Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: bir delinin kalemi Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2632

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

Alıntı osmanziya Cevaplabullet Konu: bir delinin kalemi
    Gönderim Zamanı: 05-Mart-2024 Saat 08:00
Dünyayı AKILLILARIN yönettiği söylenir.. ancak aslında nebiler ve veliler ile dahiler ve delilerin hazırldığını da kimse inkar edemez.. çünkü bunlar ÜCRET peşinde olmadıkları için pek akıllı sayılmazlar.. ancak akıllılar yaptığının karşılığını almadan şuradan şuraya gitmezler.. deliliğinde bir derecesi vardır.. en az delisi aşağıda en çok delisi yukarıdadır.. çünkü nebiler der ki biz ücretimizi sizden istemiyoruz.. Alemlerin Rabbının katındadır bizim ücretmiz..







Dün bu muhteşem konsere katıldım.. Gündüzde GÖKÇEN Apartmanında üçüncü katta bir daire kirası için Erdal EMLAK'den Erdal bey ve hanımla bakmıştım..

KONUT ve ikametgah bir DÜNYADIR..
HİLKAT ile başlamış KIYAMETE kadar gider..





DÜNYA âlemi..
Ulke nizami
Aile birimi
Birey sistemi
Kişi yapısı
Insan bilimi

Bolumuş Dunya
Kitabin 20 gunde bitirdim
D
U
A
ÖZNE nin AT'ı
B
M
I

ÖZNE nin bindigi AT ın taşidiğı nesne yuku ve kimse yolcusunu etkileyen ve onlardan etkilenen bir faaliyeti ve zihniyet söz konusu.

Öznenin her daim değişiminde tekrir eden yine
vital AKTIVİTE.. faaliyeti..
tecdid eden yeni
mental VIRTUALITE.. zihniyeti bulunuyor.

Hayra kabil ve şerre fail olan SAIL
Hasene vehbî.. seyyie kesbî.. NAIL
Iyi ve iyilik.. kötü ve kötülük.. hangisi araç.. hangisi amaç.. belki de araç ve amaç olmaktan öte "adaç"
Bunu kendimiz aramali ve bulmalı.. bulduğumuz AD'a adanmalı ve YARADAN'ımızi tanimalıyız.. diye düşunuyorum.
ZİYA ışık.. NUR aydınlık
KELAM ışık gibi.. İLİM aydınlık gibi..

örneğin GÜNEŞ ziyası olan AY ise aydınlığı olan gök cismidir.. yani ışığı kendinden olan gök cisimlerine YILDIZ.. başkasının ışığı ile aydınlanan cisimlere de GEZEGEN adı verilir.. BENZETME teşbih ve temsil ile bizim biricik kelam ve ilim aracımızıdır. Rahmetli babamın adı ZİYA idi.. felsefede kitablarını okuyarak bu alanı tanımamı sağlayan Hilmi ZİYA Ülken Hoca idi.. Şimdi yeni bir ZİYA ile karşılaştım: Prof. Dr. Ziya SELÇUK.. ismini duyardım Eski Milli Eğitim BAKANI olarak şimdi BÖLÜNMÜŞ DÜNYA kitabı tanıdım ve MAYA OKULLARINI da ilk defa öğrendim.. kitabın yaklaşık 15 gün içinde okudum ve bir haftadır tanıtımını yapıyorum.. YAZALAR ile aram pek barışık değil.. HOCALARLA da fakat onun farklı…
Kıldan ince ve kiliçtan keskin sirat yolunu SARI LEVHAYI önce patika sonra yol sonra taşyol sonra asfalt sonra cadde KULvari sonra otoban BULvari olarak çizdim duşunen insanlar arayan islamlar için.. bir yerde HATA bulunuyor.. onu çozemedim. Osmanziya
Tablolarin elbette bir sira numarasi bulunuyor.. gecenin altinda onlari şimdilik yerleştiremedim.. gunduz işiklariyle duzeltirim Inşaallah.. AllaH lafzinda "alla" sesinda "ILLA" bulunuyor ve geriye sadece HE ve Hüve ve Hüdâ kaliyor ve ayni zamanda HANNAS'in bir HUDA'si olabiliyor.

"Huda" denilen ayirdinda olunmayan KENDINI KANDIRMANIN nin nasil bir hidayet ile karişan bir hile ve seker ile etkili olan bir meker ve yaris ile girişen sinav oldugunu BAKARA suresinin ilk sayfasindan biliyorsunuz.

Bugun bunun etkili bir ornegini Hatun ile gorduk ve ürperdik.

Hatta Hanim ona bu Şeytanin tâ kendisi dedi. Bende ona hayir bu HANNAS'in bir talebesi.. asil Şeytan olarak kendimizden çekinmeliyiz dedim. Çünku icimizdeki SİN sırri.. Hur . ruH projesini Bir . raB programinda farkinda bile olunmadan HB perdesinden SEVGININ bilgi kontrolunden çiktigini gorursunuz.. yarin SEVGI kitabinda haberiniz oldugunda anlayacaksiniz.

Bu bakimdan Ziya SELÇUK'un BOLUNMUŞ DUNYA kitabina gereksinim olacak.







SIR.at yani YOL anlamindaki bu sözcuk mezheb.. meslek.. meşreb.. okul.. ekol..izm.. gidiş.. yuruyuş.. ilerleyiş gibi çok anlamlari ifade ve ibare ediyor. Fatiha-yi Şerifede IKINCI KEZ ifade edilen iyya.. ke.. sirat kelimelerinin üçuncusu.
sır.AT kelimesi suret.. surat.. sıra.. süre.. sureç.. gibi Guzel Türkçe'mizde kullandigimimiz SIRLI sözcükleri barindiriyor. Burada sözcugun sı.rat hecelerinin seslerini yazili ibare ettigimizde ondan AT harfleriyle ifade edilen TAŞIYICI anlamini çikariyoruz.

Gunumuzde..araba at'ı geçti. DORT Tekeri takıp motoru bindirdigimiz bu otomobilleri yine beygir ve AT ( horse ) gücüyle ifade ediyoruz.

Her ne kadar araba ati gecti desek bile at ve araba arasinda fonksiyon ve işlev farki suruyor. At motor haline gelip yine arabanin içinde at gibi arabayi taşiyor.
SIRAT kelimesi yerine bazen SEBIL sözcugu de kullanilir.. belki başka kelimelerde hakiki veya mecazi anlamda kullaniliyordur.

SIRAT sözcugu Yol.. yön.. yan.. yordam.. yorulma.. yorum. yöntem.. yönetim gibi çesitli anlamlari ve turlu baglamlari.. eski tabir muteaddid ve muhtelif mânà ve mâsadaklari olan bir kelimedir.

Fatiha-yi Şerifeye yakişan bu zenginligi ve farkliligi ve çeşitliligi.. zaten her bir kelimesi HAYY sırrına mazhar Kelimat-ı Kur'aniyyec ve Hurufat-i Kitabiyye içinde özel bir yer aliyor.

Onu tum sorulari ve sorunlari.. ifade eden METAFIZIK bir yakari.. butun katmanlari ve konulari.. ibare eden PARAPSIK bir yalvari.. emellerden ve amellerden dogan ELEMLERIMIZI.. ZORLUKLARIMIZI.. ilam eden.. DERTLERIMIZI.. ÇIĞLIKLARIMIZI.. ÇAGRILARIMIZI.. ilan eden.. bir terennüm olarak goruyoruz.
Bu SIRAT sayfasi SARI ÇIZGISI etrafinda toplanan sözcukleri hocalar ve yazarlar gibi hazir ve sehil vaziyette ANLAŞILIR yazmak ve yapamam.. onu siz okuyacak ve duşunecek.. anladiklarini eleştirecek anlamadiklarinizi soracaksiniz.
Bu karanlik Sırli AT tablosu.. once başlat sonra bitir BAŞAT YASASI içinde yer alan arastir ve gelistir giristir ve sürdur yasainda yer alan deneme ve yanilma KANUNUNDAKI duzenleme ve degistirme ile düzeltme ve denetlemeyi kapsiyor.

Iste bu tarzi nazar ve tavri niyet ile biz Fatiha-yı Şerife ile dai ve dertlerimizi dökuyor.. Zammi Sure ilede onlarin devalarini ve çarelerini aliyor ve ariyoruz.

Hamd davasi ile KALITELI mal ve hizmet sunumu ve arzi yapmayi.. hüda duasi ile KARAKTERLI fazilet ve kemalat serimi ve teşhiri etmeyi.. surduruyoruz.
Sorunu 12 tablonun hasılası olan buraya yüklenen t=dustur TABLO'su ile çözdük.. amma nasıl ? Önce DÜSTUR kelimesini bularak KAİDE'nin çoğulu kavaid kelimesinin ikinci kez kullanımını kaldırdık.. sonra Ankara 1974 basımı TDK Sözlüğü ile.. sözlükte DÜSTUR maddesindeki anlamları burada da gösterdim. İnsanların yaptığı yasaklar dizgesinin ve şeriatın.. bir düzgüsü (düstüru) ve bir yaptırımı (müeyyidesi) bulunuyor. Tabloda bütün bağlantılar gösterilmiştir.
Bu değerli uyarı için şunları yazdım : https://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=2238&PID=3494#3494 sırat ve düstur...









Yaradılışın sırrına merak
Yaratilişin sırri dilde.. buyruluşun nuru dinde..
Dil bilime ve fununa ulaştı..
Din hukuka ve fikıha erişti..
Bu ikisi ahseni takvim ile başladi ve ahseni amele erişti.. takvim ve kavim ve kivam.. yani bir toplulugun tarihi ile ortaya çikan olgu.. kulturler ve medeniyetler birbirine terakum ve telahuk ederek ortaya çikan sonucun iki yüzu bulunuyor.

Bir yuzu EVRIM.. yaratiliş (HALK) gorunumu.. diger yüzu DEVRIM ve buyruluş (EMR).. bu bir bulutum surekli ve sureksiz yuzune "benzer".

Fünun ve fikih bir adamin her şeyi aramasi.. bulmasi ve bilmesi degil. Butunun çeşitli yan ve yonlerinin başka yerlerde.. başka zamanlarda.. başka kişilerde KAVIM sırriyla kivaminin ve bileşenlerinin ve ögelerinin ortaya konulmasidir.

Dil ve din.. bu işin acele servisidir.. kulturun olmazsa olmaz bileşeni geçmişte bir çekirdekti bu gun bir agaç ve kultur olarak karşimizda.. bilim ve hukuk ile san'at ve hikmet etkinligi olarak içimizde.. mantik temelli insan ilimleri (PSL) ve matematik temelli evren ilimleri (FKB) olarak hedefimizdedir. Bunlari da uygarlik ortaminda temin edebiliyor ve bariş koşullarinda tahakkuk edebiliyoruz. Osmanziya
Sonuçta evrim ve yaratilis ile buyruluş ve devrim bir teker.. deneyim ve dayatim ile diriliş ve düruluş.. birinci teker SEKER.. ikinci teker MEKER.. olarak gorunur ve bu ikisi arasindaki TEKERI yürütur.

Biz bunu dört tekerli ARA.BA olarak YBA ile inşa ediyoruz.. ancak bu inşa.. asil amacımiz degil SADECE ogrenilecek.. kullanilacak.. yararlanilacak ve neticede edinilecek YBA reklami için konuşma konusu yapıyoruz.
Bir sırr bilen her şeye eren adam olamaz. En azinda ayetelkursi yasaklar. Cebrail O'nun mulkunu bitiremedigini Nebimize söylemiş. Musa a.s. Hızır ile arkadaşlik edememiş. Kimsenin her şeyi bilmeye ömrü yetmemiş. Şeytan dahil ömru suren beş kimsenin de özel görevleri bulunuyor. Her birimizde lusifer gibi HANNAS'ın etkisindeyiz. Nasil her bir yanit on soru olarak geri donuyorsa her sır da on sır olarak geri döner.. sorular ve sirlar bitirilemez.

Ancak rabbi zidnî ilma diye dua etmek lazim. Ilim nur.. kelam sır.. dalalet nar.. hidayet SEYR.

Rabnimiz ýâr ve yardımcimiz olsun. Amim.
Bunlar egsersizler.. çalışmalar.. karalamalar.. zihin GDDY dan kopunca YBA hizli anlam surucusu ve kolay anlatim aygiti ile semantiği ucuruyor.. sentaksa fink attiriyor.. bu bu cagir superi.. bilgiye erişmekten ayri bir olay..
Örnegin " fink " ne demek bir tuşla bulursun..
Teknik bir anlami bulunmuyormuş.. ancak bu FONKSIYON sòzcugune yakin.. hatta FIYONG dugumunu de hatirlstiyor..






Bu harika bir mubsıra.. ilmin ve iradenin otesinde bir NAZAR ile ilme ve iradeye bakiyorsun.. goruyorsun.. öruyorsun.. kisaca baştaki DÜŞ çorabi.. kafadaki DIL sepeti.. hatta DUNYA belasi ve DIN fitnesi de.. anlamlandiriliyor.. anlaşiliyor.. un ve in ile il ve üş oluyor.. peki bu yarim daire.." D " ne oldi.. hepsini YARİM degil YARIM oldugu ortaya çıkti.. bu dordu bir birini tamamlayan bir AMUDİ..

Dünya

Dil

Düş

Din

Nasıl ?
Bu asıl mı ?
Degil

















Dunya

Dil

KELAM.. KALEM.. MEL.. MAL

Düş

Din
Ister Turkçe.. ister Arapça.. fark etmiyor.. çunku zihin MMM ya âmâde ya da WWW ye angaje.. edilme miş..
Doğrudan akademik tasası.. popüler bir kaygisi.. politik bir amaci.. bulunmuyor. Ancak aydina ışık.. halka aydinlik. topluma yön veriyor. Tum bunlara neye önem ve kime deger verdigine bağlı..
Bununla beraber ne kadar samimi ve ciddi bir insAN ve ne kadar safi ve halis bir isLAM oldugun kimsenin kendi duruşuna bağli.. AN olamazsin.. LAM bulunamazsın.. ancak.. D'leri tamamlar.. diledigin kadar MIM olabilirsin.. hepsinin de bir yeri ve yâri olur.
Ssygilarimla.. iyi gunler.





Düzenleyen osmanziya - 05-Mart-2024 Saat 16:27
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk