Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Din
 YöntemBilim Forumu | Diğer | Din
Mesaj icon Konu: islam ahlaki Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2699

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: islam ahlaki
    Gönderim Zamanı: 13-Haziran-2023 Saat 16:24
[12:19, 13.06.2023] Mustafa BUGUCAM: Teşekkur ederim.. sünnet ve kurban.. cihat.. şiddetli emirler ve kanlı olaylar.. bunlar bazı ihtiyaçlardan kaynaklanan toplumsal adetler ve alişkanliklar.. yararlari oldugu gibi zararlari bulunabilir. Ancak TOPLUM soz konusu oldugunda din.. ahlak.. gelenek.. hukuk.. kuvvet.. bu BEŞ katman bir biri içindedir.. bununla beraber orman yasası.. devlet yasagı.. toplum baskisı.. birey özgurlugu ve tanrı buyrugu birbirine karişiyor

ilkel bir başlangiçta ya da küçuk bir toplulukta her şey din ve tanri buyrugu olarak görülebilir. Örnegin bir ailede kadin tapilasi ve koca kulluk edilesi halin gelebilir. Irade terbiyesi ile birlikte karinin bagliligi ve sadakati.. kocanim emanet ve guvenirligi.. birbirlerine samimiyeti ve içtenligi.. kadinin guzelligi ve erkegin iyiliginin dogurdugu karşilikli saygi ve sevgi bunu ister. İşini ciddi ve etkin sonuçta iradesini sağlam yapmak isteyen bu dediklerimi yapmak icin kadin ve erkek bir birlerine bir ömur katlanir.
[12:29, 13.06.2023] Mustafa BUGUCAM: Ancak aile buyuyup kabile ve kavim ve millet ve ummet hale gelince.. yani cemiyet ve toplum giderek buyuyunce.. çağlar boyu büyurken bir taraftandan degişir ve gelişir.. deneme ve yanilmalarin getirdigi bu düzeltme ve iyilestirmeler de çeşitlenerek türlenir.. bunlarda rast gele degil o yeri.. o cagin.. o toplulugun mezhebi.. izmi.. yolu olur ve zaman ilerledikçe bunlarin sayisi artar.. bunun için yahudinin 400.. hristiyanin 200.. muslumanin 100.. mezhebi bulunur. Zaman surecinde gereksinimi karşilayan mezheb yaşar.. gereksinimi kalmayan mezheb tarih olur.
[12:32, 13.06.2023] Kadir UZUNKÖK: Bankacılık güzel iş ,milyonlarca kişiye kağıt ustunde altın satıyor,iyide kar ediyor
[12:38, 13.06.2023] Mustafa BUGUCAM: Bu melelerin hepsini millet (kultur) deniliyor.. mele-i a'la da ne milletler ve melekler vardir biz bilmiyoruz.. sadece arzdaki kelekleri ve felekleri biliyoruz. Ancak yer yuzunde kulturun olmazsa olmaz dil ve din birlikteligi alt bin yildir YAZILI olarak suruyor.. altmis bin yildir SESLI olarakta sürmuştur. Ancak son 1500 yilda ozellikle son 300 yilda ve özellikle 2000 den sonra çok ÇEŞITLI değisimler bulunuyor ve pek HIZLI donuşumler oluyor.
[13:01, 13.06.2023] Mustafa BUGUCAM: Bunlarla baş edebilmek için;

Dini ve Tanrı buyrugunu
Ahlaki ve bireyin özgurlugunu
Gelenegi ve toplum baskısini
Hukuku ve devlet yasagini
Kuvveti ve orman yasagini

Birbirinden ayirmak zorundayiz.

Bir tane din bulur ancak insanlar sayisinca yol olur. Bu insanlardan bir kacinin yolu mezheb.. izm.. ide.. fikir.. ideolojiler değişmez din haline gelince.. yeşil islamizm.. kırmizi nasyonalizm.. mavi kapitalizm.. kızil sosyalizm.. bir araya gelince ve birbirine benzeyince ortaya simsiyah FAŞİZM çikiyor. Ben de seni ve diger insanlari SARI Şerefli Fatiha Kilidine (ŞFK) çağiriyorum. Bunun miftahi ve anahtari da YBA dir. Fakat sizler gunluk dilin duz yazisindan ve alişkanlugundan kurtulamiyor ve çagrima gelemiyorsunuz. Çunku derdiniz karşiya yani topluma fikir satmak.. düsünce pazarlamak.. ya bir parti ve ideolijiye adaniyor ya da kendi younuzu pazarliyorsunuz. Beni de oyle saniyorsuz. Oysa yirmi yildir yaptigim HAZIR açik ANLAŞILIR seçik SEHIL yazilar yazarak düsunmeyi unutturan yazarlik ve hocalik yapmiyorum.
[13:16, 13.06.2023] Mustafa BUGUCAM: Yaptigim soyut ve bicimsel YBA in anlasilmasi somut ve içerikli insanbilim reklamlari ve islambilim propagandalari.. ta ki kendiniz de düşunup.. anlayip.. inanip kendi samimi ve ciddi insanbiliminizi yapmaniz.. kendi safi ve halis islambiliminizi etmeniz.. kendi SARI yolunuzu kurmaniz.. böylece insaniyet ve islamiyeti.. iktisat ve adaletle saglamiş SALAHATIMIZLA halas olmamiz ve bunun SIRATI MUSTAKIM yani "dogru yol" duasini birbirimize yapmamizdir.

Bunun bilincine varmak.. ne kadar yerinde ve guzel   olsa kendi yolumuzu din sanip başkasini ona çagirma saygisizliginda bulundurmaz.
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2699

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Gönderim Zamanı: 13-Haziran-2023 Saat 16:25
İSLAM EVRENSELDİR
İNSAN evrenseldir.. İSLAM ise evrensel-üstü.. böyle bir öykünün gerçekten yaşandığına inanmıyorum.. öykünün resmini aşağıda sunacam.. hem tüm bu tür ögütler.. düşünsel deneyler gibi düşünsel zikirlerdir.. gerçekliklerinin bulunması da gerekmez.. ayrıca islam dışında bizim inancımızı gibi bir cennet ve cehenem kavramı bulunmaz.. doğu kültürü insanı" tanrılaştırma" ya (teşebbühübillah) götürür negatif yoldan (insandan) .. batı kültürü ise bunu pozitif yoldan (evrenden) yapar.. islamda ise esas olan "teşebbühübiahlakillah" yoludur.. bu yol şirki ve küfrü kapatır. Burada saltlaşma ve tanrılaşma değil tanrının ahlakiyle, koşullarla ve kurallarla ve kararlarla, ahlaklanmadır.. Tanrının Ahlakı ile kendini arayan insanın ahlakı arasında fark bulunmaz.. yani insan ile islam arasında fark olmaz.. farz yalnız nazar ve niyet ve ihlas iledir. Bu yüzden insan ESMA kainat HÜSNA derim.
Dinnur Yaşar
ÖYKÜNÜN RESMİ: Eski bir Japon masalına göre, kavgacı bir samuray günün birinde bir Zen ustasını cennet ve cehennem kavramlarını açıklamaya davet eder. Ancak rahip onu küçümseyen bir tavırla, "Sen eşeğin tekisin. Senin gibilerine zaman harcayamam,” der.
Onuru zedelenen samuray, öfkeden köpürerek kılıcını kınından çıkarıp, "Seni bu küstahlığın için öldürebilirim,” diye bağırır.
"İşte,” der Zen rahibi sakince, "bu cehennemdir."
Samuray, kapıldığı öfkeyi ima eden ustanın doğru sözleri karşısında irkilir ve sakinleşerek kılıcını yerine koyar. Sonra da eğilip, kendisine kazandırdığı içgörü için rahibe teşekkür eder.
"İşte bu da cennettir,” der rahip.
Samurayın nasıl bir sinire kapıldığını birden fark etmesi, duygunun rüzgârına kapılıp gitmekle bunun bilincinde olmak arasındaki önemli farkı sergiliyor.
Sokrates'in "Kendini bil" öğüdü, duygusal zekânın bu temel taşına, yani kişinin duygularının farkında olabilmesine değinir.
Duygusal Zekâ, Daniel Goleman
Dinnur Yaşar
“Biz bu zamana ve yere misafiriz. Geçip gidiyoruz. Amacımız, gözlemek, öğrenmek, büyümek, sevmek ve sonra eve geri dönmek.”Aborjin Atasözü
Zamanin seferi.. mekanin seyri.. insanin seyahatine MEZHEB adi verilir.. bu da teorik ve pratik MESLEKLERE.. proto ve stylo MEŞREBLERE.. ayrilir.
Bu gun bilimde.. san'atta ve siyasette ANA-AKIM kavrami kullanilir.. bu bence ilim ve ılım ve ortalamanin bir başka adidir.
Bu ortalama da benzerlikle.. o da ansıma ve yansima.. o.da andırma.. o da'lar uzar gider obalara.. ovalara.. adalara dallanir..ve gök adalara degin ucu bucagı olmayan kucağa.. gider.
A.bor.gin gizemli bir sözcuk görundu bana.. bor ve bar ve bir ilginç bir ses zaten...
İNSAN evrenseldir.. İSLAM ise evrensel-üstü.. böyle bir öykünün gerçekten yaşandığına inanmıyorum.. öykünün resmini aşağıda sunacam.. hem tüm bu tür ögütler.. düşünsel deneyler gibi düşünsel zikirlerdir.. gerçekliklerinin bulunması da gerekmez.. ayrıca islam dışında bizim inancımızı gibi bir cennet ve cehenem kavramı bulunmaz.. doğu kültürü insanı" tanrılaştırma" ya (teşebbühübillah) götürür negatif yoldan (insandan) .. batı kültürü ise bunu pozitif yoldan (evrenden) yapar.. islamda ise esas olan "teşebbühübiahlakillah" yoludur.. bu yol şirki ve küfrü kapatır. Burada saltlaşma ve tanrılaşma değil tanrının ahlakiyle, koşullarla ve kurallarla ve kararlarla, ahlaklanmadır.. Tanrının Ahlakı ile kendini arayan insanın ahlakı arasında fark bulunmaz.. yani insan ile islam arasında fark olmaz.. farz yalnız nazar ve niyet ve ihlas iledir. Bu yüzden insan ESMA kainat HÜSNA derim.
Din.. herkesin üzerinde söz söylemeye kendini yetkili gördüğü.. bir konu mu dur ? Keza dil..herkesin hakkında konuşmaya yeterli gördüğü bir alan mı dır ? Buna büyük bir olasılıkla EVET.. diyebiliriz.. çünkü ana hatlarıyla dil ve din.. bize yüklenen özgürlük ülküsüne ve özdeşlik ilkesine göre kullandığımız iki emanettir.. çünkü benlik ve kendiliğimiz bunlarla çalışır.. ancak bu ikisinin kimlik ve kişilik oluşturarak bireysel var oluşu çeşitli katları oluşturur.. denilebilir ki dünyanın sosyal.. ekonomik ve politik katlarında yerleşenler dili ve dini kullanış derecesine göre başarılı olmuş kimselerdir.. sonuçta SEÇİLENLER bizim en bilgili.. en erdemli ve en başarılı kimselerimizdir.
Ancak geçim ve seçim düzenindeki bazı aksaklıklar ve kusurlar ve eksiklikler ve yetersizlikler bizim sorunluluğumuzu ve sorumluluğumuzu yeterince ve gereğince YETKİN olarak başaramadığımızı gösteriyor. Bazı kimseler bunu şu veya bu faktöre bağlayabilirler.. dile ve bilime.. dine ve ahlaka.. emeğe ve eşitliği .. hürriyete ve serbestliğe.. ve sair başka ana etmenler ve amiller bulunabilir.. ancak bu ortak insani değerler konusunda bu yanlılık ve yandaşlıkları savunmanın artık yeterli gelmediği bir düzeye geldi uygarlığımız.
Beşeriyetin yapısından çıkan medeniyetin İNSAN YETİŞTİRME düzeninde köklü değişiklikler yapılması zamanı geldi.. bu nasıl olacak BİLİYORUM.. bilmiyorum demem beklenirdi belki MÜTEVAZİ olunacaksa.. amma bunu yapmayacağım.. fakat sunacağım recete hazır kısa vadeli ekonomik ve politik bir çözüm olmayacak.. uzun vadeli külterel ve sosyal proje olacak.
Dil ve dil konusunda ve alanında herkes kendini yeterli ve yetkili görmemesinin ardında ne var ? Hiç düşündünüz mü ? Her hangi bir bilim ve disiplin ve uygulama alanında ve dalında böyle konuşamaz iken.. örneğin bir tıp ya da hukuk ya da mühendislik alanında uzmanına giderken neden bu iki konuda ağzını açan konuşuyor ?
[OFZO] 14.06.2022

IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk