Sevgili Yavrum,
Yürüyü?ümüz, bir zemin üzerinde ileri ve geri hareket edi?imiz, bizim do?du?umuzdan beri yapty?ymyz syradan i?lerdendir. Bizler mekanda adymlarymyzla yürüdü?ümüz gibi zamanda da eylemlerimizle yol alyryz.
Bu hayat yolculu?umuzun adymlary çe?itli ?ekilde betimlenip tanymlanabilir. Do?umdan ölüme, geçmi?ten gelece?e, istidatlardan san’atlara, kabiliyetlerden selahiyetlere, kaynaklardan hedeflere, günahlardan sevablara, sevablardan günahlara, olanaklardan ba?arylara, ba?arylardan erdeme, mutluluktan kutlulu?a, kutluluktan kurtulu?a, yenilgilerden yengiye, gerilmeden gev?emeye, yorulmadan dinlenmeye, nedenlerden neticelere, araçlardan amaçlara diye türlü adymlarymyz olabilir.
Bütün bunlara kysac a “..-dan, ..-a” diyebiliriz.
Bu, bir yerden bir yere erme adymlamalaryndan, önemli birisi de, isyan’dan nisyan’a yapty?ymyz yürüyü?tür.
Yani önce bir günah i?ler , bir ba?kaldyry eyler, bir yanly? eder, bir ba?arysyzlyk yaparyz. Sonra bunu hiç yapmamy? gibi unutur, nisyan eder, göz ardyna atar, hiç haberi yokmu? gibi yine ya da yeni bir günahy, yanly?y, ba?kaldyryyy ve ba?aryzly?y i?leriz.
Böyle yapmayan yok mudur ?
Sanyrym çok azdyr.
Bunun çe?itli nedenleri olabilir; aly?kanlyk, tembellik, körlük, kötülük, kötülü?ün içine dü?üp çykamama, sorumsuzluk, duyarsyzlyk, dertleri (günahy ve isyany) zevk edinme, batyly hak görme… Ve daha bilmedi?im sebebler.
Bu durumda ne yapaca?yz ?
Çykmadyk canda ümit vardyr, derler. Güne? batydan do?uncaya kadar kötülükten geri dönü? mümkündür. Ynsanlar derler ki çaresiz-iseniz çare-sizsiniz! Müslümanyn da imandan sonra en büyük esasy; korku ile umut arasyndaki dengede durmaktyr.
Paranyzy kaybetmi?seniz ne yitmi?se o.. ?ayet onurunuzu kaybetmi?seniz çok ?ey yitirmi?siniz demektir. E?er umudunuzu yitirmmi?seniz her ?eyini kaybetmi?sinizdir…
O zaman “isyan ve nisyan” adymlary bizi çökertmemeli.. zaten içemizdeki konu?macy bundan kurtulmak için bizi sürekli ikaz eder. Ynsan kötülü?ün içine ço?u zaman istemeyerek dü?er ve isteyerek de çykamaz. Çünkü kötülük çekicidir, e?er onu gereksinim sayyyorsak ayny zamanda çelici dahi olur. Ystenç de bu çekim ve çelime kar?y koyamaz. Bu yüzden ahiretin elmaslary yerine dünyanyn cam parçalaryny tercih eder.
Bir kez yapmy?sa ve ikincisi ile onu yinelemi?se bunu üçüncüsü ile yenilemek daha kolay olur ve aly?ty?y bu olumsuzluktan çykmak da artyk kolay kolay olmaz. Olumlu için çok ?art gerekirken olumsuz için tek ?art yeterli olur. Bu yüzden yyk-mak kolay, yap-mak zordur. Yine bu yüzden yyk-mamak zor, yap-mamak kolaydyr. Olumsuz ile olumlu ayny de?il zyt ko?ullary gerektirir. Olumsuzlu?u ortaya çykaran ko?ullaryn ve kaynaklaryn, etmenlerin ve nedenlerin en ba?ynda da ALI?KANLIK gelir.
Bu yüzden “iktidarymyz itiyadymyz kadardyr” derim.
Gücümüz aly?kanly?ymyz kadar ise bizim göz önünde tutaca?ymyz ?ey gücümüz de?il aly?kanly?ymyz olmaly.. ilmi, iradi ve insani gücümüze bakyp “Ben bu i?i neden ba?aramyyorum?” diye umutsuzlu?a dü?me yerine, aly?kanly?ymyza bakyp “Ben bunu nasyl DE?Y?TYREBYLYRYM?” diye kafa yormaly.
De?i?im öyle göründü?ü kadar kolay de?ildir.. göz görür ama el büyük bir olasylykla hemen eri?emez.. insan a?acyn tepesini görebilir ama eli oraya eri?emez. Ynsan uçan ku?a özenebilir ama uçmasy için epey sürenin geçmesi gerekir. ?imdilik uçak ile uçuyor ama insanyn gözü hâlâ SÜPERMEN olmakta..
Belki insan mu’cize, keramet veya teknik olarak süpermen olabilir fakat “istikamet”i bulmasy ve inhiraf etmeden onu istikrarly bir ?ekilde sürdürmesi “süpermen” olmaktan zordur. Bir hind fakirini havada uçarken videoda görmü?tüm fakat adam kafirin teki de?il mi ?
Yavrucum, (bu yazy canym kyzyma bir iletidir) mükemmel, yetkin ve süpermen bir insan olmaya çaly?yr veya ve hatta olabiliriz fakat yolumuzda yönümüzü ve yanymyzy saptayyp ileri giden do?rultumuzu (istikametimizi) kazanmak, arynmak, korumak ve kurtulmak ölünceye kadar sürecek ere?imiz ve amacymyzdyr. Bu yüzden ölünceye kadar namaz kylmak ve ölünceye kadar o namazda “ihdi-nas-syrat-al-müstekym” duasyny yapmak zorundayyz. Bazylary bunu “ölünceye” kadar de?il de “oluncaya” kadar anlady?y için yanylyyorlar. Böylece zamanyn hy?myna u?rayyp asryn husruna kavu?uyorlar.
Y?te bu kemal ve fazyl yolunun iki esasy, isyan ve nisyan adymlaryny tabloda görüldü?ü gibi ZENB VE TEVB olarak de?i?tirmektir. Bu kendimizin yapaca?y bir i? gibi görünmekle beraber etti?imiz HYDAYET duasynyn bereketiyle NASR ve FETH kanatlarynyn açylmasydyr. Böyle ZAMAN ve NAMAZ adymlarynyn döngüsünden alynan hyzla MYR’AC merdivenenin NYMET ve KÜLFET basamaklaryny AYAD VE FUAD’ymyzla çykmaktyr.
Bu i? bir tarafla mücadele ve mücahede ederken bir tarafa teslim ve tevekkülle mukabele etmektir. Ya?amda dostlarla dü?manlara ayny ?ekilde hareket ediyor muyuz ? Dostlarymyzy korumanyn ve dü?manlary dosta çevirmenin yolu, hakikati tadyp ileri götürmek ve Hakky tutup onu yükse?e çykarmaktyr.
Bütün bu SAYDI?IM adymlary açyklamamy bekleme.. çünkü buna vaktim yok. Zaten ya?am mektebinde bunlary kendin, daha yakyndan ve daha sa?lam olarak ö?reneceksin. Ama ?unu söyleyebilrim: Bizler adymyzy adymlyyoruz.
Ebeveynimizin verdi?i isim bizim Esma-I Hüsna’dan nasibimiz olan Ysm-I Azam’a yolculu?un ba?langycydyr. Tin syrry olan Ahsen-I Takvimden, Tebareke syrry olan Ahseni Amele gidi?tir. Mülk Allah’yndyr, biz de onun mülkünde çaly?an memlükleriz. Kendimizi islamiyet-I su?ra olan insaniyette bulduk, insaniyet-I kübra olan Yslamiyete do?ru bir SINIF ATLAMA yolculu?u yapmaktayyz. Yaryn Okul’una gitti?in gibi öbür gün de kendi Okul’una açmaya gideceksin Yn?aallah.
Sa?lycakla kal.
Baban.