Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Yöntembilim
 YöntemBilim Forumu | Yöntem Bilim | Yöntembilim
Mesaj icon Konu: MELEKLER(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Konu: MELEKLER
    Gönderim Zamanı: 19-Mart-2011 Saat 10:27

Slm.

Önemli bir mazeretimin olmasy dolaysyyla  yöntem bilim çaly?masyndan biraz  uzak kaldym. Yn?allah yöntem bilime ilgimiz yine artarak devam eder…

Geçenlerde kar ya?dy?y syra ‘her ya?mur-kar tanesinin gökten inmesinde görevli bir melek vardyr’ meselesini  tefekkür  ederken, meleklerin özelliklerini  yöntem bilim metoduyla  açyklamak  ihtiyacy duydum…

Sn. Osman Ziya karde?imin tamamlamasy dile?iyle önce açyklamamyzy yapalym, sonra  ?emamyza geçelim…

MELEKLER

Gözümüzle göremedi?imiz, ancak kalben hissetti?imiz, istidlal ile aklen kavrayabildi?imiz , imanyn rükünlerinden olmasy hasebiyle görür gibi kavranylmasy gereken  ?uurlu  varlykla olarak bilinmektedir. Vahye göre yüce Allahyn askerleri  misali bizzat onun emri  tahtynda ya?ayan ve buyrulan görevleri  noksansyz yapmak üzere yaratylmy? olan  nurani varlyklardyr. Biz insanlar ve bütün canlylar yani ruh ve ?uur sahibi varlyklar nasyl ki  a?yrly?y haiz atomlardan kurulu bir bedenden-vücuttan olu?makta  isek. Melekler de a?yrly?y olmayan anti atomik yapyda nurani-y?ynsal bir bedeni-vücuttan olu?maktadyr, denilebilir. Kysacasy melekler;  gözümüzün görme ve algylama alany yada frekans synyrlary arasyna girmeseler de, her yaratylmy? varlyk gibi bizimle ortak iki temel vasyflarynyn olduklaryny söyleyebiliriz. Yani meleklerde bizim gibi ruhu haizdir. Aynen bizim gibi bir ?ekilde ?uur sahibidirler.

?üphesiz her ?uur sahibi varlyk gibi melekler de; algylayabilen, dü?ünebilen, sorgulayan; sunnetullaha  ba?ly,  ilahi  iradeye tabi halde görevlerin i noksansyz yapan,  disiplinli, sorumlu, belirli fonksiyonlar y haiz, i?ini bilen, her daim faaliyet içerisinde bulunan emirber  yani emir tahtynda hareket eden görevleri belli ve görevlerine göre farkly cesamette-güçte, yüce Allah’a farkly yakynlyk derecelerinde varlyklardyr.

 Melekler; Cebrail,Israfil,Azrail, Mikail adlaryny haiz dört komuta altynda; görevlerinin gere?i gerekti?i kadar kopyalanma-ço?alma ile her yere yeti?ecek, her an görevlerini yapacak ?ekilde fonksiyonel yapyda varlyklardyr. Her kopya mele?in ki?ili?i ayry olup, bu ayry ki?iliklerle görevlerini yaparlar. Bir di?er ifade ile yüce Allah’yn iradesine ba?ly bir ?ekilde tüm yaratylan varlyklary gözetirler, onlara ya?am için gerekli ilhamy vererek, ihtiyaçlaryny-ryzyklaryny sa?larlar. Yüce Allah’a tazimde bulunurlar, zikir ederler ve dua ederler. Hatta insanlarla ve cinlerle ilgili gözlemledikleri  zulümlara müdahil olmak için bazen yüce Allah’tan izin bile isteme ihtiyacy duyarlar.  Özellikle insan ve cinlere yüce Allah’yn emirlerini iletmek ve onlaryn dünyadaki ya?ayy?laryny gözlemleyip,  kaydetmek  görevini  yerine getirmek gibi önemli rolleri de vardyr. Bu kayytlar ve ?ahitlikleri, insan ve cinlerin hesaplarynyn görünmesinde ve adaletli bir ?ekilde ceza veya mükafat verilmesinde önem arz etmektedir.

?üphesiz melekler; ilahi  izin tahtynda de?i?ik  tasarruflarda bulunurlar.  Yyi insan ve cinlerin selamette olmalaryna yardymcy olurlar. Onlary korur ve kollarlar. Kötülerin zarar ve zülüm etmesini  bir ?ekilde bloke ederler.  Melekler: yüce Allah’a tazimde bulunmalary, zikir etmeleri bakymyndan zakir, yaptyklary i?ler itibaryyla yani bir bakyma devamly ibadet etmeleri  cihetiyle de abid syfatyna tam tamyna haiz ola?an ve ola?an üstü pek çok olaylaryn arka planynda görevli varlyklardyr.

Bu durumda melekleri;  analitik düzlem üzerinde merkezde ilahi iradeye-sunnetullaha  tabi-ba?ly ki?ilik sahibi olunmasyny merkeze alarak her  varlykta var olan vucüt özelli?ini dik eksen üzerinde, hayat sahibi olma özelli?ini de yatay  eksen üzerinde gösterebiliriz, ?uurlu  olma özelli?ine ba?ly di?er temel özellikleri de çapraz eksenlere yöntem bilim kurallaryna göre  uygun yerlere yerle?tirebiliriz.

Saygy ve sevgilerimle

ahmet
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 19-Mart-2011 Saat 10:44
ahmet
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2697

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 21-Mart-2011 Saat 20:17

DÜZELTYLMY?

MELEKUT dizini içindeki dosyalar

 

S.A.

 

 

Saygyde?er Abim, melekler konusu ve ?emasy için te?ekkür ederim.

 

Yman Esaslaryndan sayylan Meleklere Yman mesaili, gaybi konulardandyr ve bu konuda  akli ve nakli bilimlerin verileri ile BYLYNENLERDEN yola çykarak elde etti?imiz sorular ve bu sorularla ortaya çykarylan yanytlarla bazy BYLYNMEYENLER'e erebiliriz. Hatta sadece akly ve nakli de?il TECRÜBY fenlerden elde edilen bilgileri de bilinenlere eklemleyip bundan çykan ve geni?leyen bilgi alany ile yorumlama ve yargylama gücümüzü artyryryz. Tecrübe deyince sadece fünunun gözlem tecrübesi de?il kalbin ke?fi de söz konusudur elbet. Ancak sonuçta gaybi konulardaki bilgilerimiz kesin hüküm mahiyetindeki  MUHAKEMAT-I KUR'ANYYE hududundaki sa?lykly yorum ve sa?lam yargy çerçevesinden dy?ary çykamaz. Nasyl kevni ve tabii bilimleri  AKLY MATEMATYK ile kontrol ediyoruz metafizik mes'eleleri de NAKLY MUHAKEMAT ile koordine ederiz. Ku?kusuz bu üç alanda, akyl, nakil, fünun, bilgisi bulunan bilirki?ilerin yaptyklary de?erlendirme ve sonuçlar, daha güvenilir ve inanylyr olacaktyr.

 

Bu vesile ile bir hususu belirtmek isterim, yöntembilimsel analizle, BYLYNENLERDEN yola çykarak bazy bilgilerin ve gerçeklerin yolu açylabilir. Yoksa hiç bir veri ve bilgi olmadan SIRF yöntembilimsel analizle YENY BYR BYLGY elde edilemez. Çünkü analitik düzlem bo? bir biçimden ve geometrik koordinatlar içeriksiz bir tasarymdaan ibarettir. Örne?in ?emamyzdaki dört tane bo? yumurta veya dört tane içeriksiz kutudan en az birisinin içerisi doldurulmaly ki, bir imge ya da bir kavram olmaly ki ikincisi doldurulsun, ikisi olmaly ki üçüncüsü ortaya çyksyn, üçü olmaly ki dördüncüsünu bulalym.

 

Sayyn AYTUG da böyle yapmy?.. hangi nakillerden hareket etmi? oldu?unu söylemesede elbette kendisi ilmi veriler ve islami bilgilerle hareket etmektedir. Ancak bunlarla ortaya koydu?u çerçevede, kendi kysyr bilgim çerçevesinde, itiraz edecek noktalar bulunuyor.

 

Bir defa melekler ile ruhanileri birbirinden ayyryyorum. Mesela bizim gözlem alanymyzda nasyl canly olarak bitkiler ve hayvanlar ayry iseler, melekleri maneviyatyn "bitki" kategorisinde, ruhanileri de maneviyatyn "hayvan"  kategorisinde görürüm. Melekler ve ruhaniler bizim gibi mükellef ve sorumlu de?illerdir, emredilen i?leri yaparlar ve bundan sorumlu olmazlar. Oysa De?erli Aytu?, meleklere sorumluluk yüklemi? ve sanki insanlar gibi disiplin atfetmi?. Ben böyle oldu?unu sanmyyorum. Ayryca Meleklere "ruh" yüklemi? fakat sanyrym bundan maksad melekler de?il ruhanilerdir. Melekler ve ruhaniler biz cinler ve insanlar gibi günah a?yrly?y yüklenmezler yani SEKALAN de?ildirler LATEFAN'dyrlar. Yani bizim maneviyatymyzyn miskal hayyr veya zerre miskal  ?erle yüklenen bir a?yrly?y vardyr fakat melekler emredileni yapmaya mecbur olduklaryndan olumlu iyilik ya da olumsuz kötülük yüklenmezler ve bu yüzden de makamlary sabittir. Nasyl ve hangi mertebede yaratylmy?larsa öyle kalyrlar.

 

Melekler ve ruhaniler, belki bizim gibi bilir, anlar, dü?ünür, sever ve isterler ancak bizim hayvani duygularymyzdan ve ?eytani dileklerimizden yoksundurlar. Bu gibi olumsuz durumlarla u?ra?mak konumunda  ve  sava?mak zorunda de?illerdir

 

Y?te cinler ve be?er taifesi  bunun için yaratylmy?lardyr, öyle olmasayda zaten MÜEKKEL (*) VE LATEFAN melekler ve ruhaniler vardy ve bununla YETYNYLSEYDY, günah i?leyen, sorumlu olan, kendini temizleyen ve iyilikte ilerleyen ve bu yolda synava katlanan ve yary?a koyulan MÜKELLEF VE SEKALEN varlyklara yani cinlere ve insanlara ve onlaryn MEDENYYETLERYNE me?veret-i me?rualaryna ve hürriyet-i ?eriyyelerine gerek kalmazdy.

 

Demek Hikmet-i Ylahi, zî-?uur olarak dört tür varlyk yaratmy?:

 

CYNLER       sekalan       BE?ER

 

                     Zî-?UUR

 

 

MELEK     latefan        RUHANY

 

 

Y?te buradaki 4/4 lük bütünlükten be?inci bir tür ortaya çykyyor...

?EYTAN...

Yani günah yüklenebilen ve bu yüzden sorumluluk alabilen mükellef ve sekalan zî-?uurlardan batyly batyl bilip kaçynmayan, hakky hak bilip i?leyen zi?uur türü...

 

Normal onurlu ve ?erefli bir cin ve be?er, hakky ara ve batyldan kaçar. Fakat bu arayy?ta bazen batyly hak bilip yapy?yr, bazende hakky batyl bilip kaçar. Bununla derecesine göre günahkar olur, isyankar olur, kafir olur, münafyk olur. ve bazen günahkar günah oldu?unu bile bile iradesine söz geçirmeden i?ler. Fakat ?eytan bütün bunlardan ayry olarak  Allah'ü tealayy açyk ve seçik tanydy?y ve bildi?i halde ona YRADESYYLE bilerek ve isteyerek hatta severek O'na TESLYM olmadan sava? açar ve bu  yolda insana (be?ere) olan hasedinden ve dü?manly?yndan dolayy onun aya?yny kendi dü?tü?ü ate?e kaydyrmaya çaly?an bir varlyktyr. Allah bizi bu duruma getirmeye...Amin.

 

Aslynda sadece cin ve be?erin de?il melek ve ruhanilerin de kökü olan ZÎ-?UUR bir öz var ki ben buna YNSAN diyorum. Bazy alimler HAZRET-Y YNSAN der.. Y?te bu Nur-u Muhammedi dedi?imiz bir hakikat ki sadece zi-?uur de?il maddi ve manevi bütün alemlerin kendisinden yaratyldy?y bir özdür. i?te bu zî-?uur öz, bizde "emanet" olan kah syr, kah ruh, kah kalb, kah akyl kah nefis dedi?imiz LATYFE-Y RABBANYYE'dir.

Yani ayine- ?uur, ÖYLE BYLDY?YMYZ bir ayna de?il.. nar ve nurun mündemiç oldu?u , syr ve seyrin imtizaç etti?i müteal bir HAKYKATTIR.

 

i?te bu ?eytan ve sair günahkarlaryn,  emanet ben’in, tuzak benli?in, esrik bencilli?in;  YANSIMA VE YANILSAMA'laryyla,  vartaya dü?tü?ü bir imtihan ve müsabaka kapysy açylmy?, fitne ve bela yolu kurulmu?tur.

 

Allah bizi ve sizi korusun. Amin.

 

O zaman yukarydaki ?emayy ?u hale getirebiliriz:

 

CYNN             sekalan           RUHANi

 

 

?eytan        Zî-?UUR              insan

 

 

BE?ER           latefan             MELEK

 

 

 

Dikkat edersek ötedenberi insany tanymlayan tablolarymda cinler yerine NEFSY, ruhani yerine RUHU, melek yerine AKLI be?er yerine KALBY ve zî-?uur yerine SIRRI koyarym. Yani latifeleri yerle?tiririm. Syrdan ba?ka di?er latifeler syrryn istihaleleleri ile ortaya çykmy? hassasiyet ve hissiyattyr diye kurgularym. Bu iletinin dizininde ?uuru tanymlayan tablolary göreceksiniz. Bu durum zi-?uur yani ?uur sahibi olan KYMSELER dört tür olup bundan ?erre gidip islamiyet-I kübra olan insaniyeti esfel-I safiline götüren cin ve be?erin altyna dü?en hizbü??eytan oldu?u gibi insaniyet-I kübra olan islamiyetle a’la-yy illiyine götüren ve melek ve ruhanilerin üstüne çykaran hizb-ül-Kur’an vardyr. Yoksa Allahü Teala kötülük yapsyn diye ?EYTANLAR adynda bir kimse tür yaratmamy?tyr.

 

 

Do?rusunu Allah bilir.

 

Allah ahiretimizi ve akibitimizi iyi ve güzel etsin. amin.

 

Osmanziya

 

(*) Müekkkel MÜVEKKEL demektir. Ynsan bilmedi?i konuda ya da kendisi bizzat yapamady?y bir i?te bir vekil ve bir avukat tutar. Bunun gibi nesnelerin de dü?ünemedi?i “bilme” ve  yapamady?y “isteme”  i?lerinde kendilerine egemen olan melekler  ( latefan kimseler) bu ?uurlu hamd ve dua  i?leriyle cansyzlary, bitkileri hayvanlary temsil ve tevkil ederler görürler. Ynsanlar dünyadaki bitki ve hayvanlaryn ibadetlerine kary?ty?y ve bunun mükellefi ve mes’ulu oldu?u gibi meleklerinde e?ittikleri ve yönettikleri NESNELERYN ibadetlerini Yaradan’a arz etmekte ve onlaryn  vekaletle temsil etmekte MÜEKKELLYYETY vardyr diye dü?ünü-yorum. Zaten bu KYMSEL yönetimde, en üst mertebede dört MELEK’e ba?lanmy? (Cebrail, Azrail, Israfil ve Mikail hazretleri) ve bunun tümü MÜLKE kar?y MELEKUT olu?turmu? ki bu MELEKLERE YMAN akidesi  haline gelmi?. Mülkün halkynyn Emr-i Rabban’si bu ruhi kanuniyetlerle gerçekle?tirilir. Bilgisayar düzeninde donanym aygytlarynyn yazylym sürücülerinin programlaryna ba?ly olmasy gibidir. Melekler bir PROGRAM gibidir.  Gibidir ?öyledir, böyledir dedi?imiz sözlerin özü öyküdür, benzetmedir, anlamaya çaly?mak u?runa kurdu?umuz bir resimdir. Melek bitki gibi diyoruz, cansyzlara biner sürer diyoruz. Ruhani hayvan gibi diyoruz. Melekler nesneleri e?itir diyoruz. Ruhaniler canlylaryn içine girer yönetir  diyoruz. Bunlar bizim dünyamyzyn kavramlarydyr. Mülk vechindeki bildi?imiz adlary ve anlamlary oraya YANSITIYORUZ. Ama ?unu kesin olarak inanyyoruz ki  tüm MÜLK ve MELEKUT Allah’yn oldu?u gibi bütün HALK ve EMR dahi O’nundur. Ne mülkte ne melekutta  zerre kadar ?irke yer yoktur.  Melekute girip melek gibi ya?amad?ymyz için bu anlatyma bakarak bizim meleketu AYN-EL YAKYN görüp  betimledi?imiz sanylmasyn sadece anlamak için açyklamaya çalyyoruz.

 

 “Gerçek”in kendisinin yani nefs-ül-emrin ne kadar GERÇEK oldu?unu söyleyemeyen bir insanyn söyledikleri ancak O’na yakla?mak için bir çaba olur. Bu iletinin dizinin içindeki ?emalar da  kurbiyeti ve yakini YLYM ile artyrma çabalary olur. Elbette söylediklerim içinde MUHKEM anlatymlar mevcut ama bundan gerisi müte?abih bir denemeden ba?ka bir ?ey olamaz. 

 

Hasyly  mülkteki be?erin ve cinnin MEDENYYET’leri varsa melekutiyetinde, meleklerinde ruhanilerin de  AMYNYYETY var ki buna Fatiha-I ?erife’deki AMYN ile katylyyoruz. Üsdat Ymamy Nursi Hazretleri  buna kainatyn cemaat-I kübrasy ve cemiyet-I Uzmasy ady veriyor, Nun-u Na’budü nüktesinde… zamandan namaza, namazdan zamana girip çykanlaryn bu SALAT-I KÜBRA’nyn farkynda olmalary ve olmamyz dile?iyle…

 

 

 

Not: Bu tür içerikli bilgilere girmek istemezdim ama kalemimi durduramadym. Ba?y?lana. Maksadym bu yazynyn içeri?i de?il iletinin dizini içinde dosyalardaki ?emalara ve tablolary dikkati çekip onlary  okutmak ve okuyuclarynyn görü?lerini almaktyr.

 
 

 



Düzenleyen osmanziya01 - 22-Mart-2011 Saat 18:16
IP
kutlu aytug
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 18-Ocak-2010
Gönderilenler: 170

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 30-Mart-2011 Saat 21:32

Slm.

De?erli karde?im Osman Ziya.

Yçerik yönünden  benim yazdyklarymy tamamlady?yn için te?ekkür ederim. Benim yazdy?ym sorumluluk meselesi,sanyrym  yanly? de?erlendirilmi?. Kastym  yaratyly? amacy do?rultusunda yaratana kar?y mutlak sorumluluktur. Yoksa ceza ve mükafaty gerektiren izafi sorumlulu?u kastetmedim. Disiplin meselesinde de, ayny ?ekilde verilen görevi kayytsyz ?artsyz  yapmak yani mutlak disiplin kastedilmektedir. Cinlerde ve insanlarda irade kullanma serbestli?i olmasyndan dolayy  sorumluluk ve disiplin-uyum mutlak de?il, Yzafidir. Meleklerde ruhun varly?y meselesine gelince benim istifade etti?im kaynaklardan(en ba?ta R.Nur gelmekte) anlady?yma ve yapty?ym istidlale göre ruh; mahiyeti  yüce Allah tarafynca bilinen bir emr-i rabbani olup,vücud yapylary ister latif ve ister kesif  olsun tüm hayattar ve ?uur sahibi varlyklarda bulunan bir cevherdir. Hatta tüm varlyklaryn özüdür. Ki bu açydan ruhla ilgili olarak, canly veya cansyz, ?uurlu veya ?uursuz, latif veya kesif vücudu haiz tüm varlyklarda bir ?ekilde var olan cevherdir de denilebilir. ?üphesiz  bir ?ekilde var derken  bir kanuniyete göre (Tekillik,zytlyk, ikili ve dörtlü açylym kanunlary) de?i?ik ?ekillerde  meleküt ve mülk aleminde varlyk göstermektedir.   Her ne kadar biz ruhumuzun  vasfyny ve mahiyetini bilimsel olarak ortaya koyamasakta istidlal ile bazy tespitlerde bulunabiliriz. ?öyle ki; bilimsel olarak ke?fedilmi? olan  tek kuvvetin(Takyon), dört  kademeli (Çekim kuvveti,elektromanyetik kuvvet, zayyf çekirdek kuvveti ve güçlü çekirdek kuvveti olarak)  açylymy gibi ruhun da ayny kanuniyete göre  kendi programyna uygun  emr-i rabbani olarak ruhi bütünlükte bozulma olmadan yaratyly? ve türeyi?-üreyi? istikametinde dört kademeli açylymla  etkinlikler gösterdi?ini söyleyebiliriz. Bu etkinlikler (Takyonik etkinlik yani enerji-madde ve hareket olu?turan kuvvet, canlylyk etkinli?i yani  hayat olu?turan kuvvet, nefis etkinli?i  yani  belirli seviyelerde ?uurlanma olu?turan kuvvet, gönül-kalp etkinli?i yani  yüksek seviyede ?uurlanma olu?turan kuvvet)  ruhun en temel özllii?i olup, varlyk alemi bu etkinlikler üzerine in?a edilmi?tir, diyebiliriz.Evet, typky dört temel kuvvetin tek bir cevherden do?masy gibi  ruh ta, dört de?i?ik  kanaldan varlyk alemine  açylmaktadyr.  Bir di?er ifade ile ruhun 1. Kanaldan açylymy ile 4 temel  kuvvet pe? pe?e  ortaya çykmaktadyr. Tüm varlyklaryn vücutlary, ruhtan ayry?an bu ilk açylymla yani  1. Ruhi  kuvvetin tahavvülü ile olu?maktadyr.  2.ayry?ma ile bir kysym varlyklar hayattar olmaktadyr.  Ruhta ki  2.özellikle, 1.  açylymla olu?an  basit-cansyz varlyklardan, kompleks organizosyonu haiz bitkisel mahiyette canly vücutlar ve kolektif ?uur denilebilecek basit ?uurlanma  olu?maktadyr.  3.ayry?ma ile daha kompleks yapyda  hayvansal mahiyette canly vücutlar ve bu vücutlardaki merkezi sinir sistemini yönetecek ?uurlanma olu?maktadyr.  4.ayry?ma ile de hayvansal mahiyette  bir vücudun olu?masyna parelel dü?ünme-konu?ma ve irade kullanmayy sa?layan yükse seviyede ?uurlanm  olu?maktadyr.  Kysacasy bir ?ekilde  bütün yaratylanlarda ruh vardyr ve de bu cevher, varlyklaryn vücut yapysyna (in?a programyna) göre etkinlikler göstermektedir. ?üphesiz bu vücut yapylaryna göre ya?am ?artlary de?i?iktir.

 Meleküt ve mülk aleminin ?artlaryna göre yaratylan varlyklar, farkly  latif (takyonik) veya kesif(tardiyyonik) enerji-maddi vücut lary haizdir. Yani bazy varlyklar ruhi öze yakyn, bazylary ruhi öze uzak seviyede vücut yapylaryny haizdirler ve bu nedenle ruhi öze yakyn vücutlary olanlara (Ruhi özümüz dahil latif-nurani  vücudu haiz melekler ve cin dedi?imiz latif-narani vücutlu varlyklar ki,  R.Nurda belirtildi?i üzere bu varlyklar, ses enerjisinden tutun elektrik enerjisine kadar çe?itli enerji seviyelerinde vücutlary haiz ruhani varlyklardyr. Dolaysyyla ruh ve ruhanyyat ayny ?ey olmasa gerektir.
Bu arada  yüce Allah, cin ve insanlardan diri veya ölmü? mübarek-yakyn kullaryndan bazylaryna; gerekti?inde isthdamda bulunmak üzere  latif vücutlaryyla ya?amayy lütfetmi?tir. Ki bunlarda ruhaniyet taifesindendir.  Malum Hyzyr’yn tanymy da bu çerçevede yapylmaktadyr. Ruhanyyat olarak ifade edilen varlyklar, liyakat kesbetmi?, yüce Allah’yn özel taliminden geçmi? latif vücuda bürünme kabiliyeti olan tayy-i mekan ve  bast-y zaman denilen anynda de?i?ik mekanlarda ve zamanlarda olabilen cinler ve insanlar olarak tanymlanmaktadyr.

Evet! En do?rusunu Allah bilir.

yukaryda sunulan ?emada ?uurlu  varlyklar tanymlanmy? ve   melek kavramy, dört çe?it ?uurlu varlyktan biri olarak kö?eye oturtulmu?. 

Aslynda yine yöntem bilim nazara alynarak ?uurlu varlyklardaki ortak özellikler ele alynyp, melek kavramy  odak noktasyna konulabilirdi; ki böylece daha isabetli geomantyki  tanymlama yapylabilirdi.


Düzenleyen kutlu aytug - 30-Mart-2011 Saat 21:53
ahmet
IP
osmanziya01
Yönetici
Yönetici
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Ekim-2009
Konum: İzmir
Gönderilenler: 381

Hak Puan : 10
Kidem : 7
OrtalamaHak : % 100
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 30-Mart-2011 Saat 23:35

De?erli Abim,

Ba?latty?ynyz konuya yapty?ym katkyyy tamamlayan bu "düz" yazynyzdan istifade ettik. Böylece sorumluluk ve disiplin konusundaki anlatymynyzy yanly? anlamamy da gidermi? durumdayym. "Ruh" konusundaki görü?ünüzede katylyyorum. Ymamy Nursi (R.A) hayat-y sariye dedi?i  külli hayaty, cami ?uuru ve tek RUHU dedi?iniz ?ekilde anlayabiliriz. Halk ve Emr O'nun olunca Mülkün "halk"-y cismi  ardyndaki melekut'un emr-i Ruhu'nu anlamakta söyledikleriniz diyeceklerimize yardymcy olabilecektir.  Hepsi için te?ekkür ederim.

Ancak yöntembilimsel analizi ö?renme, kullanma ve yararlanma çabamyzda asyl olan söylediklerimizi ve dü?ündüklerimizi  terim ve kavramlarla resimleyerek gösterebilmektir.
Bu nedenle yukarydaki  anlatymynyza ili?kin "tablo"nuzu  da bekliyoruz. Sanyrym "açylym"lar analitik düzlemle daha kolay gösterilebilecektir.
 
Sa?lycakla kalyn.


Düzenleyen osmanziya01 - 30-Mart-2011 Saat 23:39
BEYAN dogru olmali ve MAAN hakikati bulmalidir
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk