syddyk (do?ru sözlü) diye yazylyr. Yalancylyk kötüye götürür. Kötülük de cehenneme götürür. Ki?i yalan söyleye söyleye Allah katynda kezzâb (çok yalancy) diye yazylyr. (Buhârî, Edeb, 69; Müslim, Birr, 103, 104.)

 

do?ruluk ve iyilik izi.. bu iz izleyen cenneti ister...

yalanclyk ve kötülük izi.. bu iz izleyen cehennemi ister...
 
Yani iz'leyen is'ter
 
i?te buna KEDY adyny verdim.. nereden atarasan at, ne yaparsan yap,  ister küçük ister büyük olsun hep dört ayak üstüne dü?en kedi yani  kendi kendim.. ne edersen kendine edersin kendi kendine... kedi don ve atletinin üstüne cedi gömle?ini giyersin ve onun üstüne redi pantolan ve ceketini...
 
SEKAVET                       SAADET
 
 kedi
 
SIDK                        KYZB
 
Kizib yani yalandan ?ekavet diyary olan cehenneme gitmek için KÖTÜLÜK köprüsünden, sydk yani do?ruluktan saadet diyary olan cennete gitmek için de KÖTÜLÜK köprüsünden geçmek gerekiyormu?..
 
Rahmetli babam, yyk hayyr köprüsünü ?er üstünden geçmesin derdi.. demek isterdi ki küçük bir iyilik yapaca?ym diye büyük kötülü?e yol açan i?i yapma!
 
Yani bu i?ler ince i?ler...
 
çünkü iz ile is arasynda IR ve YM var..
 
Demek her Y?'in içinde is, im, ir ve iz var.
 
Öyleyse diyagramymyz ?öyle olur:
 
Yz
 
Yr
 
Bekle   Y?      Bak
 
Ym
 
Ys
 
?eytan bunun neresinde ?
 
 
Su    Yz     "Zu"
 
Yr
 
Bekle   Y?      Bak
 
Ym
 
UZ      Ys       US
 
sU VE Us Allah'yn maddi ve manevi rahmetidir. Suyu temizleyici makul olan islamiyeti nur kylan Allah'a hamd olsun. Uz ise VYCDAN'dyr. Gönlün en parlak yansydy?y yerdir. Geriye kaldy "Zu" kö?esi.. sa? üst kö?ede pek ?er olmaz olma.. ?eytan bu nereden vuraca?y belli olur mu, kimine soldan vurur kimine sa?dan...
 
Zoka baly?y verilen yemin içinde gizlenen kancadyr.
Bu öyle bir tokadyr ki bir takyldy my bi da çykmaz.
Çok çok yalan söyleyen yani KEZZAB yalancyly?a aly?yr bir daha byrakamaz.
 
KZB  Rahman süresinde ve Murselat süresinde yinelenen uyary sözcü?üdür.
 
O zaman "Z" sa?da olunca UZ solda olunca ZU oluyor..
 
Vicdanyn tam tersi olan bir vucud var ki bu ademdir.
 
i?te ?eytanyn izini ve i?ini yakaladyk.
 
?eytanlyk öyle bir ruhtur ki kötüyü kötü olarak bilir ve i?ler ve bu i?lemektente lezzet alyr.. Allah korusun Syn syrry ta?yyan iyi ruh ile ?yn syrry ta?yyan kötü ruh.. yani Kur'an-y Azimü??an'yn tabiriye
Hayry beriyye ile ?erri Beriyye..
 
Y?te paralel giden iki çizgi..
 
eh dikkatli olmak lazym.. uyanyk olmak lazym.. akyl ve irade bunun için yani kullanylsyn diye verilmi?..
 
us, akyl; uz; vicdan, su, nefis ve ZU yeri RUH yeri... Ruhlaryn, hurlar olmaly yolunda açylan synavda kaybeden ilk ruh sanyrym ?eytan..
Allah bize ve size  bu örnekten ders, ibret ve nasihat alan ede.
Amin. 
 


Düzenleyen osmanziya - 20-Eylül-2011 Saat 17:57
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk