Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: LOGOS(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 3249

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: LOGOS
    Gönderim Zamanı: 19-Ağustos-2012 Saat 09:53

 

 

 

 

 

 

 

 

LOGOS

 

LOGOS dizini içindeki dosyalar

uploads/20120819_095254_LOGOS.rar

 

 

Logos, hepimizin bildi?i “-loji”nin asly.. bio-loji ya da psiko-loji ya da sosyo-loji sözcüklerinin son ekleri olan bu kelime “mantyk” anlamyna geliyor ve “bilim” olarak kullanylyyor; hayat-bilimi, ruh-bilimi, toplum-bilimi demek oluyor. Asyl sözcükteki “g” harfi, Türkçele?mi? sözcüklerde, bu sözün sesine uygun olarak “j” olarak okunuyor.

 

Logos sözcü?ünü okudukça onun sesini  sanki  LAFIZ olarak duyarym.. Arapçadaki lafyz Yunancayy logos olarak my geçmi? yoksa Yunancadaki logos Arapçaya lafyz olarak my geçmi? filo-loji uzmanly?ym olmady?yndan bilemiyorum. Amma siz lugatlara bakabilirsiniz.  Sanyrym Arap SAMY kavminin daha eski bir uygarly?y oldu?undan büyük bir olasylykla bu söz Arapçadan Yunancaya geçmi?tir. Nomos.. Name ise ses ve anlam arkada?ly?y var.. Kosmos..  Homos… Biz ça?da? Anadolu’lularyn  ruhuna Arapçadan evvel Yunanca ekildi?i için bu sözcükler yabancy gelmiyor bana.. tanydyk geliyor.. Ulum, Funun, Hukuk, San’at ve Hikmet.. sözcükleri dahi sevimli geliyor.. Ten.. Tin.. Us.. Uz.. Can.. Ben.. der iken de Anadili’mi ve Anadolu’mu seslendiriyorum.

 

Dini ve etnik ayyrymlaryn ve bu ayyrymlary kötüye kullanarak insanlary birbirine dü?man edenlere inat.. kendimi dindar ve ba?kalaryny dinsiz ve kindar etmemeye çaly?yyorum. Amma elimde olmuyor.. insanlar dilini kullandykça.. dilindeki sözcüklere yüklenilen bilgi, istek ve duygu yükünün etkisi altynda kaldykça.. Müslüman olmayana ve Türk bulunmayana menfi yönelim ve yakla?ymlaryn etkisinden kurtulamyyorum… Yçimdeki YNSAN’dan nisyan ederek külli ve câmi hakikatlara isyan ediyorum. Cehalet kara y?y?y  ve Dalalet siyah boyasy ile  ba?kalaryny dini ile karalamak ve milliyeti yaftalamak duygusunu yenmenin yolu.. hakikat aydynly?y ile HAKKI aramaktyr.

 

Hakikat aracysyz görülendir.. oysa biz dil ve dü?ünce olmadan ona eri?emiyoruz.. sadece görsel ve i?itsel dünya ile ba? ba?a oldu?muzda da kör ve sa?yr kalyyoruz.. bu yüzden yapabildi?imiz mantyk ve bilim denilen takylary ona yapy?tyrmaktyr. Örne?in “Hayat”y aryyoruz ve onu buluncaya kadar ona bio-loji diyoruz.  Bu yüzden LOGOS yani LAFIZ, ilim ve isim ile ifade edilen mantyksal bir alanyn MERKEZY haline gelir. Bu iletinin dizini içindeki dosyalarda da bunu yaptym.

 

Bu dosyalardaki tablolar bir çiçektir..  bir çiçek gibi önce çanak yapraklary kosmos ve homos ile tekno ve ideo ile yaptym.. sonra taç yapraklaryny funun ve hukuk ile san’at ve hikmet ile yaptym.. sonra cinsiyet püskülcüklerini ten ve tin ile us ve uz ile yaptym.. bu çiçe?i de typ ve ahlak ile usul ve üslup zeminine yani vazosuna yerle?tirdim.

Ve bu bayram sabahy size bir buket olarak paketliyorum.

 

Bu çiçek  tablonun daha sonraki versiyonlarynda üzerinde ayryntyly ve teferruatly  kalem çizgisinin ve kelam fyrçasynyn boyasy ve rengiyle anla?ylmaz bir karma?a deseni haline gelmi?se aldyrmayynyz.. çünkü siz daha bu dili çözüp özümleyemediniz ki..

 

Özümleseydiniz görecektiniz ki ördüklerimiz gördüklerimizdir.. ören elinizi ve gören gözünüzü birbirinden ayyrt etmek kolay de?il.

 

Kelam’y, Haber’den ayyrt etmek..  dilin sözcüklerinin kök ve ek sesleri olan ad (isim) ve ar (harf) lerini tefrik etmek gibi  kolay de?ildir. Beyan ve maan ile  ilim ve mantyk bize ekmek ve su kadar yakyn oldu?u halde yemek ve içmek kadar da uzaktyr.

 

Sorun..dili kullanmak ve onu kulu olmaktan kaynaklanyr.. Dili kullanyp onunla hem dem olursanyz ondaki bilgi, buyruk ve duygu yükünün etkisinden kurtulmak mümkün de?ildir.  Müzik evrensel dil olarak adlandyrylyr.. çünkü onun bilgi, buyruk ve duygu ta?yyan manasyny bilmeseniz bile DUYUM ta?yyan maddesi ve ritmi sizi ortak bir SES dünyasyny ta?yr.. bu sesteki ince esinleri ve kylcan sezinleri almasanyz bile LOGOS hükmünü icra eder, sizde bir eseme ve muhakeme uyandyrmasa bile sesin esintilerinde sürüklenirsiniz.

 

Ve sizi SENTAKS VE SEMANTY?Y ile ortasynda “G”nin ma?rasyna çeker.. ister istemez girerseniz.. do?ru ve e?ri  size orada tüm de?er ve e?erleriyle ö?retilir.. amma ben sizi bilinenlere bir ö?ren-ci olarak de?il bilinmeyenlere bir ö?ren-i-ci olarak ça?yryyorum.  

 

 LAFIZ.. ya sizi hyfz eder ya da siz onu hazf edersiniz..

 

Yyi bir sonuç için çare LUGAT kary?tyrmaktyr.. SÖZ-LÜK’ler sizi külli bir alana çeker..  tozlar, közler ve tözler kadar gerçektir söz’ler…

 

Risale Sözler’le ba?lar.. Mektubat, Lem’lar ve ?ua’lar dahi onun içindedir.. bu nasyl Kürt ki anlatymy  içinde karde? Türkü ve Araby birle?tirmi?.. Bakyn göreceksiniz do?u’yu ve baty’yyda birle?tirecek.. Yeter ki Lüga’nyzyn penceresinden bakan NÜHA’nyzy görün.. tecdid  eden vicdan ve vücudunuz bu tekrir eden nüha ve lüga’nyzyn farkynda oldukça LOGOS ve LÜGA arasynaki farky kaldyracaksynyz ve SÖZ’ler size özünüze ça?yracak.. gerisi lafz-y güzaf…

 

Seçim sizin.. geçiminizden fyrsat buldu?unuz kadar.

 

Ülkemizdeki fitne ate?ini söndüren ve IRAK,  BURMA VE SURYYE havf ve hüzünlerimizi gideren yeni  bayramlarda bulu?mak üzere..

 

Sa?lycakla kalyn.

 

 

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IP
taharriyat
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Kasım-2009
Gönderilenler: 26

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 20-Ağustos-2012 Saat 13:29

Merhaba,

Dilinize dolamy?synyz DYLY, dil bir ba?ymyza geçirilen bir sepettir, diye. Dü?üncenizden çykmyyor, DÜ?ÜNCE ba?ymyza geçirilmi? bir çoraptyr, savy.  Peki bu çoraby ba?ymyzdan çykarsak, bu sepeti kafamyzdan indirsek dil ve dü?ünce ile yapylan i?lerimizi nasyl yapaca?yz ?

Me?hur bir örne?i var Kant'yn, bir güvercin  güvercinler arasyndaki yary?mada çok iyi ba?arylar elde  ediyor.. öyle ki semtindeki tüm güvercinlerin üstüne çykyyor, hyzly uçmada,  kimse ona yeti?emiyor. Güvercin diyor ki, aslynda ben daha hyzly ve daha iyi uçarym fakat ?u bana engel olan hava olmazsaydy,  ?u gök yüzündeki hava sürtünmesiyle bana mani olmasa idi öyle hyzla uçacaktym ki sadece bu semtteki de?il dünyada tüm güvercinler dahil kimse bana yeti?emezdi.

 

Bunu dü?ünürken birde havanyn yoklu?unu hissediyor.. istastik yasalara göre en dü?ük ihtimal gerçekle?iyor ve hava tüm ?ehirlerde olaca?yna tüm hava bir ?ehirde toplanyyor ve bütün ?ehirler havasyz kalyyor ve güvercinin bulundu?u ?ehirde de hava kalmady?yndan güvercin büyük bir hyzla  yere çakylyyor.

 

Evet, bir ?eyin  gerçekle?mesinin ko?ulu olan bir ?ey ayny zamanda o ?eyinde gerçekle?memesinin nedeni ve ayny zamanda engeli olur. Biz y?yk ile görürüz ve y?yk ko?ulu cisim, beyin ve göz ko?ullary  ile birlikte görmenin dört FAKTÖR’ünden  biri olur. E?er cisim, beyin ve göz oldu?u halde GÖRME olayy yoksa demek ki I?IK ko?ulu gerçekle?memi? ve bu yüzden görme de gerçekle?tirilememi?tir.

 

Dil ve dü?ünce dahi böyledir.. o dahi bizim manevi ve kültürel pek çok etkinliklerimizin ko?ulu, ortamy ve alanydyr. E?er bu alan olmasa pek çok i?ler ve etkinlikler olmaz.. hatta bazy yazarlar, de?il dili insanyn etkinliklerinin bizzat  insanyn olmazsa olmazlarynyn en ba?yna alyrlar.  

 

Ba?ka bir örnek paradyr.. para da dil ve dü?ünce gibi yapay bir araç.. e?er para denilen de?i?im birimi olmasa idi insanlar ancak maly mal ile de?i?tirmek zorunda kalacaklardy ki bu da uygarly?y paranyn icadyna kadar, sanyrym Lidyalylar devrine,  götürecektir.

 

Dili byrakmak dilin icad oldu?u devre gitmek demektir ve  dü?ünceyi byrakmak dü?üncenin yaratyldy?y döneme bizi  geri götürecektir.

 

Bu i? bir tür GERYCYLYK demek olmaz my ?

 

IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk