Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: karde?lik ve istenç(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Konu: karde?lik ve istenç
    Gönderim Zamanı: 27-Nisan-2012 Saat 09:43

 

 

 

 

 

YRADE ÜZERYNE ÇE?YTLEMELER

 

 

UHUVVET dizin içindeki dosyalar. 

 

uploads/20120430_042222_UHUVVET.rar

 

Benim yapty?ym kusurlarymy görmek.. her ne kadar olabildi?inde kusursuz YAPMAYA  ve yapabildi?imce mükemel OLMAYA çaly?samda.. yapyp ettiklerimde ve olup öldüklerimde naksonlaklar ve kusurlar, tehirlerim ve  terklerim, geçiktirmelerim ve byrakmalarym.. yükümlülüklerimden sorumsuzça kaçmalarym var. Bunlarla  YRADE denilen HÜRRYYET'imi, hürriyet içindeki  tezahür-ü iktidar ve tebarüz-I ihtiyarymy, gücüm ve seçimim üstündeki  MANTUK ve ME?YET’imle gösteriyorum.

 

Ne dedi?imi anladynyz ya da anlamadynyz ya da anlar gibi oldunuz fakat tamamen anlamadynyz.. ben de bilirim anlatabildiklerimin anlady?ynyz kadar oldu?unu da fakat niçin anlamadyklarynyz görmezden geliyorum.

 

Anlady?ynyz gibi ilk yazy düzeltilmeden ve dizin içindeki dosyalary eklenmeden buraya aktaryldy..  önceki yazyda bulunan ve benim hatam olan söz dizimindeki dü?üklüklerdeki anlam kayyplaryndan ba?ka bir de anlambilimsel zorluklar ve güçlükler var muradymy size yansytmakta...  

 

Çünkü dilim sizim dü?üncenizden farkly bir dü?ünce yöntemini dile getiriyor düz yazylarymda.. kysaca buna dil dü?ünceye uymuyor ya da yetersiz kalyyor diyebiliriz.

 

Ancak ?una da kesinlikle inanyyorum.. e?er düz yazylaryma de?il de ?emalaryma önem veren Ö?REN-Y-CY'lerim  tablolarymy versiyon numaralaryyla ve syrayla izleseler pek tanymlanan konuyu (anlam)  ve ba?lanan yüklemi (ba?lam)  anlayacaklar ve anladyklary da anlamadyklaryna yardym ederek onlary dahi anlayaycaklar.. çünkü bizim dü?üncemiz bilinenlerden bilinmeyenlere giderek ve bu bilinmeyenlerden, farkyna bile varmadyklary sorularla, yeni bilinenler yani yanytlar ve kanytlar çykaracak.

 

?imdi bu iletinin dizinindeki dosyalar..  Y R A D E  denilen ve kabulün içinde bulunan gizemli reddiyeti.. inadly temerrüdü ve ku?kulu tereddüdü.. kendini biraz ele verdi.. görünür kylyndy.. mesle?im  (NOTERLYK) yazer’liktir.. yani "i?"im,  ba?kalarynyn yazylarda ortaya çykardy?y “irade”lerini saptamak ve saklamaktyr. Bu i?lemin tutana?y bazen tanykly olur. Tanyklar huzurunda ki?iden çykan (tasaddur edilen ve tasarruf edinilen)  iradenin bilgisi ka?yda belge olarak geçirilir, saptanyr ve saklanyr.

 

Yani biz bu i?lemde bir defin seromonisi yaparyz. Bu belgeyi a?rive gömme töreninde,  hukuk evrenini katylan irade tebarüz ve tezahür ederek tevellüd edip temevvüt olmu?tur. Yani bu menasikte irade tezahürü ba?lamy? ve bunun belgelere geçirilip saptanmasyyla tebarüz eden irade  bitmi?tir,  yani bu istenç / irade / murad, do?mu? ve ölmü?tür, BÖYLECE maksad belirmi? ve bunu ifade eden ilim ve  emir ortaya çykmy?tyr.

 

Bir arkada? haber almy? noter oldu?umu.. netteki anlyk görü?mede söylemi?ti..  elmas i?iyle u?ra?yyormu?sun.. dedim ki elmasdan kyymetli olan irade i?iyle me?gulum.. elmas fani bir nesne parçasydyr fakat irade baki kalacak bir kimsenin “parça”sydyr. Nesneler para olarak kimseler ise oy suretinde toplumsal hayata katylyrlar ve bu nesneler ekonomik ve politik dünyamyza ölçülebilir parçalar ve birimler halinde katylyrlar.

 

Para deninlen banknot ile oy denilen pusula arasynda mahiyet olarak fark yoktur.. ikiside görüntüleri olan nesnel göstergedir.. bir de görüngüleri olan kimsel gösteriler var.. belki bunlar bilgiler, buyruklar, sözler, i?ler, i?lemler, i?letimler,  eylemler ve etkinliklerde ortaya çykyyorlar ama insanlar bu ortaya çykan kesri ve kesretli  kabuk ve ky?yrlarda kaybolduklaryndan dünyanyn fani ve izafi yüzünü fazla fark edemiyorlar. Etseler bile iradenin TESLYMYYETYNY nasyl ve ne ?ekilde gerçekle?tirecekleri konusunda yeteri kadar çaba ve deneyimde bulanamyyorlar sözde  HÜRRYYET’lerin çelimi ile  sahte EBEDYYET’lerin çekimi arasynda kapyldyklry OYUN'dan dolayy  ça?rylan kutsal öyküye ba?lanamyyorlar ya da çy?lyk çy?lyya ba?yran yalyn gerçe?i göremiyorlar. Elbette onlar derken bende kenara çekilmi? onlary seyretmiyor, bu oyunun içinde bulunuyorum ve yazgymyn çizdi?i rolü yargylarymla oynama yükümlülü?üm yerine getirmeye çaly?yyorum. Teslimiyet ve hürriyet.. ikisi de irade ile yapylan etkinlik.. amma etgin amma edilgin.. hakimiyet ve isyanyn da bunlardan farky yok.. hepsi iyi görülen ve sevilen buyruklara ve komutlara evet demekten ibarettir, acaba eri?tiler mi ? Yrade arzu ve talep edilen,  istenilen ve dilenilen erekler ve amaçlara  yönelimler ve yakla?ymlardyr.. acaba ula?acaklar my ? Kimler ? Nesneler mi yoksa kimseler mi ? Nesne’nin iradesi  var my ? Biz yok biliyoruz.. fakat me?hur fizik alimi Dirac zerrelerin parçacyklarynyn iradelerinin bulundu?unu ileri sürmü?tü.. çünkü bu dünya da belki tüm macro ve micro evren en geçerli yasa olan YSTATYSTYK yasalara bakarak bunu söylüyordu.. Hürriyet ile rastgelelik arasynda zerre ile kürre arasy kadar fark olsa da her ikisinin de vech-i hürriyet ile vech-I tesadüf  arasynda iki insanyn yüzünün benzerli?i kadar da benzerlik var..  Hatta  tesadüf ile tevafuk arasyndaki benzerlik ve ba?kalyk yabana atylacak cinstten de?il.. fakat bizim bu terimleri adlandyryrken arkalaryndan bulunan anlama ve inanma fonu bu sözcüklere ba?ka renkler verir. 

 

Ystek denilen a?-aç aynen bir ?ecere gibi bir YS (emel)  tohumuyla ba?lar ve son bu tohum,  ba?ka ba?ka do?umlar çe?it çe?it istekler ve türlü türlü dileklerle dallanyr ve budaklanyrlar. Ve sonra yukaryda saydy?ym parçalarla ve birimlerle yapraklanyr ve çiçeklenir ve sonunda tek meyvesi olan CENAZE’ ile taclanyrlar. Var olan  canly iradenin diri araç  ve aygytlary  artyk cansyz olmu?tur.. beden ve beyin toprak olmu?.. cesed ve ruh artyk yerlerine gitmi?tir.

 

Her bir kimlik ve ki?ili?in bireysel ve toplumsal ya?amynda çizdi?i grafi?in syrat’ynyn yol alymyna  ve yo’lunun biçimine  ki biz buna vektör / istikamet diyoruz. Genellikle syrat ile istikameti kary?tyryryz.. yol ve do?rultu.. yol ve yönelim..

 

Yradenin hürriyetini kullanyrken   e?yayy  istimal ve e?hasy istihdam ederken en önemli i?i bu istikamet dümenini kontrol ve koordine etmektir.. bu tanzym ve mürakebeyi insanynyn kendini terbiye ederken ba?kasyny idare etmesi, ba?kasyny idare ederken kendini terbiye etmesi olarak görebiliriz. Hatta bunlar öyle kompleks ki düzenlerken seçer, seçerken de?i?tirir, de?i?tirirken düzeltir, düzeltirken denetler ve bütün bunlary düz yazyyla ve günlük anlatymla görmek ve göstermek zordur. Bunun için, bu çok yanly ve yönle kavram ve tanymlara anlatmak için özel bir dil bulmadykça hürriyet felsefenin pasly kilidi olmaya devam edecektir. Muhtariyet muhtarlaryn ady olarak kalacaktyr.

 

Yrade bazen ya? küçüklü?ünden velayet bazen ya?yn kemale ermesinden vesayet suretinde kysytlanyr.. yani ba?kalarynyn terbiye, bakym ve idaresine verilir. Yrade vardyr fakat yetmemi?tir, yeti?memi?tir ya da eksik ve yetersizdir.

 

Yrade bazen  çe?itli  açlyk ve korku ola?anüstü  gibi ko?ullarla ba?lanyr ve korkutma ve kandyrma gibi  türlü ola?andy?y kurallarla baskylanyr. Ve yine gayr-I iradi bir etki ile uykuya kapanyr. Ve Yine irade dy?y bir etkiyle gündelik ya?ama uyanyr.

 

Bu do?al ve sosyal durumlar dy?ynda irade yapyp-etti?i her ?eyden SORUMLUDUR. Hukuk,  hürriyet ve gayeye dayanyr.. özürlük (gürdenlik) ve amaçsallyk, bunlarda ki?iyi sorumlu kylan yetenekler ve yetkilerdir.

 

Ystekleri yedikleriyle ba?lar; yaptyklary, ettikleri, kurduklary, kyldyklary, i?ledikleri, dedikleri, i?lem ve i?lemini yaptyklary etkinlikleri, durum ve devinimle akymlary.. de?i?im ve deyi?imleri kysaca YETENEKLERYYLE ö?rendi?i, kullandy?y ve yararlandy?y  OLANAKLARI kadar da YÜKÜMLÜDÜR.

 

Sorumluluk / mes’uliyet  ile yükümlülük / mükellefiyet arasynda ne fark var ? E?er bu sözcüklerin köküne bakarsak sual ve külfet kadar fark var deriz.. ki?inin istedi?i i? ile a?yrly?yna katlandy?y yük bir ayrylyk var. Ancak sözcükler genellikle sözlük anlamlaryndan ötesinde bilimsel ve teknik anlamlar kazanyrlar, bilim ve hukukta.. ?imdi bu yazy, içeri?e ili?kin nadir iletilerimizden biri..  ve genellikle içerikli bilgi verme  iste?im olmaz ya da görü? ve dü?üncemi ortaya koyma bir bir amacym bulunmaz.. burada hukuki görü?üm ya da bilimsel dü?üncemden ziyade kaleminin götürdü?ü yere gidiyorum.. ayryca bu çala kalemde, bir ?emayy açyklama gibi yöntembilimsel bir analiz de yapmyyorum. Sadece bu iletinin dizinindeki dosyalar için reklam yazysy yapyyorum. Bu nedenle söylediklerimi  buna göre “de?erlendirmezi” bekliyor.. takdiriniz gibi benim yazma iktidarymda bir KUDRET tezahürü.. hepsinin kökü “KDR”

DRK, DKR, DBR, DRB.. kader, kadir, kudret terimlerinin kökü ile  bu irade kapylarynyn terimleri arasynda ba?lar.. var. kudret reddetme gücü.. tersine çevirme yetene?i.. ve ayryca  hepsinde gizemli bir harf var: “R” Ynsanlar Rahmani ve Rahimi kudretten kaçamazlar  ve a?amazlar.. ancak onu açmaya çaly?malary üzerindeki karanlyklaryna aly?malaryna ba?lydyr. Bulundu?un aydynlykla yetiniyorsan sana bir diyece?im olmaz.. ama onu artyrmak içir aryyorsan.. yöntembilimsel analiz tam sana göre…

 

Düzeltilmemi? yazymda sorumluluk ve yükümlük arasynda fark için verilmi?  kysa  yanyty biraz açtym:

 

BYLME yetene?indeki Sorumluluk ile  YSTEME yetene?indeki yükümlülük arasynda farky, ta?ydyklary  YETKY kadardyr.

Bu yetki sivil yetki ise sorumluluk, resmi yetki ise yükümlülüktür.

 

Y?te bu bizi iradenin ihtiyaryna, iktidaryna, intihabyna ve intisabyna götürecektir.

 

Bunu da oraya geldi?imizde görece?iz.

 

Amma oraya gelinceye kadar yeni bir konu ba?lady karde?lik .. uhuvvet.

 

Yukaryda iradenin dört kapysyndan (derk ile dekr ve debr ile derb)  sonra dört pençeresini (ihtiyar, iktidar, intihab, intisab)  tespit etmi?tik.. fakat konu bu hafta daha do?ru bu yyl ki kutlu do?um haftasy gerçekten ihtiyacymyz olan KARDE?LYK konusun ayryldy?y için bu konuya bakan irade alaklaryny ele almak gerekti.

 

Ekmek ve gürden-lik ile  e?it-lik ve karde?-lik

 

Fransyz ihtilalinin dayana?yny te?kil eden dört fikir.. ki bundan gürdenlik (hürlük) ve e?itlik iradeye do?rudan do?ruya bakar di?er ikisi de dolayly bakar.

 

Karde?lik; insani karde?lik yani insan kyzlarynyn karde?li?i,  ademî karde?lik yani adem o?ullarynyn karde?li?i.. Yslami karde?lik yani müslümanlaryn dostlu?u yani ümmetin veliyati  ve nihayet soyaçekimden do?an karde?lik  yani milletin karabeti olmaz üzere dört türlüdür. Karde?lik, arkada?lyk ve evlilik e?itli?inden ba?ka bir e?itlik sunar bize.. bu biraz daha derindir.. dile bakarsan arka’da e?lik ile ard e?lik arasynda bir fark olmaly.. arka arkaya gelenlerin e?itli?i ve karde?li?i ile yan yana duranlaryn e?itli?i ve karde?li?i arasynda  ayyrt edilecek bir krtiter olmaly.. ayny ça?da ya?amy? olanlaryn karde?li?i ile ayry ayry yüzyyllarda ya?anlaryn karde?li?i ba?ka anlamlar ifade eder. Bu konuda hem ayet hem hadis var.. Rasullah gelecek ça?larda ya?ayan müslümanlara KARDE?LERYM diyor.

 

Nebinin ali, ashaby ve ümmeti ile  peygamber karde?lerinden ba?ka bir de ahir zamanda gelecek karde?leri var.. Peygamberler risalet sahibi oysa di?er karde?ler VELAYET  sahibi..

 

Kimselerin karde?li?i, nesnelerin benzerli?i vardyr.

 

Bir türün bireyleri karde?tir.. bir çe?itin birimleri karde?tir.. bir bütünün parçalary karde?tir.. bir kümenin üyeleri karde?tir.. ard arda ya da yan yana gelen tüm nesneler ve kimseler karde?tir. Tüm ard e?ler, çokluktan ve çiftlikten çykan biricik ve tekil varlyklar olarak bize sayylabilir ve syralanabilir varlyklaryn ba?lalary ve ba?lylyklarynyn

 

“K” harfinin açylymyyla    K------  vektörünün açylymyyla bir anlatym yapar.. ayny istikamete gidenler karde?tir.

 

Bu istikamette birbirine yardym eder. Karde?lik e?lerin birbirlerinden olan çykar ve sevgilerden ayry bir velayet ve  dostluk demektir.. incinse bile karde?ini incitmeyen ve onu gerçekten seven olmak demektir.  Zaten böyle olmayynca imanynda içten olmaz.. içten olmayynca KARDE?LYK CENNETYNE giremez. Çünkü CEHENNEM sava?y, karde? olmayan arasynda olur.  

 

O zaman birbiriyle sava?anlar müslüman olsa dahi karde? olurlar my ?  

 

Olurlar.. çünkü izzet ve ikram sahibi Allah’a kul ve cemil ve celil olan  Allah’yn kullaryna karde? olmak isteyen insanlar  melek ya da makine de?iller.. öyle  uslu kimse-lik ve canly nesne-likten yaratylmy? ve yapylmy?lardyr ki  kusurlary olan ve yanylabilen ve böyle geli?ip yetkinle?en varlyklardyr.  

 

Amma onlaryn ba?ka karde?leri de vardyr.. bu karde?ler sava?an karde?lerinin arasyny düzeltmeye çaly?yrlar.

 

Türkiye bu yolda ilerledikçe yeniden islam dünyasynyn a?abeyi olmaya layyk oldu?unu gösterecektir,  vesselam.

 

 

 

Sa?lycakla kalyn.

 

Osmanziya

 

 NOT: Muradym Yusuf'tur.. Fakat önce Murad'y bir tanyyyn..

 

  

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Düzenleyen osmanziya01 - 30-Nisan-2012 Saat 08:04
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk