http://www.yontembilim.com/forum/forum_posts.asp?TID=137&PN=1
http://groups.yahoo.com/group/Bilim-Din-Felsefe/message/140
http://groups.yahoo.com/group/Bilim-Din-Felsefe/message/154
http://www.mustafabugucam.com.tr/index-df.htm
Din, ideoloji, siyaset konularynyn do?rudan bilim ve teknoloji ile ba?y yoktur.. çünkü her biri ayry ayry alan ve etkinliklerdir ancak dolayly olarak din ve dünya ile siyaset ve ideoloji konulary biri binanyn farkly pencereleri gibi bir bütünlük gösterir ve birbirlerini etkilerler.
Bilim, hukuk, din, felsefe, dil ve hikmet ili?kilerine ili?kin yukarydaki linkler benim bu konuda yapty?ym meydan sava?larynyn kalyntylarydyr. Bu kalyntylar içinde elde edilecek buluntulary sergileyerek size artyk yemek sunmak istemem. Ancak unutmamak lazym ki TARYH ve Arkeoloji bunlarla çaly?yr.
Sizin belki bu iletimi bile okumaya vaktiniz yok nerede kaldy geçmi? yazylaryma bakacaksynyz. Fakat linkleri vermekle burada kendim için bir Y?ARET koymak istedim. ?ayet geçmi?e dönüp nerede yanly? yapty?ymy ve bunlaryn deneyimi ile hangi do?rulary buldu?umu aramak istedi?ide bana kylavuzluk etsinler istedim. Ke?ke vaktimde olsa gidip onlary yeniden görebilsem.. ne kadar çok deneyim, ne kadar çok y?yk, ne kadar çok aydynlyk, ne kadar çok düzeltme, ne kadar çok de?i?tirme, ne kadar çok geli?tirme bulacaktym.
Önce bu yazyya cevap vermek istememi?tim.. “Oldu mu Sn. Serhat” Yfadesinde kendine güven ve ba?kasyny ayyplama yanynda saçma bir varsayymla hakikaty arady?yny de?il kendi hakly bulma saikini gösteriyordu.
U?ur Mumcuya atfedilen müthi? bir söz var.. bizler bilgisi olmadan yorum yapma aly?kanly?yny sahibiz.. belki sadece bizim de?il her insanyn algylaryny anlamlandyrma ve olgulary DE?ERLENDYRME aly?kanly?y var.. çünkü biz varly?y fark ederiz, olany ayyrt ederiz. Fakat elimizde kalmayanyn de?erini anlaryz, olmayana kyymet biçeriz, bulunmayany araryz, gelece?i yöneliriz.. kysaca yoklu?u “kadr” ederiz.
Vucudu fark etmek bir ilim ve marifet verir. Yoklu?u kadr etmek ve yoksunlukla kadir kyymet bilmek ise iman verir ve muhabbet elde ettirir. Yokluk ve elde olmayan, varlyk ve elde olandan daha ÇOK oldu?una göre zamanyn ve zihnin aky?y dahi ona yani GELECE?E do?ru olur. Isy bile sycaktan so?u?a do?ru (termo-dinamik yasalar) yol alyr.
Ancak bu aky? ve yol aly?, ne kadar de?erli, ne kadar önemli, ne kadar çekici olsa o kadar tehlikeli ve rizikoludur. Bu yüzden buna bir ölçü ve kriter getirmek, geçmi? deneyimlerden yararlanmak ve yeni fyrsatlary kaçyrmamak adyna oldukça akyllyca ve yararly bir i?tir.
Y?te bu yüzden uygun bir yol ve verimli bir yöntem aramak, ilim için gerekli ve kyymet için zorunlu bir yönelim olacaktyr.
Kimseyi YOKLUK cehenneminden kurtarmak ve YMAN aydynly?yna getirip ve kolundan tutup VARLIK cennetine götürmek niyetim olmadu?u gibi buna hakkym ve yetkim dahi yoktur.. kaldy ki kendim için bile bu konuda garantim bulunmuyor. Elimden sadece tavsiye ve vasiyet gelir. Aslynda herkes imanyny kendi YMKAN’yndan bulacaktyr.
Ancak geçmi? yazylaryma giderseniz orada bu iletilerde sözü edilen konularda bazy deneyimler bulacaksynyz, e?er ararsynyz.
Burada sadece birkaç konuyu belirterek iletimi kysa tutmak istiyorum.
Birincisi bu iletiye kadar yazylan tüm yazylardan yararlandym.. bunun için herkese te?ekkür ediyorum.
Ykincisi iman sorumlulu?u ve amel yükümlülü?ü sadece bilim adamlaryna, uzmanlara ve profesörlere ait bir konu ve arayy? de?ildir.. yani dini konularda konu?mak için kimsenin uzman olmasyna gerek yoktur.. ancak ba?kalaryna önerece?i bir de?erlendirme ve yorum yaparken gerekli bilgiye sahip olmasy da kendi sorumlulu?u ve onuru için gereklidir.
Din, akly olan herkesin bilgisi ölçüsünde ve deneyimi çapynda bir bulu?, anlayy? ve ya?ayy?tyr.
Dileyen Teist veya Ateist olabilir dileyen Deist kalabilir, Bi-iznillah.
Dini arayy? ve kullukta bulunu? ve Tanry'ya tapy?, ilmi bir konu ve felsefi bir seçim de?il insanyn var olu?una ili?kin külli yöneli? ve câmi bir ara?yy?tyr. Dileyen onu camide dileyen kilisede, dileyen kahvede, dileyen meyhanede bulur. Herkese aramady?y ya da arady?y, buldu?u veya oldu?u KADER do?ruluk ve gerçek ile iyilik ve güzellik vardyr. Bunun yararly, yeterli ve yetkin olup olmady?yna da kendisi KARAR verir.
Üçüncüsü, dünyanyn öküzün üzerinde durmasy konusunda verdi?im linklerde ayryntyly bilgi ve yorumlarlar var.. Yslamiyet gelmeden önce çizilen gök haritasynyn öküz ve balyk burcunun koca uzay öküzü ve balyk mele?ine çevirenin, cehalet gözünün karanly?y, adlandyrma kula?ynyn sa?yrly?y ve benzetme zorunlulu?unun bulanykly?y oldu?unu söylemekle yetiniyorum.
YMAN , imkan’dan Vacib-ül Vucud’a geçebilen ?ansyn rizikosu, ademden vucuda giden aklyn synavy, fenadan bekaya yerle?en kalbin yary?ydyr. Her synav ve yary? gibi yitirmekte ve yetirmekte muhtemeldir.. her sava? ve bary? gibi kaybetmek ve kazanmakta mümkündür. Dileyen istedi?ini yüklenebilir. Allah akibetimizi güzel ve ahiretimizi iyi etsin.Amin.
Ynanç konusu çok önemli ve pek de?erlidir.. çünkü bu kapynyn açylmasyndan sonra kulluk tapyna?yna girilebilir. Onun için Tanry ile ili?kilerimize yani tarz-y nazara (anlam) , tavr-y niyete (amaç) , suret-i basara (sol görü) ve ?ekl-i sem’e (sa? duyu) dikkat etmemiz gerekmektedir. Buna ili?ikin bir deneyi a?a?ydaki dizin içindeki tablolarla sunuyorum:
Y?te bu yüzden bilim ve hukuk etkinli?inde, bilgi ve de?er yöneliminde yöntembilime yöntembilimsel analize öncelik ve önem veriyorum.
Sa?lycakla kalyn.
OSMANZYYA
Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE
semantik / anlambilimsel / MAANÎ yetersizliklerim
için düz yazydan özür dilerim
http://sites.google.com/site/yontembilim/
http://sites.google.com/site/insanilim
http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/
http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/
http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/
http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/
www.yontembilim.com
www.insan-bilim.com
|