Anasayfa | Işımalar | Osman Ziya | İfade -i Meram | Yöntem Bilim | İnsan Bilim | Din-Fen | BTÖ | Yazılar | E-Posta |

  Aktif KullanıcılarAktif Kullanıcılar  Aktif KonularAktif Konular  Forum Üyelerini GösterÜye Listesi  TakvimTakvim  Forumu AraArama  YardımYardım  SkinsSkins
  Kayıt OlKayıt Ol  GirişGiriş
Dünya
 YöntemBilim Forumu | Genel | Dünya
Mesaj icon Konu: ö?rencinin kanatlary(Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Yazar Mesaj
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2716

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Konu: ö?rencinin kanatlary
    Gönderim Zamanı: 26-Nisan-2011 Saat 00:32

 

 

 

 

 

 

Ö?RENCYNYN KANATLARI

 

 

RKD dizini içindeki dosyalar

 

Merhaba,

 

 

Cep Telefonu ba?lykly yazymda di?er arkada?ymla yapty?ym konu?mayy yazaca?ymy adamy?tym. Cuma günü  yapylan bu sohbette;  dil ve dü?üncenin ba?ymyza katmer katmer örten bir çorap geçirdi?ini ve bunlaryn syrasyyla;

 

GÜNLÜK DYL

 

BYLYM

 

FELSEFE

 

DYN

 

oldu?unu söylemi?tim. Saygyde?er H. bu katmanlary  ?öyle yorumlady:

 

GÜNLÜK DYL (?eriat)

 

BYLYM (tarikat)

 

FELSEFE (marifet)

 

DYN (hakikat)

 

Saygyde?er Karde?im H. Elbette bunlary benim gibi örten ve karartan katmanlar olarak dü?ünmüyor tam tersine kademe kademe açylan aydynlyklar oldu?unu biliyor.

 

Dedim ki, burada  bu anlatty?ynyz dil ve dü?ünce tabakalary de?il DYN katmanlarynyn açyklanmasy..  öyleyse yukarydaki syralamamda  son katmanym olan  “din” konusunda  bunlara bir yorum getireyim:

 

GÜNLÜK DYL (?eriat) AHKAM

 

BYLYM (tarikat) AHLAK

 

FELSEFE (marifet) YBADET

 

DYN (hakikat) YTYKAD

 

Ancak bu durumda   yukarydan a?a?yya do?ru yazdy?ym ahkam, ahlak, ibadet ve itikad syralamamy bu ?ekilde yalyn bir liste halinde de?il de yöntembilimsel analizin evvel ve ahir ile zahir ve batyn ilkelerine göre yerle?tirirsek  bu durumda ortaya  a?a?ydaki ?u ?ema (diyagram) ve yapy?tyrdy?ym ?u resim (tablo) ortaya çykacaktyr:

 

AHKAM                          YBADET

 

 

                     DYN

 

 

AHLAK                           YTYKAD

 

Bu dört terim buraya rast gele yerle?tirilmedi ve belli ilkelere göre konumlandyryldy. ?öyleki:

 

YTYKAD sa? alt kö?ede yer aldy, çünkü dinin batynda olan evvelidir.

YBADET ise sa? üst kö?ede yer aldy, çünkü dinin zahirde olan evvelidir.

Ytikad ve ibadet her ikiside SA? tarafa konuldu,  çünkü ikisi de dinin önceli?i olan inanç kökünü ve kulluk temelini göstergeliyor.

AHLAK sol alt kö?ede yer aldy, çünkü dinin zahirde olan ahiridir. 

AHKAM sol üst kö?ede yer aldy, çünkü dinin batynda olan ahiridir.

Y. ve Y nasyl sa? tarafa konulmu?sa bu A. ve A. da SOL tarafa konuldu,

çünkü ahkam ve ahlak her ikisi de inanç ve kullukla ortaya çykan meyve ve sonuçlardyr.

 

Din,  bu dördünün birlikteli?inden, beraberli?inden, bütünlü?ünden ortaya çykan cami bir külliyettir. Salt olan Allah’a ve O’nun Sonsuzluk ülkesi olan Ahiret’e bu toplayycy ve bütüncül yolla  gidilir ve dönülür...

 

Bu konuda bu iletinin dizini içindeki dosyalarda ba?ka terimlerle yapylan resimleri ve anlam çerçevesi  olan tablolary da göreceksiniz. Fikir ve zikir dikeyi ile zaman ve namaz yatayyny bulacaksynyz.  Bunlarda çizdi?im hakikatleri “ben” in?a ettim. (*) Bunlary “sen”de in?a edebilirsin ve benim gibi de?i?tire düzelte ve geli?tire yalyn konu ve kavramlarla ba?layyp daha a’lalaryny yapabilirsin. Y?te bunlarda senin gerçe?in olur. Böylece dü?ünmene disiplin ve dü?üncene tutarlylyk gelir.  Bunu ba?kalary da bu ve buna benzer yol ve yöntemlerle yapyyorlar ancak onlar ba?laryna geçirdikleri dil ayakkabysyny ve dü?ünce çorabyny görmediklerinden sarsylmaz ve sallanmaz  “gerçeklik” zemini üzerinde yürüdüklerini sanyyorlar. Saplanty ve önyargylaryndan syyrylyp  gerçe?i arama sevdasy yerine gerçe?i gösterme kavgasyna dü?üyorlar.

Oysa bu gerçeklikleri  görü?üne itimad etti?inin birisinin kurdu?unu unutuyor ya da göz ardy ediyorlar. Örne?in bilimin ve gözlem araçlarynyn bu kadar geli?medi?i dönem de örne?in Din-i Mübin-i Yslamiyetin geldi?i syralarda,  insanlar  dünyayy Akdeniz çevresinden ibaret ve düz olarak dü?ünüyorlar, güne? ve di?er gök cisimlerinin dünya etrafynda döndüklerine sanyyorlar  ve yeri de evrenin merkezi olduklaryna inanyyorlardy. Bu “yer merkezli”  evren telakkisi bu günkü kadar bilimseldi.. bilimlerinin ölçütlerine göre.. oysa bunun “gerçek”  olmady?y anla?yldy. Sonra güne? sistemi ke?f edildi ve  güne? merkezli evren telakkisi üzerine BYLYM yapyldy.. sonra güne?inde yyldyzlardan bir yyldyz oldu?unu anla?yldyktan sonra “gerçeklik”i de?il gerçeklik hakkyndaki görü?ümüzü de?i?tirdik ve düzelttik.. Bu örne?i ba?ka alanlara da uygularsanyz ayny sonuca varyrsynyz.. “dünya”myzy kendimiz in?a ediyoruz. Bunu “din”e de uygulady?ynyzda evren ayny evren, Kurán ayny Kur’an oldu?u halde dünya ve din hakkyndaki görü?lerimiz ya da “gerçekler”  de?i?mektedir ve belki de düzeltilerek geli?mektedir.

 

Amma bu demek de?ildir ki hakaik içinde sabit ve daim bir hakikat yani HAKK, aranmayacak, dü?ünülmeyecek, sorulmayacak, bulunmayacak, YNANILMAYACAK VE BA?LANILMAYACAK, olunmayacak.. yoksa bilim ku?ku ku?u tarafyndan kaçyrylyr ve uçurulur.. böylece bilim ve dünya karasyndan inanç ve din denizine girersiniz. Ancak bu durumda da gözlem, bilim ve deney alanyndan çykyyor, zaman ve mekan kadrosunu a?yyor ve salt alana giriyorsunuz demektir.  O zaman bize dü?en alanlar de?i?tikçe yöntemleri de?i?tirmektir… gözü ve kula?y farkly alanlarda çaly?tyrtyrdy?ymz gibi bilgi ve inanç alanlaryna uygun yöntemleri çaly?tyrmamyz gerekmektedir. Yöntembilimsel analiz aracyly?yyla, bize bu konuda yol gösteren örnekler ortaya konulmu?tur.

 

Sonunda HAKK’y bulduracak olan  hakikati hikaye etmek ZOR oldu?u gibi hikayenin, temsilin ve te?bihin hakikatyny da bulmak KOLAY de?ildir. Fakat arayan için zorlukla birlikte kolaylykta vardyr. (**)

 

Bunun için aramanyn gerekli ko?ulu ve zorunlu sonucu olan DÜ?ÜN-ME VE DÜ?ÜN-CE dünyasynda dü?ünenleri aryyor, arayanlary dü?ünüyorum.

 

Geliniz sizde bu DÜ?ÜNMECE oyununda bana katylyn.

 

Çünkü sonunda Hakka yönelerek hakikat yolunda yürüyen  YRADE’lerin “gerçek”ine yakla?tyracak bir çok gör-çek’ler çykacak. Bunlary de?i?tire, düzelte geli?tire iradenin bin bir resmini çekeceksiniz.

 

Kylgysal tasalarynyzy bu kuramsal masalara göre i?letecek,  bunlarda bazy olgusal yasalary bulacaksynyz.. tasalar, masalar ve yasalar birbirine etkileyecek, iradeyi ve iradenizi tanyyacaksynyz  ve sonunda yapaca?ynyz en güzel dua ?u olacak:

 

Allah ahiretimizi ve ahiretinizi iyi ve güzel etsin. Amin.

 

Sa?lycakla kalyn.

 

OSMANZYYA

 

Sentaks / sözdizimsel / BEYANÎ eksikliklerim VE

semantik / anlambilimsel / MAANΠ yetersizliklerim

için düz yazydan özür dilerim

 

(*)

 

Burada sözü edilen “ben” bireysel benlik ya da ki?isel bencilli?i de?il kimsel töz yani  “ben” ya da “sen” ya da “o” olarak ifade etti?imiz tekil ya da ço?ul ?ahyslaryn biricik ve tekil varlyklarynyn ortaya koyduklary duyu ve görülerini ifade ediyor.

(**)

Ymamy Nursî (R.A)’nin ilam ve ilan etti?i do?unun ve batynyn gelmi? geçmi? tüm öncülerinin tavsiye etti?i ?u metodoloji,  taharri-i hakikatta hep rehberimiz oldu:

“Hayatymyzyn bekasy imanyn, sydkyn ve tesanüdün devamiyledir. Aklyn nuru fününü medeniyedir. Vicdanyn ziyasy ulum-u diniyedir. HAKYKAT ikisinin imtizaciyle tezahür eder. Yftirak ettikleri vakit birinden hile ve ?üphe, di?erinden taassup tevellüd eder. Talebenin himmeti bu iki kanat ile pervaz eder.”

 
 
 

YLETY?YM:

 

osmanziya@hotmail.com

osmanziya@yahoo.com

 

WEBLERYMYZ:

www.yontembilim.com

www.insan-bilim.com

www.osmanziya.com

www.mustafabugucam.com.tr

 

ÖBEKLERYMYZ:

http://groups.yahoo.com/group/BAKARA/

http://groups.yahoo.com/group/oku-ikra/

http://groups.yahoo.com/group/yontem-bilim/

http://groups.yahoo.com/group/insanbilim/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

IP
stones
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 13-Ağustos-2010
Gönderilenler: 2

Hak Puan : 0
Kidem : 5
OrtalamaHak : % 0
Irtibar :0

bullet Gönderim Zamanı: 27-Nisan-2011 Saat 12:22
Hocam elinize fikrinize sa?lyk çok aydynlatycy olmu?
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2716

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 28-Nisan-2011 Saat 15:55
De?erli Karde?im,
 
ilgine ve yanytyna te?ekkür ederim.
 
Yazyda;
 

"AHLAK sol alt kö?ede yer aldy, çünkü dinin zahirde olan ahiridir.

AHKAM sol üst kö?ede yer aldy, çünkü dinin batynda olan ahiridir. "

demi?im, yerle?tirme ve adlandyrmada hata yapmy?ym: Do?rusu:

 

"AHLAK sol alt kö?ede yer aldy, çünkü dinin BATINDA olan ahiridir.

AHKAM sol üst kö?ede yer aldy, çünkü dinin ZAHYRDE olan ahiridir."

olacakty.

 
 
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2716

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 10-Mayıs-2011 Saat 23:36
Geçen gün bu yazyyy okuyan  fizik ve sosyal çevremde bulunan de?erli bir karde?imle konu?tum.. Hocam dedi bu yazynyzdaki tabloyu anladym.. dedi.. aslynda çok basit.. dedi.. aynen dedim.. zaten ben onun matematik ilkelerden daha yalyn ve basit oldu?unu söylüyorum dedim..  bizim bildi?imiz ve kullandy?ymyz ?eyler  dedi.. tamamiyle do?rudur dedim. Hani derler ya dedi, balyk yavrusu annesine sormu? su nedir ? Elbette dedim ol mahiler ki derya icindedirler fakat deryayy bilmezler.
 
Suyun dy?yna çykmak balyk için mümkün de?ilse aklyn, dilin ve dü?üncenin dy?yna çykmakta bizim için olasy de?il.. akyl içinden çykmadan akly.. hava içinden çykmadan havayy.. su içinde çykmadan suyu.. bilmek, tanymak ve görmek mümkün mü ?
 
E?er fanus akvaryum  içinden bakarsa balyk denizi görebilir ?
 
Ba?yna oksijen tüpü takarsan uzaydan dünyanyn atmosferini  tanyyabilirsin ?
 
Peki akly görmek için fanus akvaryumu ve oksijen tüpü var mydyr ?
 
Sanyrym yöntembilimsel analizle bunu yapabiliriz!
Aklymyzy gözümüze ta?ymakla  my ?
Gözümüzü aklymyza ta?ymak suretiyle mi ?
Görsel (biçimin) ile dü?ünselin (tasarymyn)  bitti?i yer neresi ise orasy ile...
 
O zaman ?öyle derim.. e?er ?emalary anlamaya ba?lady iseniz.. hemen ka?yt ve kalemi alyp bir konu ya da kavram seçerek, konuyu kavramlaryna ayyrmaya ANALYZE ya da kavramlar ile bir konu olu?turmaya SENTEZE  yani analitik düzlemi mantyksal ve metodik olarak kullanmaya yani  deneyime, çaly?maya ve aly?maya ba?layyn ki belki bir gün akly görebilesiniz... 


Düzenleyen osmanziya - 10-Mayıs-2011 Saat 23:38
IP
osmanziya
Kıdemli Üye
Kıdemli Üye


Kayıt Tarihi: 12-Temmuz-2010
Gönderilenler: 2716

Hak Puan : 5
Kidem : 6
OrtalamaHak : % 50
Irtibar :2

bullet Gönderim Zamanı: 07-Haziran-2011 Saat 11:48

Selamün Aleyküm,

 

"Stones" bir addyr, bir sözcüktür, bir göstergedir.

 

Yngilizce TA?'lar anlamyna geliyor. Ama burada bir nesneyi göstermek yerine bir kimseyi göstergeliyor. Yani nickname olarak kullanylmy?.  Stones, üyemizi  ba?ka bir üyemizle kary?tyrdym, me?er yukaryda bahsetti?im  "fizik ve sosyal çevremde bulunan de?erli bir karde?imle konu?tum" tümcesinde sözü edilen ki?iymi?. Bu gün ö?rendim.

 

DERS: adlaryn gösterdi?i nesnelerin, kimselerin, imgelerin göstergeledi?i de?erlerden emin olmamak lazym.. i?te ku?ku (?üphe), duraksama (tereddüd) ve irdeleme (tevehhüm) ile yapylan test böyle de?i?kenlerin de?erlerini belirlemede KALYTE KONTROLU i?ine yarar. Yani bu gibi olumsuz yakla?ymlarla bilgiyi test etmek  insany do?ru ve gerçek bilgiye yani olmasy gereken aydynly?a ula?masy için bir araçtyrlar. Örne?in noterler (yazerler) güvenilirdirler, çünkü i?lemlerinde insanlara güvenmezler, yani  bilgi ve güvene de?il BELGEYE dayanyrlar.  ?u davar ki  kalite kontrol faktörlerinin bir amaç,  bir "gerçek"lik  haline getirilmesi halinde insanlaryn zihinlerini bozar ve kary?tyryr. Septizme yol açar. Tarih boyunca Do?matizm (kesincilik)  gibi septizmin (ku?kuculuk)  BYLGYNYN KO?UL VE KURALLARININ birer yany ve aracy iken yön ve esas  haline getirilmesi dü?üncenin sa?lam ve sa?lykly ilerlemesinin engeli olmu?tur.  Bu durum y?y?yn diriyi büyütmesi  ya da  ölüyü çürütmesin benzer. Ve daha ileri  bir yorum:  y?yk diri ve ölü tüm CANLILARA lazymdyr. I?yk ölüleri çürütüp topra?a kary?tyrmasaydy di?er dirilerin ya?amy tehlikeye girerdi.

 

SORU: Acaba dü?ünce dünyasynda bilginin yanlarynyn yön haline getirilmesi ne i?e yaryyor ?

 

ve bu gün BYLGY KONUSUNDA yöntembilimsel analizin önemli bir modelini kurdum.

 uploads/20110607_114648_BILGI.rar

 

Bu tablolary incelerseniz bilgi konusunun (epistemolojinin) ana hatlarynyn resmini görmü? olursunuz. Ke?ke imkan olsada bunu arkada?larla tarty?sak ve ortaya güzel bir çaly?ma çyksa.. fakat soru, yanyt olmadan dü?ünme, dü?ünme olmadan da dü?ünce ve dü?ünce olmadan da tarty?ma olmaz. Ve biliyorum ki bu sonuçlaryn ortaya çykmasy içinde YLGY ve merak lazym. Maalesef ilgiye ÇEKYÇ'im ve merak TAHRYK'in yoksa im ve in bir i?e yaramaz.

 

Amma hiç olmazsa bu dü?ünme ve tarty?maya imkan verecek bir tabloyu a?a?yya yapy?tyryyorum.

 

Sa?lycakla kalyn

 
Osmanziya
 
 


Düzenleyen osmanziya - 07-Haziran-2011 Saat 11:57
IP
Yanıt Yaz Yeni Konu Gönder
Konuyu Yazdır Konuyu Yazdır

Forum Atla
Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme
Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma
Kapalı Forumda Cevapları Silme
Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme
Kapalı Forumda Anket Açma
Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums version 8.03
Copyright ©2001-2006 Web Wiz Guide
Türkçe Çeviri : Nuri Cengiz
Tasarım & Düzenleme : BeyazSeytan
WebWizTurk