Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
İnsan Bilim
 YöntemBilim Forumu | İnsan Bilim | İnsan Bilim
Mesaj icon Konu: kişi Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2770

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: kişi
    Gönderim Zamanı: 18-Haziran-2015 Saat 16:54
          
     KİŞİ



KISHI dizini içindeki dosyalar


20150618_165342_KISHI.rar


Bu gün 1436 hicri yılı ramazan ayının birinci günü.. telefonumdaki define programı bir ögüt verdi.. “ilmi, amel için öğreniniz. Çoğu insan bunda yanılır. Ilmi öyle çoğalır ki dağ gibi olur.. oysa ameli zerre kalır.” Ünlü dua dahi var: “Faydasız ilimden, doyumsuz nefisten, korkusuz kalbden, kabulsün duadan sana sığınırım ya Rabbi.” Sonuçta bilgi uygulanmak ve buyruk uymak içindir.. uymadıktan ve uygulamadıktan sonra bilgi edinmenin.. ne anlamı var.. . bilgileri paylaşmanın ne yararı var ?

Ancak bir de işin şu tarafı var.. bilmek yetmez yapmak için ayrıca sevmek ve istemek dahi gerekir.. bir işin sağlanması.. bir işlem ve işletimin gerçekleştirilmesi için bilgi gerekli ama yeterli değildir başka koşullar dahi gerekir tamamlanması için. Bu gereklilik sağlanmayınca bilgi boşa gitmiş mi oluyor ?

Bazen diğer koşullar gerçekleşiyor.. bir hedef isteniyor.. onun sağlanması seviliyor.. ancak gerçekleştirmeye ve sağlamaya yeterli bilgi ve beceri ve birikim bulunmuyor.

Diğer taraftan asrımız uzmanlık istiyor.. bir avukat.. bir doktor.. bir mühendis.. bir öğretmen mesleğinin gerektirdiği bilgi ve birikimleri kazanması için nerede ise ömrünün yarısını tutan bir eğitim ve öğretim aşamalarından geçmesi gerekiyor. Uymaya ve uygulamaya hazırlık olan bu işler de elbette   yararsız ve faydasız değildir.

Sanırım böyle FAYDASIZ İLİM ÖĞRENMEK sorunu toplumsal değil de kişisel bazda ele alınıyor. Kişi kendisine gerekmeyen ve uygulama olasılığı düşük olan bilgileri sürekli okuyarak vaktini harcamasıdır. Yoksa hem sağlam hem işe yarar bilgi deneyerek ve yaşayarak ve sınayarak elde edilir. Okuyarak elde edilen bilgiler bile uygulamaya konu olmayınca verimli ve yararlı hale gelmezler.

Ancak bazı bilgiler var ki bir kişiye lazım olmayabilir.. bilgiyi türeten ve üreten kimse tarafından kullanılmayabilir.. bu bilgilerden kişisel ya da kamusal bir yarar elde edilmeyebilir.. hatta bu bilgi ya da bilim.. bir topluma lazım olmayabilir.. hatta küresel bir değeri bile bulunmayabilir.. hatta bir çağa dahi gereksiz görülebilir.
Buna rağmen o bilgi.. o kişi tarafından öğrenilmesi bir GEREKSİNİM olmaktan öte bir ARAYIŞ olarak kurulur.. örülür.. görülür.. paylaşılır.. ve zamanı gelincede yayılır. Amma önce saklanır ve elden ele taşınır.

Peki böyle zamanı gelince kullanılmak üzere türetilen ve üretilen bilgiler olabilir mi? Bu olasılığın örneği var mı ?

Benim bildiğim bir örnek var.. Papaz Mendel’in bezelyeler üzerinde denediği genetik yasalar.. bu çalışma elli yıl önce yapılmış ve ilim mahfillerine de ulaştırılmış ancak Watson dahil iki bilim adamı buldukları genetik yasaların elli yıl önce bulunduğunu nazara alarak genetik yasalara onun adını vermişler.

Başka bir örnek Hertz elektromanyetik dalga kuramını çok yıllar önce kurdu ancak daha sonra bu varsayımla telsiz görüşmeleri gerçekleştirilmiş. Zaten temel disiplinler (FKB ya da PSL) tarafından elde edilen bilgiler daha sonra ekonomik değer ve toplumsal yararlı keşif, icat ve aletler haline getirilir ki buna inovasyon adı verilir.

Yasa normalde işler.. ancak her kuralın istisnası vardır.. kural olan işe yarar bilginin öğrenilmesidir.. büyük bir çoğunluk işe yaramaz bilgilere önem ve değer bile vermez.
Ancak bazı bilgiler var ki pek az bir azınlık tarafından ilgilenilerek önem ve değer verilir ve üzerinden çalışma ve paylaşma yapılır. Usul ve yöntem konuları da bunlardan biridir. Bütün görüş ve tutumlarımız.. tüm davranış ve yaşantılarımız DÜŞÜNCE denilen bir zemin ve taban üzerinde oluşurlar.. işte bütün bu içerikli görüş, bilgi ve öğrenmeler DÜŞÜNME ile oluşur. Düşünme ve düşüncenin temelinde de YÖNTEM ve usul ve method bulunur. Usul ise aklın çok önemli bir hazinesidir Ancak bu yöntembilim dediğimiz içeriksiz ve soyut biçim bilgilerini çok az insanın ilgisini çeker. Onlarda bu çekirdekten çeşitli potansiyelleri kinetik.. hale getirerek imkandan vucuda taşırlar.

Örneğin bu dizin içinde KİŞİ kavramını açtığım 10 tane tablo var. Buradaki bilgiler çok kimseyi ilgilendirmiyor ama bazıları bunları elde etmeye ömrünün dörtte birini verirler.. ben ise bütün ömrümü verdim.. E bilirsiniz vermeyince de alamazsınız.   


Sağlıcakla kalın.

OSMANZİYA


DUYURU

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazıdan özür dilerim.

UYARI

Düz yazı bahane.. şemalar şahane.. yazının dizinindeki tabloları izlediğinizde imgelemiş ve irdelemişte olacaksınız isterseniz.. böylece emellerine nail olacak ilmi AÇIKCA görmüş ve hatırınıza sail olacak iradeyi SEÇİKCE örmüş bulunacaksınız.. fena mı ? Eğer bekayı istiyorsanız onu da arayacaksınız.


http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com


     
     

     

Düzenleyen osmanziya - 18-Haziran-2015 Saat 18:09
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk