Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: deist(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2604

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: deist
    Gönderim Zamanı: 27-Temmuz-2010 Saat 01:23

Merhaba,

Bilim  felsefe ve din,   kuramlaryn ve  kurgularyn yargylaryn alanydyr.

Bu üç alan bilgi, yorum ve inançlarla örülü  sol görü ve sa? duyu i?nesiyle dokulu bir dil ve dü?ünce kuma?ydyr.

Bu alanlaryn ba?lantysyna  ili?kin yazymy  hatyrlatyrym.

Bu iletimin tablosunda  bu üç alanyn ortak bir kompleksini ortaya koymaya çaly?tym.

Tablonun artysy (+) ?öyledir:

                                                

 ATEYST

 

SEPTYK          DEYST      DO?MATYK

 

TEYST

Deist, Tanry’ya inanan amma semavi bir kitaby tanymayan olanak tanymlanyr.

Teist, Tanry’ya inanan ve semavi bir kitaba ba?lanan olarak bilinir.

Ateist ise Tanry’ya inanmady?y gibi semavi bir kitaba da kar?y olarak görülür.

Bu üç yakla?ym din ve inanç noktasynda insanlaryn özgür ve özgün seçimlerini ifade eder.

Ynsanlaryn  bu yakla?ymlaryyla beraber bilim ve bilgi noktasynda iki tarz yönelimi olur:

Ya do?matik  yönelimle “akly” esas alarak kuramlar, kurgulary ve yargylary kesinci olur.

Ya da septik bir yönelimle “tecrübe”yi esas alarak bilgi, yorum ve inançlarynda ku?kucu olurlar.

 

Yukarydaki diyagramda çizilen ?ablondaki BE? TUTUM’dan

Üç tane dikey olany YNANÇ sorunana, iki tane  yatay olany BYLGY  sorununa ili?kindir.

Tablonun ayryntylaryna girmiyorum. Onu izleyiciye byrakyyorum. Yalnyz ortada bulunan DEYST hakkynda bir kaç söz söylemek isterim. Deist Tanry ile sanry arasynda kalan münafyk bir iman , tapmak ve kulluk etkisinden syyrylan kararsyz kalb, dil ve dü?ünce örgüsünde bunalan pagan bir lisandyr. Bu yüzden tam ortadadyr fakat do?ru yolda de?ildir. Do?ru yol ileriye gider. Bu teistlerin ölüme ve gelece?e giden BEKA  yönüdür. E?ri yol geriye gider. Bu ateistlerin do?uma ve geçmi?e giden FENA yönüdür. Deist’in hiç bir hareketi yoktur. Özünde ne imkany ve kesreti  icab eder ateist olur, ne vucubu ve vahdeti  icab eder teist olur. Fakat dilinde ve dü?üncesinde sol görü ve sa? duyu i?birli?ini fani dünya için kullanarak serveti ve ?öhreti edinir. Ilim ve iradesini heva ve hyrsyna sarf eder. Çaly?masynyn kar?yly?yny alyr ve dünyaya e?emen olur.

Dünyanyn görünür hakimi ve gizli mahkumu  bunlardyr.. bir din içinde görünsede ondan ekonomik ve politik çykarlary için yararlanyr. Hümanist felsfeleleriyle insanlary çeker,  dünyacy dinleriyle halklary çeler ve  ideo-lojik ve tekno-lojiik birikim ve deneyimleriyle nomos egemenliklerini ve logos geleneklerini sürdürürler. Dünya yükünü syrtlanan akylsyz ve ahlaksyz haib hasirdirler.

Çünkü fani dünyanyn baki meyve vermesi için böyle krallar ve köleler düzeninin bir alt yapysyna gereksinim vardyr. Allah’a kulluk böyle bir tapynmanyn üstünde ve dy?yndadyr. Dünyaya ve ahirete  varis olan gerçek efendiler ise böyle kullaryn salihleridir ki onlar:

“Rabbenâ fiddünya haseneten ve fil ahireti haseneten ve kyna azabennar.” Derler.

 

 

 

Sa?lycakla kalyn.

 

Osmanziya

 

 

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

NOT:

 

Bu yazy durmadan dyr dyr etti.. çünkü gerçe?e öykünen bir kurgudur. Bu yüzden seslenen yazarynyn da bir deist olma olasyly?y ya da deizme hizmet etme olana?y vardyr. Dil ve dü?ünce tarafyndan kullanylma riski ta?yr. Her ikisinden de korkarym. Ynsanlaryn yöntembilimsel analizle bir din ve  gerçek UYDURARAK dil ve dü?ünce örgüsünde bo?ulmasyna kesinlikle kar?yyym. Yöntembilimsel analizi ö?renilmesini öneriyorum çünkü kimse  dü?manyny bilmeden onu yenemez. Taguta tekfirsiz dahi iman olmaz. Bu anlam sürücü ve anlatym aygyty  bir yan ya da yön / mezheb çykarmak için kullanylabilir fakat bir yol  / din  çykarmak amaciyla  kullanylmasy ilmi bilmemek,  kendini tanymamak ve insany anlamamak demektir. Yüzünü Allah’dan çevirmek anlamyna gelir. Allah’dan niyaz ederim ki bu beraat gecesinde nazar ve niyetlerimiz böyle pisliklerden arysyn ve paklansyn. Amin.

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 



Düzenleyen osmanziya01 - 27-Temmuz-2010 Saat 01:36
IP
ahmet_yasasin
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 29-Temmuz-2010
Konum: Ystanbul
Gönderilenler: 1

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 29-Temmuz-2010 Saat 10:10
merhaba,
aly?kanlyk üzerine analitik düzlem yapabilir miyiz acaba
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2604

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 30-Temmuz-2010 Saat 17:50

SALI? VE ÇALI?

ALI?KI dizini içindeki dosyalar

ASR

 

YUSR        ?         USR

 

HUSR

 

Bir yazym böyle bir SORU i?aretiyle bitmi?…

?imdi onu ?öyle bir BYLYNMEZ i?aretiyle ba?latayym…

 

Vizr

 

ASR

 

FENSAB   YUSR                USR   FERGAB

 

HUSR

 

?erh

 

 

Ynsan sürekli sui ile safi arasynda gidip gelen bir kötülük ve iyilik ya da kusur ve nedamet içinde görür.

Böylece kemalini bulur. Ki?inin  içinde bulunan geli?im zenbere?i, e?er kendini yetkinle?tirmezse  kötüye ya da kusurluya rahatlyk vermez. Ynsaf arayy?y ve vicdan huzuru budur.

 

Bu DALGALANMA  kaynak / menba / source olan VEDDUHA suresi ile erek / hedef / target olan YN?YRAH süresinde betimlenir. Asryn hasaretinden kurtulmada var olu?un (USR)   zorluk ve (YSR) kolaylyk ile  (VZR) daralma ve (?RH)  geni?leme TEMEVVÜC fazlary açyklanyr.

 

?imdi bunlary yukarydaki diyagrama bakarak tekrar görünüz.

 

Dalgalanmanin bu iki durumunu   Halka FENSAB ve  hakka FERGAB  olarak ayyrdym. Bir i?e nasb olarak HASILATINI alma ile o i?in haysiyetini rabbyna RAGB’ da görme birbirinden ayrydyr. Ylki madde ise ikincisi o i?in manasydyr. Bu yüzden zamanda  i?e koyulmaki çaly?ma ve yorulmayy   namazda Yaradan’a yönelmeyle dinlenme ve durulmanyn YZLEMESY  olarak yorumlar ve anlarym. Demek yürüyü?ün zaman ve namaz adymlary bunladyr.  Demek ki bir yük ta?ynyyorsa bu a?yrlyk dinlenilerek hafifle?tilir yoksa atyl ve “bo?” durularak de?il.

 

Ya?am tatil edilemez… Çünkü kaynak ve hedef, bu sureler gibi,  ard arda gelir

 

Kaynaktan önceki ASR suresinin varlyk ça?rysy ile erekten sonraki HÜMEZE suresinin yokluk duyurusu insana öyle bir gerilim verir ki bu gerilimin akymyna kar?y durmak ya da  durmamak insanyn dalalet gerisine dü?mesine veya  hidayet ile ilerisine yükselmesine götürür.

 

Bu dördü (sekizi)  birden kafanyzy kary?tyrabilir bunu renk, ?ekil ve çizgi ile göstereyim:

 

 

Yokluk < HÜMEZE      erek  < YN?YRAH     <------X------     DUHA > kaynak        ASR > Varlyk

 

 

Bu renkli çizgiyi  anlamak için surelerin tefsirlerine bakmaya bile gerek yok.. sadece meallerini dikkatlice okursanyz görürsünüz…

 

?imdi  varlyk ve yokluk geriliminde ileri gitme ile  geri kalma ve   insanyn gerilme çaly?masy ile gev?eme saly?masyny birbirinden ayyrt etmek gerekmektedir. Benzerlikler kadar ba?kalyklara dikkat etmek gerek. Her yolda ortak noktalar oldu?u gibi ayryk çizgilerde vardyr.

 

Ynsan ?u çizgide ilerler ya da bu çizginin salynca?ynda sallanyr:

 

SONRA ürün yarar ba?ar KULLAN ö?ren özen onur ÖNCE

 

“KULLAN” manyn öncesinde ve sonrasyndaki ne var ne yok  görüyorsununz. Kullan’manyn üstünde Ç-ALI? altnda ise S-ALI? vardyr. Amma her ikisinde de ALI? bulunmaktadyr.

 

Dün Ahmet Ya?asyn ile ALI?KANLIK üzerine bir çaly?ma yaptyk ve bu tablolar bu iletinin dizini içindedir.

Çali?mamyzda aly?-KAN-lyk ile aly?-KIN-lyk’y birbirinden ayyrt etmeye u?ra?tyk..

çabamyzyn verdi?i meyveleri daha sonra geli?tirerek yapty?ymyz tablolaryda ekledim.

 

Bunlardan sonuncusunu a?a?yya yapy?tyrdym.. ?imdi ona bakarak konu?alym.

 

Yktidarymyz / gücümüz,  itiyadymyz kadardyr.. ihtiyarymyz / seçimimiz ise itimadymyz kadar..

YKTYDAR Ytiyad ile kula “dar”  olur..  YHTYYAR ise itimad ile kula “yar”  olur..

 

Ynsan YTYYADLARINI kolayca olu?turur da YTYMADLARINI olu?turmakta zorlanyr.

 

YTYYAD / ALI?KANLIK üzerine konu?ursak;

 

Ki?i kötü itiyadlaryny kolayca kurar da iyi aly?kanlyklaryn kurulmasy zordur.

Ya da kötü aly?kanlyklaryn  yykylmasy zordur da iyi itiyadlar yykmak kolaydyr.

Çünkü müsbet bir sonuç için tüm ko?ullar gerekirken olumsuz bir netice için tek ?art yeter.

Çünkü iyilik Allah’dandyr..  kötülük ise kuldandyr.

 

Aly?kanlyklar, psikolojiye göre,  üç katmandyr:

 

Ilk katman gayry-y iradi REFLEKS, iradi ?ARTLANMA yani ö?renme ikincisi  ve son katman: Yradi YSTEME.

Bilme ve isteme insanyn iki temel yetene?idir ki bu bilgisayar kullanyrken yapty?myz

i?lemlere benzer yani önce etkinle?tirir sonra entyrlaryz. Etkinle?me tasar, entyr karardyr.

Önce özenir ve ö?reniriz, sonra uygular ve  kullanyryz ve nihayet son olarak çykarlanyr ve  yararlanyryz.

Biz bu üç katmanly ve iki adymly  ALI?KANLIKLAR adymlaryyla yürürüz ya?am yolunda…

Bir aly?kanly?y ba?latma ve bitirme.. kötü bir aly?kanly?y kurma ve yykma.. iyi bir ya?anty ya da güzel bir davrany?y yerle?tirme ve byrakma.. güzel bir huyu tutma ve kökle?tirme ve kötü bir ahlaky byrakma ve uzakla?tyrma.. insanyn sürekli zorlu?u.. bitmeyen sorunu ve tükenmeyen sorusudur.

 

Tüm yapty?ymyz evren düzene?iyle DENGE  kurulmasy ve ayni zamanda  toplum düzeniyle UYUM  sa?lanmasy kysaca ko?ullanmak ve kurallanmaktyr.  Bütün i?imiz bilme ve istemesiyle  tasar önermesi ve karar onamasyna ba?ly bir uygulama ve yürütmedir.

 

Sa?lykly bir insan onbe? yirmi yyl süren ergenlik devresinde bu denge ve uyumu ö?renir.

 

Ya?anti ve davrany?yny geli?tirmek.. görü? ve tutumlaryny yetkinle?tirmek.. becerilerinde ba?aryly olmak ve ürünlerinin onurunu elde etmek.. böylece alarak mutlu ve hatta vererek kutlu olmak… ba?arysynyn kazancyyla  birlikte erdemini korumak.. bütün bu HEDEF’ler kaynaklaryny kullanyrken ysraf etmemeye ve  ortaklaryny çaly?tyryrken  zulm etmemeye dayanyr.

 

ISRAF ve ZULM temelli kötülüklerdir, kusurlardyr ve noksanlyklardyr. Ynsanyn özüne zarar veren  haksyzlyk ve ayny zamanda ba?kasyna zarar veren  kötülüktür. E?yayy ysraf ve e?hasü zulum gibi tahripkar sonuçlar insanyn YRADESYYLE itiyadlaryny / aly?kanlyklaryny koordine ve kontrol etmemesine veya edememesine ba?lydyr.

 

Aly?kanlyklary düzenlemek ve denetlemek VEYA  onlary de?i?tirmek ve düzeltmek SORUNU  insanyn yineleme ve yenileme ZORLU?UDUR. Ki?inin kendini de?i?tirmesi kolay olmady?y gibi ba?kasyny de?i?tirmesi daha zordur.

 

Yinelemek / tekrir ve yenilemek / tecdid kadar ara?tyrmayy   ba?latmak ve geli?tirmek ?ayet geli?miyorsa bu i?i sürdürmeyi  bitirmekte zordur. Y?te bu zorluklaryn üstesinden gelmek için iradesini çaly?tyrarak sabrederek  dayanmak, mukavemet ederek  direnmek, üsteliyerek yylmamak YILMAZ VE DEMYR soyadlaryna yol açmy?tyr.

 

Ya?am bu deneme ve yanylmalaryn yol açty?y ara?tyrma ve geli?tirmelerle yürüyü?ümüzu aydynlatyr.. biz de bu aydynlykta ileri mi yoksa geriye mi gitti?imizi sorgularyz.. ya?am yürü?ününün aydynly?ynyn yol açty?y ufukta e?er umutlu isek.. yakary? ve yalvary?larymyzyn farkynda olalym ya da olmayalym yapty?ymyz kullukta  verdi?imiz mutluluk  tapymasy ile  aldy?ymyz kutluluk yardymy.. e?er Allah’a has kylynmy?sa ister kral olalym ister köle önemi yoktur.

 

Yyi aly?kanlyklary karmada ve yapmada  ya da kötü aly?kanlyklary kyrmada ve yykmada..

Allah yarimiz ve yardymcynyz olsun.

Mim syrry ve nun seyri narymyzy nurunuza çevirin.

Amin.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

Osmanziya

 

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANÎ  yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

 

NOT:

Bu düz yazy analitik düzlemin mantyksal kullanymy olan yöntembilimsel analizin bir reklamydyr ki bu düz yazy içeri?inden çok bir anlam çerçevesi olan tablolaryn kullanymynyn ö?renilebilece?i ve yararynyn anla?ylabilirli?i propagandasyny yapmaktadyr. Yoksa sonundaki “dua” hariç tablolaryn içerdi?i kurgusal “gerçek”  muradym ve düz yazynyn konusu kuramsal “bilgi” maksadym de?ildir… bu iletinin dizinindeki tablolary inceledi?inizde ALI?KANLIK konusunda bu düz yazydan daha çok yararlanaca?ynyz bilgilerin, birikimlerin ve deneyimlerin verildi?ini göreceksiniz.  

 

 

 

http://sites.google.com/site/yontembilim/

http://sites.google.com/site/insanilim

 

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

 

 

IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk