| Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta | | 
|  | 
|  Aktif Kullanıcılar  Aktif Konular  Üye Listesi  Takvim  Arama  Yardım  Skins  Kayıt Ol  Giriş | 
| Dünya | |
|  YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya | 
|  Konu: kulluk(  Kapalı Konu) |     | 
| Yazar | Mesaj | 
| osmanziya01 Yönetici     Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381  Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |  Konu: kulluk Gönderim Zamanı: 08-Kasım-2009 Saat 07:44 | 
|   | |
| 
     BEYAN dogru olmali ve MAAN  hakikati bulmalidir
     | |
|   | |
| osmanziya01 Yönetici     Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009 Konum: İzmir Gönderilenler: 381  Hak Puan : 10 Kidem : 7 OrtalamaHak : % 100 Irtibar :2 |  Gönderim Zamanı: 05-Nisan-2010 Saat 10:41 | 
| ALEYHYSSALATÜVESSELAM Sevgili Peygamberimiz Rasül-ü Ekrem Aleyhissalatüvesselam Efendimizin ubudiyetinin ?u vecheleri vardyr: Nübüvveti RYSALET derecesinde, velayeti HABYBYYET derecesinde, sadakati EMANET  derecesinde ve Ylhami VAHYY derecesindedir.  Kulluk iki kanatlydyr. Bir kanady ko?ullara yani ?eraite uymaktyr yani biz evren içinde ya?arken YRADE syfatyndan gelen ve büyük bir insan olan kainatyn harekatyny tanzim eden  ?erait-i Tekviniyesine uyaryz. Öteki kanady kurallara yani ?eriata uymaktyr. Yani biz toplum içinde ya?arken KELAM syfatyndan gelen ve küçük bir alem olan insanyn faaliyetini tanzim eden ?eriat-y Garrasyna uyaryz. Biri mülkü olarak birinde memlükü olarak Malik-i Yevmiddin’in rububiyeti içindeyiz. Yani yaratmasy, beslemesi, e?itmesi ve yönetmesi altyndayyz. Bu yevme ve dine Malik’in üzerimizdeki tecellesini “iyyaken’abüdü” ve “iyyakenesta’in”ile ifade ediyoruz.  Bunlary A?A?IDAKY tabloda görüyorsunuz. Bu tablo gösteriyor ki Rasül-i Ekrem A.S.M. Efendimiz halka gözcü, Hakka sözcüdür. Yani  SALT Hakka tapmaktaki kullu?u  SÖZCÜLÜK derecesine ula?my?, Halkyn SONSUZ yolculu?unda  elçili?i GÖZCÜLÜK derecesine eri?mi?tir. Sa?lycakla kalyn. OSMANZYYA  Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE  semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim  için düz yazydan özür dilerim | |
| 
     BEYAN dogru olmali ve MAAN  hakikati bulmalidir
     | |
|   | |
| osmanziya Kıdemli Üye   Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010 Gönderilenler: 4697  Hak Puan : 5 Kidem : 6 OrtalamaHak : % 50 Irtibar :2 |  Gönderim Zamanı: 14-Ağustos-2010 Saat 22:55 | 
| Selamün Aleyküm, HAKK  ve  HALK bir çizginin iki ucu… Halka dönük RYSALET, bir ANYLLAH syrrydyr  ve hakka  yönelik  VELAYET ise bir YLALLAH  syrrydyr. Allah’dan ve Allah’a.. O’dan gelen ve O’na giden nedir ? Bu dört dini kavramy, kur’ani  kelimeyi ve arabi terimi  bilmiyor ya da anlamyyor olabilirsiniz. Ancak anlamaya gayret edecekseniz biz size yardym etmek üzere hareket edece?iz. Hamd yakarmak  Dua yalvarmak demektir. Fatiha-I ?erife’nin iki ana temasy vardyr: Hamd davasy ve hüda duasy. Bunu ?u ?ekilde (DYKEY olarak)   gösteriyoruz. HAMD DUA Bu iki tema ?u iki yana (YATAY olarak)  ayrylyr: RYSALET VELAYET Bu iki tema i?e ?u iki yany birlikte gösterirsek: HAMD RYSALET              VELAYET DUA Risalet NEBYNYN halka dönük yany, velayet HABYBYN  hakka yönelik yanydyr. Hamd, O' verilen bir madde... Dua, O'ndan alynan bir manadyr. Bu kudsi aly?veri?te.. Hakk ile halk arasynda bir ARACI  olmaly ki aradaki tüm aracylary aradan kaldyrsyn. Çekilin aradan çykagelsin Yaradan! YNAYETTE onun duasyna ve davasyna amin diyoruz. Y?te bu durumu anlamak yukarydaki  hamd ve dua arasyndaki ili?kiyi kurmak ve risalet ve velayat arasyndaki ba?y bulmak,  ve mucibinde amel etmek içinde bulunmak  gerekmektedir. Biz bunun için dü?ündük a?a?ydaki bulmacayy  dile getirdik. Bir de siz inceleyin: Nebinin i?i Hakka kulluk  ve tapmaktyr.  Allah’yn yansysyyla yapulanmak ve Rabbyn  buyru?uyla  kapulanmaktyr. Resulün i?i halka kulakçylyk  ve ulaklyktyr. Elçiliktir.  O’nun yasalary ve yasaklaryny  duyurur ve buyurur.  Ayryca  Halkyn yalvarysyna  gözcülük.. Hakka yakaryya sözcülük.. Yapar.  ?imdi ?u sözlere bakyn: Kulluk ve tapmak. Kulaklyk ve ulaklyk. Yalvary ve gözcülük. Yakary ve sözcülük. Sözler; bilinmeyince, anlanmayynca, ya?anmayynca  ve inanmayynca kapaly bir gürültü ve karanlyk bir görüntü olmaktan öteye gitmez. ?uur onun hakikatyny fark ve kyymetini kadr edinceye kadar sözü   anmaya, dü?ünmeye, aramaya ve anlamaya devam etmek lazym. Belki bir gün sözümü ve ötesini ö?renmeye ve anlamayy ba?larsynyz. Sa?lycakla kalyn. 
 Düzenleyen osmanziya - 30-Aralık-2010 Saat 11:59 | |
|   | |
| taharriyat Yeni Üye     Kayıt Tarihi: 25-Kasım-2009 Gönderilenler: 26  Hak Puan : 0 Kidem : 5 OrtalamaHak : % 0 Irtibar :0 |  Gönderim Zamanı: 25-Haziran-2011 Saat 12:57 | 
| Bu dört dini kavramy, kur’ani kelimeyi ve arabi terimi bilmiyor ya da anlamyyor olabilirsiniz. Ancak anlamaya gayret edecekseniz biz size yardym etmek üzere hareket edece?iz. Diyorsunuz, anlamaya gayert etmiyorsak zaten bu a?yr ve a?daly yerde i?imiz ne ? Hakk ile halk arasynda bir ARACI olmaly ki aradaki tüm aracylary aradan kaldyrsyn. Çekilin aradan çykagelsin Yaradan!  "ARACI olmaly ki"  yerine  "olmamaly" my  demek istediniz ? Aracy olsa ?irk olacak, olmasa da bu sefer  kapaly ve karanlyk  olacak..  Bu bakymdan hangisinin do?ru oldu?u konusunda tereddüdüm oldu..  ?u "ol"lary bir izah etseniz diyorum. Bu vesil ile vesile oldu?unuz bilgiler için te?ekkürlerimi sunarym. | |
|   | |
|     | ||
| 
 Forum Atla | Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma | |