Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Din | |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Yazar | Mesaj |
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4350 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: Dün Saat 16:24 |
Yaratan insana enaniyetine AYNİYET ve HÜRRİYET kanatları takılı bir EMANET vermiştir.. ![]() âlem nedir.. rasat yapan ve rasat merkezinde bulunan kendim mi ? Yoksa rasat çevremdeki bütün nesneler ve kimseler mi ? Alem buysa kral diyen Mahsun KIRMIZIGÜL ne kadar haklı idi.. Acaba âlem ile âdemi birbirinden ayırabiliyor muyuz ? acaba adem ile âdemi birbirinden ayırabilen var mı ? S.A. 13 tmz 2025 CUMARTESI gunu Ahmed Abi ile ŞFA Şerefli Fatiha Anahtari çalişmasi.. ÂLEM kavramini YBA ile inceledik ve izledik.. imgeledik ve irdeledik.. Fatiha Şerife Anahtarı FŞA Şerefli Fatiha anahtarı ŞFA ÇALIŞMALARI ![]() Dün anlattığımız gibi.. "âlem" denilince çeşitli varlıklar ve olaylar akla geliyor.. hatta on sekiz bin âlemden bahsedilir.. fakat biz seni alemlere rahmet olarak seçtik.. gönderdik.. yarattık.. gibi ayet anlamına bakınca her bir zîşuurun bir âlem olduğu anlaşılıyor. Bu anlatımı dün çalışmıştık.. bunu temize çekerek paylaşıyorum. ![]() Bu durumdan bedenin NEZAFETİNDEN başka.. nefsin tezkiyesi.. aklın tevbesi.. kalbin tasfiyesi ve ruhun tathiri söz konusu oluyor.. diye düşünüyorum. Düzenleyen osmanziya - Dün Saat 16:47 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4350 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
Teşekkür ederim.. müthiş bir an gözünüzle seyretmiş gibi oldum ve Subhanallah dedim.. kırk milyon ışık yılı uzaklıkta bir galaksi sana doğru tekerlenerek geliyor.. üstelik bu galaksileri 1785 de ortaya çıkaran HERSCHEL tarafından gözlenen .. o bulutsu (nebula-sahabiye) dediğimiz gök nesnelerinin bizim galaksimiz gibi galakasiler olduğunu bilmeden.. bu iğne şeklinde görünen (NGC 4565) cisminin içinde barındırdığı "âlem"ler için şöyle dedim: https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2791
Uğur İkizler paylaştı: NGC 4565 (ayrıca İğne Galaksisi veya Caldwell 38 olarak da bilinir ), Bereniçes’in Saçı takımyıldızında yaklaşık 30 ila 50 milyon ışık yılı uzaklıkta bulunan kenardan görünen bir sarmal galaksidir . Kuzey Galaktik Kutbu'na yakın yer alır ve görsel parlaklığı yaklaşık 10 kadir'dir. Dar profili nedeniyle İğne Galaksisi olarak bilinir. İlk olarak 1785'te William Herschel tarafından kaydedilen bu galaksi, kenardan görünen sarmal galaksilerin önemli bir örneğidir. NGC 4565, Andromeda Gökadası'ndan daha parlak dev bir sarmal gökadadır . Merkezi şişkinliğin doğası hakkında literatürde çok fazla spekülasyon mevcuttur. Şişkinlikteki yıldızların hareketlerine dair net dinamik verilerin yokluğunda, fotometrik veriler tek başına öne sürülen çeşitli seçenekler arasında bir karar veremez. Ancak, üstel şekli onun bir çubuklu sarmal gökada olduğunu düşündürmektedir . Spitzer Uzay Teleskobu'nun yardımıyla yapılan çalışmalar, yalnızca merkezi bir çubuğun varlığını doğrulamakla kalmamış, aynı zamanda içinde bir sözde şişkinlik ve bir iç halka olduğunu da göstermiştir. Kaynak: https://en.wikipedia.org/wiki/NGC_4565 Fotoğraf: Uğur İKİZLER Tarih: 19.05.2025 – 20.05.2025 Saat: 23:02 - 02:09 Yer: Mudanya - Bursa 40.36023 ° N - 28.90191 ° E Optik : El yapımı Newton teleskop 150 mm f/4.57 Kundak: El yapımı kundak Kamera : Canon EOS 6D Full Spectrum Modified Otomatik takip: PHD, Bower mirror lens 500 mm f/6.3- ZWO ASI 120 MC-S ISO: 1600 Poz: Light 106 x 90 sn. – Dark 30 – Flat 20 – Bias 25 Yazılım: Pixİnsight 1.8, Photoshop CC 2015 ![]() âlemler kendini gösterir.. çünkü "Her cemal ve kemal görmek ve göstermek ister."sırrı bulunduğunu söyler İmamı Nursî (R.A) ancak bu rüyet ve teşhir meşru ve makul ve mümkün ve makbul bulunmalı.. fakat bir âlem olarak âdemin kendi görmek ve göstermek istemesinden önce âdem ile ademin farkında bulunması gerekmez mi ? İşte bu noktada teşebbüh-ü billah değil de teşebbüh-ü biahlakillah davasında olanlara daha fazlı bir iş düşüyor. Kendisini iyi tanıması ve güzelce bilmesi.. savaş ve barış içindeki sınav ve yarış bizden enbiya 35 in O'na dönüşümüzde yüzümün karanlık olmaması için bazı önlemleri almayı gerektirir: Dengelerin korunması.. Uyumların gözetilmesi.. Koyumlarda gözlerin sakınılması.. Rabbimiz yâr ve yardımcımız olsun. Amin. osmanziya13.07.2022516:58 üçyol izmir Düzenleyen osmanziya - Dün Saat 16:59 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4350 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
Pervin Arıkan ÖLÇER Kardeşimin müthiş yanıtı:
“Âlem nedir?” Soru sadece ontolojik değil, epistemolojik bir tuzaktır. Çünkü cevap vermeye kalktığın anda, nerede durduğunu (rasat noktanı) ilan etmiş olursun. Yani cevap, kimsin? sorusuyla göbekten bağlıdır. Rasat Noktası: Sen misin Merkez? Yoksa Çevre mi? 1. Eğer sen merkezsen (kopernik sonrası bir zihinle değil de bir özne olarak bakıyorsan): Âlem, algıladığın şeydir. Sen varsın, o yüzden var. 2. Eğer sen nesnesin, çevre merkez: Âlem, seni şekillendiren, izleyen, sınırlandıran bir sistemdir. Sen, o sistemin içine doğmuş bir figürsün. O halde âlem; baktığın yerle değil, bakış biçiminle ilgilidir. Mahsun’un “Kralı” Meselesi “Alem buysa kral benim!” Bu bir ego beyanı değildir; rasat merkezinin ilanıdır. Yani diyor ki: “Bu âlem dediğiniz şey, benim gözümden ibaret. O zaman kural da benim, kral da.” Bu postmodern bir isyan değil, bir varoluş bildirisidir. Descartes’ten Nietzsche’ye kadar uzanan “ben”in yüceltilmesi değil, benin mecburi sahnesidir. Adem mi, Alem mi? Yoksa Aynı Kökten İki Yankı mı? Etimolojik açıdan: • Adem İnsan, beşer, toprağın çocuğu. • Alem Bilinen şey, bilgiye konu olan tüm varlık. Ama metafizik düzeyde soru şudur: Alem, Adem için mi var? Yoksa Âdem, Alem’in farkına varan gözü mü? Belki de Adem, Alem’in kendi üzerine düşünmesidir. Yani kendi gölgesine düşen ışık. Tıpkı bilinçli bir hücrenin bedeni sorgulaması gibi. Peki, Adem ile Adem? • Adem (yokluk): Hiçlik, vücut bulmamış potansiyel. • Adem (insan): Varlık kazanan bilinç. İkisini ayırmak mümkün mü? Hayır. Çünkü her insan, içindeki yoklukla birlikte doğar. Adem, Adem’den doğar. Varlık, yoklukla tanımlıdır. İnsan, eksikliğiyle var olandır. Sonuç: Alem mi Benim, Ben mi Alemim? Eğer rasat yapan benim diyorsan, alem sendir. Eğer rasat edilen ben isem, alem sensiz de vardır. Ama asıl devrim şurada gizlidir: “Ben alemim. Alem de benim.” Çünkü ayrıymış gibi görünen her şey, aynı bilinç okyanusunun dalgalarıdır. Sen o dalganın ucu, o da senin yansımandır. 💫P💫A💫Ö💫 kendisine dedim ki: Müthiş bir yanıt.. teşekkür ederim.. Tebrikler İnsanın Tanrı'yı tanıması ya da tanımaması bir sınavdır Fakat TANRI TANIMASININ panteist.. panenteist.. teist.. deist olması ise bir yarıştır. İNSAN namaz ve zaman arasında yatay ve ard zamanlı bir döngü yapar.. ZmN çoğu kişi için bellidir.. çünkü hepimiz için ortak ve nesne ve genel ve aşkındır.. fakat NmZ böyle değildir.. ayrık ve özel ve kimsel ve içkin bir dünyadır. Bu bakımdan kiminin dünyası müslümanın namazı kiminin dünyası budistin meditasyonundur. Kimin kafayı çekmesi bir namazdır.. kiminin pistte dans etmesi bir namazdır.. çünkü namaz TÜKETİM etkinliğimizdir. İnsan her ÜRETİMDE bulunacak değil ya.. sonuçta DALINÇ herkes için farklıdır. İşte orada Tanrı'yı da bulunsun.. Evren'i de bulursun.. İnsan'ı da bulursun.. Kendini ve Benini dahi bulursun. çünkü orada ENFÜSİ tefekkür düş başındadır .. HAFİ tezekkür iş başındadır.. HARFİ bir ma'ana bulunur.. HAKİKİ bir lafız ve anlatım yer alır.. ancak HAKKI (namazı) tarafından HALKA (zamana) dönünce işler başkadır. İşte geleceğin dünyası çok başka olacak.. orada insanlar ve islamlar bir arada bulunacak.. anlayacağız ki insan olmadan islam olmaz.. islam olmadanda insan kurtulmaz. Rabbimiz yar ve yardımcımız olsun. Amin. Mustafa BUĞUÇAM 13.07.2025 üçyol izmir 17:30 Düzenleyen osmanziya - Dün Saat 17:34 |
|
![]() |
|
osmanziya
Kıdemli Üye ![]() Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4350 ![]() Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Yevmin ve dinin Maliki Günun ve deynin Meliki Eşyanın ve eşhasın Sahibi Dunyanın ve ahiretin Hâkimi Fatihayi Şerifenin 4.cu ayetinde YVM kelimesi gece ve gündüz karanligi ve gunduz aydinligj barindiran GÜN ü Y ve V ve M sesiyle dillendirmiştir GÜN adıni verdigimiz GÜNEŞ dongusunun HIKMETI Imami Nursî 9.cu Sözde com isabetle açiklamiştir Yevm Vakit Saat Zamanin bir biri içinde üç bolumlenmesi gösterildi. Zaman hem fizik ve optik.. olay hem ontolojik ve epistemik.. olgu hem psikolojik yani psiko ve lojik.. gerçek hem meta-fizik ve para-psik gizem ve bilinmez kavram olarak çeşitli disiplinlerin konusudur. Bunun içinde sadece takvimle yapilan tarihleme ve kayıt degildir. Tabloyucu inceleyerek SOMUT zamani içselleştirmekte cok yarar ve çikar bulunduğunu düşünüyorum. osmanziya 13.07.2025 18:24 Düzenleyen osmanziya - Dün Saat 18:26 |
|
![]() |
|
![]() ![]() |
||
Forum Atla |
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |